1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Detailing motor: e bine sau nu sa se spele motorul masinii ?

Discuție în 'Detailing' creată de X, 10 Dec 2007.

  1. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Multumesc Cristi
     
  2. Mepyy

    Mepyy 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 / 1.8 / 2000
    Spalat motor , stare perfecta.
    Dupa spalare imediat pornit motorul sa se usuce mai repede si rezultatul in poza.
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    De obicei cand postezi ceva de genul e bine sa zici si metodata folosita.
     
  4. Mepyy

    Mepyy 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    A3 / 1.8 / 2000
    La spalatorie. Am intrebat daca spala si motorul au spus ca da si din 10 baieti a fost chemat unul care ar fi avut experienta in asa ceva. Solutie+clatit motor+spuma si din nou clatit motor la jet de apa...
     
    Ultima editare: 9 Iun 2016
    coco_catalin apreciază asta.
  5. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    Simplu dar riscant :angrymod: Eu unul nu m-as arunca sa spal motorul :p
     
  6. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    De ce ? Eu il spal personal, odata pe an, vara. Protejez curelele de accesorii si alternatorul, iar restul...D-zeu cu mila.
    Dar de 8 ani nu am avut probleme ca l-am spalat. Se simte si el bine odata, la baia anuala de vara
    :)
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    L-am spalat si eu odata, tot cu jetul, cu grija.
    Singura problema a fost ca la prima pornire, a ramas becul bateriei aprins cca. 5 secunde dupa pornire, s-a stins si a mers fara probleme dupa, fara erori pe VCDS.

    Probabil la motoarele pe benzina este mai riscant.
     
  8. MariusSCM

    MariusSCM Silver Member

    Înscris:
    19 Noi 2011
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 - 1.6 (BFQ) 102 CP
    Eu nu l-am spalat niciodata, nici nu cred ca o sa o fac.
    Cand este murdar motorul, il sterg cu o carpa uda. Cei de la service spun ca mai rar au vazut asa motor curat :)
     
  9. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Motorul diesel nu are nici o problema daca se spala. Eu le spal in fiecare an. La servici le spalam in fiecare luna, se umple de praf si mizerie. Singura conditie este ca motorul sa fie oprit sa nu aspire apa, si nu trebuie sa dati cu jetul de apa direct pe alternator.

    La motoarele pe benzina dupa spalare trebuiesc suflate cu aer fisele, bujiile si bobina, altfel se risca sa fure curent si intrerupe.
    La ambele motorizari daca sunt componente rupte, dezlipite sau lipsa, acestea trebuiesc acoperite pentru a nu permite patrunderea apei.

    O alta indicatie ar fi : daca motorul este prea murdar, inainte de spalare este bine sa aplicati o solutie speciala pentru spalat motoare, iar dupa cateva minute se clateste.

    Acesta este ultimul spalat. Sub capac este si mai curat acum.:)

    2016-06-10 17.32.05.jpg
     
    Ultima editare: 10 Iun 2016
  10. cstoica

    cstoica 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2,5 TDI 150CP (AFB) , 1999
    Salutare, revin cu o intrebare.

    A avut cineva probleme la spalatul motorului? Ar trebui sa fiu atent la ceva anume, sunt zone sensibile?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Da cu jetul de la departare, nu de aproape. Evita cat poti mufele si alternatorul. Nu ar trebui sa ai nici o problema dupa.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    cstoica citeste si tu pe viitor topicurile dedicate din acest forum inainte de a pune intrebari. Bafta.
     
  13. Cosmin ZKG

    Cosmin ZKG Moderator Staff Member

    Înscris:
    12 Oct 2015
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A3 8P 2004 Coupe 2,0 BKD+
    Deja imi imaginez o scena din filmul Armageddon :) sa inteleg ca restul nu puteau sa tina turbojetul in mana.

    @cstoica - Se poate spala fara probleme, protejeaza partile sensibile ( baterie, alternator, furtune imbatranite etc. ) la o masina mai veche trebuie avut grija, la un furtun OE de 17 ani trebuie sa fii mai cu precautie, dar probabil vorba colegului de mai sus, vine unu "priceput" si te rezolva. :cool:
     
    cstoica și radu20 apreciază asta.
  14. radu20

    radu20 Silver Member

    Înscris:
    15 Oct 2011
    Locație:
    Roman
    Masina:
    Audi A6 ;2.0 TDI,2009(CAG) 136CP, Multitronic + Audi A3 8P, 2.0 TDI,2007(BMM) 140CP,DSG
    Când e chemat "maestrul" care știe cu spuma la motoare, ;) ceilalți se trag la o parte și privesc cu un amestec de teamă, invidie și respect! :)
     
    drogas și Cosmin ZKG apreciază asta.
  15. cstoica

    cstoica 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iun 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6, 2,5 TDI 150CP (AFB) , 1999
    M-am linistit, o sa tratez cu delicatete zonele sensibile si in rest curat cum trebuie,
    Multumesc baieti
     
  16. Flo1980

    Flo1980 Bronze Member

    Înscris:
    7 Ian 2017
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A4 avant 2016
    Stie cineva cu ce se spala un motor care a fost expus la pulbere extinctor? Se pare ca ar fi niste produse speciale, nicidecum apa.
    Am mai auzit de spalarea cu gheata carbonica ...
    E vorba de pulbere ABC, aia albastra, se pare ca i coroziva pt circuitele electrice.
     
  17. stefan550

    stefan550 Platinum Member

    Înscris:
    19 Ian 2015
    Locație:
    București
    Masina:
    Ex: S4 Quattro, CGXC 3.0 TFSI, 2013
  18. paul14

    paul14 Platinum Member

    Înscris:
    28 Dec 2015
    Locație:
    Târgu Jiu / Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant Quattro, 2.5 TDI AKN, 2000
    În mod normal toate mufele au garnitura pentru a nu permite intrarea mizeriei și a lichidelor. Dacă nu a trecut de garnitura nu are ce sa corodeze.

    Ai încercat vreo metoda pana acum și nu se curata complet?
     
  19. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Daca nu ma insel ai pus intrebarea si pe clubul de detailing.
    Apa si Apc sau Supermafrasol diluate conform specificatiilor.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
     
    gutza25 apreciază asta.
  20. Flo1980

    Flo1980 Bronze Member

    Înscris:
    7 Ian 2017
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A4 avant 2016
    E la moda prin tarile "civilizate" sa se ascunda urmele de vandalism cu pulbere de extincteur, era intr un parking colectiv al unui hotel la munte , inchis dar cu o usa de acces deschisa. Na mi o trebuit 4 stele ...
    Erau vreo 15, 20 masini implicate, mie nu mi au furat decat capacelele de la roti.
    Pt motor aspirat, suflat, spalat si cu apa pana la urma, dat cu solutie anticoroziva, schimbat filtru habitaclu. N a intrat sub capacul de protectie, mai mult pe la gurile ventilatie, pe la radiator. Dupa expertul auto nu i dracu asa negru ...mai nasol e cand sparg si baga pudra in habitaclu. Asta e, maine la mare ... nu mi mai trebuie parking interior "securizat".
     
    bobalex18 apreciază asta.

Distribuie pagina asta