1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapeta EGR si Shut Off - motoare diesel la A6 C6 4F - curatare - inlocuire -

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de kadima, 17 Sep 2008.

  1. blaga alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2019
    Locație:
    Orăștie
    Masina:
    Audi A6 C6, BRE , 2007, automat multitronic
    La rulmenți din păcate nu am făcut. Dar îți pot spune cum să ajungi la ax și rulmenti

    Se desfac cele două șuruburi care susțin clapeta pe ax, in partea opusa rotilor dințate, in capătul axului este un capac. Îl scoți și se vede capătul axului. Îl scoți f ușor cu un dorn și ciocan. Un rulment îți va rămâne în carcasă, unul va rămâne pe ax. Vezi sa nu pierzi siguranța care ține rulmentul care iese cu axul. Citești codul rulmenților și ii schimbi. Axul meu nu avea joc in rulmenți așa că am schimbat doar cele 4 oringuri care se găsesc în capătul rulmenților.
     
    mariano apreciază asta.
  2. Mascaltone 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2021
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 C6 4F - 2.0 TDI ( CAGB ) 140 CP
    Bună ziua. O problema am și eu la masina din profil un Audi A6 C6 cod motor CAGB. Am venit cu mașina din Germania anul trecut în noiembrie. Totul bine, pana când, după aproximativ 1 luna, am început sa am probleme. La început am crezut ca e diferența de motorina. Se aprindea acel arc (intermitent) iar uneori și martorul motor. După vreo 2 saptamani când am văzut ca nu e nicio schimbare, am fost la diagnoza și am primit următoarea eroare (poza atasata). Mecanicul de acolo a spus ca la EGR se afla problema. Am zis ca înainte sa ma duc undeva sa încep sa scot din buzunare, l-am curățat individual. Și am curățat asa:
    1 EGR - interior tot, curat. La partea electrica am desfăcut și era puțin ulei. Am curățat și acolo, am verificat motorașul, totul funcțional.
    2- Clapeta de lângă EGR pe unde intra aerul (îmi pare rău dar nu știu dacă e clapeta de accelerație sau nu, nu-s mecanic). Am curățat-o și pe asta, am dat jos capacul și nu avea ulei, asa ca nu am umblat acolo.
    3. Am dat jos acea țeavă care pleacă de la EGR spre evacuare (aia din spatele motorului cumva) și am curățat-o și pe asta.
    Țin sa menționez ca anul trecut la ea s-a schimbat toată partea cu tot EGR.
    Acum imi face probleme doar când este motorul rece și în accelerație se simte ca și cum ar patina sau nu ar primi destul combustibil. Spuneți-vă și voi părerea dacă trebuie sa schimb EGR-ul sau este în alta parte problema. Mulțumesc.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Eroarea mentioneaza clar ca trebuie schimbat EGR-ul. Mergi la profesionisti in diagnoza si mecanici profesionisti si la care tu nu ai fost, din pacate. Verifica intai pe partea de electrica cablaje, senzori si asa mai departe. Ne repetam aiurea si inutil cu aceleasi intrebari si raspunsuri. S-a mai discutat depre problema ta de zeci de ori pe acest forum.

    In alta ordine de idei in profil in campul "Masina" te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina ce o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    De cate ori mai scrii mesaje aici pe forum mentionezi obligatoriu modelul de Audi, codul de motor, km din bord (pentru ca asta conteaza foarte mult pentru intelegerea si rezolvarea unor probleme) si anul de fabricatie.

    Cand te inscrii pe un forum incepi sa citesti, pentru ca sa inveti, fara sa intrebi nimic si sa nu te repeti cu intrebarile.
     
  4. Mascaltone 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Feb 2021
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 C6 4F - 2.0 TDI ( CAGB ) 140 CP
    Ok, mulțumesc mult.
     
  5. vladi87

    vladi87 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 TDI, 2010, CANA & A6 3.0 TDI Quattro 272 hp 2016
    Salut.
    Problema: tremurat/bâlbâit la relanti, 90% din timp, fără martor aprins. In sarcina nicio problema.

    Ce am schimbat:
    - galerii admisie (aveam eroare pe bank 1 și oricum era in plan) cu unele ranforsate, cu tot cu motorașe.
    - clapeta egr cu una noua Pierburg
    - curățat țevi admisie și ce mai e pe acolo.
    - verificat injectoare pe banc - n-au nicio problema

    Cei de la injectoare mi-au zis ca aveam eroare pe egr (pe acesta nou) de insuficient flow. Prin urmare am mers cu mufa scoasă de la egr și surpriza, mașina merge perfect. Evident cu martorul aprins in bord.

    Intrebarea mea e: având in vedere ca făcea la fel cu egr ul vechi, iar când l-am schimbat n-a fost nicio îmbunătățire (eroarea a apărut mai târziu), ce poate fi? Cablaje? Comanda data aiurea din ECU?

    Cine îmi poate recomanda pe cineva care poate desluși problema?

    Multumesc anticipat!
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mergi la un profesionist in diagnoza deocamdata si NU la mecanic. La mecanic mergi dupa diagnoza. Cred ca ai nimerit pe la niste cofetari.
     
  7. vladi87

    vladi87 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 TDI, 2010, CANA & A6 3.0 TDI Quattro 272 hp 2016
    Multumesc de răspuns. Si o recomandare? Astept in privat dacă e o problema sa se facă reclama
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cauta in aria prestari servicii pentru ca sunt destui colegi profesionisti pentru diagnoza care chiar stiu sa faca o diagnoza si care doar asta fac si NU sunt mecanici. La mecanic mergi dupa ce faci diagnoza.
     
    vladi87 apreciază asta.
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @vladi87 Ai schimbat doar supapa electronica de pe EGR sau EGR-ul complet (cu tot cu racitorul de gaze) ?

