1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Filtrul de Particule / DPF la A6 C6 - curatare - inlocuire - probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de posesor_masina, 10 Sep 2013.

  1. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Mașina a fost luată din Germania cu istoric complet la audi. Deci nu se pune problema de mascat km sau ceva. De menționat ca regenerabile se fac normal și nu am absolut nicio problema cu ea. M-am uitat de pură curiozitate. Lăsând la o parte oil ash value, restul valorilor cum sunt ?
     
    Ultima editare: 8 Apr 2022
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Restul valorilor sunt cam irelevante, in afara de presiunea diferentiala.
    Corect si ideal ar fi :
    -cu motorul oprit 0 cu 0
    -cu motorul pornit, la ralanti 6 cu 0

    Prima valoare de pe 104 cea mai importanta deoarece la 0.36 deja e plin filtrul, incep problemele si Audi recomanda inlocuirea DPF-ului.

    De exemplu, eu l-am restat la 0, am facut 5000 km si tot 0 este.
    Dar repet, 0.05 este imposibil sa ai la 300.000 km.
    Eu aveam 0.30 cand l-am resetat, la aprox. 230.000 km.

    Urmareste cu VCDS si vezi cam la ce interval isi face regenerarile.
    La mine incepe undeva la 400 km, mers 50/50.
     
  3. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Cam așa este și la mine, la un plin, cam 2-3 regenerări, depinde cât de mult merg in oraș.
     
  4. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Colegii cunoscatori…
    Cum se interpreteaza codul asta de eroare ?

    “009301 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor: Short to Plus
    P2455 - 000 - - - Intermittent
    Fault Status 00100000
    Fault Priority 0
    Fault Frequency 1”

    In tabelul cu coduri de la Ross Tech nu l-am gasit. Sunt unele apropiate, dar asta nu e.
    E o problema cu filtrul, cu infundarea lui si implicit probleme cu regenerarea ?
    Sau e doar senzorul dus ?
    Masina trage bine, dar a aparut intermitent spirala in bord si o data filtrul. Regenerare a facut chiar in oras, cand masina era dusa sa faca o cursa de regenerare. In coloana a scos deodata un fum alb si apoi spirala a disparut.
    Faza e ca in aceeasi zi iar a aparut spirala, dar dupa o repornire a disparut…
    Ce trebuie facut ?
    Multumesc .
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Inainte sa scrii si sa intrebi pe forum ai schimbat senzorul pentru presiune diferentiala chiar daca tu crezi ca este bun ? Chiar daca il schimbi si ai eroare in continuare ai eliminat o problema pentru ca acel senzor DPF din compartimentul motorului are o problema chiar din fabrica fiind loturi cu defect. Se cumpara unul nou obligatoriu, si nu il inlocuiesti cu piese noi de la gunoi adica piese SH. Despre problema asta s-a mai discutat pe forum de zeci de ori pana acum.
     
  6. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Dar cine a spus ca eu cred e senzorul bun ?
    Dimpotriva, am intrebat daca nu cumva e dus.
    Si cand sa-l schimb ? Ca alaltaieri am aflat de senzor…
    Iti dai seama ca il inlocuiesc cu unul nou, pt 100-150 lei ar fi si culmea.
    Stie cineva de cine e facut cel de pe masina ? Ca sa iau la fel.
    Mersi…
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Iti e lene sa citesti o pagina in urma, asa-i ?

    Ai eroare pe senzorul de presiune diferentiala (pe o masina de 17 ani), tu ce crezi, e dus sau nu ?

    Cand ai vazut eroarea, de ce nu ai verificat presiunea diferentiala in VCDS pentru a confirma daca senzorul citeste ok sau nu ?
     
    Ultima editare: 16 Iun 2022
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Forumurile NU mai sunt sesiuni de intrebari pe care le adreseaza cineva si asteapta raspunsuri. Asta a fost odata demult.
    Un forum, astazi, functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema.
     
  9. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cei ce vor sa faca DPF Off pe 3.0TDI, recomand sa puneti un downpipe (chiar daca se invarte in jurul a 250 €uro).

    Daca inca aveti DPF-ul ok, nu are sens sa il anulati rudimentar, prin taiat/golit/sudat.

    Pe 3.0TDI nu are corp comun cu catalizatorul si nu este nevoie sa taiati nimic ca sa il demontati, doar 3 suruburi si 3 piulite.

    Procedand asa, puteti oricand reveni la DPF ON prin montarea acestuia inapoi pe masina si activarea din soft.

    Daca masina este in mintile ei, DPF Off se face corect si nu aveti vreun Stage 1 facut “pe genunchi”, nu veti intampina nici o problema la ITP.

    Probleme cu fumul, noxe la ITP, mirosc etc. apar pe motorizarile unde DPF-ul are corp comun cu catalizatorul.
    La acestea e foarte greu spre imposibil sa golesti doar DPF-ul si sa lasi catalizatorul intact.
    De aceea, odata facut DPF Off se va monta un catalizator AM.

