1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. Robert F.. 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Ian 2019
    Locație:
    Vulcan, Hd
    Masina:
    A6, 2.0 bre, 2008
    Mulțumesc pentru răspuns dar din păcate nu m-a putut ajuta. Pana la urmă am luat unul nou.
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Asta trebuia sa faci de la inceput. EGR si clapeta de Shutt Off nu se repara. Se inlocuiesc cu altele noi OE sau marca care este piesa in sine.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Doar daca EGR a ajuns sa supureze, nu se mai repara.
    In cazul clapetei de acceleratie, atata timp cat n-a ajuns ulei pe placa sau nu pierde ulei, se repara si ea.
    Chiar daca ajunge ulei pe placa, se curata, degreseaza si se testeaza daca a afectat in vreun fel.
    Bineinteles, toate astea necesita rabdare si VCDS, dar ramai cu banii in buzunar.
     
    gabi_74 și Audiquattro6 apreciază asta.
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Garnitura aia care se duce in pustie = se rupe la desfacerea EGR sau clapeta, in 2 parti, nu se gaseste la piese de schimb. Imi mentin opinia, dupa ani de schimbat si desfacut mizeriile astea inventate de niste ingineri handicapati, asupra faptului ca trebuie inlocuite cu unele clapete NOI daca apar erori.
     
  5. CIG 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2018
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, BRE, 140 CP, 2006
    Salut băieți. Îmi spuneți și mie ce simptome dau roțile dințate defecte? Mi s-a aprins check engine și masina ba trage bine, ba nu se tureaza decât foarte lent. In seara asta am programare la diagnoza. Ce e ciudat, e că odată cu becul aprins a apărut un zgomot, ca de rulment spart sau că și cum ar agata rotitele alea dințate. Pare a se auzi din zona clapetei, egr-ului și nu se aude tot timpul. Se aude doar când o accelerez și pe urmă las pedala. Nu mă lasa sa incarc video. O sa revin și cu eroarea. Va mulțumesc.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Asa fac si asa se aude. EGR se schimba cu unul nou si original (il gasesti nou si OE la orice magazin de piese auto, nu neaparat la reprezentanta). Nu mai merge asa cu masina pentru dai in altele.
     
  7. CIG 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Mar 2018
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A6, 2.0 TDI, BRE, 140 CP, 2006
    Mulțumesc. Mâine comand.
     
  8. Horațiu Julean

    Horațiu Julean 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Apr 2016
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A5 2.0 TDI Sportback , 2014, 150 CP, CJCD
    Da... Tocmai l-am schimbat și eu... 2700 cu manoperă [emoji33][emoji33][emoji33]

    Trimis de pe al meu SM-J730F folosind Tapatalk
     
  9. tete

    tete 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Noi 2014
    Locație:
    buzau
    Masina:
    Audi A6 C6 2010 2.7 190cp CVT
    De ceva timp ma lupt cu eroarea “insufficient flow”. După ce am schimbat EGR cu unul nou pierburg am aceasta eroare. Am demontat de 2 ori sa curat nările și tubulatură, am verificat și clapeta și rotile dințate, toate bune. Nu stiu ce sa i mai fac.
     
  10. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    La fel si mie. Pe 09 Iulie am inlocuit EGR cu unul nou, marca Pierburg si pe 24 Iulie vad ca am eroare stocata - P0401

    Admisia e curata complet. Ce sa verific ?

    [​IMG]

    Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
     
    Tiberiu Nechifor apreciază asta.
  11. Tiberiu Nechifor 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Aug 2019
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI Quattro SLine LeMans
    Salutare!
    La fel ca baietii de mai sus, am si eu aceasta eroare. P0401 - Engine light intermitent.(cand apare/cand dispare). Mentionez ca masina trage foarte bine. Acum ca parti negative:
    1. Cand pornesc masina la rece, se aude un tacanit pentru 1-2 secunde de pe partea stanga a motorului
    2. Consumul s-a marit
    Intr’o sambata i-am bagat un tub de spray de la Wynns EGR Cleaner si mi-a aparut eroarea P0402.
    Nu am verificat clapeta de acceleratie, nu am curatat EGR.
    Cu ce trebuie sa incep?
    A6 3.0TDI An 2007 Cod motor ASB
    PS: Apreciez absolut orice raspuns/sfat!
    Multumesc!
     
    Ultima editare: 14 Aug 2019
  12. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Am curatat galeria de admisie clapeti , schimbat amandoua galerii motorase etc , curatat EGR cu spray , numai ca la un mers mai sportiv schimbat la 3500-4000 turatii gasesc in memorie fara a se aprinde vreun bec in bord eroarea P0401 - Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected , asta se intampla doar cand merg mai sportiv.
    daca merg normal si schimb pana in 3000 rot/min nu am aceasta problema.

    Sfaturi ? eu as schimba EGR-ul cu radiatorul de recirculare sa incerc si varianta asta cost aprox 2000 ron pe Pierburg.
     
