1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C6 (4F) - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de oviok, 4 Iul 2010.

  1. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Eduard1998, ideal ar fi sa se monteze tot cutie cod GZW, deoarece, spre deosebire de aceasta, toate cutiile produse dupa aceea, au fost integrate din punct de vedere electronic in sistemul de imobilizare electronica. Probabil ca daca s-ar rezolva problema electronicii, s-ar putea monta si variante mai noi.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Difera putin si din alte pucte de vedere.
    Pe non-facelift ai 2 tampoane laterale la cutie, pe facelift ai un tampon central (ca la manuala).
    Si alte maruntisuri (numarul suruburilor de pe baie, tipul garniturii, etc.).
     
  3. Eduard1998 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2021
    Locație:
    Campeni
    Masina:
    Audi a6 3.0tdi
    @audi66 pai cod motor BMK si cod motor ASB ambele sunt montate pe modelele de dinainte de facelift.
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca nu ma insel, HNN este pus si pe 2.7TDI CANA Quattro 190 cai, care are tipronic si este FL.
    Nu sunt acasa, pentru a verifica.
     
  5. Eduard1998 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2021
    Locație:
    Campeni
    Masina:
    Audi a6 3.0tdi
    @audi66 este demontata de pe un A6 C6 motor 3.0 tdi 233 cp cod ASB si vreau sa o montez pe un A6 C6 3.0 tdi 224 cp.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Poti incerca, dar tine cont ca TCM-ul cutiei GZW are FW 4F0910156H si chiar daca se potriveste fizic e posibil sa ai nevoie de rescriere FW.
     
  7. Eduard1998 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2021
    Locație:
    Campeni
    Masina:
    Audi a6 3.0tdi
    Si daca montez TCM-ul de pe cea veche pe cea noua nu ar fi mai simplu ? Sau e o operatiune dificila ?
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si daca nu merge ? Vii sa ma injuri.
     
  9. Eduard1998 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Aug 2021
    Locație:
    Campeni
    Masina:
    Audi a6 3.0tdi
    Nici vorba, mulțumesc pentru sfaturi.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Iti spun si tie ce i-am zis si colegului pe pagina anterioara, reconditioneaz-o pe a ta si lasati cutiile din dezmembrari (da stiu, le luati cu proba, cu garantie 30-60 zile, dar ce uitati este ca le luati de pe masini cu 15-17 ani de uzura).

    Culmea este ca au inceput ca masinile din dezmembrari sa aibe mai putini km in bord decat majoritatea masinilor la vanzare. Voua chiar nu va creeaza nici un fel de suspiciune ?
     
  11. Montaldo

    Montaldo 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2022
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 c6 avant 3.0tdi 224ps
    Salut,
    La masina mea din profil un Audi A6 C6 3.0 tdi 224 cp cutia de viteze îmi face figuri și am următoarele coduri de eroare (voi atașa poze).
    Imi poate spune cineva ce versiune de soft am ?

