1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie de viteza automata la Audi Q5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi Q5' creată de Vanssitoo, 27 Noi 2014.

  1. DSF

    DSF Silver Member

    Înscris:
    10 Aug 2018
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi Q5 2.0TDI 190CP CNHA 2015
    Am avut timp duminica sa testez putin masina, intradevar cand dau pe manual din schimbator nu imi afiseaza pe bord manual si nu pot schimba din ea. Daca vreau sa dau cuti in S din maneta nu merge decat din ADS. Daca dau din padele schimba manual vitezele.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Deci asa cum am intuit initial.

    Probleme la cablaj pana in mecatronic sau la acesta.

    Eu nu am acces la laptop acum, dar daca iti ataseaza schema un coleg ce are ELSA, un bun electrician ii da de cap imediat.
     
    George chirita apreciază asta.
  3. DSF

    DSF Silver Member

    Înscris:
    10 Aug 2018
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi Q5 2.0TDI 190CP CNHA 2015
    Problema rezolvata, am schimbat timoneria 2.600 lei OE noua + 200 lei manopera montare. A disparut eroarea si acum merge si S si manual.
     
    George chirita apreciază asta.
  4. Negrea Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2019
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi A4 1.8 TFSI 2009
    Va salut! Am și eu nevoie de ajutor intr-o problema la un Audi Q5, 2012, 2.0, 177 cai, automat, cod cutie NHD, cu probleme la cutie.
    Nu intra in marșarier și nici treptele 2, 4 și 6.
    Intra doar 1, 3, 5 și 7.
    Masina are 320.000 km și uleiul în cutie este roșu, deși mi s-a transmis ca ar fi trebuit sa fie verde. Masina mi-a fost trimisa din Spania cu problema respectiva, vreau sa o repar și sa o folosesc ca masina de familie.
    Apare următorul cod de eroare: P17E00.
    Un mecanic la care e masina in prezent a recomandat schimbarea cutiei, motivând ca pot apărea și alte probleme ulterioare dacă încercăm reparatia, dar nu găsesc second-hand.
    Aveți idee de unde vine eroarea? Ce ar putea fi? Ce ar însemna reparația?
    Eu sunt din Rm. Valcea și băiatul la care e masina e recomandat ca fiind cel mai priceput, lucrând în trecut mai mulți ani la reprezentanta Audi. Nu am găsit în județ vreun service specializat pe cutii automate.
    Mulțumesc anticipat pt răspunsuri.
     
  5. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    Salut Catalin,
    Aceeasi problema am si eu la a mea. Ce m-a ajutat foarte mult a fost schimbul de ulei si update la soft-ul cutiei de viteze (vreo 500 lei)
    Nu cred ca e cazul de schimbat toata cutia. In Bucuresti, exista un service in Militari specializat pe cutii automate (VW, Audi, BMW, Rover) Mi-e mi-au spus ca trebuie schimbata volanta si discurile din cutia de viteze.
    Eu primesc uneori "Gearbox malfunction" si da, nu ma lasa sa mai dau 3, 5, 7. Costul reparatiilor ajung undeva la 12.000 lei. Dar cum spuneam dupa schimb ulei, update soft si scos maner de la schimbator care cauza o parte din probleme, merge foarte bine. Evit insa algomeratiile de genul Valea Prahovei, unde stai cu orele la cozi.
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mai devreme sau mai tarziu, tot trebuie sa schimbi ambreiajele.
     
  7. Negrea Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2019
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi A4 1.8 TFSI 2009
    marmureanuweb Dădea același cod de eroare ? Mulțumesc pentru răspuns

    audi66 dacă schimb ambreiajul și uleiul la cutie și ar funcționa, ar fi ok pana la urma. Chestia cu o cutie second-hand e ca nu știu ce probleme pot sa apară mai devreme sau mai târziu. Plus ca nu găsesc.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi-ti de treaba cu SH-urile, ai numai dezavantaje.
    Nu ai nici o garantie asupra km, nu ai un istoric al reviziilor, nu stii in ce conditii a fost utilizata, nu poti verifica starea ambreiajelor, etc.
     
