1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. Alex alex

    Alex alex 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Craiova - Slatina
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 2007 3.0 ASB Audi a4 , awx 1.9 131 cp , 2001
    Buna seara,
    Se da un A6 C6 an 2007 cod motor ASB si cutie KGX. De ceva timp masina prezinta unele probleme.
    A inceput in prima faza cu fluctuatia turometrului (uneori cate 3-400 rpm) atunci cand ridic piciorul de pe acceleratie.
    Apoi a inceput ca intre 1600-2400, atunci cand accelerez, sa simt vibratii in caroserie (de frecventa mare) care se mai domolesc atunci cand trec de acest prag. Acestea sunt simtite de mine cu preponderenta in podeaua masinii si in levierul cutiei de viteze. Aceasta vibratie tinde sa creasca putin atunci cand cutia schimba viteza.
    Astazi, in urma citirii iintregului topic, am facut si eu cateva teste cu masina si anume:
    1- Mers constant 80km/h cu pilot automat, acul turometrului are o mica variatie sa zic pana in 50 rpm dar care e sesizabila vizual (Primul Video)
    WhatsApp Video 2021-10-14 at 7.27.15 PM (1).gif
    2- Cu cutia pe manual la 80 km/h am apasat pedala de acceleratie la maxim, nu a patinat deloc.
    In video-ul doi se observa variatia turometrului la coborarea unei pante
    WhatsApp Video 2021-10-14 at 7.27.15 PM.gif
    In urma citirii topicului la postul nr 398/pagina 20 - zgomot de lichid curgand (cavitatie) pe care colegul isvaly spune ca ar fi defect al convertizorului este prezent si la mine. Initial credeam ca e vreun motoras de la partea de climatizare care a luat-o razna.
    Schimbul de ulei este facut acum 30.000 de km, fiind primul schimb de ulei al cutiei dupa 240.000 km.
    Sa ma pregatesc de schimbarea convertizorului de cuplu ?
    Multumesc.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu e vorba ca trebuie sa te pregatesti, trebuie sa inlocuiesti convertizorul si sa faci alt schimb de ulei pana nu strici si altceva.
    O sa inceapa sa vibreze continuu la schimbarea treptei 3/4, mai ales in rampa.
     
  3. Alex alex

    Alex alex 4th Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2013
    Locație:
    Craiova - Slatina
    Masina:
    Audi a6 c6 3.0 2007 3.0 ASB Audi a4 , awx 1.9 131 cp , 2001
    Am uitat sa precizez, uneori turatia pica la nivelul relantiului uneori cand iau piciorul de pe acceleratie, indififerent de stare(cald sau rece).
    De asemenea in rampa vibratiile se simt mai pronuntat.
    Multumesc audi66 pentru sfat!
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stiu, aceleasi lucruri mi s-au intamplat si mie.
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Niste mizerii, se vede ce am gasit dupa ei.

    350 manopera + 1200 ulei + 280 filtru = 1830 ron.

    Garnitura baii nu a fost inlocuita, s-a aplicat silicon peste cea veche.

    O-ring-urile mufei de la blocul de valve nu au fost inlocuite cu toate ca exista o pierdere de ulei acolo, ca na, trebuia demontat blocul.

    Filtrul, in afara de H19 n-am vazut altceva scris pe el, cine stie ce brand.

    Uleiul, verde, nu cunosc brand-ul, dar am scos circa 3.5l si au intrat 6l, din cauza pierderii.

    Situatia s-a remediat folosind un kit ZF + o-ring-uri mufa + garnitura dintre blocul de valve si carcasa cutiei (am uitat sa ii fac poza, este cea cu 2 canale).

    Practic 150+12+10€, in jur de 850 ron sa corectez ceea ce initial a costa cu 1000 ron in plus (prost facut).

    Care sunteti din zona, sub nici o forma nu apelati la ei.

    upload_2021-11-12_21-1-10.jpeg

    upload_2021-11-12_21-1-38.jpeg

    upload_2021-11-12_21-3-0.jpeg

    upload_2021-11-12_21-3-31.jpeg

    upload_2021-11-12_21-4-12.jpeg

    upload_2021-11-12_21-4-52.jpeg

    upload_2021-11-12_21-5-58.jpeg
     
    Ultima editare: 12 Noi 2021
  6. Daniel Rus

    Daniel Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Locație:
    Campia turzii
    Masina:
    Audi a6 3.0 2010
    Buna ziua,
    De curand am achizitionat un Audi A6 C6 3.0 tdi cod motor CDYA an 2010 cutie de viteze automata tiptronic si doresc sa ii schimb uleiul in cutie de viteze. Tot citesc de cateva zile pe forum si nu am gasit un raspuns exact ce ulei trebuie sa folosesc. Nu imi dau seama ce tip si culoare de ulei trebuie pentru cutie mea. La magazin de piese auto imi spun ca pentru cutia mea exista ceva kit cu 7 litri de ulei marca ZF + filtru si garnituri, la service spun ca trebuie 8 litri iar la reprezentanta spun ca trebuie 9 litri si un cost de 3 ori mai mare comparativ cu, kit-ul de la magazinul de piese auto. Daca ma puteti ajuta cu un raspuns concrect, va multumesc.
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Acelasi motor si aceeasi cutie am si eu.

    Kit-ul vine cu 7 litri, daca faci schimbul prin metoda gravitationala sunt deajuns.
    Daca faci flush, cu aparat, ai nevoie de 9 litri, deoarece asta e capacitatea cutiei cu tot cu convertizor.

