Am si eu o intrebare. Eu am folie pe geamurile laterale spate si luneta cu autorizatie si timbru aum intebarea. Cum se procedeaza ca tebuie sa trec masina pe numele meu masina am luato cu folia montata si autorizatia e pe numele fosului proprietar si pe numerele vechi ale masini . Cand voi merge la rar voi prezenta autorizatia veche si vor trcce ei in cartea masini sau tre sa iau alta autorizatie?
La RAR nu te intreaba nimic de geamurile spate si luneta. Poti vopsi geamurile si cu smoala atat timp cat ai oglinzi laterale in ambele parti ale masinii. Scrie in RNTR conditiile de circulatie pe drumurile publice si cum/cat trebuie sa fie geamurile de clare la un autoturism. S-a mai scris asta in topic. Bafta
Si suplimentar, pe certificatul de omologare al foliei este trecuta (sau ar trebui sa fie) seria de sasiu. Oricati proprietari sau numere de inmatriculare va avea masina aia, seria de sasiu ramane aceeasi.
Salut , am si eu niste folii cam de 80 % pe fata , fara omologare , stie cineva prin Brasov unde le pot omologa ? Au cam inceput sa ma opreasca nebunaticii.
Daca citesti legea o sa observi ca nu se pot omologa folii pe geamurile fata cu o transparenta mai mica de 70%. Iar daca de tine se iau nebbunaticii, tu probabil ai 80% opacitate, adica pe romaneste 20% transparenta!
Salut, Am achizitionat de curand un Audi A5 din Germania si pe geamurile din spate si luneta are aplicata folie. Aveti idee daca cei de la RAR imi vor cere ceva autorizatie pentru folie ?
Da. Legea prevede ca foliile de pe geamuri să aibe aplicate între geam și folie un Timbru (ce e și înseriat) din care să rezulte transparentă și numele firmei care e autorizata RAR. Apoi un cert care să aibe același timbru, cu aceeași serie din care să reiasă seria de sașiu si numărul de înmatriculare. Deci cu ce ai tu pe mașină, riști să rămâi fără talon în trafic sau sa te respingă la RAR când mergi pentru emitere CIV și cert de autenticitate..
Abureli asta cu respingere in rar, nu se uita nimeni la tine ce folii ai pe spate in schimb te opreste politia si cum n-are de ce altceva sa se ia te toaca cu folia. Exact asa am patit si eu, masina din afara cu folie pe spate, in rar/itp nu s-a uitat nimeni la ea dar in schimb m-a oprit politia control de rutina.. au vazut ca am toate actele ok pac am dat-o pe folie unde e omologarea si etc. Pai unde e daca masina asa a venit din afara, nu inteleg care este vina mea aici din moment ce am trecut prin rar/itp fara spaga evident si nimeni nu a comentat nimic. Mi-au zis sa ma duc sa o omologhez.. si unde se face asta? Peste tot unde sun la firme specializate ei zic ca nu fac asa ceva decat pt foliile montate de ei, pe unde sa mai incerc?
Salutare. Am si eu o intrebare: Pe masina din semnatura am folie pe spate, cu omologare, tot tacamul. Dar am si pe parbriz, in partea de sus, un fel de "parasolar" de folie, de vreo 8-10 cm latime. Acolo nu e nici un timbru, nimic. Oare e posibil sa am probleme din cauza acestuia? La identificare, la RAR Cluj, nu mi-a zis nimic legat de folie. Si este de foarte mare ajutor la mersul in soare, nu as vrea s-o dau jos.
Nu-ti face probleme Marius. E omologata odata cu folia de pe luneta si geamurile de la portierele spate. Asa am eu si circul de 4 ani fara probleme. Bafta!
Ms de raspunsuri. Folia nu e in campul vizual, e in partea de sus a parbrizului. Arata ca un parbriz cu parasolar din fabricatie. Pe actul de omologare nu scrie nimic de ea. Scrie doar geam lateral stanga/dreapta spate si luneta. De aia eram putin paranoic.
Pe parbriz se aplica altfel legea. E vorba de cata suprafata e estompata, nu de cat e transparenta. Si nu i se aplica timbru.
Ai semn pe parbriz pana unde vine parasolarul "blurat" din fabrica, pana acolo poti pune linistit folie, chiar si autocolant.
Am cautat tot forumul și nu găsesc. Am folie pe a6 c6 și este omologata dar nu îmi place din motivele ca este calitate proasta și ce-a mai închisă. Vreau sa o schimb cu una mai deschisa adică 60% opacitate și de calitate mai buna cu am pe a6 c5. Prin asta de acuma nu îmi dau seama nici ziua ce mașina vine din spate. Problema mea este cum sa o înlătur ca cei de la folii au zis ca se face cu abur dar nu răspund de dezaburire de pe luneta. Și nu știu ce rol au cele care seamănă cu dezaburirea de pe geamurile laterale de la portbagaj, mașina fiind avant. Dacă știe cineva cum sa dau foliile jos sau dacă se pot repara segmentele întrerupte asta dacă nu le distrug în totalitate.
Este destul de greu de dat jos folia, nu folia in sine, dar lipiciul ce ramane in urma. Cel mai bine se da jos cand ea este umeda. Eu ulima data am dat-o jos iarna cand in masina era mereu umiditate. In acest sezon poti folosi doua metode daca vrei sa faci tu acest lucru: - cu vaporetto(chestia aia pe abur), iti va face putina apa pe usi, trebuie sa acoperi zonele de dedesupt - sau pui in portbagaj o oala cu apa calda sa abureasca.
Sa iti miroasa a cavou in masina dupa aia de la umiditate. Cumpara-ti un pistol cu aer cald, costa 15-20 € unul no-name cu care iti faci treaba foarte bine. Sa ai la indemana si o racleta de silicon (nu alte materiale ca o sa zgarii geamul) plus un degresant. O sa fii uimit ce repede o dai jos dupa ce o incalzesti putin cu pistolul, la fel si lipiciul ramas pe geam, intai il incalzesti si dupa aceea il razui cu racleta. P.S : Vineri am vazut la LIDL oferta la pistol cu aer cald Parkside cu 2 trepte de caldura, era vreo 11 €.
De dat jos nu e problema știu cum se da jos de pe geamurile laterale. De pe luneta îmi e sa nu strica dezaburirea. și pe geamurile laterale de la portbagaj am tot asa niște inserții care nici nu știu ce fac.
Incalzeste cu pistolul inainte si nu o sa ai probleme. O racleta de silicon nu iti va strica niciodata striatiile pentru dezaburire.