1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze manuala la A4 B8 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de tur4alx, 22 Aug 2012.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Timoneria aia se mai si uzeaza de-a lungul timpului, necesitand reglaj in functie de uzura.
     
  2. DjD 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 2.0 TDI CGLC quattro, 2014
    De ceva timp am sesizat ca la schimbarea vitezelor exista (pt scurt timp) o pierdere de putere, de exemplu din treapta a 2 la 3000rpm schimb in treapta a 3-a unde motorul ar avea vreo 2000rpm, masina ezita pentru scurt timp dupa care accelereaza.
    Ambreiajul nu pare sa patineze, masina nu se tureaza in gol ca sa zic asa; volanta nu am auzit sa bata. Am pus si testerul si nu am nici o eroare.
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Las-o asa si urmareste in continuare. Cand se accentueaza fenomenul faci alte investigatii. Nu pare sa fie un simptom al cutiei de viteze manuale.
     
  4. Amboo

    Amboo 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2020
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A4 B8 CAHA 2010 Quattro
    Sper sa nu gresesc si daca-mi amintesc bine, citind despre rescrierea softului de la calculatorul motorului (stage 1) cineva a amintut exact de piederea puterii la o anumita turatie. Deci ar fi o chestie de soft.
     
  5. DjD 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Ian 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    A4, 2.0 TDI CGLC quattro, 2014
    Nu vreau sa intru in off-topic, dar ca sa clarific, daca nu schimb treapta si accelerez nu exista pierderi de putere in orice treapta as fi si la orice turatie. Acea scurta pierdere de putere apare doar la schimbarea treptelor.
     
  6. Doro 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant
    Bună seara,
    Imi poate spune cineva daca ulei cutie cod: G 052 532 A2 e coret pentru cutie manuală, tractiune fata cod cutie NSX serie sasiu: WAUZZZ8K8DA170465 iar 4 litri sunt suficienți ? Vă mulțumesc .
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E in regula si uleiul si cantitatea.
     
    Doro apreciază asta.
  8. Doro 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iul 2016
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant
    Multumesc
     
  9. Răzvan.c.l

    Răzvan.c.l 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2021
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A6 C7 CGLC WAUZZZ4G4CN034388 2012
    Salut,
    In urma cu cateva luni am schimbat kitul volanta -ambreiaj deoarcece trepida la cald cand plecam de pe loc, in urma acestor reparatii am ramas cu frustrantul defect "schimbare greoaie a treptelor 1,2 si 3" + trepidat la rece pe partea dreapta. Am fost din nou la mecanic si am schimbat uleiul la cutie (OE), cilindrul receptor de actionare a ambreiajului, lichid de frana (OE). Dupa toate acestea, problema persista, schimbare treptelor 1, 2 si 3 era tot greoaie.
    Nervos si frustrat pentru banii risipiti aiurea, am bruscat putin masina in treptele 1 si doi, am tras de schimbatorul ala cat am putut :) si minune, schimba la fel de usor ca inainte. Dar, minunea a tinut cam 30 de minute prin oras. :(
    Am luat, toate piesele pe care le-am demontat in momentul schimbarii kitului, la verificat mai putin tamponul motorului din fata.
    Acesta a fost demontat pentru a avea acces la surubul de la electromotor; se ridica de partea din fata motorul si se lasa de partea din spate jos). Acest tampon (suport motor) are gaurile de strangere a suruburilor culisante. Am desfacut si am strans suruburile in partea de sus a tamponului (lasati motorul sa se lase la maxim in jos).

    Dupa operatiunea acesta acum cutia schimba perfect, schimb cu doua degetele.

    Inainte sa schimbati piese aiurea verificati tampoanele- cel de la motor fata si cutie viteze . Bafta.
     
    Iulian321 și arazvan2002 apreciază asta.
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Asa se intampla cand anumite piese nu sunt montate/reglate/stranse la cuplu conform schemelor din ELSA.
     
