1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic sau AC - audi A3 8P - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8P (2003 - 2013)' creată de roguero, 28 Iul 2008.

  1. eim_mada

    eim_mada 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Peugeot 508 GT 2020, 1.6 225cp, 8AT / Honda Civic Sport+ 2020, 1.5 182cp, MT
    Salut,

    Multumesc de informatie dar mirosul este mai degraba de aparat electric incins/ars decat de noxe, oricum o sa verific cu prima ocazie.
     
  2. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Salutari.

    Ieri am auzit un scartait mic in gura de ventilare din dreapta, de la geam, nu am bagat in seama... Azi dimineata cand am pornit masina, nu imi mai baga aer deloc in masina...

    Indiferent ca e era pe auto, sau toate la maxim, sau pe econ, nimic. Nu baga aer de nicio culoare. In plus, cand am deschis capota, se auzea un zgomot puternic la compresor.

    Ce e ciudat e ca daca doar pun contactul pe treapta 1, baga aer (cu un zgomot foarte puternic in dreapta), dar daca ii dau cheie si aprin motorul, gata. Nu mai baga nimic.

    Ati mai intalnit asa ceva?

    Audi A3 spoertsback 2.0 TDI, 2005.

    Multumesc mult!
     
  3. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Am fost la service, s-a urcat baiatul in masina si a concluzionat ca rulmentii aerotermei sunt defecti, de unde si zgomotul. Verdict: trebuie schimbata aeroterma.

    In aceeasi ordine de idei, stiti daca la A3 8P aerterma e accesibila daca dau topedoul jos? Sau trebuie dat tot bordul?

    Daca e ultima varianta, ma puteti indrepta catre cineva care are suficienta pasiune astfel incat sa il demonteze/monteze fara probleme ulterioare?

    Multumesc!
     
  4. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    Aceeasi problema o am si eu. Dimineata am constatat ca nu imi mai baga deloc aer aeroterma. Sambata, la oprirea masinii, aeroterma a continuat sa fac un zgomot pana s-a oprit... ca o "caraiala". Era un zgomot destul de ciudat. De atunci nu am mai pornit masina timp de 3 zile, pana astazi.
    La mine nu mergea nici pe baza de contact, nici cu motorul pornit, in nici-un fel.
    As vrea sa aduc masina la subsolul cladirii unde lucrez, pt ca e mai cald si poate isi revine. Ma gandesc ca e de la gerul de afara!!
    Sper sa nu sfarsesc si eu prin schimbarea aerotermei!! :(
     
  5. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Salutari.

    Acum iti baga aer, chiar daca huruie?
    Ce se intampla:
    1. Daca dai clima la turatie minima sau maxima si nu se mai aude huruitul, e aeroterma. La turatie minima se invarte lent, iar la turatia maxima se echilibreaza (tot se aude un vuiet infundat, de la rulmentii care sunt stricati).
    2. Mizeria de aeroterma mai are si o rezistenta, care face figuri si de aceea nu ti-a bagat aer, indiferent de turatie sau A/C pornit/oprit.
    3. Daca iti baga aer, verifica si temperatura, sa iti bage si rece si cald (cu A/C pornit), ca sa te asiguri ca nu are bube compresorul.

    Oricum, in weekend dau torpedou jos, scot aeroterma si ma duc cu ea la un service sa vada daca poate fi reparata in vreun fel si revin cu rezultatele/pozele.

    Mersi si sper sa te ajute toata barbologia de mai sus :)).
    Laurentiu
     
  6. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    Dimineata am plecat pana la urma cu Passat-ul si nu am mai avut timp de ea... dar acum dupa amiaza am avut ceva mai mult timp si am mai testat-o inca o data: nu mergea deloc, exact ca dimineata!!! Se abureau geamurile ca la balamuc... am dat-o si la minim si la maxim si degeaba!! Era moarta!
    Am lasat motorul pornit sa se incalzeasca un pic in masina si am revenit dupa 10 minute. Surpriza, mergea!! :) Fara nicio problema, fara huruit, fara nimic.
    O sa vad zilele urmatoare ce se mai intampla, mai ales ca va fi si ceva mai frig din ce am inteles... si postez aici!! Sper sa mearga si sa nu am alte probleme!!
     
  7. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Am mai auzit ca, la frig rau, compresorul face figuri (nu o ia din loc). De aceea recomandarea e, pe frig, modul ECON.

    Bafta si ma bucur ca nu ai vreo buba la masinuta ;)
     
  8. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Pana la urma am demontat torpedoul, am scos aeroterma, am curatat-o de mizerie, am gresat-o cu spray de contact si gata. Nu mai scoate niciun sunet.
    Sper sa tina :D
     
  9. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    Dupa ce demontezi torpedoul se scoate greu aeroterma?
    Avea ceva mizerie, etc?

