1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

GPL pe A6 C6 - se merita ?

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de fanaudi, 19 Ian 2011.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Dupa ce m am interesat daca se poate pune GPL pe motorul 3.0 TFSI generatie dupa 2009 am ajuns la concluzia ca nu se merita atat de mult , mai ales daca este folosit preponderent in oras!
    Am sunat la diferite firme in tara si de la toti am primit raspuns negativ. Acest motor este cu injectie directa si momentan la noi in tara nu sunt firme care sa faca aceasta montare. Ar fi din cate am inteles dar nu pe motorul de 300CP.

    Am zis ca nu se merita pentru ca instalatia este destul de scumpa, undeva la 2000e . Aceasta instalatie GPL care se poate monta pe motoarele cu injectie directa foloseste un consum benzina 30% si gaz 70% amestecul acesta se intampla in plaja de turatii intre 2000 si 4000 de ture, restul consumul este realizat doar pe benzina. Rezulta dupa parerea mea ca aceasta instalatie este buna mai mult la mersul pe autostrada unde poti sa mentii un mers constant, iar cei 300cp nu pot fi folositi in situatia asta.

    Intre timp am ramas la diesel. Am luat un A6 C64F S-line 2009 - 2,7 TDI multitronic de care sunt foarte multumit. Am scos consum exterior pe 350km 5,8% mers destul de normal.
     
    Ultima editare: 23 Feb 2015
  2. andres_andrei16

    andres_andrei16 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6, 2.4 V6, 2006
    Va salut pe toți. In urma a multor documentări înaintea achiziționării unui audi A6 C6 m-am gândit sa aleg un 2.4 FSI dar cu GPL. Ce păreri aveți despre un astfel de motor cu GPL ? Daca are cineva si imi poate împărtășii detalii Aștept cu drag. Băgătorii de seama sa se abțină la critici care nu duc nicăieri. Mulțumesc anticipat.
     
  3. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Se pare ca pana la urma a aparut o instalatie pentru A6 4F 3,0 tfsi fabricatie 2008 - 2011 despre care discutam acum un an. Instalatia este produsa deocamdata doar de Zavoli pentru motorul 3,0 tfsi - 213kw cod motor CAJ (A). Costul este undeva pe la 1800€. Sunt cateva masini in Europa cu instalatia asta montata. Am citit pe forumuri cateva pareri si sunt bune.
    La un calcul facut de mine diferenta de costuri la pompa, intre 3,0 tdi de 239 cp si 3,0 tfsi de 290cp ar fi de aproape 1000€ la 10 000km parcursi. Mers 80% urban.

    In alte tari exista la peco si pompa de GPL pe langa motorina si benzina. Se pot vedea filmulete pe internet cu RS6 LPG sau LPG acceleration unde se arata clar ca pierderea de putere intre benzina si GPL de la 1 la 200 km/h este de 0,1 secunde.
     
  4. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Exista mai multe instalații care duc motorul acesta.
    Dar oricum cam toate se învârt pe la 1600-2000e.
    Am văzut multe mașini puternice pe gaz gen Grandcherokee 4.7 v8,audi a8 4.2 v8,ford f350..........
    Și dacă faci multi km anual garantat merită acest lucru.
     
    bobalex18 apreciază asta.
  5. 11TUN

    11TUN 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2007
    Locație:
    Râmnicu Vâlcea
    Masina:
    ...
    Eu am gasit doar o instalatie acum pe piata si nu am certitudinea ca poate fi montata in Romania la reprezentantul Zavoli. Prins, Vialle, nu au deocamdata o instalatie pentru 3.0 Tfsi. Au pentru 3,2 Tfsi, generatia pana in 2008.
     
