estetica ? mergi cu filtrul pe dinafara sau iti expui motorul prin parcari? da bine da...la targ la vitan Masina ca sa necesite un asemenea filtru inseamna ca deja are alte modificari substantiale in spate. Dar sa arunci un filtru sport pe o masina stock e o pierdere de timp, asta fara sa mai reluam discutiile Pros and Cons. Ai un 1.9tdi 115cp (ca al meu) il chem pe vecinu de la 2 si-i arat motorul Eu - "na vecine ia uite ce motor misto am la Audi..." V - misto da...dar chestia aia colorata ce e? Eu - cum vecine nu stii? filtru sport! V - si la ce te ajuta? Eu - la cai! da mai multi cai vecine! rup cu el! V - ia sa pun si io la mine...sa rup si eu! Cam asa vad eu o discutie intre 2 posesori de masini stock vis a vis de filtre sport :D
Bine bine, eu nu am spus de tine... Sunt oameni care cu adevarat fac o treaba pana la capat, asa-i... Stii tu in schimb cati pun doar un filtru sport...si gata ? Si stai asa,...vopsitul compartimentului motor, nichelarea unor componente, serpi ca de inox..si tot asa,...aia crezi ca stau cu capota deschisa ? Poate da, pe la diverse show-uri,..dar in schimb, le fac pentru ei. Le place un lucru ... si-l fac. Faza ca filtru sport si teava simpla in loc de toba, cum erau unele Dacii 1310, ar mari consumul,..se datoreaza faptului ca din punctul A in punctul B nu mai merg ca oamenii, sau cum mergeau inainte...ci doar cu a II-a, la maxim, pana la urmatorul semafor,..unde fac si-o frana de motor daca sunt in stare, ca sa se auda cateva detonari pe la spatele masinii...WRC. Au tot fost de astia si ma bucur ca sunt in scadere,..cel putin asa am eu impresia. Un sunet de motor sport e adevarat. Un sunet de toba, dintr-un motor 1.4 aspirat,..e penibil. Am auzit live un Lambo printr-un tunel pe langa Coasta de Azur... Si evacuare,...dar si motor... Wow,...am deschis geamul, baietasul o calca inadins... o simfonie adevarata de V12, super sport. Oricum,...un compartiment motor ingrijit, nu chicios, da bine,..chiar si numai pentru tine,...ca doar e masina ta si in mod normal ar trebui sa ai grija de ea, nu ? Parerea mea...
Sunteti offtopic. Adi nu pot sa nu remarc postul tau , bine punctat sti vorba i-am dat like Cat despre filtrele sport asa cum ai spus implica modificari substantiale doar atunci montajul sau e strict necesar. Eu filtru sport nu am pus decat la motociclete si atv-urile din dotare multe din ele avand carburatoare. La masini prefer sa schimb cele stoc mai des chiar si de 3 ori daca e necesar in 15.000 km
Filtru de aer sport / modificat Ma confrunt de ceva timp cu o problema, as vrea sa pun pe masina o admisie sport de la K&N si nu vreau sa compromit nimic. Pareri ?
Nu compromiti nimic. Exista o piesa de teatru care se potriveste perfect : "mult zgomot pentru nimic"! Dai o gramada de bani pentru un castig de 2-4 CP. Admisia sport se completeaza cu tuning soft, alt filtru de ulei, modificare galerii, etc.
@TUDORB6, sincer sa fiu...nu stiu de ce te confrunti cu aceasta problema atat timp cat ai postat intr-un topic in care s-a discutat in 15 pagini acest subiect! L-ai citit macar??? Colegul @breitner ti-a spus tot ceea ce vrei sa stii "mult zgomot pt minic" Spor!
Nu va castiga nici un 2-4cp,filtrul de aer la diesel este unul si acelasi spre exemplu ca si la 3,0l benzinar;daca are suficient flow pt un motor de 3,0l ,sigur are mai mult decat suficient la un 1,9l. @TUDORB6,daca ai o problema,ar trebui sa cauti sa o rezolvi,nu sa cauti lucruri minune sa le rezolve.
adibose L-am citit,problema este ca nu am inteles o iota, Parerile sunt impartite si nu am facut nici un progres. ASHIHARA Pff, destul de intepata lumea pe aici. Mersi de ajutor.
@Tuddorb6, "lumea" incearca sa te ajute sa nu arunci banii. Si nu numai,un filtru de pe o masina sport,montat aproximativ si fara sa fie bine studiat,pe o masina stock,va fi in cel mai bun caz inutil si de cele mai multe ori daunator. Am vazut un dyno la o honda 1.4, care a perdut cu acel con 22 de cai.Cu filtrul original montat, a revenit imediat la caii normali.Apoi a resoftat si a castigat 9 cai! Curiozitate:eu am optat pentru un sistem de admisie de aer rece.In loc sa castig cai am pierdut,pentru ca E.C.U. a sesizat aerul mai dens si mi-a redus presiunea in turbo cu 0,1 bar,pe tot arcul de turatie(pe dyno 160 de cai cu 0,7 bar, in loc de 179 stock 0,8 bar , cuplul era perfect egal 235 N/M,iar amestecul sarac,la limita). Deabea dupa ce am resoftat am vazut utilitatea modificarii la admisie:la aceeasi presiune in turbo, am castigat 40 de cai(+20 fata de complet stock) si 45 N/m. Cu presiune ridicata...alta poveste!
Ce parere aveti despre filtrul de aer Filcor Generic ? are cineva montat pe masina ? se spune ca micsoreaza consumul cu 20%. Sa fie adevarat ?mai ales ca a venit iarna si consumul a crescut m-ar tenta sa iau unul desi pretul e mare si la reducere adica 199 ron.
