1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Ce fel de ulei vor cei de la Faur sa puna ? ZF 6 sau 8 ? Ce e inclus in oferta de 2.300 lei ?
     
  2. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Sun acum la ei sa intreb exact. Cand am sunat prima oara nu am stiut exact ce sa intreb, intre timp datorita voua, m-am mai desteptat (cred si sper).

    Mesajul trimis catre Faur:
    "Buna ziua, in legatura cu schimbul de ulei la cutia de viteze (GZW-tiptronic), audi A6 3.0tdi quattro 2005, 224000km.
    Am vorbit cu dvs inaintea sarbatorilor de paste pentru revizia la cutie.
    As dori oferta detaliata pentru aceasta procedura.
    As mai dori sa stiu si cat ar costa si ce ar insemna in plus fata de revizie, inlocuirea garniturii rectangulare de la mechatronic.

    Multumesc, astept oferta dvs."
     
  3. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Intreaba atunci cat ar costa sa schimbi garnitura rectangulara de la Mechatronic. Astept si eu o oferta de la reprezentanta din Cluj pentru manopera.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    2.300 lei este exagerat, nici la reprezentanta nu iti ia atat, in conditiile in care un kit complet este 1000 lei.

    P.S.:

    Cele 2 garnituri de la mufa nu sunt incluse in kit, am pus eu poze cateva pagini in urma cu continutul kit-ului ZF.
    Garnitura dreptunghiulara o inlocuiesti doar daca pierzi presiune pe acolo, unde simptomele sunt foarte clare (iti ramane blocata in vreo treapta, nu mai schimba toate treptele, etc.).
    Manopera pentru asta iti va adauga inca cateva sute de lei, pentru ca trebuie sa demonteze blocul de valve.

    Daca iti pune ulei ZF6 galben, nu mai ai nevoie de update SW. Dar fara update nu poti reseta adaptarile.

    Daca iti pune ulei ZF8 ai nevoie de update SW, implicit resetarea adaptarilor dupa.
     
    Ultima editare: 21 Apr 2020
    Iustin24 apreciază asta.
  5. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Am inteles acum.
    Prin urmare voi face update de soft la reprezentanta. Am sunat la Porsche, au trimis solicitarea mea catre locatia Porsche Pipera, astept sa ma sune sa-mi comunice pretul si sa fac programarea. Dupa care ma voi programa la ZF pentru schimb, in alta parte nu m-as risca, chiar de sunt asa scumpi.
    Multumesc mult, si va tin la curent.
     
  6. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    La Cluj, in atelierul fostului meu tehnician de la VW/AUDI , manopera de inlocuire a garniturii rectangulare ar fi in jur de 300 lei sau vreo 1600 cu piese cu tot, ulei ZF LG8. Baiatul acesta e unul din cei doi tehnicieni din Cluj clasati in locuri fruntase la concursuri nationale si internationale in trecut. Merita sa vii la Cluj si te ajut si eu.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  7. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Este o varianta si asta, nu stiu, acum ma gandesc si la costuri extra (drumul pana la tine, motorina, hotelul, etc). Sincer nu am vazut Clujul.
    Multumesc mult de invitatie si ajutor, voi lua in calcul si vedem.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Eu zic sa iti cumperi kit-ul si O-ring-urile de la mufa si iesi pana in 1500 ron cu tot cu manopera.

    Ia legatura cu colegul @cata181 si vezi daca puteti sa va puneti de acord asupra manoperei, update SW si resetarea adaptarilor.

    Nu e nevoie sa faci 1000 km dus-intors cand esti in capitala Romaniei.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  9. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Corect. Nu are rost sa faci drumuri de 1000 de km cum nu cred ca are rost nici sa dai atat de multi bani la Faur, cu tot respectul .Daca nu gasesti pe cineva local sa te ajute, du-te la reprezentanta cu piesele cumparate. Manopera de inlocuire de mechatronic e 550 lei la reprezentanta in Cluj. La care se adauga update de soft si resetare de adaptari.

    Nu vad nici o logica sa nu schimbi garnitura rectangulara.Costa mai putin de 50 lei garnitura, pana in 150 lei uleiul, ajuta sa mai inlocuiesti un litru de ulei si vorbim de doar 13 suruburi in plus ca manopera. Plus ca o-ringurile de la cablaj sunt mai usor de inlocuit asa.
    In mod normal ar trebui facute doua schimburi de ulei conform TPI dar eu cred ca e suficient sa inlocuiesti 8 litri cu procedura recomandata de mine.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Zi-le asta celor de la Faur.

    Omul a postat pentru un schimb de ulei si ajungi sa ii zici ca daca tot e acolo sa revizioneze si blocul de valve.
    Daca stam sa o luam preventiv inlocuim jumatate de masina.

    Per total garnitura aia o sa il coste undeva la 500 ron cu tot cu manopera blocului de valve.

    P.S Garnitura are cod 09L 325 443 si costa undeva la 100-150 ron.
     