    La mine merge numai dupa ce incepe sa se incalzeasca un pic in masina. La temperaturi negative e moarta intr-o prima faza!!
     
    Ultima editare: 4 Feb 2014
  10. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    meghitz Nu se demonteaza greu. La mine sta intr-o clema care se forteaza un pic si se invarte cu totul pana la desfacere, ca un capac. Are un cablu atasat care se scoate simplu.

    Avea niste mizerie printre rame (frunzulite si din astea), dar nu ele erau cauza suntetului. Am gresat si a disparut (temporar, pentru ca a cum a reinceput sa se auda. :( In weekend o dau iar jos si am sa insist mai mult sa-i scot capacul, sa pot unge rulmentii cu vaselina. Daca vrei, te ajut cu demontatul, fara niciun fel de problema.

    Mersi!
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Feb 2014
  11. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    Eu cred ca a intrat de la viscol ceva zapada pe circuitul de climatizare si a ajuns pana la aeroterma.... si a ingetat ceva pe acolo!!
    Acum (fiind zero grade afara) a mers din prima f bine... fara sa fie nevoie sa se incalzeasca in masina ca sa porneasca.
    Nu stiu ce sa zic... as mai lasa-o!!
    Ideea e ca nici nu merg deloc cu A3-ul ...ca sa se dezghetze si sa se usuce pe acolo!! Sta parcata de 2 saptamani.
    Astazi am pornit-o si avea zapada la motor peste tot!! :)

    Oricum, daca zici ca se desface usor o sa-mi fie simplu. Torpedo-ul l-am desfacut de mai multe ori.. si in caz de ceva o sa scot si eu aeroterma sa vad cum se prezinta.
    Altfel voi lua una de pe Ebay. E 65 euro (sh). In rest e 1000 lei noua (pe producator - Valeo) sau 1800 lei la Porsche Bucuresti.
     
  12. #Laurentiu

    #Laurentiu 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 Sportsback, 2.0 TDI, 2005
    Da stiu :) Si eu am sa caut un SH pe aici, din dezmembrari daca tot mai face figuri...

    E posibil sa nu-ti porneasca si pentru ca era pe A/C. Si compresorul nu porneste daca e prea frig. Cand nu iti porneste aeroterma, incearca cu ECON.

    Spor!
     
  13. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    Nu o tin niciodata iarna cu AC-ul pornit... decat o data pe luna ca sa se mai unga rulmentii de la compresor.
     
  14. OvMov

    OvMov 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8PA Sportback, 1.6 75kw BSE - 2007
    Simt un miros specific de statut cand pornesc clima. Am comandat un kit de curatare (ceva spuma + spray) si a mai ramas sa comand filtru. Ce folositi, ce recomandati?

    Nu vreau sa ma zgarcesc dar nici sa arunc banii aiurea.
     
  15. jonnyb_emy 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    a3,2006 sportback 1,9tdi bls 105 mustangi....audi a4 2.0tdi caha 170 cp, stage 1 =》 198cp
    schimba filtrul de polen. sa iei cu carbon activ ...e 90 de lei. la mine dupa schimbarea filtrului nu a mai patruns nici un miros :)
     
  16. meghitz

    meghitz 6th Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    VW Passat Variant 2.0TDI 170cp DSG 2008 + AUDI A3 Sportback 2.0TDI 140cp DSG 2008
    Da-ne si noua te rog un cod pe original sau un link sa vedem despre ce fel de filtru e vorba...
    Tks.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
  18. OvMov

    OvMov 3rd Gear Member

    Înscris:
    31 Dec 2012
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A3 8PA Sportback, 1.6 75kw BSE - 2007
    jonnyb_emy la filtru de polen ma refeream si eu. Ideea e ca nu stiu pe ce marca sa merg.

    Merci de link Cristi, am sa studiez.
     
  19. Cana.liviu 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3, 2.0 TDI, 2005
    Aeroterma/Ventilator habitaclu

    Buna seara,


    Detin un Audi A3, 8P, An 2005, cu clima si ventilatorul a murit. Din cauza mesterului manole am fost nevoit sa cumpar unul nou. Problema este ca instalatia are 4 pini + - si inca 2, iar noua aeroterma are 5 pini + - si inca 3 (Ventilator cumparat pe codul masinii). Dupa conectarea mufei, acesta nu porneste indiferent de viteza afisata sau daca este pe dezaburire.Am verificat mai multe marci de ventilatoare si toate au aceiasi configuratie. Puteti sa imi spuneti daca exista vrea sansa sa o fac functionala pe cea noua?

    Va rog ajutati-ma, merg foarte mult noaptea si pe langa faptul ca in masina e mai frig ca afara, se abureaste geamul foarte des.

    O seara buna!
     
    Ultima editare: 6 Noi 2014
  20. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Pai si daca are 5 pini a doua mufa, cum ai conectat-o?
     

Distribuie pagina asta