    OoZz apreciază asta.
  6. Firodo

    Firodo 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 C6 3.0TFSI 2010
    Haideti sa va impartasesc impresiile mele cu GPL ZAVOLI montat pe al meu 3.0TFSI.
    Am asteptat mai mult pentru o parere obiectiva.
    Montat pe 05 octombrie 2018 la SUPERGAZ pe soseaua de centura a mun. Bucuresti, cost 6000 ron garantie 2 ani. Echipa extraordinara, atat profesionisti cat si oameni.
    Va voi explica folosind termeni simpli. Nu cunosc termenii tehnici, doar ce am inteles eu.
    Ok, deci...totul functioneaza in amestec, in functie de reprizele de acceleratie, de plajele de acceleratie. NICIODATA doar gaz.
    Harta motorului complicata. Initial mi-au setat instalatia ca si la ralanti sa utilizeze doar gaz.....mi se oprea motorul la plecarea de pe loc sau cand schimbam din D in R si invers.
    Au incercat diverse reglaje, setari din punct de vedere procente pentru amestec. In final, ralantiul este doar pe benzina, pana la 900 de rotatii. Dupa trece pe gaz, dar si acolo este un amestec.
    Acum.....despre functionarea motorului si consum.
    Este putin mai zgomotos, si simt o lipsa de putere. Schimbarea treptelor este mai evidenta, nu are aceeasi finete si cursivitate cutia.
    Eu merg mai linistit. Inainte de gaz consuma 7.5-8 extraurban, 13-14 Bucuresti. eu zic decent.
    Dupa gaz, NICIODATA nu a consumat sub 4 litri de benzina extraurban plus minim 8 gaz. Bucuresti cam 8 benzina si 9 -10 gaz.
    140-150 km/h pana la mare, minim 12 gaz si minim 4 benzina.
    Pe pilot automat nu merge constant pe autostrada, se simte o fluctuatie, o inganare, parca nu este hotarata cata benzina si cat gaz sa bage.
    In accelerare constanta, cursiva, nu violenta se simte de asemenea ca nu trage constant, la fel, din cauza amestecului.
    Credeti-ma, am mers cu masina in toate regimurile, toate vitezele, toate conditiile.....gaz +benzin versus benzina.....pretul platit pentru 1000 km este acelasi.
    Dar nu se compara fluenta, zgomotul, finetea benzinei +uzura motorului.

    Concluzia....merg 75 de km pe zi. Am cautat economia, dar varianta 3.0TFSI +gaz nu este solutia.
    Voi incerca sa obtin ceva inapoi pe instalatie, oricum O VOI DEZINSTALA.
    Tot motoarele aspirate sunt indicate pentru gaz.

    Voi pastra masina, merge prea frumos....dar fara gaz.

    Seara frumoasa tuturor!
     
  7. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Salut, am si eu ceva experienta cu GPL, arunc si eu o parere.
    Primul Audi a fost cel de 1.8T, 150cp. Inainte de asta am avut o Vectra 1.8 pe care am pus GPL tarziu dupa achizitie, din motive legate de piticii mei de pe creier. Dupa ce am pus instalatia, imi dadeam palme ca nu am montat-o de la inceput - consum similar ca si procentaj cu benzina, ACEEASI putere, 0 dezavantaje. Apoi a venit vremea lui Audi. Inainte de achizitie vorbeam cu inginerul meu preferat despre ce as vrea sa iau si mi-a zis ca fara probleme sa iau 1.8T, indiferent ce varianta de putere, merge fara probleme. La 4 zile dupa achizitia masinii, i-am pus GPL. Asta se intampla acum 2 ani si 9 luni / ~ 50.000 km. Am mers cu masina oriunde, oricand, oricum - subturata, supraturata, 190km/h, etc. la niste costuri asemanatoare cu ale unui Golf VI 1.9TDI (ceva mai crescute la drum intins din cauza consumului ala microscopic de 3.5-4 de diesel bine facut). Acum, inainte de achizitia lui A6, iar discutam cu inginerul meu preferat despre viitoarea masina, si m-a asigurat ca in momentul asta nu exista solutie viabila pentru TFSI, iar pe FSI, desi merge nu o sa rezolv nimic, adica pentru a avea totusi o masina functionala, proportia de benzina/GPL va fi de 75/25 = fix pix. Din acest motiv, pentru urmatorii ani, sotia va circula in continuare (sper cat mai mult) cu A4 B6 1.8T cu GPL, in timp ce eu, care ies zilnic din oras, voi circula cu A6 C6 2.0.
    Parerile de genul (pe care recunosc, le aveam si eu) - GPL arde uscat, GPL creste consumul, micsoreaza durata de viata a motorului sunt venite doar din 2 surse: cei care nu au avut, si cei care au avut pe Dacia.
    Drumuri bune si motoare ingrijite!
     
