1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Consum combustibil motor 3.0 TDI la A6 C6

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de Luci, 1 Noi 2007.

  1. Secondself

    Secondself 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Aug 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A6 3.0 biTdi 2014
    Salutare tuturor,
    Va impartasesc experienta mea in ceea ce priveste consumul:
    Detin 3.0 tdi quattro 2007 si la stilul propriu de condus stau undeva la 9l/100km afara si 15l/100km oras(Timisoara). Am incercat si condusul economic si am reusit afara 7,2l (mers pe distanta de 50 km, cat mai aproape de 90 km/h), in oras am avut si 11,5 dar in conditii atipice, nedemne de luat in seama.
    Cu masina nevestii, 2.7 tdi tractiune fata, fabr 2010, afara 8l/100km, oras 12,5l/100km. Cu asta aceiasi 50km afara i-am facut cu un consum de 5,8 l/100km.
     
  2. budy

    budy 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2012
    Locație:
    Sinaia si Bucuresti
    Masina:
    Q 7 3.0 tdi 2011
    Plecat in Grecia mers domestic si mi-a facut o surpriza 3.0 ,consum 6.8 l si la pompa si la calculator .
    Acum m-am tot fatait pe aici si a crescut la 7.1,ma refer in Grecia.
    Cand am plecat am regenerat filtru de particole.
    Cred ca e o problema cand e mai infundat creste consumul.
    Dar mai repet mers domestic constant 100 si pe autostrada 120-130,
    nu mers sportiv .
    In Romania nu-mi scade 8.5 afara si 14-15 buc.
    Mers super agresiv ,Bucuresti Sinaia pus motorina Petrom fantana miorita ,mers pe autostrada papat 20 litri ,am stat si vr-o 15 minute la pod pe centura ploiest.
     
  3. DXY

    DXY 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2008
    Locație:
    Titu
    Masina:
    AUDI A6 S-line 3.0 TDI, Vw Polo 1.2 TDI 6R
    Salut,
    pe traseul Titu-Ruse-Varna-Duni (BG), masina a consumat 8l si au fost 980 km.
    Eu zic ca este un consum acceptabil. Bafta!
     
  4. vali_p 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 136 CP, 2012
    pe autostrada ia cam 9,5 iar in Bucuresti cam 13-14 vara.
    motorul e este TCM tuning stage 1, cam 270+CP.
    mai am 2 prieteni cu acelasi model de masina si consumul lor e cvasi-identic, unul cu soft ca al meu, unul cu motor serie.

    consumul la "blana" pe autostrada este 17.
    consumul real este cam cu 1,5-2 l mai mare decat indica computerul de bord.
    stilul meu de condus este moderat sportiv, cursiv, nu cu accelererari-franari sucesive

    consumul nu e punctul forte al lui A6 C6, generatia noua ia cu pana la 2 litri mai putin.
    nu-mi pot imagina cum masina asta poate consuma sub 6, cum am vazut pe aici.
    probabil cu 70 km/h, fara niciun fel de consumatori porniti, cu cauciucuri de 16 toli cu presiune mare si sa te cheme Gerhard Plattner.
    si in afara Romaniei, desigur.
     
    Ultima editare: 16 Sep 2013
  5. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Un amănunt, te rog.
    După tuning (mă gândesc că e doar "cipare"), cum ai simțit consumul?
    Știi că umbla vorba, cum ca după un soft-tuning, dacă mergi normal, așa cum mergeai și înainte, consumul ar scădea cu 0,5l %, chiar cu 1l %. Am zis "înainte ", pentru ca mulți vor sa simtă din plin diferența de cai și...le calcă mai tare, cu un consum în consecință.
    Te întreb, pentru ca sunt pornit sa-i ridic și eu puterea, dar asta as vrea sa fie o chestie secundara. La consum as vrea sa umblu desi, la cât merg eu cu ea, îmi permit si 20 l %. :)
    Un 250 de cai și 500Nm ar fi arhisuficient. Așa ies astea noi...