  11. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Mda. Nu stiu ce sa zic acum, dar cei de la Faur m.au sunat sa le trimit poza cu talonul (se intampla la ora 13:30 cand le.am trimis), iar cei de la porsche pipera au zis ca ma suna sau imi trimit email (se intampla la ora 11:15) si surpriza: NU AM PRIMIT NIMIC DE LA NICI UNUL DIN EI.
    Concluzia: nu stiu care este, dar un lucru e clar si acela ca sunt "foarte seriosi", se pare. Voi suna iar maine.
    Oricum am sa raman strict la schimbul de ulei (kitul) plus o ringuri, plus update soft si resetare adaptari (asta cand mi.or raspunde).

    PS: azi este a treia zi dupa paște si probabil ca nu e chef de munca
     
  12. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Cred ca fiecare intelege ce vrea din ce am spus. Sa facem lucrari cum vor altii pe banii nostri nu cred ca e corect. Eu am propus o lucrare simpla din experienta mea, nicidecum remanufacturari de blocuri hidraulice desi eu am facut asta la Passat la 5HP19.
    Piesa originala pe ZF este 0501216014 si costa in jur de 36 lei si o vinde si InterCars care, de altfel au preturi bunicele la piese ZF.
    Chiar nu ma intereseaza ce zic cei de la Faur. Sunt alternative mai bune, inclusiv reprezentanta. Sunt fost sef de atelier la cei de la Cluj. E cam obositor sa ne contrazicem cand nu suntem toti in cunostinta de cauza. E o lucrare simpla pe care o poate face orice mecanic bun care vrea sa asculte de ce i se spune sa faca.
    O-ringurile sun 0501209253 si costa 10lei/buc
    Intercars vinde ulei LG8 la aprox 110lei/litru S671.090.312
    Bafta.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  13. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Eu sunt de acord cu ce spui ca se poate face relativ usor, doar ca operatiunea aceasta cu garnitura si curatat blocul de valve o voi face cu siguranta dar la schimbul viitor de ulei, atunci cand am sa reconditionez si convertizorul. Am zis in 3-4 luni cam asa sa mai fac un schimb.
    Eu am plecat de la supuratul cutiei si am zis daca tot umblu acolo sa schimb o ringurile si se da jos uleiul, barem sa.l fac corect intr.un loc unde cineva sa.si asume operatiunea facuta.
    Multumesc oricum pentru sfaturi @audi66 si @Pitzury
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Normal ca e o lucrare simpla care o poate face orice bun mecanic. Tu inca nu intelegi ceva.
    Pe un simplu schimb de ulei, cu piesele tale, se cere manopera intre 400 si 600 lei.
    Pentru demontat/montat bloc de valve intre 200 si 400 lei.
    Pentru update SW si resetare adaptari intre 150 si 250 lei.

    Omul a zis ca nu se pricepe la asa ceva si tu il pui sa cumpere piese de la InterCars.

    @Iustin24 Daca ai pe cineva cu o clona de VAS, un laptop si TeamViewer iti fac eu update-ul SW-ului.
    Pentru resetat adaptarile cu VCDS, e treaba de 3 click-uri.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  15. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Am receptionat.
    Azi am cautat ce este VAS (habar n.aveam ce este), chiar am cautat pe olx sa vad daca presteaza careva acest serviciu de update etc cu VAS. Nu am gasit pe nimeni.
    Nu am nici VCDS macar. O sa incerc sa vad pe unde si cum sa fac rost de clona VAS, cu toate ca nu cred ca au multi.
     
  16. Pitzury

    Pitzury 2nd Gear Member

    Înscris:
    28 Dec 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    2011 A6 C6 CDYA, Passat AVF 2004
    Oare ce sens are discutia asta in contradictoriu dar parca in lumi paralele? Unde e bariera si de ce fel este: limbaj sau matematica?
    Am sa incerc sa fiu mai explicit. Am incercat sa dau doua exemple de manopera care sa dea de inteles ca pretul celor de la Faur e exagerat. Un exemplu de la reprezentanta care ar trebui sa fie cel mai costisitor si unul de la singurul atelier independent la care-mi duc eu masinile cand nu merg la reprezentanta. Acesta din urma nu e cel mai putin costisitor in Cluj insa e cel mai calificat. Mi-au dat ofertele stiind ca nu sunt pentru mine pentru ca eu mi-am schimbat de curand uleiul si fac lucrarea personal.
    Ambele oferte sunt pentru schimb de ulei + inlocuire garnitura rectangulara. Inlocuirea garniturii adauga 0.5 unitati de timp,adica 1/2 ora de manopera la cea de schimb de ulei si filtru. Asta inseamna 50 lei la atelierul independent sau 85 lei la reprezentanta . Mi se par sume acceptabile pentru a face o treaba mai buna odata la 80-100 mii km.
    Deci pret doar schimb ulei si filtru 250-425lei.
    Pret demontat montat bloc hidraulic 50-85 lei in plus fata de manopera de schimb ulei.
    Unitatile de timp la manopera de la reprezentnta sunt obligatoru identice de la o reprezentanta la alta, diferenta putand fi doar la tariful orar care nu poate fie exagerata.

