1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta acceleratie motoare benzina - curatare - adaptare - diverse probleme

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de alinto, 6 Feb 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Incearca pe grupul 060 in loc de 098.
     
  2. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Pui contactul fara sa pornesti.
    01 -Engine
    08 - Measuring Blocks
    Group 98
    Go
    Switch to basic setings
    Indica ADP run
    Lasi in pace pana termina (30 secunde)
    ADP OK
    Gata
     
  3. cdumitru25

    cdumitru25 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 b6 2.0 ALT 2001/A6 C6 4f 2.0 TFSI BPJ 2008
    Salut,
    Va rog daca puteti sa ma ajutati si pe mine. Am un audi A4 B6 din 2001 motor 2000 benzina cutie automata si am vazut ca in acest topic exista ceva de genul meu, sfaturi destul de complexe.
    De ceva vreme am probleme cu masina la pornire gen dupa seara si dupa ce stau 10 ore la munca . Pornesc motorul, urca acul la turometru la 1000 o 1000 si ceva si cand revine spre 800 relantiu incepe sa trepideze rau si acul o ia de nebun si se opreste motorul.
    Am schimbat bujii curatat injectoare, curatat clapeta impreuna cu sistemul acela vacumatic montat la loc si tot rau face din ce am vazut aici ca trebuie adaptata clapeta. Bun cum ?
    Detin un vag com 11.11.4. Va rog ajutor. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Apr 2013
  4. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Salut,
    am o intrebare, si desi am citit acest thread de la cap la coada, nu am gasit raspuns.

    Am un A3 1,6 benzina 75 kw (AVU) la care ma sperie consumul de benzina afisat la bord: instant 15-19l/100km, mediu 17-18l/100km :wtf:
    Motorul porneste usor si la cald si la rece, turatia de ralanti este 800-850 indiferent ca motorul e rece sau cald, nu sunt oscilatii de turatie, se accelereaza usor, demareaza foarte bine, nu scoate fum, nu se simte miros de benzina la esapament...Cand pun contactul pe display apare ''OK''. Insa, desi am resetat consumul instant si mediu (am trecut pe 0 l/100km) cifrele afisate revin la 15-20l/100km imediat ce plec cu masina din loc :(

    Intrebarea este daca acest consum se poate datora faptului ca nu am adaptat clapeta de acceleratie dupa curatare ?

    Am curata-o cu spray si carpe, fara s-o demontez de pe motor in urma cu vreo 2-3 saptamani, dar atunci n-am stiut ca trebuie adaptata. Consumul mare afisat la bord am crezut ca se datoreaza frigului, dar si dupa ce s-a mai incalzit vremea (+5,+10 grade) consumul afisat la bord e acelasi...
     
    Ultima editare: 9 Apr 2013
  5. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    S-a rezolvat ! Dupa ce am facut adaptarea clapetei de acceleratie consumul indicat la bord a revenit la cifre rezonabile, atat cel instant cat si cel mediu.
     
  6. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Consumul era real sau doar bordul indica eronat ?
    E important de stiut pentru cei ce mai au astfel de probleme.
     
  7. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Masina inca nu este inmatriculata, am mers cu ea numai pe strazile din vecinatatea casei (este un cartier de case linistit, si putin circulat, asa ca n-a fost riscant sa fac scurte plimbari cu ea fara numere :no: ). Nu am avut cum sa verific consumul real pt ca distantele parcurse erau de 5-6 km, practic pana vedeam ca ''apa'' a ajuns la 90 de grade, si dupa ce constatam ca nu scade consumul afisat la bord nici cu motorul cald reveneam in curte...

    Banuiesc insa ca in realitate consumul era mult mai mic decat ce afisa displayul.

    Alaltaieri, inainte sa incalzesc motorul si sa fac adaptarea, am mai bagat 2 l de benzina in rezervor; pana atunci imi arata pe display ca mai pot face 30 km, iar dupa ce am pus cei 2 l, ca pot face 50 km, deci un consum mediu de vreo 10 l/100 km (mult diferit de consumul mediu afisat de aprox 18 l/100km)... Pe urma am mers o tura de 3-4 km, cand a ajuns temperatura motorului la 90 de grade am facut adaptarea, dupa care am mai facut o tura scurta de 1-2 km (motorul era deja cald, asa ca n-a fost cazul sa merg mai mult) ca sa verific consumul instant si mediu. Au fost super OK si unul si altul, dar ciudat ca distanta ramasa afisata de computer la bord era tot de 50 km. Probabil ca distanta respectiva o indica numai din 10 in 10 km...

    PS: de fiecare data am mers la fel cu masina: am pornit motorul, dupa 5-10 secunde am plecat din loc cu demaraje lente, schimbat treapta de viteza la 2200-2500 rpm, abia dupa ce se incalzea motorul faceam demaraje rapide. Cand erau temperaturi exterioare in zona 0 grade, motorul se incalzea mai greu, dupa 5-6 km. Alaltaieri a fost mai cald afara (12-15 grade), si motorul s-a incalzit mai repede, dar am procedat la fel in ''exploatarea'' masinii, DECI, diferentele de consum afisate la bord nu pot fi puse pe seama unui mod diferit de conducere...
     
    Ultima editare: 12 Apr 2013
  8. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Multumim pentru explicatii. Sa o stapanesti sanatos si sa faci cat mai multi km cu ea, fara probleme.
     