    ZF (producatorul cutiei) recomanda exclusiv ca schimbul de ulei sa fie facut prin metoda gravitationala, si nu cu aparat prin presiune.

    Ca si kit ai nevoie de ZF 1071.298.027, eu l-am luat cu 150 €uro, nu stiu ce preturi se invart in Romania.
     
    Daniel Rus apreciază asta.
  8. Daniel Rus

    Daniel Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Locație:
    Campia turzii
    Masina:
    Audi a6 3.0 2010
    Deci nu trebuie neaparat facut cu aparatul acela ? Dar daca difera culoare uleiului din cutie cu cea din kit ? Am observat ca din treapta 2-3 se simte putin, dar foarte putin schimbare treptei. Am vazut ca asta ar fi o problema si face asa doar daca accelerez normal, daca acelerez mai tare, nu face. Dupa schimb ulei, ce adaptare ai recomanda ?
     
  9. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Daniel Rus, uleiul din kit (ZF LifeguardFluid 8) este ceea ce trebuie pentru cutia ta iar adaptarea de dupa, este una singura. S-a mai vorbit si-n topic despre ea.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tu poti face schimbul cum doresti, eu ti-am zis ce recomanda producatorul cutiei, nu ce face si ce zice reprezentanta.

    E tiptronic, nu multitronic, e normal sa se simta schimbarea treptelor.
    Un tiptronic o sa il simti mereu cand schimba treapta, nu o sa fie “flawless”.

    Si daca difera culoarea, ce poti face, nu il mai schimbi ?
    Inseamna ca fostul proprietar nu a folosit ulei conform codului cutiei sau nu a fost schimbat deloc si e “coca-cola”.

    In kit-ul ZF gasesti ulei LifeGuard8 culoarea verde.

    Ulei galben, LifeGuard6, se foloseste doar la non-facelift, in functie de versiunea SW.
     
  11. Daniel Rus

    Daniel Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Locație:
    Campia turzii
    Masina:
    Audi a6 3.0 2010
    Am inteles, o sa cumpar kitul acela, uleiul a mai fost schimbat odata, asa scrie in carte. Multumesc
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Fa-i schimbul de ulei linistit si nu te mai preocupa atat.

    Cati km are acum masina ?
     
  13. Daniel Rus

    Daniel Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Locație:
    Campia turzii
    Masina:
    Audi a6 3.0 2010
    Masina are acum 210.000 km. Nu stiam ce ulei este mai bun, dar acum m-am lamurit. Eram in dubii pentru ca la reprezentanta au zis ca pretul este 285 lei 1 Litru de ulei si in kit-ul anterior mentionat pe care l-am gasit mi se pare ieftin cu ulei ZF, adica 800 de lei tot kit-ul.
     
  14. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sfatul meu, cu toate ca o sa iti mai ia vreo 200 lei in plus la manopera, este sa schimbi si urmatoarele :

    - 01V 927 322 A - cele 2 O-ring-uri de la mufa blocului de valve
    Daca in viitorul apropiat o sa ai vreo scurgere acolo (problema comuna), va trebui sa refaci tot schimbul de ulei.
    Pentru a schimba O-ring-urile se demonteaza blocul de valve, deoarece mufa iese prin glisare spre interiorul cutiei si la jumatatea cursei loveste in blocul de valve.

    - ZF 1071.298.042 - mansonul de cauciuc dintre blocul de valve si carcasa cutiei.
    La demontat o sa vezi diferenta celor 4 garnituri.
    Cel vechi o sa aibe garniturile tasate si se pierde presiune pe acolo, rezultand un schimb mai brutal al treptelor.
    Cele 4 mansoane mici din kit nu le baga in seama, numai au probleme ca la vechile cutii 6HP, acum au alt sistem de prindere cu arc si siguranta.

    Dupa astea, fa-i schimbul de ulei regulat la 50-60.000km si nu o sa ai probleme la cutie, sunt destul de rezistente.
     
  15. Daniel Rus

    Daniel Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Locație:
    Campia turzii
    Masina:
    Audi a6 3.0 2010
    Bun, asa am sa fac. Daca demontez blocul de valve zicea aicea cineva ca trebuia schimbata si garnitura dintre bloc de valve si carcasa cutiei. E separata de mansonul de cauciuc ? si daca demontez blocul de valve o sa mai imi trebuiasca inca un litru de ulei pe langa din kit-ul acela ?
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da, eu ziceam.

    Asta e singura garnitura/manson dintre blocul de valve si carcasa cutiei:

    upload_2021-12-2_9-14-32.jpeg

    Costa doar 10 €uro si daca tot se demonteaza blocul de valve pentru a inlocui O-ring-urile de la mufa, e pacat sa nu reinoiesti si mansonul.

    Pune piesa noua si piesa veche in picioare pe o suprafata plana si o sa vezi despre ce vorbesc. Iti ajung cei 7 litri din kit, chiar daca demontezi blocul de valve.
     
  17. Daniel Rus

    Daniel Rus 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2018
    Locație:
    Campia turzii
    Masina:
    Audi a6 3.0 2010
    Am inteles, o sa comand ce mi-ai recomandat. Ar mai trebui sa ii spun la mecanic ceva, sa verifice la blocul de valve ?
     
  18. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu are ce verifica fara a il desface bucati (placa, solenoizi, pucuri, etc.).
    Dar, acolo este alta poveste si nu o face un mecanic oarecare ci doar un reparator de cutii.
     
  19. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Exact, ti-am furat poza, se vad clar O-ring-urile si pozitia garniturii mai sus mentionata, tip "ochelar".

    upload_2021-12-5_8-34-27.jpeg
     

Distribuie pagina asta