1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. bx3m

    bx3m Silver Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6 C6 2.0 (CAHA), 2011
    Salutare,
    Am citit topicul cap-coada si nu am gasit (sau poate mi-au fugit ochii, caz in care imi cer scuze) pe cineva care sa fi curatat clapeta acceleratie + EGR + galerie admisie la 2.0 CAHA. Fara a avea o problema, dar avand in vedere ca peste 2 saptamani o sa intru in "work from home" pentru 2 saptamani, ma gandeam ca nu as face rau (desi nu ar fi prima data cand mi-as bate cuie in talpa fara sa fie nevoie) sa curat toata admisia. Anul trecut, dupa ce am luat masina, i-am schimbat pompa de injectie, operatiune in timpul careia mecanicul a curatat si clapeta de acceleratie. Mizerie mare nu era pe ea, dar nici curata nu era si in plus EGR nu a fost demontat, nu mai zic de galerie. M-am uitat si la masina si la tutoriale si nu cred ca as intampina probleme, daca vorbim la nivel teoretic. Practic, se pot intampla destule, dar macar am 2 saptamani in care le pot rezolva :) Daca cineva a facut totusi operatiunea asta, sau daca cineva stie vreun motiv pentru care nu ar fi bine sa o fac, v-as fi recunoscator pentru orice feedback din partea voastra. Bineinteles, voi inlocui toate garniturile dintre clapeta si EGR, EGR si galerie, galerie si chiulasa, EGR si traseu gaze arse.

    P.S. Am 2 saptamani la dispozitie, pentru schimbat pareri, pana ma apuc de treaba.

     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu ai ce curata la EGR-ul de pe Euro5.
     
  3. bx3m

    bx3m Silver Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6 C6 2.0 (CAHA), 2011
    Da? Hm, si atunci ce fac eu 2 saptamani cu trusa mea noua de scule? :(
     
  4. MrFler

    MrFler 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salutare,
    Pentru cei care au schimbat egr+radiatorul la 3.0, am inteles ca trebuie facut un update ? Sau doar fac base setting?
     
  5. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Tocmai ce am inregistrat si eu eroarea 3103 motor for intake flap V 157
    Toate bune, lamurit dupa citirea erorii care culmea nu a fost semnalizata in bord ci doar de oprirea zdruncinata putin a motorului, am desfacut aceasta clapeta de shutoff dar si clapeta EGR.
    Calamina excesiva nu am găsit, ultima curatare fiind facuta in urma cu 14k, dar ce m-a mirat destul de tare a fost faptul ca am gasit ulei in carcasa clapetei ASV. Nici garnitura subtire care asigura etansarea partii electromecanice, acolo unde sunt circuitele electrice si rotitele dintate nu mi-a placut cum se prezenta fiind practic scuipata afara la o degajare a carcasei.
    Faptul ca uleiul intrat in acest compartiment deteriorează componentele electronice este indubitabil
    Angrenajele dintate ale rotilor sunt in schimb in stare impecabila.
    Responsabila de intrarea uleiului in interiorul partii electronice cred ca se datoreaza in primul rand fluiditatii excesive a uleiului dar si datorita uzurii bucsei de bronz de la axul clapetei, caci altfelbde unde s-ar forma ulei inauntru?
    Practic uleiul incins sub forma de vapori in momentul absorbtiei pe admisie, scapa in cantitate infinitzecimala pe langa axul clapetei si bucsa de bronz iar sub efectul condensarii trece din stare gazoasa in stare lichida, usor usor acumulandu-se cantitativ.
    Presiunea gazelor fortate sa se raceasca prin intercooler si aspirate apoi prin admisie duce impreuna cu aciditatea uleiului la deteliorarea acelei garnituri, aceasta flescaindu-se si fiind scuipata afara in locul unde exista acea degajare dreptunghiulară a carcasei de plastic.
    Ciudat este faptul ca acel circuit electronic este protejat de atacul acid al uleiului, al vaporiilor prin acoperirea cu acel gel negru protectiv, dar se pare ca nu este de ajuns. Eu suspectez totusi si o imbasire a colectorului motorasului, acesta fiind un motor electri clasic brushead nu brushless
    Am spalat si curatat foarte binecsi clapeta ASV si clapeta EGR, dar dupa 400 km vad ca iar face figuri.
    Cristi spune clar ca trebuie inlocuita. Nu neg, dar voi incerca totusi sa va prezint si verificarea motorasului si pe cat posibil curatarea lui.
    Ma voi incumeta sa va prezint aceste operatiuni fiind determinat de faptul ca clapeta ba lucreaza, ba da eroare...
    Asta asa de dragul discutiei si gandindu-ma ca poate ii putem ajuta pe cei a caror parte mecanica este intacta asa cum este si la mine.
     