    11TUN și bobalex18 apreciază asta.
  8. Clauu Gold Member

    Înscris:
    2 Iul 2015
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    ̶A̶4̶ ̶B̶8̶,̶ ̶2̶.̶0̶d̶ ̶-̶ ̶C̶J̶C̶B̶,̶ ̶2̶0̶1̶2̶ A1 8X, 1.4tfsi, CAXA, 2012
    Economie la 3.0tfsi.. :) motorul ala il iei doar pt ca esti fan asa ceva, in nici un caz sa pui gpl pe el! Macar acum te-ai convins de frumusetea motorului pur benzina turbo.
     
  9. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Eu nu as avea nimic impotriva montarii GPL pe 3.0, daca ar fi tehnic posibil si daca ai reusi sa faci o economie. In garajul inginerului meu am vazut incluziv Hummer H2 cu GPL. La un motor mare, este cu atat mai putin sesizabila foarte mica (daca exista) pierdere de putere. La a mea mi se pare ca e mult mai sprintena pe GPL decat pe benzina, si am incercat cam toate tipurile de benzina. Dar nu se poate, cel putin nu in momentul asta.
     
  10. Firodo

    Firodo 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 C6 3.0TFSI 2010
    Nu am sa inteleg niciodata parerile unor oameni despre montarea de GPL pe anumite motoare.
    De ce trebuie sa judecam gandurile si ideile alor oameni despre deciziile lor. Cum unora li se pare o gluma ca este buna, altora li se pare ca este proasta, si asa mai departe. Oamenii sunt diferiti. De ce credeti ca ceea ce credeti voi este mai bine decat ce cred altii?
    Eu nu consider ca este nicio problema montarea unui GPL pe motor mare. Putere mare si consum mic. Care este problema realistic vorbind???
    Merg peste 75 de km zilnic, am si o pasiune pentru motoarele pe benzina mari. Deci imi satisfac si pasiunea si merg si economic, macar am incercat:arco:.
     
    11TUN și mik15 apreciază asta.
  11. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Corect, si foarte bine gandit. Probabil ca si eu, daca as fi avut destul "curaj" ($$$ :)) as fi facut incercarea in primul rand cu un motor de 3 litri, iar apoi si cu instalatia GPL.
     
  12. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    @Firodo - 75 km (zilnic) x 30 (zile) x 12 (luni) inseamna 27.000 km / an. Chiar crezi ca se justifica investitia?

    27.000 km - consum de 10l/100km inseamna 2.700 litri de benzina x 5 RON = 13.500 RON
    27.000 km - consum de 12l/100km inseamna 3.240 litri de GPL x 2.5 RON = 8.100 RON

    Deci practic economisesti aproximativ 5.000 RON intr-un an de zile. Deci dupa 2 ani iti scoti investitia si abia apoi poti spune ca mergi economic :)

    Merita oare? Din punctul meu, clar NU! :beerchug:
     
  13. bx3m

    bx3m Gold Member

    Înscris:
    5 Mai 2016
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 C7 3.0 (CGQB), 2013
    Nicio tehnologie care iti aduce un raport economic mai bun (pentru orice, inclusiv GPL) nu isi va scoate costul in mai putin de 2 ani. Aici vorbim de utilizatori "casnici", nu de cei "pro". Eu de exemplu am renuntat la ideea instalarii unui panou solar pentru ca un simplu calcul ca cel facut de tine imi arata ca isi scoate banii undeva in ~ 10 ani. Asa ca doi ani pentru o instalatie GPL mi se pare rezonabil, ia calculeaza ce ar inseamna sa mergi cu masina aia 4 ani, sau, dovedit fiind ca iesi mai bine, ce valoare de vanzare va avea peste doar 3 ani - scazi 2 de amortizare, aduni economia din anul al 3-lea plus valoarea de la momentul vanzarii.
    Oricum, cine isi ia un motor de 3 litri nu si-l ia pentru economie, dar daca te poti da cu acelasi motor in timp ce faci o economie...
    Exact ca tine gandeam si eu pe vremea primului diesel. Pana cand mi-am luat benzinara si i-am pus GPL ;)
     
    11TUN apreciază asta.
  14. Firodo

    Firodo 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 C6 3.0TFSI 2010
    @z1daru, Instalatia a costat 6000 de RON cu tot cu montaj. Eu zic ca dupa 1 an si 2 luni iti scoti investitia, nu dupa 2 ani asa cum ai spus. Daca tin masina macar 5 ani.....fac o economie de aproape 20000 de RON, bani de care te poti bucura sub multe aspecte.
    Ce crezi pana la urma, merita? Fii sincer...
     
