1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Clapete galerie admisie motoare 2.7 si 3.0 TDI - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de lizardsxxl, 2 Feb 2010.

  1. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Corect si asta.
    O sa vad unde ar fi jocul asta. Sper sa fie..."vizibil".
    Stau si ma intreb,...oare cum "vede" jocul axei ?
    Ca in final, tot la tija aia mica vin ... "anomaliile" in ce priveste pozitionarea, tot dupa ea se hotareste calculatorul sa dea eroare daca e cazul, nu ?
    Practic, ma gandesc, ca desi ar fi vreun joc pe axa, daca masluiesti tija cu o sarmulita, mai pacalesti treaba. Nu bag mana in foc, doar presupun.
    Daca e sa fie de la tija aia mica, sa trebuiasca sa o gauresc, o duc la un atelier de mecanica fina. O prinde in dispozitiv si fixeaza la bormasina ce viteza trebuie. E de aia profesionala, cu banc. Eu as vrea sa dau gaura pe directia finala a sarmei. Cu o bormasina manuala, cred ca trebuie sa dau 2 gauri, data fiecare cu burghiul tinut perpendicular pe suprafata urechii. Ar merge si asa, dar poate reusesc mai profi, asa.
    Oricum, o sa ma apuc cand o sa fiu pregatit. :)
    Adica daca imi iese ceva aiurea,...sa si cumpar unele noi.
    (varianta aprobata si aproape bagata de gat de consiliul familial)
    Ma interesa cum se asigura sarmulita aia, sa nu se miste, sa nu iese din ureche. Cred ca indoita la capete in nici un caz. :)
    Oare la Faur cat ar fi o reconditionare ? Cred ca acolo le si bucseaza daca nu ma insel, au ce trebuie. Stiti ceva detalii ? Daca nu, o sa dau maine un telefon daca e sa fie, sa vad ce pot face, cat vor, etc.
     
    Ultima editare: 20 Aug 2012
  2. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Gata, am luat admisiile, 3350 lei amandoua, saptamana viitoare poate ma apuc de treaba.
    Un sfat va rog...
    Tubulatura aia de plastic, daca tot o dau jos, e si normal sa o curat, cam ca toate de pe acolo. Care ar fi cea mai buna metoda de curatare ?
    Cand am curatat "clapeta de acceleratie", la service mi-au spus ca ar fi cel mai bine sa o lasam o noapte in motorina si apoi ar merge foarte usor de curatat. Tubulatura, din ce am vazut, are depusa doar o crusta de vreo 2-3 mm.
    Se pot folosi alte solutii, gen de curatat EGR, discuri de frana, etc ?
    As vrea s-o curat in aceeasi zi cu schimbatul clapetelor, sa nu mai stau o zi doar pentru ea...
    Multumesc...
     
  3. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    E bun spray-ul de curatat sistemul de franare ca si orice alta solutie degresanta. Eu il folosesc ca si "curatator universal".
     
  4. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Ok, merci...
    O sa-l incerc, pentru ca deja il am luat. Ma gandeam ca tubulatura fiind mai lunga, nefiind nici dreapta, nu ajunge solutia peste tot ca lumea si ... poate o fi o metoda mai buna.
    Daca ai incercat tu si merge, e OK.
     
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Stiti voi cumva daca suruburile de la admisii au valori pentru cheia dinamometrica ?

    Desi stiam ca admisiile ar trebui sa aibe (la cumparare) garniturile aferenta ce vin intre ele si chiuloase, nu mi-a fost transmis exact de catre mecanic si s-a facut o confuzie. Dupa ce le-am cumparat, le-am lasat la atelier si de asta nu m-am putut uita mai atent la ele...


    As vrea sa iau si garnituri noi. Dati-mi un pont de o firma buna, sa stiu ce sa caut. Am gasit mai multe brand-uri (GOETZE, ELRING, REINZ, AJUSA, CORTECO), dar nu-mi spun prea multe...si nu vreau sa ma arunc aiurea.
    Asa si cu materialele... Ba "ACM (cauciuc poliacrilic)", ba "Material FPM (fluor-cauciuc/viton)", etc.
    Am mai vazut ca se specifica la unele codul motorului... Are vreo treaba daca e vorba de admisii ? Ele doar sunt la fel pentru toate codurile de motoare.
    Merci...

    Era vorba de o eventuala garnitura ce vine intre tubulatura de plastic si admisie.