    Și încă o chestie, care pare off-topic dar ține tot de consum...
    Cu niște cauciucuri de 16" ai consum mai mic decât cu unele de 18" de ex.?
    As dori o mica explicație, pentru că mie cel puțin îmi suna interesant.
    Tocmai ce-am lăsat și eu, pentru iarna, mărimea de 16".:)
    Eu sunt unul ce a...reușit un 6 - 6,5 l %, dar după ce am schimbat admisiile, după ce am pus eleron de luneta și unul de portbagaj, apărători de noroi, etc, (știu că astea influențează), acum simt ca mi-ar fi mult mai greu sa repet...performanta. Sau eu nu mai tin cont de cât consuma și m-am învățat să "traga" tare și nu mai suport un mers economic? :) Sincer, nu mai stiu...
    Și da, ăla nu se chema mers, stai linistit.
    Merci.
     
    Ultima editare: 17 Sep 2013
  6. vali_p 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 136 CP, 2012
    cu cauciucuri de 16 consumul e mai mic, fiindca pata de contact e mai mica, frecari mai mici etc. diferentele nu sunt prea importante, poate 0,1 -0,3 l/100, dar o diferenta mai importanta o poate face presiunea.
    multi merg cu presiune de 2,2 pe toate rotile, pe cand cea recomandata incepe de la 2,8 (pe fata).
    cauciucurile de iarna sunt mai moi si deobicei consumi mai mult cu ele.

    eu am luat masina gata tunata, n-as putea sa-ti spun care ar fi diferenta la consum.
    prietenul care o are tunata la fel mi-a spus ca i-ar fi scazut un pic consumul normal si i-a crescut in sarcina maxima.

    scaderea consumului nu apare ca urmare a cresterii puterii, ci ca urmare a optimizarilor din zonele de jos si mediene ale puterii si cuplului, valabil pentru tunerii care fac asa ceva.
    ce am eu, stage 1 de la TCM (Dragos Voinea), are 270-280 CP si 530-550 NM.

    am facut o liniuta cu un A6 nou 3.0 TDI, dar Steptronic-ul lui nu mi-a dat nicio sansa, din fabrica lasa Tiptronic-ul cu cca. 1 sec in urma, pana la 100 km/h.
    asta daca n-o fi fost ala de 313 CP!
     
    Ultima editare: 19 Sep 2013
  7. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Pai dacă o fi plecând și din launch-control,...e normal, dacă tu ai plecat de la relati.
    Da, sunt mulți factori...
    Eu nu as vrea sa urc peste 500Nm, pentru ca din ce am aflat, maximul suportabil ar fi pana în 550Nm. Și știi ceva? Am auzit la TV deunăzi, la o cursa din DTM, cum ca și alea sunt limitate la 500Nm. E destul.
    De gestionarea mai buna a injecției, știu și eu, vroiam doar sa mai stiu o părere, dacă ai fi făcut vreo comparație.

    Despre cauciucuri....
    La 3.0 litri da, presiunea e cu mult mai mare decât "normalul". Ma mai seaca moaca unuia de pe la vulcanizări, când le spun sa-mi pună 2.8 bari. Ei una buna știu, "2 cu 2 pe față și 2 pe spate".
    Mai era pe aici o discuție, cum ca janta mai mare e mai grea, iar 1kg se "transforma" în 7kg când se învârte roata. Forța centrifuga, intelegi tu.
    Pata de contact, ar fi mai mare (de luat în seama), dacă pui în cauciuc mai lat. Diferența admisă în circumferința cauciucurilor când treci de la 16" la 17", e total neglijabila în ceea ce privește pata de contact.
    .
    Pe mine altceva ma (mai) frământă acum. Înălțimea talonului.
    Toți vor cât mai mic, dar uitandu-mă la mașinile "profi", nu prea găsesc așa ceva,...poate doar la drift.
    Am vrut sa atasez și poze, dar hai sa ne gândim cum arata o roata (doar d.p d.v. al talonului) în Formula 1, Nascar, DTM, WRC... Nu prea au talon mic. La drift e mic,...ca sa "alunece" mai cu folos, sa rupă aderenta cum și cât trebuie. :)
    Cred ca la noi mult contează și imaginea în toată afacerea asta, pentru ca din ce vad, cine vrea sa facă TREABA adevarata nu prea pune cauciuc "de doua degete".
    Asta e alta discuție, dar dacă tot vorbeam de cauciucuri...
    Merci.
     
