1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor la Audi 80 - 90 - 100 - radiator motor - termostat - temperatura apa

Discuție în 'Modele clasice' creată de pocitanie, 23 Oct 2007.

  1. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Salut,
    De abia am ajuns de la mecanic. Acesta e unul nou ce are service acasa, am stat la el 5 ore jumate sa schimb: garnitura baie ulei, capac culbutor, filtru ulei si uleiul, maine restul,

    In legatura cu incalzirea apei acum noul mecanic mi-a descoperit ceva, vasul de expansiune fisurat pe langa stut si o flansa in care e senzorul temperatura apa ce scapa antigel si pe langa ea. Acum caut sa imi cumpar vas nou + capac si flansa apoi schimb si termostat. Ssper ca dupa, va fi totul ok
     
  2. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Nu îmi indică temperatura la lichidul de răcire. Am masurat sonda si îmi dă o valoare...., pe firele de la mufă am vazut ca sunt circa 5V..., toate sigurantele sunt bune.
    Nu stiu unde sa ma mai uit. Păreri, sfaturi, idei?
     
  3. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Verifica ceasurile de bord , de obicei se arde un transformator de pe placa si nu mai da curent pe toata placa .
    Mai exista si lipituri crapate sau contacte inperfecte , tot in ceasuri .
    Spor .
     
  4. sorinel21

    sorinel21 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Alba iulia
    Masina:
    Audi 80 b4 ABK
    Salut,
    La masina mea din profil un Audi 80 B4 2.0 cod motor ABK dacă pun contactul urca acul de la temperatura la 120 de grade. Am luat un senzor din ala gri nou și acum nu mai indica deloc nici cu motorul pornit. Ce poate fi ?
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    G62-ul are cod 053 919 501 A si il pui obligatoriu OE sau Hella/Valeo.
     
  6. sorinel21

    sorinel21 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Alba iulia
    Masina:
    Audi 80 b4 ABK
    Nu am înțeles ce vrei sa spui. Sa fie defect senzorul albastru ? Cel de lângă el ?
     
  7. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu este exclus, ambii sunt senzori de temperatura.
     
  8. sorinel21

    sorinel21 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Alba iulia
    Masina:
    Audi 80 b4 ABK
    O sa îl schimb si pe cel albastru și revin cu detalii
     
  9. sorinel21

    sorinel21 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mai 2018
    Locație:
    Alba iulia
    Masina:
    Audi 80 b4 ABK
    Am schimbat și senzorul albastru și acum merge perfect acul la temperatura ..
     
    Xtremer apreciază asta.
  10. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Buna seara,
    Revin din nou cu aceeasi problema: nu imi urca apa la 90. Imi urca maxim 70, dar foarte greu. Termostate am schimbat vreo 6 in ultimul an, pompa de apa am noua, senzor temperatura nou, termostat Behr nou, radiatorul mi se incalzeste doar jumatatea de sus, nu am scurgeri de antigel. Am pus in urma cu doua zile carton in fata la radiator si tot asa maxim 70. Cand am facut schimbul de antigel nu a fost bine aerisita si mi-a crescut apa peste 90, am completat cu antigel dar de atunci pauza, maxim 70 de grade. Antigel am G12. Ce sa fac, ce sa verific ? La cati mecanici am fost nu i-au dat de capat. Va multumesc
     
  11. Alex484847337 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2020
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 b4 1.9 diesel 1z,1993
    Va salut,
    Am un audi 80 B4 1.9 1Z 1993 si apa sta doar la 100° (termostat nou, pompa noua, garnitură chiulasa noua). Am schimbat ceasurile din bord si senzorul din spate de la motor cel gri si sta la 100 înainte să le schimb stătea la 120.
    Ceva idei ? Multumesc.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Esti sigur ca ceasurile indica bine ?
     
  13. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Îți funcționează ventilatoarele când ajunge apa la temperatura aia ? Vezi să nu ai probleme prin alte părți, cum ar fi radiator înfundat, etc.
     
  14. Alex484847337 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2020
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 b4 1.9 diesel 1z,1993
    @audi66 am încercat și cu alte ceasuri si la fel indica.

    @CristiCosti

    Astăzi dintr o dată nu mi-a mai băgat căldură și s-a încălzit tare (aproape 120 grade). Radiatorul se încălzește greu.
    Furtunul ce vine de la senzorul albastru si merge la radiator frige tare.
    Nu stiu ce să-i mai fac. Am dus-o la mecanic si a zis ca-i garnitură de chiulasa, am schimbat-o si nimic. A stat aproape 1 luna la el si tot zicea ca e senzorul sau ca este înfundat radiatorul.
     
  15. Cosmin161

    Cosmin161 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2016
    Locație:
    Neamt
    Masina:
    80 B4 Avant, 2.0E ABK, 1995
    @Alex484847337

    Noroc,
    M-am gandit si eu sa intru pe forum sa mai vad discutii ca m-a luat dorul de 80-ul meu (e tras pe dreapta deocamdata pana la primavara). Daca iti indica ca e fierbinte apa dar caldura in interior nu da si radiatorul este rece prima varianta e pompa de apa uzata (palete ruginite si desprinse de pe rotor).
    Daca tu deja ai schimbat pompa putem discuta despre un blocaj in circuitul de racire. Pompa invarte, face presiune, dar undeva circuitul e blocat si apa nu isi face traseul. Deoarece cele mai mici orificii sunt in radiator, ar fi o idee buna sa verifici radiatorul. Gasesti cu 200 de lei unul nou si nu este greu de schimbat acasa.
    Daca furtunul de tur este fierbinte si radiatorul e rece, e in indicator destul de bun ca radiatorul e infundat.
    Mai poti verifica furtunul aela cu cot care intra in pompa de apa, poate e sugrumat la cot si nu trece apa de el.
    Despre garnitura de chiulasa, la rece, desfa capacul vasului de expansiune si porneste motorul dupa care acopera cu mana gura vasului timp de aproximativ 20 de secunde iar cand ridici mana vezi daca sufla presine.
    Daca se aduna presiune in vas, e un idicator bun ca garnitura e arsa intre circuitul de apa si camera cilindrului. Daca atunci cand ai desfacut capacul vasului inainte sa pornesti motorul observi pete de ulei in vas, este posibil sa fie arsa garnitura intre circuitul de apa si circuitul de ulei (desi uleiul in vasul de expansiune poate fi si de la termoflot sau turbo, daca e racita cu apa).
    Daca nu ai nici unul din semnalmentele astea, probabil nu ai probleme cu garnitura de chiulasa. Un alt mod bun de a verifica este sa ceri mecanicului sa iti faca un test de compresie. Daca pierde compresie, cumulat cu problema cu racirea, garnitura e arsa.
     
    Alex484847337 apreciază asta.
  16. Alex484847337 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2020
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 b4 1.9 diesel 1z,1993
    Revin cu informații noi. Apa crește destul de rapid iar daca masina o las la ralanti nu are nicio problemă, apa ajunge la 100 porneste termocupla...turata oricum nu crește..
    Cand o pun in sarcina (in mers) aparea problema, crește temperatura, temperatura uleiul creste, presiune face foarte mult.
    Dacă merg până în 2000 rpm la fel, nu are probleme, nu face presiune, nu crește temperatura apa dar cum o alerg, imediat temperatura apa si ulei o iau razna.

    Chiuloasa fisurata ? Bloc fisurat ? Garnitura pusa stramb si nu face bine traseul ? Ce poate avea oare?
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai chiulasa nu a fost planata si verificata inainte de montaj ?
    Ce garnitura de chiulasa ai pus ?
    Elring, Victor Reinz sau OE ?
     
  18. Alex484847337 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Apr 2020
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi 80 b4 1.9 diesel 1z,1993
    In mod normal a fost verificata si planata 100%. dar nu vad altceva ce să mai fie. Garnitura am montat marca Elring
     

Distribuie pagina asta