    Daca intre tubulatura de plastic si admisii sunt garnituri, trebuiesc inlocuite ?
    Dupa ce mi-au verificat si demontat ce e pe acolo, cand am fost la reprezentanta pentru verificarea EGR-ului, au montat totul la loc, fara sa fie vreo problema. Sa las garniturile existente ? Mai multi imi spun ca nu o sa am probleme. Pe NET nu le gasesc decat pe cele ce vin pe chiuloase.
    (nu mai tin minte exact, parerile sunt impartite, dar logic, ar trebui fie sa fie garnituri acolo)

    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Sep 2012
  6. Mac 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6,3.0TDI,2006
    Salut G@bryel. Eu am inlocuit tijele cu unele din duraluminiu iar in capetele lor am pus rulmenti sferici cu posibilitate de ungere. Dupa aceasta operatie nu am mai umblat la ele decat sa le gresez la 50 de mii km. am cumparat masina la 150 de mii km cu ambele galerii defecte. Dupa reparatie am ajuns la 280 de mii km. viata fara de moarte.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Sep 2012
    Audi01 și Sorin baciu apreciază asta.
  7. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Stii ce ?
    Cand cautam sa-mi cumpar casa,...mi-am rupt pingelele...
    Dupa ce am cumparat,..imi veneau vanzatorii la usa...
    Asa si noi acum... :)
    Deja le-am cumparat,..asta e.
    Nu puteai sa apari si tu mai repede ? Imi pare mai sanatoasa metoda asta decat cea cu sarmulita.
    E super faina reconditionarea ta. Poate o sa le fac asa ceva la astea vechi.
    O uzura se pare ca mai poate aparea si la tija cu clapete.
    Acum, la astea noi, am vazut ca le-au pus, pe acel ax, niste bucse mai rezistente.
    Daca e sa apara si la tine un eventual joc, ceea ce cred ca e foarte posibil sa fi aparut deja, cred tijele cu rulmenti anuleaza eventualul joc al acelui ax, dar sa vedem cat timp.
    Oricum, sa ai facuti 130.000 de km si sa nu ai inca probleme, e o garantie in ceea ce priveste calitatea executiei.
    Cand ai timp, da niste detalii.
    Niste poze in care sa se vada tijele (sa vedem cum sunt facute si cum sunt pusi rulmentii) si ce fel de rulmenti ai folosit, un cod ceva...
    Merci pentru pont...
     
  8. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Gata, am schimbat admisiile, toata treaba a iesit bine. Cel putin la suprafata.
    Nu mai am eroare, la diagnosticare a iesit cu OK si as putea spune ca nu mai trebuie facut ceva, codare sau alt lucru (asa cum se vorbea in posturile anterioare).
    Totusi ceva nu mi-e clar.
    La scanare, e ceva acolo...diferit, desi e OK.
    Ce puteti spune ?

    01-Engine -- Status: OK 0000
    -------------------------------------------------------------------------

    Address 01: Engine Labels: Redir Fail!
    Part No SW: 4F0 910 401 N HW: 4F0 907 401 B
    Component: 3.0L V6TDI G000AG 0010
    Revision: --H01--- Serial number:
    Coding: 0011372
    Shop #: WSC 02334 785 00200
    VCID: 2759FFAFED2D

    No fault code found.
    Readiness: 0 0 0 0 0

    ------------------------------------------------------

    Ma refer la acel "Labels: Redir Fail!" care e diferit de ce e la toate celelalte adrese.
    Toate se termina gen "Labels: 4F0-910-517.lbl". Au alta terminatie, ... sunt altfel.
    Sa trebuiasca in final o codare, asa cum mi-au spus la un service ? Ca trebuie dupa montare sa ma duc la reprezentanta ?

    Multumesc.
     
  9. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Nu te teme. Eroarea este a programului de scanare (VagCom) care nu gaseste in baza lui de date fisierul corespunzator motorului tau(xxxxxxx.lbl). O fi o varianta veche sau s-a "alterat".
     
  10. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Phiu, e bine atunci.
    Interfata mea se vrea a fi versiunea 11.2 (sunt convins ca are multe alterate prin ea, :) ), dar o sa trec cand am drum si pe la reprezentanta, sa iau garnitura aia mica de la clapeta de acceleratie si o sa fac o scanare ca lumea.
    (Garnitura a cazut pe acolo, culmea, nimeni nu a vazut-o inainte si nici cand a cazut. Neatenti. Am tot cautat-o, cu magneti, lanterne, nimic. Am facut alta, provizoriu.)
    Multumesc mult.
     
    Tică apreciază asta.
  11. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Mda, varianta 11.2 ar fi trebuit sa fie foarte cuprinzatoare, ca sa zic asa, dar cine stie... Cat despre garnitura, in primul rand galeria nu trebuia desfacuta de acolo. Se extrage tubulatura de aer complet, cu tot cu clapeta aceea, de la galerii pana la primul furtun de cauciuc(se vede si din pozele postate de mine). Din acea zona, se desface numai conducta EGR-lui.
     
  12. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai de prostia aia de garnitura, metalica, de la EGR spuneam...
    Sa nu-mi spui acum ca nu e vreo garnitura pe acolo... :)
     
  13. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Ai intuit bine. Desi in etka apare, in realitate nu este nicio garnitura acolo.
     