  8. vali_p 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 136 CP, 2012
    la liniuta cu A6 C7 problema nu a fost la plecarea de pe loc, ci la schimbarea din viteza a 2-a in a treia, cand ala a plecat pur si simplu de langa mine.

    cutia rezista foarte bine la cuplu, stiu proprietar care are peste 100.000 de km de cand si-a facut tuning-ul, fara nicio problema.


    la curse, inaltimea talonului e data de regulament, iar la formula 1, Nascar samd se prefera varianta cu talon foarte mare, la DTM, WTCC, la care ar trebui sa te raportezi, au taloane foarte mici

    pe strada, avand in vedere ca nu e vreun circuit, iti recomand talon normal-minim 40, altfel o sa ai probleme cu jentile lovite, cu durata de viata a articulatiilor, cu dintii si cu pietrele de la rinichi.
     
  9. gicu

    gicu Silver Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Gropești București
    Masina:
    Audi Allroad biTDI 2014,Mercedes ML 250 2013
    2.8 bar pe ambele axe ? Nu topaie pe strada ?
     
    BogdanM1977 apreciază asta.
  10. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Nu, doar pe față. Mărturisesc sincer ca asta vara, când am plecat în vacanta le-am făcut presiunile exact ca în carte (pt. mașină încărcată) și sa știi că a mers foarte bine. Oare din cauza asta am putut sa duc "acul" la 260? :-)
    Din vacanta am venit cu un consum mediu de 8% după 2500km deci, fără beneficii.
    Deci nu, nu sarea deloc și de când am jantele pe 17" le bag presiunea oficială, nu le las mai moi cum mai faceam, mai ales ca pe unde mă mai duc cu ea ("din ani în Paște), are parte doar de bitum turnat astă vara. Acum trebuie sa ne aducem aminte, ca deși presiunea pare mare, pe fata e motorul de 3 litri care oricât de ușurat ar fi el, tot apasă mai mult pe punte față de un 2 litri. Cu un "2 cu 2" pe față ar părea mai moi și le-ar uza mult mai mult pe exterior.
    Dacă as merge pe drumuri naspa recunosc ca le-as lasa și eu mai moi. Așa am mers o viață iar la masina "de oras" încă tin obiceiul.
     
    Ultima editare: 20 Sep 2013
  11. vali_p 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 136 CP, 2012
    am incercat succesiv cu 2,2, 2,5 si 2,8.
    cu 2,8 e destul de dura pe fata, dar nici vorba sa topaie.
    daca vrei sa mergi cat de cat sportiv cu ea, 2,8 e o presiune optima, fiindca anvelopa calca foarte bine, nu mai simti elasticitatea talonului si directia devine foarte precisa.
    iar daca nu e chiar plina masina, "pleaca" foarte bine si controlabil de spate, altfel e destul de putenic subviratoare.
    am mers vreo 1,000 de km in doua zile succesive saptamana asta, inclusiv cateva sute pe drumuri de munte si tinuta de drum e impecabila.
    am roti pe 17 si sunt foarte incantat de ele, talonul e suficient de inalt (225x55x17), ca sa fie si confortabila.
    pe 18 sau mai mult devine cam prea rigida si nu mai e o placere sa mergi distante mari, mai ales prin Bucuresti, care e plin de gropi si de denivelari.
     
  12. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Normalul e 225 60 R17.
    Acum stai mai bine la demaraj, dar ai o mica eroare la vitezometru. Și așa el arătă mai mult cu vreo 5km/h decât viteza reala, acum cred ca la tine ajunge lejer la vreo 10km/h.
    Ca sa păstrez linia topicului, ai implicit turatii mai mari si consum mai mare la mersul în regim de croazieră.
    Dacă o știai dar a fost alegerea ta, atunci e bine. :)
    Baftă...
     