    Dar repet, odata facut de-CAT, asteptati-va la miros, fum, probleme ITP, etc, indiferent de motorizare.

    upload_2022-12-20_16-54-26.jpeg
    upload_2022-12-20_16-54-40.jpeg
    upload_2023-1-4_0-37-24.jpeg
    upload_2023-1-4_0-37-36.jpeg
     
    Audiquattro6 apreciază asta.
  10. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Achizitionat, l-am prins in oferta si nu merita sa ratez sansa.
    DPF-ul fiind inca ok, ma gandesc sa il trimit la curatat si pus la pastrare in garaj.
    Catalizatorul a ramas la locul lui.

    upload_2023-1-30_18-49-16.jpeg
     
  11. jeles 2nd Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2021
    Locație:
    Oltenița
    Masina:
    A6 C6 Allroad, 3.0 CDYA, 2010
    Salut,
    Sa înțeleg ca se face soft doar pentru anulare DPF, EGR și clapete admisie, iar catalizatorul rămâne pe poziție fiind funcțional cu sonda lui sau se anulează și el din soft dar rămâne pe poziție fizic ?
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu te atingi de catalizator, atat fizic cat si in soft.
     
    jeles apreciază asta.
  13. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Salut baieti,
    Voi in Romania chiar nu aveti pe nimeni cu o masina de ultrasunete sa va faca o curatare a filtrului ? Stiu ca ideile sint impartite, ca mai bine se face curatarea in cuptor, ca mai bine ars, ca alte variante si probabil ca sunt bune dar eu folosesc o masina de 5000 Wati cu ultrasunete, de multi ani, doar pentru filtre si inca nu s-a intors niciun client sa reclame ca nu merge bine masina si DPF-ul, nici macar dupa ani de zile ...
    Sunt persoane care din interes personal sau pur si simplu din placerea de a se contrazice, imi vor spune ca nu este solutia cea mai buna, dar eu doar va spun, dar nu pretind sa ma credeti pe cuvant, ca aceasta este solutia cea mai buna pentru filtre, asta cel putin din cate cunosc eu in ziua de azi. Am avut si am lucrat si cu masini speciale pentru spalarea de filtre de particule, foarte scumpe sa le cumperi si foarte scumpe sa le utilizezi dar la final le-am vandut si am ramas doar cu cea cu ultrasunete.
    Masinile fabricate special pentru acesta operatie de curatare DPF fara ultrasunte, recircula apa cu detergent la temperatura mare prin filtru, si curata doar superficial.
    Masinile cu ultrasunete, produc implozii la nivelul suprafetelor si scoate din DPF in procent de 80 ... 90% tot ce s-a lipit de cartusul din interiorul DPF. In plus, solutiile folosite fac ca depunerile sa se inmoaie, suficient incat sa fie desprinse mai repede de pe fagure, iar acele solutii din masina cu ultrasunete sunt bazate pe alcool isopropilic si alte substante.
    Cei care aveti ateliere, de ce nu cautati prin internet asa ceva, si sa achizitionati o astfel de masina ce curata DPF cu ultrasunete. Puteti curata absolut orice, motoare intregi, desfacute, cutii de viteza, filtre si catalizatoare, colectoare de admisie, turbo, chiulase, senzori, pompe de injectie, carburatoare, radiatoare, si aferentele, televizoare, telefoane mobile si tot ce va mai trece prin minte, asta fara nicio problema.
    Pentru ateliere si garaje auto, ideal sunt masini de la 100 Litri in sus, minim. Exista multe oferte pe internet, cred ca marca nu are mare importanta, ci doar volumul masinii de curatat. Preturile sunt destul de piperate, dar cred ca merita, totul depinde de cata cerere aveti.
    Informatii daca aveti nevoie va pot oferi (NU PE PRIVAT).
    Problema cu aceste masini, care sunt deosebit de scumpe, dar care isi merita pretul, este cu detergentul special folosit pentru curatare.
    Aici, majoritatea cad in capcana si cred ca odata ce au masinile, au tot dar in realitate, solutiile folosite si care se vand de fabricantii masinilor de ultrasunte sunt foarte scumpe si aveti nevoie de informatii de prima mina ca sa nu va treziti ca aveti o masini inutilizabila, si ca solutia de curatat va costa mai mult decat masina.
    Solutiile vandute de fabricanti, costa in general intre 9 si 30 Euro litrul. Trebuie sa fiti un pic mai practici, sa calculati cate persoane vin lunar, sa va intrebe despre curatarea acestor filtre si la ce pret puteti sa oferiti aceasta operatie, in asa fel incat sa merite investitia.
    Unde lucrez eu, cerem si luam 120 Euro pe curatat DPF-ul, daca il aduce demontat si 250 Euro daca il demontam noi. Avem intre 4 si 9 clienti lunar, asta intr-un oras de peste 6 milioane de locuitori, unde exista cel putin doua masini personale la fiecare.
    Nu stiu cum merge treaba in Romania, dar, banuiesc ca o astfel de afacere merita. Toate masinile fabricate dupa 2005-2007 in general, au filtru de particule.
     
    DrLexic apreciază asta.

Distribuie pagina asta