    Problema este următoarea: la mers normal nu smuceste nu da șuturi nu vibrează nu am fluctuații de termometru nimic. Dacă încerc sa merg mai sportiv îmi da inferioara cu șut și îmi întra în avarie cutia ori la decelerare de multe ori rămâne în 3 sau se pune, când ma opresc pe loc, în v1 trece în v2 stand tot pe loc și înapoi pe 1.
    Am citit ca uleiul ar fi cel galben..
    Mașina am luat-o puțin timp si de la cine am luat-o avea cumpărat ulei și filtru pentru schimb marca Swag verde. Tot el mi-a promis ca in caz de defecțiune la cutie o sa îmi procure una SH. Asa a și făcut mi-a luat o cutie același cod ca a mea (HXN) pe care urmează sa o montez. Uleiul și filtrul nu l-am mai schimbat în cutia asta la vorbele mecanicul ca problema este cu ambreajele din cutie și îl schimb degeaba. Asa ca am zis ca îl țin cand schimb cutia cumparat dar acest ulei este verde și cutia este același cod ma gândesc același soft. Cum sa procedez oare: sa montez cutia asta sa pun uleiul asta verde și s-ar putea pune soft mai nou pe ea, sau sa pun cutia SH și sa cumpăr ulei galben ?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    0010, e prima versiune, ultima fiind 0030.
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Montaldo nu cumperi niciun ulei verde, rosu sau galben ci cumperi ulei pentru cutie conform codului cutiei doar original si atat. Montezi cutia SH pe care ai cumparat-o dar nu ai verificat-o pentru ca nici pe tine si nici pe mecanicul tau nu il duce/ nu va duce mintea (din pacate asta este adevarul si puteti sa va suparati cat vreti) sa verificati cutia SH de span in interior si sa vedeti cat de buna/in regula este cutia SH.
    Se desface busonul de golire ulei al cutiei pe care vrei sa o cumperi (acum la tine este tardiv dar tine minte aste pe viitor si imvata) si vezi cand iese ulei cat de curat este uleiul. Mai departe ce ai de facut si cum procedezi citesti aici pe forum si inveti.
    Cand ti-am cumparat masina asta trebuia sa o cunosti deja dinainte fara sa intrebi nimic pentru ca daca ai inceput cu intrebarile ai inceput prost avand la dispozitie toate documentele posibile si cum sa procedezi cand ceva se strica sau ai probleme, la un click distanta pe internetul asta infinit.
    Schimba mecanicul pentru ca este praf. Revii cu raspunsul cum ai rezolvat pentru ca altfel mesajele tale vor fi sterse direct si fara explicatii daca nu revii cum ai remediat pentru ca ai scris degeaba daca nu mentionezi rezolvarea.

    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.
    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.

    Invata ce iti spun eu acum si ma repet pe forum de zeci de ani:
     
  14. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Montaldo, aceasta cutie a iesit din fabrica cu ulei albastru, ulei care poate fi inlocuit direct cu cel verde (original sau ZF verde), indicat fiind ca dupa aceea sa se stearga vechile valori de adaptare pentru a-si putea crea altele cu noul ulei. N-ar strica sa treci si la versiunea de soft 0030.
     
  15. Montaldo

    Montaldo 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2022
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 c6 avant 3.0tdi 224ps
    Mulțumesc pentru răspuns. Am avut uleiul verde. M-am dus să-l înlocuiesc cu cel galben care am citit aici pe forum ca la cutia cu codul HXN cu versiunea 0010 ar fi ala care trebuie. Acum îl am pe cel galben original ZF LifeGuardFluid 6.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @mihaicristian Nu poti sa stergi valorile cand ai 0010 ca si versiune.
    Poti doar incerca, dar vei vedea 0 (zero) schimbari.
    Singura modalitate de a sterge valorile este de a face update la 0030, moment in care se reseteaza in automat adaptarile.

    @Montaldo Fa update la 0030 si baga ulei verde (ZF Lifeguard 8).
     
  17. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    audi66, toate cutiile montate pe modelele din 2006 si dupa, permit stergerea valorilor de adaptare fara a fi nevoie de update de soft. Ce-ai spus tu, este valabil pentru modelele 2005, pentru cutiile GZW, de ex. Si eu am tot HXN si am probat.
    Montaldo, cutia ta, cu seria 4132877, a avut ulei albastru, initial (vezi atasamentul). Ce s-a intamplat dupa aceea nimeni nu stie. Acum, cu noul soft 0030, uleiul s-a schimbat in alt cod: G 060162A2 (verde)
     
  18. Montaldo

    Montaldo 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2022
    Locație:
    Deva
    Masina:
    A6 c6 avant 3.0tdi 224ps
    Ok, verde dar cu versiunea 0010 ?
     
  19. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
    Merge si cu 0010 insa, ideal ar fi sa treci la 0030. Eu am avut 0020 si am trecut la 0030, pentru ca am vrut sa am ultima varianta de soft. Se poate face cu un VAS-PC sau la reprezentanta.
     
  20. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu am resetat adaptarile la HXN 0010 (fara schimb de ulei) si nu a fost nici o diferenta.

    Probabil toate impreuna, schimb ulei, update la 0030 si resetarea adaptarilor vor avea un impact.

    Existat pareri unde este mentionat faptul ca 0030 pune mai multa presiune pe convertizor decat 0010/0020.
    Idem pentru 0110 la GZW.
     

Distribuie pagina asta