  6. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI 140 CP BRE 2008
    Se demontează motoraşul, şi se injectează degripant/spray de frâne până nu mai iese ulei din el.
    Am avut aceeasi problemă (pag. 22/ post #418), şi urma sa cumpăr un ASV nou. Dar am aplicat metoda descrisă mai sus, şi clapeta funcţionează perfect de câteva luni.
    Atenţie la montarea capacului, partea electronică are câteva fire expuse care se pot deforma uşor, şi ar putea intra în scurt.
     
  7. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Asa cum am promis am incercat sa curat si sa degresez interiorul clapetei ASV. După cum se observa interiorul este impecabil chiar daca initial am gasit un pic de ulei. Acum ma gandesc cata aciditate poate avea acest ulei patruns in zona circuitelor electronice? Gandindu-se la aceasta actiune, producătorul a aplicat acea protectie siliconica ce are rolul de a sigila si fixa ferm componentele impotriva condensului si a vibratilor.
    Mi se pare ilogic ca atata timp cat electronica este protejata, angrenajul rotilor dintate perfect, clapeta neavand joc si inchizand perfect, fara depuneri semnificative să trebuiască sa inlocuiesti piesa.
    Filozofic vorbiind, ecologic tratând problema, asta nu inseamna progres, nu inseamna economie, nu protejeaza resursele si mediu, dimpotriva...
    Ce nu am incercat este sa incerc sa detasez capacul de plastic care este prins de capacul de aluminiu prin cele trei surubele mici de t8, cred. Am putea avea surpriza sa dam peste o pelicula de ulei si acolo, pelicula care ar putea influenta contactele mufei.
    Judecand la rece, montajul este un controler electronic care face ca la inchiderea motorului sa puna in miscare un motoras de 12 v care antreand niste roti dintate sa inchida absorbtia aerului in motor. Revenirea se face mecanic prin detensionarea arcului elicoidal. Acesta este tensionat la antrenarea inchiderii clapetei, tocmai de aceea au folosit un motor de forta la 12 volti si ansamblu de roti dintate marind factorul de demultiplicare.

    IMG-20200628-WA0025.jpg IMG-20200628-WA0027.jpg IMG-20200628-WA0033.jpg IMG-20200628-WA0024.jpg
     
  8. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    BACAU
    Masina:
    Passat CC 2.0 DSG 170 CP
    Trebuie clapeta noua ,asta e uzata intre ax si corp pe unde o sa intre iar vaporii de ulei .
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Subscriu si sustin ce am spus anterior. Puteti sa-i dati si cu mir, apa sfintinta, sa faceti sfestanie si degeaba. Garnitura aia care separa capacul de interiorul clapetei se si vede din poza ca s-a rupt si nu o mai refaci tu in veci iar pe acolo nu te gandi ca o sa sigilezi cu silicon. Atat timp cat a intrat ulei, adio clapeta, chiar daca tu vezi componentele mecanice in regula.
     
    mariano apreciază asta.
  10. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Ceea ce ma mira totuși este urmatorul lucru: chiar si dupa 400 km, scotand furtunul care vine de la intercooler si intra in clapeta, am gasit zeama de ulei. Uleiul este perfect proaspat, nu are mai mult de 100 km de cand l-am schimbat. Am folosit de aceasta data Liqui Molly.
    Acum sunt convins ca in partea inferioara a intercooler-ului se gaseste ulei depus, tocmai de aceea este bine ca periodic sa spălăm riguros acest intercooler. Problema este ca se ajunge destul de dificil la el.
    Din cate am observat diesel-ul este predispus a face vapori de ulei chiar si la km putini.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    E ceva normal.
    Scapi de asta doar anuland EGR-ul.
     