  13. gabi_beep

    gabi_beep 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI 2007
    Normalul pe jantele de 17 este 225/50/17 sau 245/45/17
     
  14. gicu

    gicu Silver Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Gropești București
    Masina:
    Audi Allroad biTDI 2014,Mercedes ML 250 2013
    La 18'' stiu sa fie scris pe capac 2.5 fata cu 2.2 spatele. Mie unul nu mi-au placut 245/45/17. Am avut 17'' cu Bridgestone RE050a pe masina si m-am bucurat cand le-am dat. Am acum 235/40/18. Mi se par excelente.
     
  15. vali_p 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 136 CP, 2012
    am facut o mica eroare, anvelopele mele sunt 225/50/17, nu 55.
    din cate stiu eu, e dimensiunea de prim montaj cea mai raspandita.
    eroarea vitezometrului e de 10 km/h la viteza de 130 km/h (masurata cu GPS-ul), adica aproximativ 7,5%.
    eticheta de pe buson arata asa:
    [​IMG]
     
    Ultima editare: 21 Sep 2013
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Da, scuze, "vedeam" ceva cu zero în coada dar nu știu ce mi-a venit cu acel 60. De fapt știu, mi-a rămas din altă discuție. E corect 50, așa am și eu acum. Dacă s-a mărit janta, normal ca talonul trebuie mai mic.
    Scuze dacă am indus în eroare pe cineva. As corecta, dar nu mai am cum.

    @ GICU
    Tine de mai mulți factori cât de bine te poți înțelege cu niște jantele mai mari.
    De ex, eu deja simt diferențe față de cele pe 16,...in rău. Ce-i drept, puține, deja e mai rigida, iar asta am studiat-o avand aceasi presiune ca inainte. De ținută, sincer, nu am simțit o îmbunătățire, am făcut doar 600 km în doua drumuri și în doua luni, poate de acum încolo, dar acusica vine iarna și trec iar pe 16". :)
    Am niște prieteni cu înclinații sportive și de când m-au auzit ca vreau sa măresc inchii la jante, imi tot spuneau, ca la cum e suspensia, mai mult de17" sa nu bag, ca ma îmbolnăvesc de rinichi ca tractoristii, ca de "nervii capului" nu au mai vrut sa spuna ceva. :) Eu am vrut sa fac un compromis și zic eu ca e unul bun. "Părerea mea".
     
    Ultima editare: 21 Sep 2013
  17. vali_p 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Sep 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B8, 2.0 TDI, 136 CP, 2012
    mie rotile pe 17" mi se par solutia optima, din punct de vedere al raportului confort/sportivitate. Sa nu uitam ca sunt si substantial mai ieftine decat cele pe 18".
    Pentru show-off, 19-20" ar da cel mai bine, dar rotile pe 18" mi se par ca arata cel mai armonios pe masina.
    Sa nu uitam ca A6 e totusi o berlina mare, grea, orientata spre clasa medie de venituri si poate spre varste medii, iar aici sportivitatea nu e chiar ideea de baza.

    In alta ordine de idei, am reusit un consum de 8,8 la un plin de motorina (76 l la 868 km), cu vreo 40 de km prin Bucuresti si restul afara, din care aproape 200 pe autostrada.

    rezultatul e absolut decent, dar ca sa vedem in ce stare dezastruoasa sunt drumurile patriei, viteza medie a fost de 76 km/h.
    Numeroase blocaje, tarat pe Valea Prahovei etc.
    Cred ca sunt foarte aproape de consumul minim pe care-l pot obtine cu masina asta, mergand normal.
     
