1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic - Aer Conditionat - Compresor AC la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de b-13-way, 14 Mai 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cred ca va trebuie traducator. :) Diferenta de compresor este data de felul de rola/fulia existent pe el si sau daca este cel cu ambreiaj sau fara (cel cu electrovalva pe compresor). Toate compresoarele sunt in functiune la toate masinile. Impropriu spus functioneaza pentru ca in interior motorul compresorului este oprit sau pornit in functie de ce fel de rola/fulie exista pe acel compresor sau cum se da comanda electrovalvei de pe compresor adica in functie de modelul compresorului cu ambreiaj sau cu electrovalva si asa livreaza aer rece, doar la comanda.

    Un compresor are in el pistoane (exact ca un motor) care sunt sau nu in functiune/lucreaza in functie de ce fel de rola/fulie exista, in fata pe compresor, cu sau fara ambreiaj.

    Mai precis sunt doua modele de compresoare, cu ambreiaj si /sau cu electrovalva (fara ambreiaj).


    La cele care au rola/fulie cu ambreiaj acele pistoane din el NU functioneaza continuu si nu livreaza aer rece daca nu are comanda data pentru trecerea / deschiderea aerului rece.
    Sistemul de cuplare este pe electromagnet. Cand este alimentat cu curent compresorul, bobina, care se gaseste pe compresor, formeaza un camp electromagnetic care trage "fata" fuliei cupland-o, astfel se antreneza partea mecanica din interiorul compresorului.

    Compresor din asta am eu pe masina si este mai fiabil dar trebuie rola/fulia cu ambreiaj din fata inlocuita mai des.


    La cele care au rola/fulie fara ambreiaj adica cele cu electrovalva acele pistoane din el functioneaza continuu si nu livreaza aer rece daca nu are comanda data pentru trecerea / deschiderea aerului rece comanda data de electrovalva de pe compresor.

    Incepand cu 2004-2005, s-a inceput sa se renunte la compresoarele cu ambreiaj, sunt compresoare cu debit variabil controlate de o electrovalva aflata in spatele compresorului. Fulia de pe compresor are un mecanism de fail safe in cazul in care se blocheaza compresorul sa nu iti rupa cureau de accesorii, practic se separa fulia in doua bucati concentrice care se pot roti independent.


    Comanda pentru deschiderea circuitului de AC este data de butonul ECON. Pentru livrarea = pornirea aerului rece in masina unele modele de compresor deschid doar o valva pentru trecerea aerului rece iar la altele este nevoie si de cuplarea ambreiajului aflat pe rola/fulia compresorului, pentru a face asta.

    Intelegeti asta sau o sa o tineti asa pana va plictisiti si va uitati cum arata un compresor in interior si cum functioneaza o instalatie de AC la Audi ?
    Chiar ca o sa sterg toate mesajele, scrise despre asta, in continuare.
     
  2. calinutzu 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2017
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi a4 b6 break,1.9tdi 131cp AVF,2002
    Salutare,
    Am un audi A4 B6 la care am avut defecta fulia de la compresorul de clima. Pana sa imi dau seama ca e fulia problema, am facut adaptare la motorasele de la flapsuri in ideea ca poate se remediaza problema si porneste compresorul. Dupa ce am facut adaptarea la flapsuri, motorasul V71 nu mai functioneaza iar in masuratori pe tester arata ca nu e instalat si binenteles fara nici o eroare. Am verificat tot cablajul intre motoras si modulul de clima si e in regula, am inlocuit motorasul cu altul si tot asa imi apare in masuratori, ca nu e instalat. Va rog sa imi dati o rezolvare la problema asta.
     
  3. Chriss_Deejay

    Chriss_Deejay Silver Member

    Înscris:
    27 Ian 2013
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4, B6, 1.8T AVJ
  4. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    Salutari. Intampin si eu o problema suparatoare la sistemul AC. In mers la viteza mare baga frig , dar prin oras nu prea. S-a incarcat cu freon si verificat instalatia . La diagnoza nu apare nici o eroare si s-a facut test la ventilatorul de racire radiator (este modelul cu un singur ventilator). Eu banuiesc totusi modulul de control al radiatorului care nu da comanda si ventilatorul merge doar in prima treapta, cu toate ca la test mergea la maxim . Intrebarea mea este cum se poate verifica acel modul si in ce conditi ar trebui sa dea comanda la treapta superioara de rotatie. Si cu motorul cald si cu clima pornita ventilatorul nu merge la turatie mai mare. Multumesc anticipat de ajutor.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Test, adica l-a pus pe direct si functioneaza ambele trepte sau ai dat output test din VCDS ?
     
