1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta acceleratie motoare benzina - curatare - adaptare - diverse probleme

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de alinto, 6 Feb 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. DiamondInk 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    *Audi A4, 1.8TFSI, 8K20DC, 118kw, CABB*
    Eroare senzor pozitie clapeta.

    Salut, sper sa gasesc un raspuns in urmatoarea problema, am un audi a4 1.8 tfsi si m-am hotarat sa vizitez 3 service-uri iar la recomandarea a doua dintre ele am fost si la reprezentanta midocar vitan deoarece imi sta aprins in bord martorul pentru motor, asadar am fost s-o bag pe tester si absolut la toti a aparut o singura problema: eroare senzor pozitie clapeta.
    Ok, cei de la reprezentanta din prima au zis ca trebuie schimbata dar le-am taiat-o spunandu-le ca oricum nu o sa cumpar de la ei deoarece oricine citeste pe net poate observa fara sa mai faca efortul deplasarii la ei ca au niste preturi astronomice, in cazul meu clapeta costa 1.900 ron. Ok problema nu este costul, problema este ca sunt nedumerit daca chiar trebuie s-o cumpar sau merge curatata, adik nu vreau sa dau banii si dupa sa aud de la cineva ca problema s-ar fi putut rezolva printr-o simpla curatare sau recalibrare.
    Mentionez ca masina merge impecabil, nu am fluctuatii la turatii, porneste usor, merge ok.
    Voi ce spuneti?
    Si app. am gasit deja clapeta originala la 1.500 ron, diferenta de 100 euro fata de JEPCARII de la reprezentanta...acum ramane sa ma hotarasc daca trebuie sau nu s-o cumpar.
    Multumesc.

    :scared2:
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Aug 2012
  2. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Eroarea de senzor poate proveni si din instalatia electrica a masinii. Un contact oxidat in mufa, o intrerupere a unui fir, etc. duce la aceeasi problema. Incearca intai sa elimini posibilitatile minore si apoi treci la cele majore. Evident clapeta se poate demonta, curata si adapta, iar apoi vezi daca problema persista. Nu te grabi sa dai o caruta de bani inainte de a elimina toate posibilitatile.
     
  3. DiamondInk 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    *Audi A4, 1.8TFSI, 8K20DC, 118kw, CABB*
    RE:Eroare senzor pozitie clapeta.

    Multumesc pentru raspuns campary,


    Ok si eu ma gandesc ca ar putea fi ceva minor deoarece asa cum am spus nu am nici un fel de problema cu masina, decat ca imi sta aprins in bord acel martor de motor.
    Altii am vazut ca se plang de oscilatii la turatie sau oprirea motorului, etc, eu nu am asa ceva, de aceea ma si pune pe ganduri.
    Dar in acelasi timp intreb: Service-ul de la reprezentanta cand au pus-o pe tester nu puteau sa vada exact care este problema?...din auzite relatez ca un alt posesor de audi care avea tot o eroare la clapeta, la aceasi reprezentanta unde am fost si eu, au realizat ca era cablul intrerupt sau ceva de genul...de ce la mine s-ar fi grabit sa zica: GATA TREBUIE SCHIMBAT? cand oricum le-am spus ca nu cumpar piesa de la ei "in caz ca" dinainte sa se apuce de test.
    AAAAAA si alta problema care ma enerveaza referitor la REPREZENTANTA, de ce nu au transparenta si nu te lasa sa stai langa masina cand umbla la ea cum fac alte service-uri?....daca nu au nimic de ascuns?!...clar pute ceva in politica lor.
    Stiu de la un prieten care a lucrat la un service ca seful lor le spunea ceva de genul...ca atunci cand vine un client sa incerce sa faca din NIMIC o PROBLEMA, asadar le spunea pe fata ca daca il pacalesc pe unul de exemplu sa isi schimbe aiurea amortizoarele aveau si ei cota parte din taxarea suplimentara.
    Cu alte cuvinte traim intr-o tara de ***** unde multi incearca sa-i faca pe toti cei ce pot, de aici si debusolarea mea...sa cumpar sau nu!
    Ma cam mananca s-o duc iar la un service sa-i rog s-o dea jos s-o curete daca au ce iar dupa sa verifice contactele de la mufa si intr-un final s-o calibreze iar in incheiere sa reseteze eroarea.
    Astia pe hartia pe care mi-au dat-o mi-au scris """CLIENTUL A HOTARAT SA AMANE INTERVENTIA, SE RECOMANDA A NU SE CIRCULA CU AUTO PANA LA INLOCUIREA CLAPETEI"""" posibil sa se strice altceva, au spus ei.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Aug 2012
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    DiamondInk Completeaza in profil modelul masini pe care o detii (uite-te la mine in profil ca sa vezi cam cum trebuie sa scri) ca sa stim despre ce masina vorbesti, nu sa ghicim.

    Nu mai scrie cu fonturi colorate sau cu majuscule pentru ca nu ai voie. Nu doresc sa fiu nevoit sa-ti sterg mesajele pe viitor. Momentan au fost editate.

    Multumesc de intelegere
     
  5. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    DiamondInk
    Trebuie sa intelegi un lucru: e mai simplu sa inlocuiesti decat sa repari. In reprezentanta nu se vor obosi sa repare clapeta ta, poate doar dupa ce o schimba si ramane cea veche in posesia lor (pentru a o monta altuia).
    Posteaza exact codul de eroare care ti-a fost gasit pentru a ne putea documenta mai bine.
     