    Ultima editare: 22 Sep 2013
  18. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Venind de la un 2 litri și o mașină de oraș cu un 1.2 l pe ea, inițial îmi parea consumul mare pe A6 si tot cautam sa-l fac hibrid...din picior. :)
    Între timp mi-a trecut, de acum se vindeca și locul, știu cât consuma și deja mă obosește sa mă tot uit la consum. Chiar dacă încerc, după 20-30 de km revin la stilul normal de condus (normal pentru mine) și PA, nu mă mai stresez. Cred ca mulți pățesc la fel, după un timp. Mecanic sa fie totul OK, asta contează cel mai mult.
    Concluzionand, spun și eu ce s-a mai spus deja pe aici, dacă îți iei un 3 litri te gândești sa ai cu totul altceva de la mașină, mai puțin un consum ECO. Valabil cel puțin până la modele scoase de 2, hai 3 ani...
     
    Ultima editare: 22 Sep 2013
  19. bet

    bet Gold Member

    Înscris:
    1 Apr 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 4G 2O12
    Eu merg cu 19 de mai bine de un an si mai intai mi-au cazut plombele, apoi dintii, rinichii mi-au perforat stomacul, norocul meu cu asigurarea medicala full.
    Sa fim totusi seriosi, a6 cu jante pe 16 arata execrabil, nu vreau sa jignesc pe nimeni, fiecare cheltuie cu masina lui cat doreste si merge cu ce considera el, dar de aici pana la afirmatia ca un a6 e perfect cu jante de 16, nu contesta nimeni ca de 17 la 19 consumul creste cu aproximativ un litru, si costurile sunt altele, insa de avantajele unei roti cu dimensiuni mari cum ar fi aderenta si stabilitatea sporita nu spune nimeni, singura informatia este ca ,, am auzit de la cineva ca jantele mari afecteaza rinichii".
    VossenKPO.jpg
    Cam asta ar fi idealul de aspect unanim recunoscut de toti pasionatii de masini din lumea asta ( apropo in tarile cu apa calda 19 inchi este considerata o dimensune mica pentru A6), si cum pana la setarea aceasta masina mea ar inghiti cam 6000 euro ma consolez cu ideea ca ma va zdruncina.
     
  20. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Îmi pare rău că te-ai enervat...
    Sa știi că nimeni nu o sa-ți schimbe jantele cu unele pe 16.
    În primul rând chiar tu ai spus ca dacă ai jante de 19",...ARATA bine.
    Deci tot de estetica e vorba (mai mult) , pentru ca de dus mașina la limită, zilnic, nici chiar tu nu duci. Eu așa cred. Dacă mă insel,...mea culpa.
    Am văzut noile A6 ca au din fabrica jante imense. Sunt mașini noi, altfel calculate.
    Eu nu am "acuzat" jantele mai mari ci doar am argumentat ALEGEREA MEA. Atat.
    Sunt opinii libere, chiar dacă nu suntem de acord cu părerea cuiva, în spiritul forumului, e corect ca măcar s-o respectam.
    Și mie îmi plac cele de...20", dar la naiba, nu vreau o mașină de showroom. Vreau sa circul cu ea comod, sa mai iau fără grija câte o groapă. Sper ca nu ai înțeles că nu le sufăr.
    M-am interesat și eu în stânga, în dreapta și se spune ca dimensiunile cu care sunt echipate mașinile sunt foarte bine calculate. Este posibila o toleranta acceptata, dar pe 4F sa pui jante de 20" sa zicem, cica nu-i prea cade bine la digestie. Chestii de suspensie, consum, etc. Ca vrei sa mergi cu o căruță sau mai confortabil, e preferința fiecăruia.
    La cauciucuri pe 19", sa ai presiune de 3 bari pe mașină goala, chiar ca trebuie sa fii undeva unde curge apa calda, dar cu siguranță nu pe drumurile din București.
    Trebuie sa se înțeleagă, ca cei care vor jante pe 17" de alea o sa-și pună iar cei ce vor pe 19 pe 19 o sa aibe. În rest, nu trebuie sa ne contrazicem.
    Eu propun ca discuția sa revină strict la "consum" .
    Numai bine.
     
    Ultima editare: 22 Sep 2013

Distribuie pagina asta