    11TUN apreciază asta.
  15. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    Din punctul meu de vedere si asta va fi ultimul post pe teme asta, daca iti permiti sa-ti iei un 3.0 automat iti permiti sa platesti impozit 3.000 RON / anual, deci in 5 ani platesti 15.000 RON complet degeaba (nu ai niciun beneficiu nimic). Daca te gandesti sa economisesti anual 4.000 RON la combustibil (care sa fim sincer o sa-ti creeze destule probleme in astia 5 ani si va mai fi nevoie sa investesti banii), mai bine iei un 1.4 si mergi cu el stock, nu mai investesti nici aia 6.000 RON (care defapt citisem printr-un topic ca ar fii 8.000).

    Asta e exact asemantor cu masinile inscrise pe Bulgaria (si aia fac economie)! Weekend fain
     
  16. Firodo

    Firodo 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 C6 3.0TFSI 2010
    Tot timpul trebuie sa fie cineva care "a auzit" sau care "stie" ca nu stiu ce probleme "ar fi". Despre ce probleme vorbesti in cei 5 ani? Ai avut asa ceva si vorbesti in cunostinta de cauza?
    Imi permit sa platesc 2160 ron impozit (nu 3000). Imi permit chiar si 5000 ron impozit. Nu despre asta este vorba.
    Nu vezi din perspectiva corecta. Beneficiul este satisfacerea unei pasiuni pentru motoarele mari.
    Daca tu nu iti permiti un astfel de impozit, nu inseamna ca toti cei care au motoare peste 1.4 arunca banii pe fereastra.

    Ceea ce vreau sa spun este ca daca pot sa fac o economie in aceasta viata, LA ORICE, o voi face, analizand beneficiile anticipate cu riscurile anticipate.
    Am scris mai sus ca il voi da jos si voi continua sa conduc masina stock, adica fara GPL.
    Am incercat sa fac o economie si nu a mers....intelegi?

    Nuiti voi mai da nicio replica. Consider ca vin doar din orgoliu replicile tale
     
    11TUN apreciază asta.
  17. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    Pai de ce il dai jos? De ce nu a mers sa faci economia?
     
  18. Firodo

    Firodo 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Mai 2017
    Locație:
    Ilfov
    Masina:
    A6 C6 3.0TFSI 2010
    Am exlicat mai sus
     
  19. z1daru

    z1daru Silver Member

    Înscris:
    6 Ian 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    A4 B6 - (AVF) 2004
    Aham, stiu, am citit, dar te mai intrebam o data ca poate nu mai tii minte ce ai scris. Ai spus clar ca masina nu se mai comporta la fel ca inainte sa treci pe GPL, deci nu mai mergea normal. Eu ti-am zis initial ca in 5 ani de mers pe GPL vor aparea 'probleme' care te vor face sa mai bagi mana in buzunar, tu ai sustinut ca nu apar, desi tie ti s-a intamplat relativ repede ca masina sa nu te mai multumeasca din punct de vedere tehnic.

    Bafta!
     
  20. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Pe ce te bazezi cand afirmi ca o sa ai probleme daca montezi gpl?

    De ce sa nu ai gpl si banii care ii scutesti din consum sa iti acopere impozitul si tot consider ca este o afacere buna.

    Daca pui GPL nu inseamna ca nu iti permiti masina sau motorizarea,înseamnă ca esti un manager bun care stie cum sa isi eficientizeze ,,profitul"

    Personal am avut masini pe GPL si nu s-a stricat nimic la masina si mergeau impecabil atâta timp cât ii faci revizii la timp.Ca sa nu iti zic pret de revizie la instalatia GPL,280lei la un 4.7 v8 la fiecare 15000 km.

    Te invit sa te uiti la filmuletul asta care are putin timp de cand a aparut si omul ala are putin habar despre ce vorbeste.




    Trimis de pe al meu SM-G950F folosind Tapatalk
     
    bobalex18 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta