Dar pe plinul la pompa te-ai uitat? Hai sa fim seriosi, toți care au postat in aceasta arie au același motor si la unii consuma " 6,5" la alții 8-9. Fa consumul real si la pompa si după ne spui impresii.
Stiu ca s-a mai discutat pe forum, undeva cu VcDS se modifica dimensiunea jantelor, pentru a afisa corect km in bord si viteza. Oare cat de mare sa fie eroarea sa zicem la concersia 16-18", dar 18-20" ? Unii din voi impartasiti consum mai mic decat in cartea masinii, si cu jante pe 20". :|
Eu am precizat...consumul afisat este pe computerul de bord. In realitate nu m-a interesat cat este. Primele consumuri (Nurenberg- Arad si Arad Ploiesti) sunt facute cu rotile originale pe 19. Adevarul nu este departe...drumul respectiv a fost facut la intoarcerea din Germania si colegul de drum era cu un Passat 2.0 tdi. Consumul lui a fost pe computer de 6,2 iar la pompa eu alimentan doar cativa litri in plus fata de el. Concluziile le trageti singuri Pentru sceptici pot face si o poza la ceea ce apare pe bord Consum in cartea masinii: mediu - 5,9 urban - 7,3 Extraurban - 5,1 Sursa : http://www.automarket.ro/masini-noi...ro-stronic-sportback-104398/specificatii.html
Legat de conversie ,la A5 3.0 tdi quattro diferenta la mine intre vara 255/35/R19 si iarna 225/50 R17 aprox 1 litru pe computerul de bord. Colegul preciza consumul afisat computerul de bord si sincer mi se pare cam mic si mie
La consum mai trebuie adaugata si clima, (la cei care o folosesc) eu la C7 cu motor de 2.0 tdi scot o medie de 7 (putin oras, putin inafara) totusi vorba lui audi66 la faza cu km. Adica daca ai jante pe 16" si treci direct la 19"-20" (un exemplu) nu va arata aceeasi km si viteza cat ar fi normal ? Din curiozitate intreb ca n-am inteles faza asta.
Daca se pastreaza aceleasi caracteristici ale rotii (diametru, circumferinta etc) viteza si kilometrajul arata la fel. Consumul poate fi mai mare din cauza rotilor care de obicei sunt mai grele cu cat janta este mai mare plus ca la o janta mai mare majoritatea pun si cauciucuri mai late
Nu se pune problema ca minti, si eu pot sa fac 2000 km cu consum de 9%, dupa aia mai merg putin cu 90km/h si surpriza, consum mediu 5% pe ultimii 2000 km.
Cum as da-o tot nu iese )))) Topicul e despre consum. Eu am pus poza cu ce mi-a consumat mie PE BORD in ultimii 8000 km. Am specificat...din km aia cca 500 sunt facuti cu viteze de peste 200 kmh (media pe bord!!!), cca 1500 sau cat o fi de la Nurenberg la Ploiesti sunt facuti pe autostrada in mare parte dar mers constant cu 150-180 si multe ambuteiaje, iar restul sunt facuti 50% in oras si 50% in afara orasului unde merg constant cu 100-140 (asa este drumul zilnic pe care il fac eu spre munca). Din km astia, in jur de 4000 sunt facuti cu jante de 20 iar restul cu jante de 19 Acum sincer nu vad alta solutie decat sa va iau cu mine 2000-3000 km in masina sa vedeti ca nu am mintit cu vitezele si regimul urban extraurban ))) Ce o fi la pompa.....Dumnezeu cu mila ))) PS: Ar mai fi o variabila dar nu stiu cat de mult conteaza la consum: masina este A7 nu A6, adica este mai joasa si mai "ascutita". Posibil sa aiba un coeficient aerodinamic mai bun iar la viteze mari conteaza aspectul asta. In plus, traficul urban din Ploiesti poate nu este la fel ca Timisoara si cu atat mai putin ca Bucurestiul...
Aerodynamic drag coefficient: A6 C7 - 0.26 A7 - 0.29 Deja o dam in alte alea si complicam lucrurile. Nu cred ca intereseaza pe nimeni consumul pe computer. Consumul real se face la pompa. Cifrele de pe computerul de bord ajung sa fie un mare fas cum este si cu emisiile de NOx.