    Melinte Lucian apreciază asta.
  9. Negrea Catalin 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2019
    Locație:
    Ramnicu Valcea
    Masina:
    Audi A4 1.8 TFSI 2009
    Și ma sfătuiți sa refac cutia asta? Sa încerc cu uleiul și resoftare (nu știu unde as putea face asta la Rm. Valcea, dar o sa caut)? Sau sa schimb ambreiajul?
    Cineva de la Audi mi-a zis ca ar fi mecatronic ul și ar trebui schimbat... chiar nu știu ce sa fac exact.
     
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Sa te duci la un bun reparator de cutii automate pentru o constatare, chiar daca asta inseamna sa ajungi la Bucuresti sau sa demontezi cutia pentru constatare.
    Din fata PC-ului doar ne putem da cu parerea.
     
    Melinte Lucian apreciază asta.
  11. nicu_york

    nicu_york 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Ian 2011
    Locație:
    Comanesti , Jud. Bacau
    Masina:
    audi A4 1,6 2001
    Salut,
    Sunt posesorul unui Audi Q5 2.0 TDI 170 cp S-tronic 7G an fabricație 2010 cu 180.000 km. In vara anului trecut prin Germania fiind destul de cald afara (30 grade) mi-a apărut un martor: Gear box malfunction no reverse gear. Am oprit-o in parcare, am lăsat-o 30-40 minute să se răcească după care am plecat din nou la drum. Eroarea nu a mai apărut dar când schimba din treapta 4 in 3 in 2 și ajunge la treapta 1 are fluctuații de turații. Am testat-o și mi-a dat rezultatele următoare (fișier atașat). Vă rog cine s-a întâlnit cu aceeași problemă să-mi spună cum și unde a rezolvat. Vă mulțumesc.

    20210809_102348.jpg 20211002_125343.jpg
     
  12. mateiraull

    mateiraull 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iul 2017
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 ,2.0TDI, 2010
    Salut,
    A mai avut cineva aceasta problema, din poza atasata, la cutie de viteza ?

    274328843-442432174287155-4111886501610061457-n.jpg
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Vezi TSB-ul.
     
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @mateiraull te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina ce o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, model, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi, cum trebuie sa arate si profilul tau.
    Daca masina ta din profil NU are legatura cu topicul respectiv sau cand mai ceri ceva si NU scrii obligatoriu modelul de Audi, seria de sasiu, cod motor si an de fabricatie exact, pentru a putea fi ajutat sa stii ca mesajele sunt sterse direct si fara explicatii.
    Deci: ce legatura are masina ta din profil cu acest topic si de ce nu ai mentionat in mesaj despre ce model de Audi vorbesti ?

    Inca ceva: cand mai faci diagnoza fa diagnoza obligatoriu doar cu VCDS , ODIS, VAS-PC si NU cu mizerii clone chinezesti pentru diagnoza.
     