  11. Jude Raul

    Jude Raul 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8, 2000 Diesel, 2011
    Buna seara.
    Ma ajuta si pe mine cu o parere la audi a4 b8 al meu? Masina din 2011, undeva la 320000km, schimburi făcute la timp.
    Acu 2 zile, după un drum de autostrada, la ieșirea de pe aceasta, masina nu mai intra in viteza 3 si 4 pt cateva secunde, după care și-a revenit. Astăzi cand sa plec din parcare, am dat în spate si apoi nu intra in vitezele 1 și 2, însă după câteva insistențe a intrat.
    Oare de la ce sa fie problema? Kit ambreaj si volanta sau cutia de viteze?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Probabil placa de presiune, dar daca tot demontezi se inlocuieste tot, volanta + kit ambreiaj + piesele reproiectate (daca e cazul).
     
  13. Jude Raul

    Jude Raul 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iun 2016
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B8, 2000 Diesel, 2011
    Nu ar trebui sa aiba ceva simptome daca kitul de ambreaj ? Nu tremură in relanti.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si faptul ca nu iti intra mereu in viteza nu e un simptom destul de plauzibil pentru tine ?

    Apuca-te si schimba cilindrul receptor si alte maruntisuri daca ai impresia ca o rezolvi mai ieftin, dar la 320.000 km tot la schimb de ambreiaj ajungi.

    Volanta cauzeaza zgomote si trepidat/vibratii, nu kit-ul de ambreiaj.
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Jude Raul inainte sa intrebi se merge la mecanic NU se intreaba pe forum pentru ca masina se repara la mecanic.
    La cati km are masina se schimba tot ce ti-a spus @audi66

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  16. Power tdi 3rd Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2021
    Locație:
    Abrud
    Masina:
    A4 B8 cjca an 2013
    Detin un A4 B8 facelift, motor 143 cp cod motor CJCA.

    Am observat ca, spre cutia de viteze duc 2 furtune a circuitului antigel. Este inseriata si o electrovalva, cred ca are rolul de a opri circuitul antigelului prin cutie.

    Intrebarea mea este, in ce conditi de temperatura acea electrovalva este inchisa sau deschisa ? Antigelul are rolul de a preincalzi uleiul in cutie iarna ?

    Banuiesc ca, vara nu ar urca temperatura uleiului din cutie asa mult, intrucat antigelul ar prelua si disipa temperatura excesiva a uleiului din cutie.

    Si iarna la temperaturi scazute, antigelul sa nu circule prin cutie, adica electrovalva in pozitie off.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Are rol de racire, nu de incalzire, acel circuit. ECU stie la ce temperatura deschide si inchide circuitul.

    Temperatura uleiului din cutie creste la fel, doar ca intr-un interval de timp diferit, indiferent daca e iarna sau vara.
     
    Power tdi apreciază asta.
  18. Alin Alina

    Alin Alina 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2017
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A4 2.0 TDI an 2009
    Problema jocului rulmentului de la planetara spre cutie de pe partea dreapta se poate rezolva la fel ca a celui de pe partea stângă? Am citit topicul însă nu am găsit un răspuns pt jocul celui din partea dreaptă. Mulțumesc.
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, la fel se rezolva.
     
    Alin Alina apreciază asta.
  20. Marius92223 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2023
    Locație:
    Danemarca
    Masina:
    Audi a4 b8
    Salut,
    Pentru masina din profil un Audi A4 B8 an 2012 cod motor CGLC aveti idee daca si cum s-a rezolvat cu rulmentii de la planetara pe partea dreapta din cutie ?
    Daca stie careva cati sunt si unde pot gasi acele piese ? Mecanicul la care am dus-o a zis ca o face el si ma va contacta maine sa imi zica pretul la piese asta fara sa desfaca acolo si sa vada care rulmenti trebuie schimbati. Mi-a cerut un pret extrem de mare (3.600 lei doar manopera chiar si pentru Danemarca pentru ca eu aici locuiesc). El nu am mai reparat asa ceva dar a zis ca o poate repara. Tin sa mentionez ca este service autorizat. Acum la ce sa ma astept ca si cost al pieselor.
    Poate stiti careva un site unde ma pot uita orientativ, ca si cost, pentru acei rulmenti, simeringuri si altele. Va mulțumesc.
     

Distribuie pagina asta