  14. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Eeei, sa stii totusi ca ETKA are dreptate. :)
    Inainte de a inlocui admisiile, am facut cateva poze ca sa nu am surprize ca nu mai stie ala sa puna clipsurile de la furtune asa cum erau si ca o siguranta daca sunt ceva incertitudini, sa stiu eu ca totul e pus la loc asa cum a fost.
    Astazi mi-a venit ideea sa ma uit pe ele, in eventualitatea ca se poate vedea ceva ... si am avut noroc.
    M-am uitat la poza care a prins si clapeta de acceleratie si ... acolo era o garnitura, deci trebuie sa ma duc s-o cumpar de la reprezentanta.
     
    Ultima editare: 1 Oct 2012
  15. SlayeRC 5th Gear Member

    Înscris:
    7 Mar 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A6 3.0 224CP S-Line
    Eu am schimbat amandoua galeriile la 95mii km dar iar s-au stricat la 152000Km (acuma a sarit tija de deschidere electromotor). Inginerul meu mecanic a incalzit capatul tijei (unde exista un inel), a strans cu un patent si a pus un colier imediat dupa inel. A zis ca mai tine ceva :D. Sa vedem si cat inseamna ceva-ul ala.

    Bineinteles tija nu se vinde separat la Audi :D doar cu toata galeria :D

    :notme:
     
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    La naiba, astia se laudau ca le-au facut mai trainice pe astea cu nole coduri, dar nu esti primul pe care il aud ca a gasit o "nuca" de aia sarita.
    Pana acum nu sareau, doar se uzau.
    Vad ca alea din primele tipuri mai tin 200.000 de km,...dar astea noi...
    Ar fi culmea sa merg cu astea cat as mai fi mers cu alea vechi reconditionate.
    Dumnezeu stie ce-i de capul lor.
    Intre timp o sa ma interesez sa vad ce pot face cu tija aia, s-o fac \din duraluminiu si sa-i gasesc niste microrulmenti pentru capete. De rulmenti am deja o promisiune.
     
  17. Mac 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6,3.0TDI,2006
    Rulmentii se bucseaza doar la partea de jos iar sus daca depasesc cotele se blocheaza in motoras. Deci ai grija ce rulmenti gasesti. Axul clapetelor nu este pe aceeasi linie cu cel al motorasului.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Oct 2012
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Stiu si solutia ar niste rulmenti radiali cu bile, miiiici mici de tot. Cand ma gandesc ca acum cativa ani buni aveam un pumn de astfel de rulmenti si tot puneam cate unul la fiecare cheie pe post de brelog, imi vine sa mor ca i-am aruncat. Erau kinki rau, pentru ca puteai sa-i "invarti" pe toate partile, atat cat te lasa inelul.
    Nu ma grabesc, nu am de ce.
    Cand imi vin, ii duc la atelier cu admisiile, le arat ce si cum vreau sa iese si gata...
    Consider a fi o singura problema in varianta reconditionarii cu rulmenti. Nefiind capsulati, eventuala mizerie ar putea sa-i blocheze,...asta in cazul in care masina este folosita intr-un mediu ...anormal. Stiu ca nu se blocheaza asa usor, dar,....ma gandesc.
    Daca as pune un rulmet doar la un capat de tija....nu stiu cat se poate "mesteri" capatul celalalt ca sa tooot tina, uzat fiind.
    Am mai observat la admisiile vechi, la axul cu clapete, la capatul opus motorasului, la ultimul lagar, un mic joc, cred ca de sub 1 mm. E singurul joc gasit in afara de cel din capetele tijei mici. Cred ca se pot reconditiona si sa-si faca treaba inca multi km.
     
    Ultima editare: 4 Oct 2012
  19. Mac 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6,3.0TDI,2006
    Am facut 132 de mii cu tijele facute si nu au pic de joc...gresez rulmentii de doua ori pe an...iar motorul il spal o data pe an. Am rulmenti si sus si jos pe tije dar sunt fara bile.
     
  20. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai iti dai seama, tija facuta cu rulmenti nu mai are moarte (ma refer la jocuri). In timp, poate o sa se mareasca doar jocul pe axa cu clapete, dar parca si pe acolo se pot face niste chestii...
    Ce fel de rulmenti ai folosit ? Daca nu au bile, ma gandesc ca pot fi doar cu role... Sunt si altfel ?
    Si in final, desi ai spus ca pot fi pusi rulmenti numai in partea de jos, tu ai pus in ambele capete, nu ? Deci o rezolvare tot este...
    Cat despre gresare, trebuie facuta cu cap, cu ce trebuie, intr-adevar. Daca nu o faci cum trebuie, mai bine e sa-i lasi asa. O eventuala vaselina ce se infesteaza cu nisip/mizerie, mareste uzura sau gripeaza mai repede.
    Am deschis subiectul cu mecanicii, deja ei "vad" ce trebuie facut, rulmentii o sa-i bucsez la cald, dar la cald cald, ca de la motor radiaza caldura, asa ca trebuie sa fiu sigur ca or sa stea la locul lor....
    Vad eu ce fac. Daca le stric de tot, asta e.
     
    Ultima editare: 5 Oct 2012

Distribuie pagina asta