  15. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    Salut,
    Scriu aici pentru a ajuta pe cei care se lovesc de problema asta. De la inceputul anului la propriu, gen prima zi, am avut probleme cu masina din profil un Audi Q5 an 2009 cutie automata, care par sa nu se mai termine. Insa in ultimele 2-3 saptamani am avut o problema foarte ciudata.
    Masina astazi mergea maine numai mergea, in sensul ca nu voia sa porneasca. Bagam cheia apasam frana plus cheia si tura de doua ori dupa care se oprea imediat eroare de bord fiind Parking brake error + ABS + EPS. Mentionez ca frana de mana functiona si functioneaza fara probleme.
    Am fost la 2 service-uri cu diagnoza specializata, care nu mi-au spus ca ar fi mecatronicul, dar eu le tot mentionam ca aveam impresia ca ar fi un scrut, undeva.
    Era foarte ciudat, ca pornea doar cand avea ea chef. Chiar a trebuit sa o iau pe platforma si dupa, cand o dadeam jos functiona.
    Problema pe care multi au mai spus-o este aceea ca nu comunica calculatorul principal cu cel al cutiei de viteze.
    Am verificat si cablul de mai multe ori, cineva mi-a zis ca ar fi intrat putin ulei si de asta mergea din cand in cand, dar nimic concret.
    Am mers la reprezentanta Audi Porsche Pipera Bucuresti. Am cheltuit alti 600 lei pe diagnoza si investigatii ca sa imi spuna ca este mecatronicul care costa 14.000 lei. Am zis, ok, o sa merg in alta parte sa il schimbe. Zis si facut. Am mers, la service-ul X au demontat mecatronicul, l-au verifica, totul ok, au zis ca ar fi calculatorul de pe mecatronic. Ok, l-am schimbat + ulei si filtre 3000 lei piese + manopera => 5.600 lei. Iau masina bucuros ca am rezolvat-o, acasa in parcare, fix cand dau sa plec la munte, masina ce sa vezi, nu a pornit din nou. Am sunat-o si au luat-o sa o rezolve pe garantie desigur.
    Dupa cateva zile au gasit problema ca fiind cauzata de un calculator principal, care se afla undeva sub volan in interior, la care se conecteaza toate celelalte calculatore CAN. Schimbat calculator, totul bine. Au testat-o si ei mai multe zile, am testat-o si eu mai multe zile 100 Km, pe sosele nationale plus drumuri prin Bucuresti. Dau sa plec la mare. Pe autostrada, nu am apucat sa depasesc 100 km/h eroare -> gearbox malfunction. Dupa care la scurt timp mi-a taiat complet posibilitatea de a mai schimba vitezele. Sa ramai cu masina pe autostrada, cam naspa. Am lasat-o si eu 10 minute, si dupa, a pornit. Evident am mers cu pana 60 km/h si am iesit cu prima ocazie de pe autostrada. Acum imi spun ca au gasit eroare P17D8, P1740, P17CF, P17D7 toate legate de ambreiaj si temperatura ridica adica ambreiajul trebuie schimbat dupa ce am evitat asta 3 ani. O cutie SH costa 7000 lei + montaj 2.500 lei.
    Acum ambreiajele sunt 6.000 lei cu tot cu manopera + volanta 2400 care pare ca bate. Concret am bagat de la inceputul anului 20.000 lei in masina iar ea nu cred ca mai face 7000 Euro :( Dar am analizat mult piata de masini si efectiv nu stiu ce altceva sa cumpar pentru ca momentan toate preturile pentru masini sunt supra evaluate si au pretul marit cu cel putin 20-30%. Sper ca dupa asta sa nu imi pice turbina, injectoarele sau altceva pe la motor ca ii dau eu foc cu mana mea :) Spor si drum bun va zic.
     
    Florin Suditu apreciază asta.
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Inlocuire cutia ta cu alta Tiptronic (unde problemele sunt limitate) sau manuala.

    Nu cred ca te costa mai mult de 2000 €uro conversia la manuala.
     
  17. marmureanuweb

    marmureanuweb 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Feb 2018
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0 TDI, 125Kw (170HP), 2009, cod CAH
    Am schimbat si ambreiajul (5.600 lei cu tot cu manopera) + Volanta (2.200 lei). Atasez poze cu ambreiaj la aproximativ 320.000 km plus ceva apa intrata in cutie acum 2-3 ani. Acum, ce pot sa spun. Nu mai exista smucituri din D->R sau atunci cand mergeam mult timp bara la bara si mai puneam in N. Schimba perfect, foarte lin si totul ok. Mai putin o chestie, tot primesc eroare "Parking Brake error" - No communication with TCM. Asta era defapt prima problema pentru care am mers la service prima oara. Doar ca acum, porneste dar asa cand ii vine ei da eroare parking brake + gearbox malfunction. Am plecat la drum spre Brasov. All good, mers pana in 100 km/h. Intre predeal si Brasov, eroare de nicaieri in mers pur si simplu "Parking Brake Error". Trag pe dreapta si astept sa se raceasca. Ma gandesc ca e ceva eroare de soft sau supra incingere ... dar nu. A doua zi la rece 3-4 erori una dupa alta, ca cele de mai sus. Asta nu a fost problema, ca am putut pleca. Problema a fost pe un deal cand mi-a taiat legatura catre cutie in varf de deal. Practic motorul se ducea in 4-5000 de ture pentru ca nu cupla cutia. In cutia aia, am schimbat / verificat aproape tot. A mai ramas carcasa de metal probabil.

    P.S.:
    Problema cred ca este in continuare la acel calculator principal (CAN Gateway - https://www.bks-tuning.com/can-gateway-highline-audi-q5-8r.html) care cred ca l-au schimbat cu unul SH dar care face probleme.
     
    #Razvan* apreciază asta.

Distribuie pagina asta