1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Debitmetru Aer (MAF - Mass Air Flow) motor DIESEL la Audi A6 C6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de audi66, 27 Iun 2014.

  1. Paul oltean 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Noi 2018
    Locație:
    Tirgu mures
    Masina:
    Audi a6 2.7 2007
    Buna ziua
    Am un audi a6 2.7 2007 diesel si am probleme cu el,tot imi da eroriile p0102,p0104 am schimbat filtru de aer,debitmetru nou,mufa care intra in debitmetrul de aer.
    Cand scot mufa din debitmetru nu are nici o modificare motorul.
    As dori o schema a fiirelor care intra in debitmetru (doar3 fire sunt verde,negru si maro)
    Multumesc
     
  2. mihaicristian

    mihaicristian Gold Member

    Înscris:
    8 Iul 2008
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro BMK tiptronic 2006
  3. back2back 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6
    Salutr,
    Am cumparat de curand un A6 C6 3.0 cod motor BMK Quattro. Masina are stage 1, trage foarte bine doar ca merge bine doar cu mufa de la debitmetru scoasa. Daca pun mufa masina abia merge pana in 2200 de ture dupa, te baga in scaun. Am fost la cineva pentru un backup la ECU iar cu softul din fabrica masina nu trage deloc nici macar cu mufa scoasa trage doar daca sare de 2200 de ture. Persoana respectiva a facut un updade la soft iar masina tremura la relanti dar are ceva putere. Ulterior am vazut ca ECU nu e al masinii fiind din 2008. Am schimbat si debitmetrul si degeaba. Propietarul mi-a spus ca unde a facut softul a facut o tiganie la mufa de la debitmetru. O sa atasez o poza. A mai patit cineva ?
     
  4. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Problema care o ai tu nu o rezolvi pe forum. Rescrii softul original, cumperi debitmetru nou si original si refaci exact legaturile electrice conform schemei din ELSA. Dupa ce faci asta revii si scrii pe forum. Tu ai procedat invers. Avem colegi profesionisti pe partea de electrica care te pot ajuta cu refacerea instalatiei (ii gasesti in aria de prestari servicii). Data viitoare nu mai deschide topicuri noi aiurea si inutil pentru ca oricum sunt sterse direct si fara explicatii.
     
  5. back2back 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6
    Exact asta am facut. Am rescris softul original am pus debitmetrul nou original si masina e la fel pana in 2200 de ture nu trage deloc dupa, te baga in scaun. Ulterior i-a facut update la ultimul soft pentru ECU BMK dar masina tremura la relanti si dau flashuri becurile din plafon. Nu scriam aici daca nu treceam prin procedurile astea
     
  6. EEXCALADE

    EEXCALADE Silver Member

    Înscris:
    21 Iul 2010
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    Porsche Macan S 3.0
    Verifica geometrie turbo si fa un log in mers
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce ECU ai ? Al masinii, sau cel din 2008 ?

    Nu exista BMK in 2008, decat ASB (unde difera multe).

    Eu te-as sfatui sa cauti un ECU de BMK care sa il pui pe masina ta dupa ce rezolvi tigania aia acolo la mufa debitmetrului.
     
  8. back2back 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6
    am sunat propietaru a spus ca ecu nu este cel original este din 2008 o sa atasez poze de la ecu dar nu sunt sigur 100% ca acel abtipild este al lui
     
    Ultima editare: 11 Ian 2019
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ti-am atasat schema mufei debitmetrului pentru BMK. Compara cu tigania ta si vezi ce rezulta.
     
  10. back2back 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6
    A verificat mufa cel care a facut update la soft dar a spus ca este ok, acum nustiu cat de bine se pricepe! Avea aceeasi schema ca asta, ma gandesc ca este ecu, dar nustiu unde as putea sa verific
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Atunci pune ECU de BMK, lasa ASB-ul in pace.
     
  12. back2back 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6
    Ai idee ce serie trebuie pentru ecu? sau trebuie doar sa fie pt bmk? si cum fac sa il adaptez?
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Filtrezi in ETKA dupa seria de sasiu si vezi ce ai avut. Pentru montaj apelezi la un tunner ce se ocupa cu resoftari.
     
  14. back2back 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Iun 2017
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6
    Am intrat pe mai multe site.uri etka si cand bag seria de sasiu imi zice not found!
     
  15. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Salut,
    Pentru codul 059906461N, pe original ce vine: Hitachi sau Bosch ? Vad ca scrie Made in Japan pe al meu.
     
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Hitachi/Huco.
     
    MrFler apreciază asta.
  17. MrFler

    MrFler 5th Gear Member

    Înscris:
    26 Feb 2017
    Locație:
    Galați
    Masina:
    A6 Avant 4F,3000 cmc ,2009 CDYC
    Multumesc, o sa merg pe Hitachi, al meu debitmetru cred ca este mort, daca-i scot mufa masina trage mai tare.
     
  18. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Salutare.

    În ultima perioadă a apărut de mai multe ori eroarea „P0101 Mass Air Flow Sensor (G70): Implausible Signal”, uneori urmată de aprinderea martorului Check Engine, alteori fără aprinderea acestuia.
    Acum 3 ani, debitmetrul de aer a fost înlocuit cu unul nou Bosch, din aceleași motive ca cele enumerate mai sus.
    În VCDS, valoarea masurată de debitmetru nu depășește 550 - 600 mg/s în treapta a 3-a sau a 4-a, cu WOT.
    Uneori, la începutul WOT, valoare măsurată ajunge pe la 800 mg/s pentru cca 2 secunde, după care scade gradual pe măsură ce motorul se turează, și ajunge pe la 400 mg/s.
    Luând în considerare aceste manifestări, am înlocuit debitmetrul de aer cu unul nou Bosch, dar am avut surpriza neplăcută sa constat ca valorile măsurate și manifestările, sunt identice cu cel vechi. Singura diferență e că nu a mai apărut eroarea P0101, până la acest moment.
    Nu sunt alte DTC-uri stocate.

    Am verificat următoarele:

    - pinii din mufa debitmetrului sunt ok, am intărit contactele, cablajul e ok
    - EGR-ul, e ok, lucrează în parametri, îl curăț o dată pe an
    - turbina face boost-ul cerut, nu e blocată geometria variabilă, actuatorul se mișcă ușor, nu sunt probleme de vacuum
    - furtunul care pleacă din turbo și intră în intercooler e ok, nu am găsit vreo crăpătura/fisură, motorul nu scoate fum
    - intercooler-ul arată ca nou, nu prezintă urme de lovituri, nu are urme de ulei sau carbon, furtunul care pleacă din el si intră în admisie e ok, colierele sunt strânse ok, nu am găsit nimic sărit sau desfăcut (verificarea am făcut-o atât cât s-a putut fără a demonta bara)

    Manifestari:

    - motorul trage liniar dar lent, nu are performanță, nu se simte boost-ul (cand a inceput sa apară eroarea P0101, motorul a mai funcționat foarte bine o perioadă)
    - în treapta a 2-a si a 3-a, la o accelerare mai energică, se aude un flutter sound pe decelerare
    - regenerări dese, o dată la 50-100 de km, in condițiile în care mașina se deplasează în afara localității în proporție de peste 80%
     
  19. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Rezolvarea manifestărilor enumerate mai sus a fost înlocuirea inelului de etanșare (o-ring) de la furtunul de supraalimentare care iese din turbo.
    E componenta nr. 11 din imaginea atașată.
    Cod OE: 3C0 145 117 (diametru 43,95 mm)

    Oring turbo 43,95 mm.jpg Traseu supraalimentare turbo 2.0 TDI BRE.png
     

Distribuie pagina asta