  6. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    S-a facut output test dinVCDS si merge la turatie maxima doar. E singura tteapta care merge din VCDS
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  8. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Salut baieti,

    Eu am urmatoarele erori:

    3 Faults Found:

    00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)

    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

    01809 - Actuating Motor for Temperature Flap; Left (V158)

    41-10 - Blocked or No Voltage - Intermittent

    01273 - Fresh Air Blower (V2)

    30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent

    1. care ar fi buba aici ?
    2. in poza atasata de Cristi, nu vad sa apara V158 :(. Colegul @TTs a scris aici cum a rezolvat, masina lui fiind de UK. Sa fie vorba de motorasul V71 din poza atasata de Cristi ?
    3. cel mai probabil eroare e de la faptul ca am avut mufa de la ventilator scoasa, deci daca sterg eroare n-ar trebui sa mai apara;
    Nu-mi e clar care e diferenta intre primele 2 erori, la ce anume se refera. La prima e doar potentiometru stricat (acea placa cu circuite iar motorasul e ok ? ) iar la a doua motorasul (placa fiind buna ? ) ?
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Le-ai sters si au reaparut ? Ai facut Basic Settings ?
    Practic, de cand ai gasit erorile pe VCDS, ce ai facut ?
     
  10. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Am ramas fara bateria la laptop, urmeaza sa le sterg. Insa in mod sigur o sa-mi ramana primele 2 erori.
    N-am facut Basic settings. O sa caut sa vad cum se afce si Basic settings.
    Astazi am facut scanarea, insa le am de mult timp si nu scap de ele. Am tot inlocuit motorasele (intr-adevar, cu unele SH si doar 1 a fost nou. Cred ca o sa cumpar inca 2 noi ca sa scap de problema asta, insa nu stiu care din ele sunt cu problema) si tot nu-i dau de cap.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si noi de unde sa stim unde e buba daca tu n-ai incercat sa stergi erorile si n-ai facut un Basic Settings ?
    Intai faci astea si dupa incepi sa inlocuiesti piese.
     
  12. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Am sters erorile si am facut si am facut basic settings. Dar, asa cum am anticipat, am spus si mai sus, tot am ramas cu eroarea asta:

    00601 - Potentiometer On Positioning Motor for Central Flap (G112)

    09-00 - Adaptation Limit Surpassed

    Sa fie vorba despre V70 (cel alb) din poza de mai sus? Partea ciudata e ca toate pare sa mearga ok (nu sacadat) cand am facut basic settings.

    Concret, problema pe care am sesizat-o este ca fluxul de aer pentru gurile de ventilatie centrale este scazut/obturat.
     
    Ultima editare: 30 Iul 2020
  13. Meri

    Meri 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2017
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A4 1.9TDI 116CP BKE
    Help! Problema cu AC la A4b6-2004 BKE,ceva imi tot arde electrovalvele la compresoare...acum 2 saptamani am pus un compresor nou-Denso si ieri a luat pauza(8 bari presiune G65)..inainte de asta am incercat un compresor SH SANDEN,care a mers si el 4 zile,dupa care presiunea a cazut de la 14 bari la 8 bari...Ceva idei?multumesc.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, sa mergi la un electrician profesionist in electrica auto VAG. Adica la electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
     
  15. Meri

    Meri 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2017
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A4 1.9TDI 116CP BKE
    Stie cineva unde vine la A4b6 senzorul din imagine? (G89)
    multumesc.
     
    Ultima editare: 31 Iul 2020
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sub plasticul de la parbriz, pe partea pasagerului.
     
  17. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Revin cu rezolvarea.
    Intr-adevar, pt eroare mentionata mai sus, problema venea de la motorasul V70 (white). Am reusit sa scap de problema doar cu achizitionarea unui motoras nou. Am avut 10-12 motorase SH (motorase pt toate pozitiile la care am schimbat doar parghiile de angrenaj) cu care eroarea ramanea. Nu stiu exact daca am avut ghinion si chiar toate erau stricate sau poate potentiometrele sunt diferite pt fiecare din motorase. Am incercat si curatarea potentiometrelor, dar fara rezultat.
     
  18. pinga_zlg

    pinga_zlg 6th Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2012
    Locație:
    Sighișoara
    Masina:
    AUDI A4 1.9 TDI 116CP BKE 2005
    Salutari. Am o nelamurire. Vreau sa trec la consola 2din si necesita schimbarea climatronicului. Momentan am codul 8E0 820 043 AB. Exista acest cod si in format 2din sau are ceva echivalent ? O seara bina
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sunt mai multe coduri atat pentru 1DIN, cat si pentru 2DIN.
    Dar, niciodata o unitate cu acelasi cod se va gasi atat in versiunea 1DIN cat si in versiunea 2DIN.
    Fiecare model cu codul lui.
     
  20. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Nu este neaparat necesar sa schimbi panoul de clima, se poate modifica/decupa si al tau.Nu exista cod identic pe 2 DIN.Cumpara orice climatronic(B6,B7)..nu te stresa de cod.

    Bafta
     

Distribuie pagina asta