    Deci pentru a schimba doar ulei si filtru cu piese aduse de client ar trebui sa fie intre 1250/independent-1450/repezentanta. Adaugand garniturile suplimentare necesare pentru demontat/montat blocul hidraulic si un litru de ulei suma ar creste cu 250/independent-285/reprezentanta piese si manopera. Merita sau nu e decizia fiecaruia dar, in cazul cuiva care ar trebui sa faca doua schimburi unul dupa celalalt ca sa inlocuiasca uleiul galben cu cel verde, cred ca alternativa mea e mai putin costisitoare si cu mai multe avantaje..
     
    Iustin24 apreciază asta.
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Si unde este relevanta ? Tu esti din Cluj, colegul este din Bucuresti. Oare merita sa faca 1000 km pentru un schimb de ulei ?

    Apropo, majoritatea reprezentantelor din Bucuresti nu iti fac nici schimbul de ulei cu piesele tale, daramite schimbul de ulei la cutie (care ei zic ca e lifetime). Trebuie sa incepi a le cere in scris refuzul sau sa ii ameninti cu fel si fel de plangeri sau sa ai relatii sau sa le impingi ceva in buzunar.
    Si apropo, reprezentanta pe langa alea 1/2 unitati de timp, adica 85 lei, iti mai adauga si materiale mici (gen spray curatare, suruburi care conform ELSA se inlocuiesc la fiecare demontare, la pretul de 10-15 lei surubul, saibi, pasta blocare suruburi, putina vaselina ici-colo, etc.). Deci din 85 lei sari imediat la 200-250 lei, ca na, ei respecta ELSA doar cand vine vorba de vanzarea reperelor.
    Stii ca alea 7 suruburi lungi de la blocul de valve costa aproape 30 lei./buc. ? Da, de hoti ce sunt atat cer pe un simplu surub care il gasesti in Dedeman, Praktiker si orice alt magazin cu aceeasi clasa de calitate la 3 lei. Si da, chiar am cumparat 12 astfel de suruburi cu 37 lei pe cand reprezentanta imi cerea aproape 280 lei pe ele.

    Tu vad ca faci calculele bazate pe relatiile tale la service-ul respectiv sau la reprezentanta.
    In Bucuresti nu iti da nimeni blocul de valve jos cu 50 lei. Abia mai gasesti o scanare cu VCDS cu 50 lei.
    La fel cum pentru un schimb de ulei cu piesele tale iti cer minim 350-400 ron.
     
    Iustin24 apreciază asta.
  18. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Am citit indrumarile voastre, le respect pe fiecare in parte, cumva realitatea este de ambele parti.
    Il voi contacta maine pe colegul cata181 sa vad daca ma poate ajuta si cu ce ma poate ajuta, si apoi voi vedea mai departe. Oricum daca nu rezolv cu el voi merge pe ZF si reprezentanta doar pentru partea de update si adaptari.
    Chiar daca ma repet mai spun iar: nu ma pricep exact si nu stiu cum decurg toate operatiunile si de aceea mi.ar fi mai ok sa merg "punct ochit, punct lovit", cu costurile aferente.
    In schimb, daca ma va ajuta colegul cu toate operatiunile abia atunci am sa cumpar kitul personal si voi merge la el. Multumesc.
     
  19. Iustin24

    Iustin24 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2018
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 4F, 3.0tdi BMK, 2005
    Azi am primit raspuns din partea celor de la Faur, dupa ce eu le trimisesem email pentru oferta detaliata legata de schimbul de ulei. (ulei galben, verde, cantitate etc). Raspunsul nu a fost oferta, ci mi.au comunicat doar ca ei ma pot programa pe 30 pentru schimb si sa le duc masina cu o zi inainte.
    Nu mi.au lasat o impresie deloc buna procedand asa, cel putin asta s.a intamplat la mine. Eu cer oferta detaliata iar ei nu imi trimit.
    In concluzie nu am mai insistat, am lasat.o asa. La fel si cu cei de la Porsche Pipera care nu m.au mai sunat (asa cum imi spusesera ieri la telefon). Isi notasera telefonul meu, serie sasiu, problema pe care vroiam sa o rezolv la ei, etc, si m.au asigurat ca ma vor suna colegii. Si aici seriozitatea reprezentantei lasa de dorit.
    Intre timp luasem deja legatura de ieri cu colegul recomandat de catre @audi66, care mi.a spus ca ma va ajuta el, asa ca voi rezolva cu acesta schimbul de ulei.
    Am comandat azi kitul ZF, cat si o-ringurile de la mufa cu probleme.
    Va voi tine la curent cand imi soseste comanda.
    Multumesc tururor colegilor pentru ajutor si sfaturi.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Cea mai buna varianta si rentabila pentru buzunarul tau.
    Piese si manopera de calitate, si nici macar nu te apropii de cei 2300-2500 ron initiali.
     
    Iustin24 apreciază asta.

Distribuie pagina asta