  13. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Salutare.
    Deoarece scutura motorul la oprire, am demontat ASV-ul, pentru a vedea daca are vreo problema.
    A curs putin ulei. Toate rotitele dintate sunt intacte. L-am curatat, gresat si remontat.
    Am testat cu VCDS, si clapeta inchide/deschide fara nicio ezitare.
    Din cate am citit aici, daca a intrat ulei la partea electronica, se inlocuieste ASV-ul cu unul nou.
    Totusi, partea interesanta, la care nu gasesc explicatie, si poate ma ajutati voi sa inteleg, e aceea ca, la output test cu VCDS pe clapeta, motorul se opreste perfect lin, ori de cate ori as incerca.
     
  14. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salutare ,

    Ce reprezinta piesa rupta in poza? Exista chit reparatie? Daca nu ma puteti ajuta cu un cod pentru piesa?

    Multumesc,
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu exista, EGR cu totul.
     
  16. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Salutare,
    Am citit topicul cap-coada si nu am gasit (sau poate mi-au fugit ochii, caz in care imi cer scuze) pe cineva care sa fi curatat clapeta acceleratie + EGR + galerie admisie la 2.0 CAHA. Fara a avea o problema, dar avand in vedere ca peste 2 saptamani o sa intru in "work from home" pentru 2 saptamani, ma gandeam ca nu as face rau (desi nu ar fi prima data cand mi-as bate cuie in talpa fara sa fie nevoie) sa curat toata admisia. Anul trecut, dupa ce am luat masina, i-am schimbat pompa de injectie, operatiune in timpul careia mecanicul a curatat si clapeta de acceleratie. Mizerie mare nu era pe ea, dar nici curata nu era si in plus EGR nu a fost demontat, nu mai zic de galerie. M-am uitat si la masina si la tutoriale si nu cred ca as intampina probleme, daca vorbim la nivel teoretic. Practic, se pot intampla destule, dar macar am 2 saptamani in care le pot rezolva :) Daca cineva a facut totusi operatiunea asta, sau daca cineva stie vreun motiv pentru care nu ar fi bine sa o fac, v-as fi recunoscator pentru orice feedback din partea voastra. Bineinteles, voi inlocui toate garniturile dintre clapeta si EGR, EGR si galerie, galerie si chiulasa, EGR si traseu gaze arse.

    P.S. Am 2 saptamani la dispozitie, pentru schimbat pareri, pana ma apuc de treaba.

     
    Iulianf apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu ai ce curata la EGR-ul de pe Euro5.
     
  18. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Da? Hm, si atunci ce fac eu 2 saptamani cu trusa mea noua de scule? :(
     
  19. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salutare,
    Pentru cei care au schimbat egr+radiatorul la 3.0, am inteles ca trebuie facut un update ? Sau doar fac base setting?
     
  20. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Tocmai ce am inregistrat si eu eroarea 3103 motor for intake flap V 157
    Toate bune, lamurit dupa citirea erorii care culmea nu a fost semnalizata in bord ci doar de oprirea zdruncinata putin a motorului, am desfacut aceasta clapeta de shutoff dar si clapeta EGR.
    Calamina excesiva nu am găsit, ultima curatare fiind facuta in urma cu 14k, dar ce m-a mirat destul de tare a fost faptul ca am gasit ulei in carcasa clapetei ASV. Nici garnitura subtire care asigura etansarea partii electromecanice, acolo unde sunt circuitele electrice si rotitele dintate nu mi-a placut cum se prezenta fiind practic scuipata afara la o degajare a carcasei.
    Faptul ca uleiul intrat in acest compartiment deteriorează componentele electronice este indubitabil
    Angrenajele dintate ale rotilor sunt in schimb in stare impecabila.
    Responsabila de intrarea uleiului in interiorul partii electronice cred ca se datoreaza in primul rand fluiditatii excesive a uleiului dar si datorita uzurii bucsei de bronz de la axul clapetei, caci altfelbde unde s-ar forma ulei inauntru?
    Practic uleiul incins sub forma de vapori in momentul absorbtiei pe admisie, scapa in cantitate infinitzecimala pe langa axul clapetei si bucsa de bronz iar sub efectul condensarii trece din stare gazoasa in stare lichida, usor usor acumulandu-se cantitativ.
    Presiunea gazelor fortate sa se raceasca prin intercooler si aspirate apoi prin admisie duce impreuna cu aciditatea uleiului la deteliorarea acelei garnituri, aceasta flescaindu-se si fiind scuipata afara in locul unde exista acea degajare dreptunghiulară a carcasei de plastic.
    Ciudat este faptul ca acel circuit electronic este protejat de atacul acid al uleiului, al vaporiilor prin acoperirea cu acel gel negru protectiv, dar se pare ca nu este de ajuns. Eu suspectez totusi si o imbasire a colectorului motorasului, acesta fiind un motor electri clasic brushead nu brushless
    Am spalat si curatat foarte binecsi clapeta ASV si clapeta EGR, dar dupa 400 km vad ca iar face figuri.
    Cristi spune clar ca trebuie inlocuita. Nu neg, dar voi incerca totusi sa va prezint si verificarea motorasului si pe cat posibil curatarea lui.
    Ma voi incumeta sa va prezint aceste operatiuni fiind determinat de faptul ca clapeta ba lucreaza, ba da eroare...
    Asta asa de dragul discutiei si gandindu-ma ca poate ii putem ajuta pe cei a caror parte mecanica este intacta asa cum este si la mine.
     

Distribuie pagina asta