1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze manuala la A4 B9 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B9 (2015 - prezent)' creată de Laur77, 15 Sep 2021.

  1. Laur77 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2020
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi a4 b9 2016-08 2.0 tdi
    Salut
    As dori sa stiu cand se schimba uleiul la cutia de viteze manuala la un audi A4 B9 cu motor 2.0 TDI si 122 cp. Masina are 62.000 km si cand ma fost sa imi faca schimburile si revizia la 60.000 km mi-au spus ca nu se schimba deloc uleiul la cutie.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Concret, cutia de viteze manuala nu are un interval oficial sau neoficial de schimb al uleiului.
    Dar, la cat costa si la ce cantitate de ulei este necesara pentru a reimprospata uleiul, il poti face odata la 40-50.000 km.

    Tine cont totusi ca este un ulei care lucreaza la temperaturi inalte, isi pierde din proprietati, suporta diferentele de temperatura vara/iarna, etc.

    In functie de codul PR al cutiei de viteze, astea sunt capacitatile :

    0DJ : PZE / PZF / PZG / PZJ / RKD este nevoie de 2.5 l cod G 052 549 A2.
    PZH / RYH / RYJ / RYK / RYL / RYN este nevoie de 1.8 l cod G 052 549 A2.

    0CS : PYY / RYR / PYZ / RYQ este nevoie de 2.5 l cod G 052 549 A2.

    Pentru Quattro Ultra :
    RJL / RJM / RJN / RJS / RJT este nevoie de 1.8 l cod G 052 459 A2 si 360 ml cod G 055 515 A2 ulei pentru cutia de transfer.
     
    Laur77 apreciază asta.
  3. AndreiTN3 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2022
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Audi a4, 2.0 TDI, 2016
    Salut, am schimbat acum 1300km volanta+kit ambreiaj+rulment presiune. Ambreiajul pe autostrada la 140-150 in treapta a6-a, a inceput sa patineze…dupa ce m am oprit si am pornit din nou nu s a mai intamplat asta. A mai facut asa acum 1 saptamana, dar in trepte mai mici si am crezut ca mi s a parut. De la ce poate fi, piesele montate prost sau sa fie ele defecte ?Am fost deja la mecanic, a zis ca cel mai probabil o sa mi le dea jos si le va trimite la verificat la garantie… Masina are si soft de la 150 la 190 cp, poate afecta asta ? Mentionez ca piesele sunt originale luate pe origine.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pot fi multe, afli cauza dupa ce demontezi.
    Cam greu sa dai de piese OE cu defect din fabrica, dar nu imposibil.
    Softul nu iti afecteaza ambreiajul decat daca e facut prost, exagerat sau faci plecari “in forta” de pe loc.

    Acum, depinde si cata incredere ai in mecanicul respectiv.

    Eu sunt patit cu factura de mai multe mii de roni si in realitate nici 50% din piesele mentionate in factura nu erau inlocuite.
     
    AndreiTN3 apreciază asta.
  5. moroenius

    moroenius 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2021
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B9 2TDI DEUA 2018
    la un moment dat, la o alta masina am schimbat tot kit-ul de ambreiaj cu ce am gasit pe masina (sachs).
    Kit-ul a venit direct montat iar mecanicul l-a pus pe masina fara sa il curete.
    In prima depasire, am crezut ca mor din cauza ca patina cand apasam tare pe acceleratie (treapta 4-5).
    N-am putut sa ajung imediat la mecanic si intre timp il frecasem prin bucuresti. Pana la urma s-a curatat singur (probabil avea ulei pe volanta) si apoi nu a mai patinat.
    Nu stiu daca ajuta cu ceva raspunsul meu dar poti sa mai mergi putin cu ea si sa incerci ulterior sa vezi daca mai patineaza.
     
    AndreiTN3 apreciază asta.
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da. Atat timp cat ai soft pe masina toate lucrurile se schimba radical. Revii la softul de fabrica si pe urma vezi ce se intampla. Nu stie nimeni cauza problemelor tale pana nu se inlocuiesc piesele deja montate. Poate fi montaj defectuos, piese cu defect, softul tau la masina si alte zeci de cauze.
    Revii cu rezolvarea pentru ca altfel mesajul tau va fi sters deoarece a fost scris inutil daca nu exista mentionata rezolvarea.

    Scriem degeaba si nu ne dam cu presupusul aici pe forum sau ne apucam de ghicit. Rezolvarea se mentioneaza exact. Daca nu se stie rezolvarea NU se scrie nimic si nu ne apucam sa umplem pagini de presupuneri aiurea si inutile.
     
  7. AndreiTN3 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Mar 2022
    Locație:
    Mioveni
    Masina:
    Audi a4, 2.0 TDI, 2016
    Salut,
    Revin cu un raspuns. S-au demontat piesele si discul de ambreiaj era practic prajit dupa 1.500 km, cauza fiind puterea prea mare. O sa scot softul de pe masina si o sa inlocuiesc discul pentru ca lucrurile sa revina la normal. Nu stiu exact cati cai sunt pe masina, deoarece softul a fost pus de vechiul proprietar, care a spus ca are 190 cp de la 150 cp, desi tin sa cred ca are mai multi. Greseala mea ca nu am luat in calcul acest aspect de la inceput. O zi buna.
     
    moroenius apreciază asta.
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Deci, am avut dreptate. Bine ca ai rezolvat.
     
    AndreiTN3 apreciază asta.
  9. gutza25

    gutza25 4th Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Fetești - Ialomița
    Masina:
    A4 B9, an 2017, 2.0 tdi DETA, 190 cp, cod cutie RYQ
    Va salut,
    Am un audi A4 B9, 2.0 tdi cod motor DETA, cutie viteze manuala cod RYQ. Am vrut să schimb uleiul la cutia de viteze, a curs aproximativ 1 litru pe la bușonul de golire, dar nu am putut introduce in cutie tot 1 litru pe bușonul de nivel de pe lateralul cutiei, știind că trebuiesc 2,5 litri de ulei in total. Exista o alta procedura de umplere a cutiei ? Multumesc
     

Distribuie pagina asta