Haideti sa va povestesc si eu experientele mele cu filtru sport si admisia de inox. Masina mea are un un motor de 1.8L aspirat ce dezvolta 192 cai. Zona rosie de turatii incepe la 8200 si limitatorul intra la 8500 rpm. Am mers jumatate de an cu airbox-ul si filtrul de aer al masinii OEM fara nicio modificare. Apoi m-au apucat niste bázdáci si mi-am luat o admisie din inox + filtru de aer sport conic. http://www.youtube.com/watch?v=-mOfuJvs_jA Ce s-a intamplat cu masina dupa modificare (observate de mine incercand sa fiu cat mai obiectiv posibil): Putere (nemasurata): Am pierdut cuplu la turatii mici si am castigat la turatii mari. In special dupa 5-6000rpm (zgomotul motorului s-a schimbat si el dar astea sunt detalii de "estetica" mai putin importante) Consum(masurat): Vara mi-a scazut cu circa 1% (izolat filtrul de temperatura motoului) Iarna mi-a crescut cu aprox 2% (pe langa cresterea consumului aferenta temperaturilor scazute) Ca si concluzii personale pot spune ca daca vreti filtru de aer sport/admisie sport pe masina (benzinar) este ok doar in sezonul cald facand un mic rabat de la cuplul de jos al motorului. Iarna motorul se incalzeste mai greu si consuma mai mult. Daca mergeti cu masina mai mult in oras decat in afara nu merita. Eu cu toate ca merg doar prin oras pastrez setup-ul de admisie sport insa doar vara. Iarna il pun la conservat si montez admisia stock. P.S: pe un test dyno s-ar putea ca absolut toate filtrele conice fie ele de marca sau nu sa inregistreze crestere de putere (asta pentru ca masuratoare se face in cuplu maxim, implicit ture multe). Dar se uita de aspectul cuplului de jos . Stima, Dan
k&n sau pipercross salut, nu demult am scapat de a6-le care l-am av...si mi-am achizitionat un tt din 99... vreau sa ii schimb filtrul de aer, si nu stiu care e mai ok, sunet mai placut, putere mai mare,etc... deci ce imi recomandati ? K&N sau PIPERCROSS ?
salut,ce stiti despre filtrele sport de ulei k&n? am gasit de vanzare asa ceva si as vrea sami cumpar pentru ca urmeaza sai fac schimbu de ulei,filtre
Salut, E prea mult spus filtru de ulei sport. Am avut eu la motociclete filtre k&n "sport" S-ar zice ca se curata si se refolosesc insa... personal n-am reutilizat filtrul dupa schimbul de ulei pentru ca... risti sa contaminezi uleiul nou. Parerea mea e ca nu se merita. Singurul avanaj pe care-l poti avea cu filtrele de ulei aftermarket este daca sunt mai mari ca dimensiuni, implicit daca filtreaza ceva mai mult volum de ulei si nimic mai mult. Filtru de ulei e filtru de ulei. N-a inventat k&n roata. Altfel... MAN sau Bosch sunt perfecte. Noroc. P.S: era sa uit. Si daca filtrul sport de ulei K&N se lauda cu aceleasi caracteristici ca filtrele sport de aer K&N in niciun caz nu-ti doresti o sita mai "aerisita" pentru ulei ca sa-l filtreze mai putin asa ca fapt divers.
FIltru K&N Salut, am si eu un asemenea filtru pe masina. K&N pentru cutia originala a masinii. Nu stiu cum se comporta alte masini, dar a mea tinand cont ca este aspirata 3.2 FSI, dupa ce I-am schimbat filtrul, s-a schimbat si comportamentul masinii. S-a imbunatatit raspunsul la acceleratie, se aude altfel si dupa parerea mea, trage mai bine. Nu sunt nicidecum expert in domeniul auto, deci daca vreti sa tineti cont de parerea unuia total pe langa subiect dpdv stiintific, in cazul motoarelor aspirate chiar cred ca isi merita banii. Cheers
Fitru K&N si debitmetru... Postez si eu aici, doar o parare personala...am folosit cam 90.000 km un filtru de aer de la K&N pe cutia de filtru de aer originala. Toate bune si frumoase, la inceput intr-adevar mi s-a parut ca 'fuge' mai bine masina si raspunde mai bine la acceleratii. L-am curatat 'ca la carte' cam la fiecare 30.000 km. De vreo 6 luni am probleme cu debitmetrul de aer al masinii si doar gasind acest post am facut legatura intre cele doua. oricum concluzia mea e ca nu merita banii deloc acest filtru, cu atat mai mult daca din cauza uleiului cu care se unge filtrul se strica debitmetrul...
Parerea mea daca chipezi o masina agresiv si renunti la dpf in cazul unui diesel posibil sa castigi 2-4 cai maxim, dar doar daca folosesti filtru sport KN de exemplu cel care vine in cutie in locul celui original nu si conic pt ca cel conic daca nu este de f buna calitate si protejat de caldura masina o sa traga aer cald de la motor si automat o sa fie mai puturoasa pierzi cai.Pt mini cooper s benzina chipat care l-am avut inainte de audi, filtrul KN a facut urmatoarele:sunet mai frumos,nu l-am mai schimbat decat spalat,consum o idee mai mare cca 0.5-1l la suta imediat ce l-am pus pe masina si putere sincer nu pot sa zic daca a fost ceva in plus, deci nici acum nu stiu daca s-ar merita un filtru sport pt masini de 150-200 cai pt castig cai
Cu si fara filtru aia de la JD engineering la 280 cai pe dyno nu au castigat nimic, total irelevant la tdi. Deci inca odata , evitati sa aruncati banii. Debitmetrul o sa va multumeasca.