1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Climatronic si/sau AC la TT Mk1 (8N) - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi TT Mk1 (8N) (1998 - 2006)' creată de ding, 20 Mai 2008.

  1. ding

    ding 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    TT Roadster 1.8 (2004)
    Problema suna cam asa:
    Dupa cam jumat' de ora de condus in temperaturi ridicate, clima incepe sa scoata un barait. Zgomotul tine cam 3-4 secunde dupa care se opreste si incepe iar dupa 10-15 secunde.
    Aerul care intra in habitaclu ramane rece constant.

    Daca opresc AC-ul sau o pun pe ECON, problema dispare.

    Pareri?
     
  2. blizzard

    blizzard Bronze Member

    Înscris:
    3 Feb 2008
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A6, 2003, 1,9 TDI 131 CP
    Salut,
    Nu prea pricep ce anume face zgomot; din descrierea pe care ai facut-o pare ca zgomotul il face compresorul de AC lucru care mie personal nu mi se pare normal. Singurul lucru sesizabil in momentul cuplarii sau decuplarii compresorului, este un usor tremor al motorului. In rest nimic. Daca citesti topicul acesta http://www.clubaudi.ro/audi-a6/2413-problema-ambigua-aer-conditionat-a6-2003-a.html s-ar putea sa gasesti anumite raspunsuri. In acel topic se dezbat cateva cauze ale nefunctionarii sau functionarii defectuoase ale climei. Chiar daca sunt cauze pentru modelul A6, principiul de functionare al climatronicului este in esenta acelasi. Arunca un ochi si pe acolo !
    Multa bafta! :icon_thumright:
     
  3. ding

    ding 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    TT Roadster 1.8 (2004)
    L-am citit de la cap la coada... Numai ca la mine simptomele sunt diferite
     
  4. Emeraldu

    Emeraldu 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    B
    Masina:
    Audi TT quattro 225 cp
    Salut

    Este de la rola electro-magnetica de pe cureaua de alternetor. Rola care cupleaza compresorul de A/C.
    Cand esti pe 'econ' se invarte doar rola care are contact direct cu acea curea de pe alternator. Daca te vei uita intauntru rolei este o rola mai mica. Aceasta rola incepe sa se invarta numai cand actionezi A/C-ul.

    Deci schimbi rola si rezolvi problema.

    Daca ti-o gasesti p-undeva mai ieftin da-mi te rog un PM sau da un reply pe forum.
     
    Ultima editare: 22 Mai 2008
  5. ding

    ding 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    TT Roadster 1.8 (2004)
    Mersi ptr. sfat.
    O s-o duc in curand la reparat. Apropos... Karoly, ai zis ca stii un service bun de clima in Tm?
     
  6. Emeraldu

    Emeraldu 2nd Gear Member

    Înscris:
    31 Aug 2007
    Locație:
    B
    Masina:
    Audi TT quattro 225 cp
    Ce-ai facut, ti-ai reparat clima ?
     
  7. ding

    ding 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    TT Roadster 1.8 (2004)
    Inca n-am ajuns la service, dar o sa va tin la curent...
     
  8. TTs

    TTs pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Cand am cumparat masina, fostul propietar mi-a spus ca trebuie incarcat cu gaz; facusem si o scanare de erori si gasisem una pe senzorul de presiune A/C, care din ce am citit pe net, de obicei apare cand nu este freon in circuit. Am facut curatarea instalatie, incarcare cu freon si ulei (era apoape gol sistemul), nu s-a depistat nici o scurgere si totusi nu baga deloc rece.

    Elicea de la A/C porneste, compresorul o ia judecand dupa scaderea turatiei motorului la pornirea acestuia si totusi nu baga aer rece deloc; am facut din nou o scanare de erori si nu am nici una.

    Orice idee e binevenita ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Iul 2013
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Schimba filtrul uscator al instalatiei de aer conditionat, Este o butelie de aluminiu, de obicei pozitionata in partea dreapta inferioara a masinii. Trebuie demontat scutul si se observa. Multa lume nu stie ca aceasta piesa este foarte importanta si trebuie schimbata la un anumit interval de ani. Bafta
     
  10. TTs

    TTs pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    M-ai "faultat" cu mutarea postului :)

    Nu vad legatura filtrului uscator care retine mirosurile si umiditatea cu problema mea,sincer,ma indoiesc ca asta e.
     
  11. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Are sigur legatura. Este o piesa importanta in sistemul aerului conditionat. Daca sistemul de AC nu a mai avut freon, a stat fara freon in instalatie mai mult de cateva luni sau s-a deschis etansarea sistemului (a fost inlocuit radiatorul de aer conditionat, s-a curatat traseul de aer conditionat, s-a inlocuit compresorul, etc.) este obligatorie mentionata in manuaul de service inlocuirea filtrului uscator.
    Daca acest filtru uscator nu este in parametrii (care de altfel nu apare sub nici o forma la diagnoza pe VCDS) ai probleme cu functionarea sistemului de aer conditionat si nu se raceste sistemul. O alta cauza si printre ultimele ar fi compresorul foarte ''obosit'' dar nu vad motivul pentru ca in UK chiar nu prea este nevoie de mersul cu AC pornit. Bafta
     
  12. TTs

    TTs pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    In sistemul A/C-ului ma indoiesc ca s-a umblat,mai ales ca in ultimii 3ani s-au parcurs 11k km;si A4-ul l-am cumparat fara freon,l-am umplut si n-am avut nici o problema,pt ca asa cum ai mentionat,nu prea se foloseste si chiar daca e cald afara,astia prefera sa lase geamurile jos decat sa-l foloseasca :)

    Totusi,daca acest filtru nu e infundat,ceea ce iar nu prea cred ar fi cazul,nu vad cum sa obstructioneze circularea freonului;si parca nici compresorul nu cred sa fie obosit,masina are km putini si nici A/C-ul nu prea a fost folosit.

    Tevile ar trebui sa fie reci cand functioneaza compresorul chiar daca nu baga aer rece?,ca nu mi-a trecut prin cap sa verific,iar momentan masina e in servise cu motorul desfacut :)
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca nu intra aer rece in instalatie tevile nu sunt reci. Verifica si radiatorul de racire al aerului conditionat sa nu fie infundat.
     

Distribuie pagina asta