  12. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    --
    Dar e safe? EGR ajuta la racirea cilindrilor...
     
    gabi_74 apreciază asta.
  13. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Buna ziua
    Revin cu up date dupa ce am intors problema pe toate partile.
    De fapt este mai mult o concluzie pe care o prezint aici. Realizez ca probabil si Cristi a ajuns la aceasi concluzie din moment ce a facut referire la garnitura care realizeaza etansarea intre corpul clapetei si capacul care partea mecanica a angrenajului.
    Concluzia este urmatoarea:
    Garnitura aceasta nenorocita mentine presiunea din circuitul de admisie, opunandu-se gazelor arse si vaporiilor care vin din intercooler si merg in admisie. In momentul in care cedeaza sub actiunea uleiului, " flescaindu-se" practic permite gazelor si vaporiilor de ulei sa patrunda pe langa axul clapetei in compartimentul de antrenare unde se raceste transformandu-se in ulei lichid, atacand electronica cat si dantura rotilor din plastic.
    Practic fiind circuit sub presiune, orice bresa cat de mica din admisie da drumul gazelor si vaporiilor de ulei. De aceea multi au descoperit demontand aceasta clapeta ASV ca inainte de a desface-o, pica ulei din aceasta.
    Astfel printr-o proiectare defectuoasă daca pot spune asa, a unei componente cu o minima valoare se ajunge ca un subansamblu a carui valoare de productie este cel putin 120 euro sa fie compromis.
    Sunt absolut convins acum ca daca aceasta garnitura s-ar gasi si ar fi schimbata periodic la 30k sa zicem, impreuna cu curatarea de ulei si calamina, insotita de ungerea angrenajului dintat, aceasta clapeta ar putea merge mult si bine...
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu ar merge mult si bine ca se tocesc rotitele dintate.
    Bine, pentru asta exista kit de reparatie, aftermarket, nu OE.
     
  15. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI 140 CP BRE 2008
    Salutare.
    Ocazional, EGR-ul dă eroarea cu "insufficient flow". Nu e murdar, l-am curățat recent, preventiv, si arăta foarte bine.

    Mi s-a-ntâmplat ca, după ce am facut o pauză de câteva minute pe autostradă, la repornirea motorului şi repunerea în mişcare să intre în limp mode, şi am găsit stocate doua erori: "MAF sensor implausible signal - intermittent", şi "leak in air intake system".
    Au legătură aceste erori cu cea pe care o dă ocazional EGR-ul?
    Am verificat admisia, şi nu am găsit neetanşeități, şi nici fire întrerupte la MAF, totul arată ok.
    Am şters erorile, şi nu au mai reapărut.
    Ca o precizare, MAF -ul nu e Bosch, ci NTK (aşa am cumpărat maşina).
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Da, au legatura.
    Schimba debitmetrul cu unul OE/OEM.
     
    mariano apreciază asta.
  17. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Daca tot am decis sa curat si sa inspectez clapeta ASV, clapeta EGR si galeria de admisie, m-am incumetat si am desfacut tot...
    Am ajuns dupa desfacerea clapetei si a EGR-ului la galeria de admisie.
    Asta după postul cu clapeta.
    Functionarea clapetei EGR este ok. Am desfacut totusi partea de mecanism, am curatat temeinic angrenajul si motorul si am aplicat o pelicula fina de vaselina rosie pe angrenajele danturate.
    Am demontat si galeria de admisie si va arat cam ce am gasit inauntru.
    Asta la 128k. Pana acum nu s-a umblat pe aici sau cel putin nu părea. Urmeaza o curatate temeinica si remontarea cu garnituri noi.
    Clapetele galeriei inchideau fara probleme desi aveau depunere de mazga IMG-20200802-WA0001.jpg IMG-20200802-WA0003.jpg
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Nu arata rau deloc, la 150.000 km reali am vazut mult mai rau din cauza mersului constant subturat.
     
  19. bx3m

    bx3m Silver Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6 C6 2.0 (CAHA), 2011
    Felicitari, eu nu m-am bagat la asa operatie. Lipsa de timp si de curaj...
     
  20. mariano

    mariano 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Mai 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI cod motor BRE an 2006
    Lipsa de timp o inteleg, curajul sa stii ca mi l-am facut usor, usor dat fiind faptul ca aveam demontata si clapeta ASV si clapeta EGR. Cumparasem si garniturile noi, asa ca m-am mobilizat, ce sa fac...
    Remontatea am facut-o astazi de la ora 3 pana la 5 pm.
    Curatarea bec a galeriei de admisie am facut-o prin inmuiere in benzina cu puțină motorina si apoi la jet cu spuma activa si jet de apa calda. A iesit bec, aproape alba pe interior. Acum este drept ca nu am avut nici depuneri sau mazga excesiva.
    Maine urmeaza proba de traseu. Revin cu comentarii
     
    bx3m apreciază asta.

Distribuie pagina asta