  6. DiamondInk 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    *Audi A4, 1.8TFSI, 8K20DC, 118kw, CABB*
    RE:Eroare senzor pozitie clapeta.

    Am completat datele la profil.
    Referitor la codul erorii i-am sunat acum dar de la receptie mi s-a spus ca erau in pauza de masa, o sa revin cu un telefon cu toate ca nu sunt sigur ca o sa mi-l dea, pe foaia de la ei scrie doar : verificare functionare potentiometru si rezultatul este pozitie clapeta admisie.
    Daca nu ma insel la unul dintre celelalte teste a fost codul P0121 dar nu bag mana in foc, nu am fost foarte interesat de cod deoarece am crezut ca ajunge sa cunosc interpretarea.
    Ma gandeam aseara sa-mi cumpar si eu un tester sa invat sa-mi fac singur diagnoza, daca ai idee tu de vreun tester bun la un pret decent ti-as fi recunoascator.
    Astia la reprezentanta au folosit vas 5052a dar costa cam 12.000 euro iar eu unul cum nu am de gand sa-mi deschid un service, m-ar interesa un produs bun raportat la un pret de oameni normali.:undwech:
     
    Ultima editare: 29 Aug 2012
  7. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Codul postat de tine este corect, dar se refera la semnal implauzibil venit de la potentiometrul clapetei de acceleratie. Cei de la Ross-tech vorbesc de performante scazute ale motorului, ceea ce tu nu confirmi. Curata clapeta si da cu spray de contacte in mufe. Uite ce spun cei de la ross-tech la codul tau http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16505.
    Despre interfete vorbim in alt topic http://www.clubaudi.ro/discutii-generale-audi/23979-interfata-vag-com-vcds-sfaturi-achizitie-probleme-si-discutii-diverse.html.
    O interfata buna si originala gaseti aici http://www.diag.ro/products/vag-com/price.aspx, pretul este pe masura, 1630 RON, daca vrei clona chinezeasca gasesti cate vrei chiar si aici pe forum la preturi pana in 200 RON. Personal folosesc o clona vag-com 10.6.2 numai in interes personal (pe masina mea) si pana acum sunt multumit de ea.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    DiamondInk Am mutat discutia aici pentru ca tu nu ai B5 ai B8. Cand o sa ma intorc in Bucuresti as vrea sa vad si eu ce ai tu la masina. O sa vorbim atunci.

    O zi buna
     
  9. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Salutare,
    Am reusit sa mi adaptez clapeta pe tester (ADP-OK). In rest nu se mai tureaza in mers cand o dau pe liber, iar acceleratia raspunde mai bine. In schimb cand o pornesc se tureaza pana la 1200rpm, banuiesc ca e senzorul de temperatura al apei fiindca pe tester imi dadea 27-28 grade tot timpul. Sper ca dupa ce il schimb sa fie totul OK.
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Aug 2012
  10. turbocip

    turbocip Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2009
    Locație:
    București / Voluntari
    Masina:
    Audi A4/8E 1.9TDI 185 CP
    Nu e ok sa ai temperatura asa .
     
  11. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    Daca ai senzorul defect e normal sa tina turat ,calculatorul crezand ca motorul e rece "socul" e activ,schimba senzorul si trebe sa fie ok.
     
  12. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Ok...am sa incerc sa schimb senzorul cat mai curand si am sa va tin la curent.
     
  13. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Se pare ca m am bucurat degeaba...problema a reaparut cu pornirea greoaie,rateurile si turatia in mers cand o dau pe liber....pfff nu stiu ce sa mai fac...sper sa nu trebuiasca sa schimb clapeta :(
     
  14. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Ai facut diagnoza? Nu cumva ai eroare de senzor Hall ?
     
  15. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Am facut diagnoza si imi dadea doar erorile care apar atunci cand scoti borna si senzorul de temperatura care aparea cu temperatura de 27-28 grade constant. Care este acest senzor, si la ce foloseste.
     
  16. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Senzorul de temperatura antigel - banuiesc ca la asta te referi, este integrat la intrare in chiuloasa (in spatele motorului, sub clapeta si mai pe mijlocul motorului) si contine 2 senzori in 1: unul da temperatura pentru ceasuri (ca sa o vezi tu) iar celalalt da aceeasi informatie la ECU care modifica injectia in functie de informatia asta. Adica destul de important...
     
  17. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Cand am mai schimbat mai demult senzorul de temperatura al apei, l am vazut si pe cel "Hall" sunt pusi cap la cap...dar nu stiam ce este acel senzor. Am sa atasez si o imagine cu senzorii.
     
  18. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Senzorul Hall este in delcou.
     
  19. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Sa inteleg ca nu este cel cu o mufa albastra pe care l am marcat eu in imagine.
     
  20. KNUSSPERONNE

    KNUSSPERONNE 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Iun 2010
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 B5,1.6 ADP,1995
    Am reusit sa schimb cei doi senzori de temperatura a apei si se pare ca ambii senzori nu functionau corect...acum totul e OK nu se mai tureaza singura si porneste la sfert, cu ocazia asta am schimbat si antigelul(acum stiu cum se scoate apa din blocul motor).Multumesc tuturor pentru informatii.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta