1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor la Audi 80 - 90 - 100 - radiator motor - termostat - temperatura apa

Discuție în 'Modele clasice' creată de pocitanie, 23 Oct 2007.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pune omule termostat original sau in cel mai rau caz Behr.
     
  2. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Asa ca fapt divers , eu am mers cu carton in fata 4 ani , cat am avut 1.9 TDI 1Z tot pe Audi 80 B4 ( tot avant ) .
    Toate bune si frumoase pana venea frigul , nici caldura in masina , nu era frig ( sa scoti aburi ) dar nici cald ( sa dai haina jos ) , nici motor cald . Cu cine am mai vorbit de problema asta , care au avut sau inca mai au modelul , tot de asta se plangeau , ca nu este suficient de cald .
    Eu , capos de felu meu , termostat OM ( 044121113 cod OM ) , radiator de racier demontat curatat , calorifer demontat curatat ... nimic , tot la fel .
    Termostatul OM zice ca deschide la 87'C ( mai toate modelele deschid la temperature asta ) si inchide la 102'C , incerca unul care sa deschida mai tarziu , gen 90'C ( conteza cele 3'C in plus ) .
    Sistemul de racire al modelului , chiar asa este cum a spus si mecanicul tau , are o racire foarte buna dar asta inseamna ca nici nu prea se incalzeste .
    Spor .
     
    jonny apreciază asta.
  3. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Nu e bun termostatul.
    Termostatul trebuie sa deschida la 87-88 grade pentru intrare apa din radiator (racita). In caz ca apa nu este suficient de rece, termocupla da comanda la ventilator (la 90 de grade). La mine asa este si nu a urcat peste 95 de grade pana acum (in 5 ani) nici vara, nici iarna. Nu am folosit niciodata carton in fata radiatorului (din punctul meu de vedere nu se face asa ceva) si am caldura foarte buna.
     
    jonny apreciază asta.
  4. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Scuze ca intervin din nou . Cobi , tu ai cumva benzina ? La Jonny este vorba de diesel , care seaman dar nu rasare . Este gandit diferit si oricum temperaturile de lucru sunt altele . Pe mai toate motoarele in 4 cilindri de Audi 80 s-a montat acelesi temostat ( mentionat in postul meu anterior) , dar temperatura de lucru la un diesel este mai mica , aici ma refer strict la Audi 80 . La benzina , temperatura trebuie sa fie cat mai aproape de 90'C , altfel nu merge corect motorul , iar benzina are oricum temperatura de ardere mai mare . Cu un benzinar daca stai pe loc cu motorul pornit , fie iarna fie vara , pornesc ventilatoarele .
    Am mers si eu cu cateva Audi 80 1.9 1Z ( si cateva Golf 3 , acelasi motor ) , sa nu cred ca doar eu aveam problema asta , era acelasi lucru . Nu era frig in masina dar nici caldul care il face un benzinar .
    Daca mergi pe timp de iarna ( temperatura exterioara cu minus ) cu 1.9 TDI 1Z , dupa ce ajunge la temperatura de lucru , cand deschide prima oara termostatul , temperatura motoruliu sta undeva sub 70' C si nu mai oscileaza , nici nu se raceste de tot , nici nu se mai incalzeste . Tot iarna , daca stationezi o perioada mai lunga cu motorul pornit , scade temperatura . Dece ? nu stiu . Solutie optima , sa nu reinventezi sitemul de racire al masinii , carton in fata . Cu carton in fata , temperatura sta undeva pe la 80' C , mult mai bine .
    Vara nici o problema , 90'C ca la carte , nu sare neam . O lasi pornita ore in sir , nu pornesc ventilatoatele , foarte , foarte rar s-a intamplat sa porneasca .
    Ceasul de temperatura din ceasurile de bord , este un element de masura informativ cu o oare care eroare , nu este un instrument de masura cu precizie . De cele mai multe ori arata mai mult de cat este valoarea reala in grade cu precizie . Adica pe ceas vezi undeva la 80'C , poate motorul are real 77'C . Asta este valabil pentru toate ceasurile de bord , ele sunt informative .
    Este o discutie lunga si foarte complexa . Solutia cu cartonul la care am ajuns si eu si altii tocmai de aici vine , prea multa bataie de cap pentru ceva atat de simplu .
    Fiecare la masina lui face ce stie , simte sau este sfatuit .
    Spor .
     
    jonny apreciază asta.
  5. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Da , a mea este pe benzina . principiul de functionare a termostatului este identic la benzina si la motorina .
    Io as zice ca dimpotriva , la diesel temperatura ar trebui sa fie mai mare ( am avut si diesel ) de 70 de grade cum zici tu . 90 -100 grade ; e posibil sa ma insel insa cand aveam diesel pe bord indica permanent 95 de grade si chiar mai mult .
    Indicatoarele de bord se pot calibra deci nu vad nici un impediment sa nu te iei dupa ele . Pui testerul si stii imediat daca-ti indica bine temp in bord ...
     
    jonny apreciază asta.
  6. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Buna seara,
    Acuma seara am schimbat inapoi vechiul termostat de la Febi, l-am demontat pe cel de la Gates si l-am inlocuit cu cel de la Febi. Mi-a urcat apa la 90 la un drum lung in urma cu o luna dar de atunci nu a mai urcat si nu am avut carton. Acum l-am verificat deschide-inchide. Am pus inapoi cartonul si astept sa vad la un drum mai lung cum se comporta. Mecanicul a zis ca nu mai stie ce sa faca, a zis ca doar pompa de apa mai poate fi, pentru ca nu imi ajunge apa la 90 ca cica pompa are mai multe palete si atunci din cauza asta poate fi. Nu stiu, o sa vad saptamana asta ce se va intampla. Multumesc.
     
  7. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Pompa de apa nu are ce bai sa aiba atata timp cat se face racirea ; daca ar avea palele rupte atunci s-ar supraincalzi ( nu cred ca am mai auzit asa ceva sa se fi intamplat cuiva ) .
    Daca te fatai in oras , scurt , nu se va duce la 90 de grade , daca bagi o jumate de zi incontinuu la volan atunci ar trebui sa fie constant in jurul valorii de 90 de grade , la fel ca si la drum intins .
    Ca fapt divers , termostatul meu nu e de firma mare si renumita ci de Topran , sa nu zic intr-un ceas rau dar n-am avut nici o emotie .
    P.S. Mecanicul tau e un idiot , schimba-l .
     
    jonny apreciază asta.
  8. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Confirm ce zice Piglet cu mentiunea ca mie imi baga caldura de-mi arde fata (exagerari poetice), dar temperatura ajunge fooaaaaaarte greu pe vremea asta la 87. Vara e ok, in schimb vara daca ma dau la ea pornesc si ventilatoarele.
     
  9. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Eu merg zilnic 40 km la lucru cu masina, 40 dus-intors. Acum sunt constient ca nu prea are cum sa se incalzeasca asa repede, caldura baga momentan, e ok.
     
  10. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Mai verificați și voi ceasul de temperatură din când în când :) Adică scoateți mufa aia gri cu 3 pini, dați cu nițel spray de contacte, puneți-o la loc, eventual mai repetați o dată. La nevoie se pune sondă nouă. După cum se știe, e răspândită problema cu ceasul.
    Eu acum ceva timp am scos pinii din mufă, i-am strâns cu un patent și în felul ăsta intră mai forțat pe sondă și fac contact bine. N-am mai avut probleme de atunci.
    Iar termostat mai bine pui unul Mahle, care dacă nu mă înșel s-a pus și original.
     
    Ultima editare: 29 Noi 2016
    jonny și cobi apreciază asta.
  11. ignatius33 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2014
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    audi 80 b4, 1.9 tdi 1z, 1994 cu aer conditionat si airbag sofer
    Va salut
    detin un audi 80 b4 motor 1.9 tdi cod 1Z, din 1994. am fost anul acesta in Grecia si am tras dupa masina si o rulota de 900 kg. Cand am vazut cat am de urcat m-a luat cu ameteala. In grecia sunt niste pante de zici ca nu se mai termina.
    acu 2 ani am schimbat temrostatul, termocupla si pompa de apa. am pus la punct ventilatoarele, ele pornesc la 95 si la 104 grade, termostatul deschide la 87 grade. Toate bune si frumoase, daca in primii ani apa statea fix la 90 de grade, in ultimul an am senzatia ca atunci cand urc o panta (chiar cand sunt fara rulota) temperatura apei urca spre 95 grade, cand sunt cu rulota temperatura trece si de 100 de grade, mai ales daca panta e lunga. In grecia cand urcam dealurile alea nesfarsite deschideam caldura, ventilatia la maxim, ca sa ajut la racirea apei, noroc ca dupa deal urma si o vale si temperatura apei coobora fix la 90 de grade.
    Acu ce intreb si eu, o intrebare capitala pentru toate discutiile de aici: temperatura apei trebuie sa stea fix la 90 de grade daca sistemul de racire este bine pus la punct?
    La mine ma gandesc sa fie radiatorul, pt ca termostatul functioneaza perfect, termocupla da comanda la ventilatoare. Radiatorul fie este infundat si nu asigura o racire eficace, fie pompa de apa nu mai asigura un debit de apa corspunzator. Acu 2 ani imi aduc aminte ca atunci cand porneau electroventilatoarele apa scadea la 90 de grade. In grecia nu mi s-a intamplat acest lucru, adica apa nu mai scadea chiar daca electroventilatoarele porneau. Electroventilatoarele functionau pentru ca ele asigurau un flux de aer, am pus mana in fata radiatoarelor si se simtea fluxul de aer.
    Ce parere aveti? ma gandesc ca si radiatorul asta are 23 ani!!!!

    p.s.Acu 3 ani am schimbat si radiatorul de caldura de sub bord, iarna , in oras , am caldura imediat in 3 minute, simt caldura cum vine prin grile !!
     
  12. Xtremer

    Xtremer Bronze Member

    Înscris:
    15 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    80, 1.9 TDI, 1993
    Pai daca banuiesti ca e radiatorul, dupa ce se incalzeste apa (desi ar trebui sa stea la 87 de grade, nu la 90 din ce stiu) pune mana pe el si vezi sa fie incalzit uniform. Eu am avut o data probleme cu el, jumatatea inferioara era infundata si la drum lung, la peste 2500rpm, crestea temperatura apei. Am cumparat o solutie de radiator flush, am urmat instructiunile de pe ea si nu mai am probleme. Vara asta mi-a stat la 87 constant, cand trageam de ea intr-o panta mai lunga (vreo 10 minute) crestea un pic dar din ce tin minte nu depasea 90. Doar pe caldura, in trafic bara la bara incepeau sa porneasca ventilatoarele pe prima treapta.
     
  13. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Acuma ca pui un radiator nou , dupa 23 de ani de folosire , nu este un lucru rau . Mai ales ca se schimba usor , gen poti sa il faci tu , nu costa o avere 200-300 lei .
    O va ajuta oricum la racire din mai multe motive , primul ar fii ca are un transfer termic mai bun , adica trece mai mult si mai usor aerul prin el .
    Poate cum spune si colegul Xtremer , al lui era infundat , de aici mai scade putin capacitatea de racire a celui de pe masina . Putin de colo , putin de colo .
    Vezi racitorul de ulei , sa fie ok si el mai ciupeste ceva grade .
    Spor .
     
    Xtremer apreciază asta.
  14. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Buna seara,va rog sa ma lamuriti cu ceva,acuma folosesc antigel g12 roz,oriunde caut pt piese auto imi da antigel albastru,care e indicat?g12?11?13?roz albastru mov?va rog sa ma scuzati daca nu am postat unde a trebuitmasina mea e un b4 avant 90cp din 93 cod 1z
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Roz/Mov cu norma G12 si urmatoarele adica G12 Plus, G12 Plus Plus si G13 ultimul.
     
  16. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    G011 este standardul. E asta am gasit ca se pune la masina mea. Si eu tot albastru pun. Din ce stiu eu, cel roz se pune la masini de dupa anul 2000...
     
  17. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Radiatorul meu cred ca e cel original,acuma nu stiu sigur ce e mai potrivit pt el si motor,la exterior arata bine nu cred ca a fost schimbat de cine a avut masina inaintea mea,din ce am citit eu se pune un anumit tip de antigel pt fiecare masina.De ce ma tem eu e sa nu fi pus oarecum gresit g12 roz ce am acuma in masina, de aceea va cer parerea pt ca as vrea sa il schimb
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Lucrurile sunt simple. Daca ai radiator din alt material in afara de aluminiu poti pune orice fel de antigel iar daca ai radiator din aluminiu obligatoriu se pune antigel fara silicati adica cele mentionate de mine. Restul sunt presupuneri inutile. Trebuia sa stiti asta fara sa intrebati.
     
  19. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Jonny, e bun G12 ce ai pus acum. Folosește-l în continuare. Radiatoare de cupru s-au pus pe vremuri la anumite B3,iar la B4 sunt de aluminiu. La vremea aia oricum nu exista G12, se punea G11. De aceea îți dă mereu G11, care nu mai exista si care s-a transformat in G12 si restul, când cauți.
     
  20. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Multumesc
     

Distribuie pagina asta