In sfarsit a pus cineva punctul pe I Scuze de offtopic dar exemple de consum mic mai avem si la colegul CMG (sper sa nu se supere ca am imprumutat poza de la el de pe topic). 3.0 TFSI, peste 500 cp.....restul va dati seama din poza...
Mic ?? Pe Evo este consum extraurban Dar cine se mai uita la consum in zilele noastre Revenind on unde se specifica consum la pompa in topicul nostru ca eu nu am vazut ? Se poarta discutia pe consumul afisat in computerul de bord , da acela care toata lumea stie ca ne minte La fel cum o face si grupul VAG
Consum urban 9.8 L in orasu constanta pt 700 km facuti doar in oras este consumul long term.Consumul real pe pompa 10.5L.Detin masina doar de 3 sapt.inainte aveam un 2.7 care imi lua cam 12.5 in oras.
Partea cu coeficientul nu este relevanta. CD se ia tot timpul de la masina cu motorul si jantele cele mai mici plus dotarile standard. Pachetul S-Line de exemplu poate creste coeficientul de la 0.26 la 0.28. Cum A6 vine minim cu 2.0tdi/tfsi si jante pe 16, poate avea un CD mult mai mic. A7 vine deja cu minim 3.0tdi si jante pe 18. De aici si diferenta de drag coefficient. Plus ca CD inseamna drag force/cross section. A7 este mai lat, deci exista si diferente intre sectiuni. Este greu de comparat doua masini pe baza coeficientului.
Tocmai azi am facut din nou consumul la pompa, am alimentat rezervorul ful acum o saptamana si am parcurs in aceasta perioada 200 km doar in oras (Timisoara) si azi am alimentat din nou cu fix 38 litri, deci rezulta clar 19 %. Eu nu stiu cum la altii consuma mai putin, ca la mine e tot pe acolo 18-19%, poate o fi a mea defecta si consuma mai mult
Iarna oricum consumul e mai mare - motorul se incalzeste mai greu, se merge mai incet, se mai patineaza, etc..
@sel consumul tău este stabilit la mers în oraș (aglomerat) probabil și pe distanțe scurte Nu te mira la consumul menționat când motorul tău nu ajunge în parametrii de funcționare. 3.0 nu este motor de oraș și nici de făcut economii Mai tine puțin și de șofer și stilul de condus Mie personal nu mi se pare deloc gurmand raportat la clasa din care face parte ,greutate , coeficient de aerodinamicitate si altele
Mie mi se pare ca merge pe degeaba daca pun in balanta cilindreea, greutatea si rotile masinii. Cand aveam TT-ul 1,8 aveam 13 media si in oras 16. O data cu venirea iernii mi-a crescut si mie consumul la 9,2 media pe ultimii 9-10 000 km. Ce-i drept nu prea am folosit masina de cand a venit sezonul rece. Subliniez - consumul pe bord
Buna ziua. Inainte sa incep, vreau sa spun ca am citit cam toate paginile de pe sectiunea asta de forum A6 C7 si in mare am văzut cam care ar fi consumul. In vara am de gand sa imi schimb A4 B8 pe A6 C7. Ma tot gandesc daca sa fac schimbarea pe 3.0 TDI , sincer m-am saturat de 2.0 mai ales ca am doar 143 CP. Trec direct la subiectul topicului: eu scot in oras si consum de 11-12 iar in afara ca sa dau un exemplu, Cluj-Iasi am scos consum de 6.7-7 si avand in vedere ca nu am mers peste 140 si nici un condus prea agresiv.. Mi se pare mult , dar poate de aceea pentru ca e din 2008 masina. M-am gandit sa trec pe 3.0 pentru ca nu se compara placerea de condus, fiabilitatea masinii in timp si alte lucruri si nu cred ca ar fii diferente foarte mari intre consumul scos de mine acum si 3.0 , sau daca ar fi s-ar merita. In schimb , cu siguranta 2.0 TDI la A6 ar scoate mult mai putin decat la a mea, insa cred ca si puterea masinii ar fi cam ca a mea sau nu cu mult mai mare. Mulțumesc pentru atentie!