    Daca ai inlocuit doar supapa, problema ta este racitorul infundat (de altfel, problema comuna pe V6).

    Pentru rezolvare se inlocuieste EGR-ul complet, cu varianta revizuita (codul se termina in CC parca) si se face un update de soft pentru noul EGR.

    De data asta VAG-ul a comis-o si a sudat racitorul de restul EGR-ului, pentru a nu putea fi curatat clasic (ca orice radiator sau calorifer).

    Ai acces la lamelele racitorului doar pe orificiul unde se monteaza supapa, deci foarte limitat.
    Pentru curatare, optiunile sunt ori curatare prin ultrasunete, ori lasat la “inmuiat” in ceva solutie ce nu afecteaza lamelele subtiri de aluminiu (exclus solutii cu continut de soda caustica) si dupa spalat la presiune controlata.
     
    Ultima editare: 16 Iul 2022
    cata181 și vladi87 apreciază asta.
  10. vladi87

    vladi87 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 TDI, 2010, CANA & A6 3.0 TDI Quattro 272 hp 2016
    Salut. Legat de problema mea cu tremuratul/inecatul la relanti, am inlocuit intre timp racitorul de gaze, dupa ce am fost la diagnoza si mi s-a zis ca asta ar fi cauza, si nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii. Nu mai am eroare de Insufficient Airflow insa.


    Au fost schimbate:
    - clapetele de acceleratie cu tot cu motorase:
    - racitor si egr
    - verificare injectoare pe banc
    - senzor presiune combustibil (nu stiu exact denumirea lui)
    - curatat DPF - aici trebuie facut ceva dupa?

    Repet, cand scot mufa de la Supapa EGR, motorul merge rotund, doar ca na, am martorul aprins in bord :).

    Ceva senzori la care ar trebui sa ma uit, tinand cont ca n-am nicio eroare?

    Mersi din nou.
     
  11. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Fa proba cu alt EGR. Daca e la fel, alt ECU.
     
  12. vladi87

    vladi87 4th Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 TDI, 2010, CANA & A6 3.0 TDI Quattro 272 hp 2016
    Racitorul de gaze a venit si cu alt EGR :). Oricum il schimbasem separat initial, si nicio imbunatatire.

    Alt ECU ? Cum se poate verifica daca el este de vina ? Nu se poate recalibra/resofta/adus la setarile din fabrica ? :)

    Mersi.
     
  13. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    ECU are un driver, care comanda si stie ce face EGR.
     
  14. jeles 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Oltenița
    Masina:
    A6 C6 Allroad, 3.0 CDYA, 2010
    @audi66 daca poti sa-mi arati si mie noul traseu pentru apa, in cazul in care se renunta la EGR si racitorul de apa. Am facut eu un traseu dar vreau sa verific daca e ce trebuie. Multumesc.
     
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am “construit” asta ca sa dau jos complet EGR-ul dar totodata pastrand termostatul pe traseu (daca nu il pui iarna nu o sa stea stabil la 90 grade).

    upload_2023-5-30_9-14-42.jpeg
    upload_2023-5-30_9-15-45.jpeg
     
  16. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Dar vara, fara termostat ?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca inainte era termostat pe EGR si eu am testat iarna fara termostat si apa nu sta stabil la 90 grade, de ce as incerca vara fara el ? La ce ar ajuta ?
    De dragul de a munci inutil si de a il pune inapoi la iarna ?
    Nu multumesc, deja petrec prea mult timp cu capul in motorul asta. :)
     
  18. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Te.ai chinuit sa scri prea mult si fara rost.
    Un raspuns scurt, era mai simplu.
    Sint masini care vara, tin temp f sus, probabil fara termostatul de furtun ar fi ok.
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Te-a deranjat faptul ca ti-am raspuns la intrebare detaliat ?

    E total irelevant ce se intampla vara daca problema este iarna. Ori daca tie iti convine odata cu schimbul anvelopelor sa montezi/demontezi termostatul, n-ai decat.

    Termostatul mic vara nici n-ajuta, nici nu incurca, in schimb, lipsa lui creeaza probleme iarna.

    Eu am vrut doar sa mentin traseul original si functional al circuitului. Si se pare ca am reusit atata timp cat am prins atat temperaturi scazute cat si temperaturi inalte si circuitul isi face treaba cum ar trebui.

    Si da, am testat si alta varianta, mai exact reconstructia traseului ca pe 3.0TDI EU4 fara pompa de apa auxiliara si cu termostat principal cu o singura iesire (nu 2 cum are acum) dar la fel ca acum pastrand termostatul mic pe traseu si nu este ok. La fel, nu isi mentine temperatura iarna.

    P.S Informatia ajuta, daca nu te ajuta pe tine ajuta sigur pe altcineva. Dovada faptului fiind ca actual primesc like la postari de acum 6-7 ani, deci lumea inca citeste, nu doar intreaba.
     
    Ultima editare: 30 Mai 2023
    mariano apreciază asta.
  20. jeles 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Oltenița
    Masina:
    A6 C6 Allroad, 3.0 CDYA, 2010
    Asa cum bănuiam, eu am făcut alt traseu. Plus ca nu am pus termostatul pe traseu... M'a indus în eroare faptul ca la cdya, răcitorul are acel ștuț ce întra în bloc, corp comun... Am zis da plec de acolo în locul unde întra fostul termostat. Vad ca nu e bine... O sa refac traseul în cazul asta. Tu ce ai făcut cu gaura unde întra acel ștuț al răcitorului? Ai anulat sau unde te'ai dus?
     

Distribuie pagina asta