  9. capricosti

    capricosti 3rd Gear Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A3, 1,6-75kw, 2001
    Multumesc, asemenea !
     
  10. uzi_bistrita 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Oct 2011
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 , 1.6 benzina , 1995
    Am si eu aceasi problema ca si Dorru . Plus nu stiu unde gasesc zona cuclapeta de acceleratie pentru a o desface si curata cum scrie la carte si reseta cum scrie mai sus normal cu motorul oprit fara vag-com ..
     
  11. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Uite aici poze cu clapeta. Am incercuit clapeta cu verde.
     
  12. costel71

    costel71 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brad , Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant / 1.6 AHL / 1997
    Am incercat sa demontez clapeta de acceleratie pentru a o curata, insa am observat ca surubul care este sub mufa de la clapeta, si la care este un acces destul de greoi, are hexagonul cam "dus". Nu am reusit sa il desfac, imbusul "scapa". Un sfat, ceva? Trebuie sa demontez si altceva? Sper ca nu trebuie sa ajung pana la a demonta galeria de admisie ? Multumesc anticipat.
     
  13. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    uhh, cu suruburi rupte in galerie si cu imbus pilit am avut destule probleme care au condus la supracheltuieli. Recomandarea mea este daca vrei doar sa cureti clapeta las-o asa, e mai greu de accesat dar se poate face. Daca neaparat vrei s-o dai jos mai bine demonteaza cu tot pe ce se afla, adica galeria de admisie. dupa ce ai dat jos toata vei avea mai mult acces si va fi mai usor. Daca ai galerie de aluminiu sau in general din metal atunci te duci la un atelier (de ex strungarie, sau oricine cine are experienta in acest domeniu) si pt o bere ti-o scoate. Sau pilesti capul sa poti pune o cheie pe ea si iti incerci norocul, sau bati un torx in ea, de obicei nu o sa ai noroc si e posibil sa rupi capul si atunci o sa ai probleme mari deoarece nu o sa poti etansa clapeta.
    Deci recomandarea mea daca vrei doar sa cureti clapeta las-o montata si incearca asa. Pe mine m-a costat o astfel de operatiune o galerie noua.
     
  14. costel71

    costel71 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brad , Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant / 1.6 AHL / 1997
    Am incercat sa demontez clapeta de acceleratie ca sa o curat, insa se pare ca cineva a facut o interventie "neprofesionala" si a deteriorat cu imbusul capul surubului de sub mufa. Voi reancerca ,inarmat cu maxima rabdare sa desfac acel surub. Daca nu voi reusi, va trebui sa dau jos galeria de admisie? Pentru a avea aces la el si sa-l inlocuiesc? Apoi....am observat ca etansarea clapetei pe galerie e facuta cu un silicon negru? E ok sa fie asa? Se gaseste de cumparat garnitura? Multumesc anticipat.
     
  15. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    da e ok siliconul acela, teoretic se poate schimba la demontare dar nu e neaparat necesar daca scoti si o cureti in apa calduta atunci e ok. nu stiu cum e la tine dar de examplu la mine si intre galeria de admisie si bloc tot inele de silicon am si s-au etansat ft bine la remontare.
     
    Ultima editare: 13 Mai 2013
  16. costel71

    costel71 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brad , Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant / 1.6 AHL / 1997
    Oxygen, cand spun silicon, ma refer la siliconu pe care il pui dintr-un tub, nu o garnitura sau inel, ceva. E pus , zic eu, destul de grotesc, si banuiam ca poate fi vreun orificiu, ceva, care din cauza siliconului pus in exces, s-ar putea obtura. Nu am idee cum e clapeta in zona de contact cu galeria de admisie si de aceea sunt nedumerit.
     
  17. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Va salut! De curand am curatat clapeta de acceleratie la masina din semnatura,am schimbat garnitura si am facut adaptarea.
    Problema este ca,atunci cand motorul este rece imi da rateuri si motorul se opreste.
    Adaptarea am facut-o in felul urmator:
    [Select]
    [01 - Engine]
    [Measuring Blocks - 08]
    Enter Group 060
    [Go!]
    [Switch to basic settings]

    Problema apare doar cand motorul este rece,in rest merge bine.
     
  18. costel71

    costel71 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Brad , Hunedoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant / 1.6 AHL / 1997
    Salutare tuturor ! Revin cu rezolvarea problemei.:drag::idea:
    Ideea mi-a venit dupa ce am scormonit p-acilea, si mai ales dupa ce am vazut postarea lui Gunny, caruia ii multumesc.

    http://www.clubaudi.ro/operatiuni-i...-adaptare-diverse-probleme-12.html#post318664

    Dupa ce am demontat galeria de admisie, cu o bormasina si un burghiu "de 10", am indepartat capul surubului buclucas de la clapeta de acceleratie. Am atasat cateva poze cu fazele de lucru.
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    ceea ce se vede pe betisoarele cu vata, este ceea ce s-a curatat de pe contactorii din clapeta de acceleratie.

    unde trebuie curatat ...... am "furat" ideea de la ferrydeva , caruia de asemenea ii multumesc (am furat si poza) :)

    [​IMG]



    rezultatul..... 900rpm, constant
     
    Ultima editare: 31 Aug 2013
  19. CherechesAndrei 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 , 1995
    spray anti rugina e bun ca spray de contacte ?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu, nu este bun. Cumperi spray pentru contacte.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta