1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cum sa-ti schimbi discurile si placutele de frana la A4 B5

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de mihai_urotiorc, 10 Iun 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exact ce a zis Nelu. Pune niste suruburi intre disc si fuzeta si pe urma masori cu ceasul comparator. Curata asezarea eventual si cu niste smirghel de 400 - 600 si masoara din nou si pe urma mai vezi ce se intampla. Bafta.
    O zi buna
     
    Ultima editare: 22 Iun 2014
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Etrierii nu culisează în procesul de frânare, asta am vrut să zic. Ei culisează foarte lent doar pentru a compensa uzura plăcuţelor. Diminuarea grosimii lor face ca punctul de reazem al etrierului să se îndepărteze de disc. Montarea etrierului pe o poziţie fixă ar face ca pistonul lor să comprime doar plăcuţa aflată în faţa lui, acea culisă face posibilă strângerea discului de ambele plăcuţe. Procesul de frânare în sine înseamnă ieşirea pistonului din etrier, nu altceva.

    Ceea ce-am spus eu acum şi-n celelalte postări pe acest subiect, nu e un diagnostic ci doar o eplicitare a dinamicii frânării. Acele bolţuri de fixare a etrierului pe fuzetă au rol de menţinere a alinierii.

    Dac-aş fi ştiut ce provoacă trepidaţiile, i-aş fi spus direct lui Oţelea ce să facă fără a intra într-atâtea detalii. O experienţă trecută prin care am eliminat acele vibraţii i-am comunicat-o acestuia pe privat. După părerea mea acolo există un joc şi/sau un dezechilibru care se pune în evidenţă doar la frânare lină în viteze mari. Frânarea energică -aşa cum a spu el- nu are aceleaşi consecinţe, din acest motiv e foarte greu să incriminezi discurile pentru că un disc deformat, produce efecte le orice viteză indiferent cum ai frâna.
    Eu aş verifica în primul rând roţile, nu neapărat pentru a vedea dacă sunt corect echilibrate ci dacă aceste mai sunt...rotunde, ştiut fiind că jantele de aluminiu se deformează mai uşor decât cele de tablă. Apoi articulaţiile. În anumite condiţii, un pivot nou nu înseamnă un pivot bun, unii producători înlocuiesc acele semicochilii de duramid cu un plastic ordinar, care se striveşte după două săptămâni. Nu troncăne nimic în prima fază numai că e larg şi permite un joc lateral. Şi un cap de planetară montat fără acea şaibă de aşezare sau insuficient strâns poate produce trepidaţii, sunt destule cauze care produc cam aceleaşi consecinţe.

    Teko, postul tău (partea lui finală) sună ca o somaţie şi nu cred că este cel mai nimerit mod de a mi te adresa. Nu fac şcoală nici cu tine nici cu altcineva, am încercat doar să restrâng aria de căutări a lui Oţelea, eu am avut o astfel de problemă şi am şi rezolvat-o!
     
  3. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Campulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Am masurat discurile aseara.
    Discul de pe dreapata are abatere de la 0 cu 0.1 mm stanga si 0.1 mm dreapta; asta inseamna o abatere totala de 0.2 mm.
    Discul de pe stanga are o abatere de la 0 cu 0.1 mm stanga; asta inseamna o abatere totala de 0.1 mm.
    Acum le pun din nou in strung sa fac niste masuratori si de grosime. Am facut si alte inele pentru centrarea jantelor pe fuzeta. Urmeaza sa le montez si apoi voi vedea ce se intampla.
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    0,1 inseamna 1 zecime abatere si 0,01 inseamna 1 sutime ceea ce este foarte bine. Daca i-ti bate 1 zecime pe fiecare fata ceea ce este cam mult trebuie corectate.
    Asta inseamna ca sunt putin ovalizate. Cand ai masurat, acul s-a deplasat 10 unitati sau 1 unitate ? daca s-a deplasat 10 unitati fata de punctul zero pe toata suprafata ai 1 zecime abatere, daca s-a deplasat 1 unitate pe toata suprafata ai 1 sutime abatere.
    O zi buna
     
    Ultima editare: 22 Iun 2014
  5. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Campulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Deci este vorba de de 0.1 mm = 1 zecime. Le-am rectificat in strung si urmeaza azi sa le montez inapoi pentru probe. In strung nu mai avea abatere de loc. Voi vedea pe fuzeta daca mai fuleaza.
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Sper că nu le-a scos din universal când a rectificat cele două feţe.
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ai avut o abatere mare otelea. Si asa cum spune si Nelu strungarul trebuia sa folosesasca ori un cutit special cu 2 taisuri care sa strunjeasca ambele fete simultan ori sa mute cutitul de strunjit fara sa desfaca discul. Oricum bafta.

    O zi buna
     
    Ultima editare: 22 Iun 2014
  8. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Campulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Pai s-a centrat discul in universal (cu prinderea in bacuri la interiorul discului) cu ajutorul cesului comparator, apoi s-a facut strunjirea pe ambele fete bineinteles cu doua cutite diferite. Nu am, avut timp sa le montez dar, azi o voi face sigur.
     
  9. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Campulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Am montat discurile dar nu am putut sa fac probe pentru ca atunci cand am iesit la drum a aparut o batatie la roata stanga fata la franare. Trebuie sa dau jos din nou si sa vad ce fac. Ideea e ca am indreptat discurile in strung, am facut alte inele de centrare a jantei si sper sa nu mai trepideze.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
  10. mihai_urotiorc

    mihai_urotiorc 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Austria
    Masina:
    Dacia Logan MCV , 1.5dci,2007
  11. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Campulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Am rezolvat problema. Nu mai tremura deloc la franare (chiar si la viteze mari). Partea cu bataia s-a rezolavat si ea: la una din placute s-a desprins acea tablita de protectie de pe spatele ei si a fugit un pic spre disc si atingea in acesta.
    Ati avut dreptate - discurile si inelele de centrare a jantelor a fost buba.
     
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Doresc sa schimb discurile si placutele-fata ,nu am ceas comparator chiar este obligatoriu acest ceas comparator.Este posibil sa iasa ok treaba fara acest ceas ?!
    Inca ceva observ ca trebuie un hexagon-imbus de 7 nu trebuie si altceva sa nu fiu surprins ?
    Folosesc o trusa de genul pentru repunerea pistoanelor.

    O sa pun cateva poze de la operatiune.
     
    Ultima editare: 1 Mar 2012
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Verifica discurile undeva ca sa elimini din calcul daca sunt ovale sau nu. Nu exista nici un atelier de strungarie pe unde stai ?
     
    Ultima editare: 22 Iun 2014
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Nu cunosc aici unde locuiesc asa ceva;o sa le pun desi risc sa bata probabil.
    Discurile sunt ATE cele din poza o sa revin cu impresii.

    Am montat discurile si placutele :)
    O sa adaug cateva lucruri pe langa cele din prima pagina,multumesc lui Mihai pentru explicatiile si pozele din prima pagina.:icon_thumright:

    Scule necesare: Un imbus H7 (hexagon de 7) ,o tubulara de 10 sau o adaptatoare cum am pus eu ,o cheie 1/2 pentru tubulare,o tubulara de 17,o scula pentru impins pistonul etrierului,un spray degripant,un patent cu varf subtire.

    Operatiunea in sine pana la a scoate roata si sustinerea masinii stiti toti :)
    1.Se scot capacelele poza 1
    2.se scoate surubul cu imbusul H7 +tubulara adaptatoare sau o tubulara normala+cheie 1/2 poza 2&3
    3.suport cablu abs poza 4
    4.se scoate sarm ati-zgomot cu ajutorul unui patent cu varf inclinat poza 5
    5.se trage usor de etrier se indeparteaza usor sarma poza 6
    6.se demonteaza si placuta din partea pistonului-etrierului poza 7
    7.Impingerea pistonului din etrier. Eu va recomand sa aveti scula din poza 8 pentru ca nu stiti daca va intra usor sau greu pistonul.
    La repunerea placutelor: placuta din exterior se pune in suport in timp ce placuta din interior intra in pistonul etrierului ;poza 6.

    O precizare pe A4 s-au pus 2 sisteme de etrier unul este Continental Teves (Ate)cazul de fata si Lucas diferenta consta in faptul ca pe cel din urma nu mai are aceea sarma antizgomot,suruburile de pe etrier nu sunt imbus H7 ci se scot cu o tubulara nu stiu exact cat intre 7-10 .

    Pana aici cine doreste sa schimbe doar placutele :p
    Pentru discuri pun o alta pagina pentru a fi usor de urmarit .:footy:
     
    Ultima editare: 1 Apr 2012
  15. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    In privinta discurilor.

    Aveti nevoie de o tubulara de 17 +cheia de 1/2 (poza 1)+ sprayul degripant (poza 2).

    Operatiune:
    1.suportul este prins in doua suruburi de 17 ,cu ajutorul degripantului(poza 2) am reusit sa le desurubez nu sunt asa fortos in maini poate pentru unii este mai usor.
    Din toata operatiunea suruburile astea de 17 mi s-a parut un pic greu pentru ca a trebuit ceva forta :) poza 1
    2.se scoate suportul se curata ,etrierul de asemenea apoi atentie la stragnerea suportului trebuie strans cu simt de raspundere eu am strans cu 112 Nm.
    Subliniez sa aveti un degripant la voi pentru ca este posibil sa iasa foarte greu.

    Cam asta este tot in legatura cu schimbatul discurilor&placutelor la A4 ,succes la schimbare :)
    Operatiunile imi par facile daca ai scule & un pic de pricepere si...o bere la rece :yahoo:

    P.S.:

    Atentie 2-3 km pana se aseaza placutele si discurile franarea va fi slaba.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
  16. ionut_mara

    ionut_mara 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2013
    Locație:
    Ørsta, Norvegia
    Masina:
    ex-Audi 1.8, 125 cp 2001, Audi A2 1.4 75Cp 2001, Bmw 318D 2006
    schimbare discuri frana spate A4 B5( modelul cu rulmenti si inel ABS incorporati)

    Salutare, azi am schimbat discurile de frana pe spate la masina si m-am gandit sa fac niste poze si sa le atasez impreuna cu pasii ce trebuiesc urmati. Pt modelul pana in '99 este foarte simplu de schimbat discul, el iesind foarte usor fara a fi nevoie sa dai afara suportul etrierului. Modelul de pe a mea masina este ala care iese cu tot cu rulmenti si cu discul ABS, deci, mai complicat. Pasii pot fi urmati si pt cei care vor sa schimbe rulmentii sau discul ABS. Trec peste partea cu datul rotii jos si demontarea etrierului si a suportului---mentionez ca suruburile de la suport sunt intepenite calumea (nu insistati prea mult daca nu aveti o cheie cu imbus de 7 mai mare ca riscati sa rotunjiti orificiul si e mai nasol). Mergeti la mecanic si rugati-l sa le slabeasca putin.
    1. dupa demontarea suportului etrier trecem la scoaterea capacelului ce protejeaza siguranta + protectia piulitei ..... imaginea1 si imaginea2
    2. dupa scoaterea sigurantei si a piulitei (cheie de 24) ansamblul disc/rulmenti va fi eliberat. Scoateti cu grija pt a nu risca sa cada rulmentul exterior pe jos.---imaginea3
    3. scoatem protectia aceea neagra care tine in loc rulmentul interior cu o surubelnita dreapta mai finuta si fara a forta prea tare( se merge de jur-inprejur)---- imaginea4 si imaginea5
    4. dupa scoaterea protectiei rulmentul interior va fi accesibil ------imaginea6
    5. stergem bine cu o carpa rulmentii si ii inspectam--- daca nu prezinta uzura, bile lipsa... ii putem refolosi. Pt cei care vor sa schimbe doar rulmentii, fara a schimba discurile, de aici incepe procesul invers--- asta daca camasile interioare ale rulmentilor nu prezinta uzura si ele. -----imaginea7
    6. urmeaza scoaterea camasilor rulmentilor( imaginea7) dp disc. Discul este prevazut cu 3 orificii pe fiecare parte unde vom putea bate progresiv si nu foarte tare pt a scoate camasile. Eu am batut cu un fier cam de 6-7mm in diametru si cam de 15 cm lungime. De exemplu exact cum este in figura 7 vom bate in orificii pt a scoate camasa exterioara. Eu am folosit niste lemne pt a suspenda oarecum discul atunci cand am scos respectiv introdus camasile.----imaginea8.
    7. eu am montat imediat cum am scos camasile pe noul disc pt a nu uita ordinea sau felul in care trebuie sa intre---- nu prea aveti cum sa gresiti, dar..... nu se stie cum o pui invers, ii dai primul ciocan si .... Apropo eu am folosit un ciocande guma pt a bate inapoi camasile, dar cred ca merge fara probleme si un ciocan normal
    8. a mai ramas de scos discul ABS asta daca vreti sa-l refolositi asa cum am facut eu. Il puteti cumpara daca il vreti nou montat pe disc. Pt a-l da jos batem usor cat mai la baza lui (de jur-inprejur) cu o surubelnita prin fiecare gaura de prezon din disc. Atentie sa nu-l deteriorati daca il veti refolosi.--------imaginea9 (sper ca se intelege schita ).
    9. se unge cu vaselina din abundenta pe toata suprafata de culisare a camasilor si pe camasile propriu-zise inainte de a incepe intoducerea lor pe discul nou si se monteaza camasile inapoi pe discul cel nou + inelul ABS. Montam rulmentul interior (ala mai mare) asta dupa ce il acoperim bine bine cu vaselina. De fapt cam tot ce se monteaza de acum se unge cu vaselina cu generozitate.----in ordinea descrierii imaginea10, imaginea11 si imaginea12
    10. se monteaza protectia rulmentului interior inapoi pe disc si cam asta este tot cu ce se pune pe disc.
    11. ungem bine cu vaselina si axul dupa care montam discul.--------imaginea13
    12. este randul rulmentului exterior sa fie pus la loc --- nu uitati de vaselina
    13. urmeaza saiba aia mare + piulita de 24 + protectia piulitei, siguranta aia sarma
    14. punem ceva vaselina si in capacelul de protectie si am terminat. -----------imaginea14

    Daca am omis ceva rog un admin sa modifice. Daca aveti intrebari nu ezitati sa ma intrebati. Pare complicat , dar sa stiti ca nu este. Va trebuie doar putina vointa si ceva scule uzuale.
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Iun 2014
    doryan23 și Ursu George apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta