1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Detailing motor: e bine sau nu sa se spele motorul masinii ?

Discuție în 'Detailing' creată de X, 10 Dec 2007.

  1. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    Si de ce nu iei legatura cu asiguratorul? Esti intr-o tara in care clientul este respectat
     
  2. Flo1980

    Flo1980 Bronze Member

    Înscris:
    7 Ian 2017
    Locație:
    Franta
    Masina:
    A4 avant 2016
    Declarat la asigurare, facut plangere politie ...asta in cazul in care mai tarziu ar fi o pana electrica ceva serioasa. Expertul auto zicea ca a vazut multe masini care au primit chiar pudra direct pe motor sau in interior si bine curatite se poarta bine si dupa 7, 8 ani, eu oricum n o tin asa mult.
     
  3. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    Stai linistit, vorba despre expertului, nu e dracul așa negru. Imi pare rau pt eveniment.
     
  4. soryf

    soryf 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2015
    Locație:
    Drobeta Turnu-Severin
    Masina:
    Audi A4 B7 ,1.9 BKE , 2006
    Am spalat si eu compartimentul motorului. Am lasat motorul sa se raceasca, am acoperit doar alternatorul , am pulverizat solutie de degresare motor, asteptat 2 minute sa actioneze, clatit cu jet ponderat, suflat cu aer si ... cam atat .

    solutie motor.jpg 20191006_143432.jpg 20191006_143443.jpg
     
  5. bobalex18

    bobalex18 Audi Expert

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9, 2.0 TDI 2016 Stronic&quattro
    eu nu recomand să sufli cu aer. așa bagi apă în mufe.
     
  6. soryf

    soryf 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2015
    Locație:
    Drobeta Turnu-Severin
    Masina:
    Audi A4 B7 ,1.9 BKE , 2006
    Nu am suflat cablaje , mufe , am suflat unde baltea apa : suportii de la motor , capsula vacuumatica de la turbo , striatii , nervuri etc. .
     
  7. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Eu spal cateva motoare pe saptamana. Si la toate le suflu mufele cu aer. Nu am avut inca nicio problema.
     
  8. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Nu am spalat multe motoare, insa am o imagine dupa ce am spalat motorul la Audi(A4 B6 cu motor diesel 1.9 Avf) de 7-8 ori in interval de 2 luni, dar si alte motoare: riscul de apa in mufe este minim daca mufele nu au fost deteriorate la diverse demontari.
    Eu am avut nevoie de 7-8 ture pentru ca era un motor ce in 15 ani nu a vazut o spalare, doar intretinere cu carpa.Am vrut sa il aduc aproape la stadiul de “nou” si am folosit diverse solutii mai mult sau mai putin agresive pana am ajuns la vopseaua originala.
    Eu nu consider ca spalarea cu presiune sau uscarea cu aer este riscanta, atata timp cat se lucreaza cu grija : spalam de la min 15 cm distanta de componente si evitam tinerea jetului intr-un singur loc(solutia dizolva grasimile, apa doar clateste).
    Riscurile mai mari sunt altele dpmdv:

    -pulverizarea solutiilor pe zona rolelor si a curelelor(un degresant poate dizolva si vaselina din rulmentul rolelor sau poate ataca curelele).
    -pulverizarea solutiilor pe alternator, electromotor.....etc.
    -folosirea unor solutii ce ataca plasticele/ aluminiul sau curelele.

    Dupa multe ore de munca, litrii de degresant/Apc pulverizati pe motor, am ajuns la o concluzie :
    -un motor nou sau adus la stadiul de nou se intretine de 2 ori pe an folosind un APC diluat conform operatiunii + clatire cu apa.
    -furtunele si plasticele se acopera cu o solutie de protectie pe baza de apa.
    -partile metalice ce nu sunt supuse la temperaturi mari se protejeaza pulverizand o ceara lichida.
     

Distribuie pagina asta