1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A4 B5 - antigel - termostat - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Tha JiM, 3 Noi 2008.

  1. opreadan36 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2017
    Locație:
    gherla
    Masina:
    a4 b5,1.8,1996
    am avut o problema mai veche la a4b5 1.8 ADR nu baga caldura si am schimbat termostatul ca nu statea nici apa la 90.acum sta apa dar tot asa nu baga caldura si in plus imi face presiune pe instalatie si imi da apa afara pe la supraplin.am schimbat si senzorii temperatura dar nimik.sper sa ma ajute cineva cu un sfat.am fost la un mecanic si a zis ca poate fi garnitura de chiuloasa dar nu cred ca nu am apa in ulei sau invers.
     
  2. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Nici eu nu am avut apa in ulei sau invers. :) Am avut presiune = garnitura chiulasa ciupita spre evacuare. Asta ai si tu.
     
  3. opreadan36 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Sep 2017
    Locație:
    gherla
    Masina:
    a4 b5,1.8,1996
    Am inteles dar am mers 2000 de km si inca nu sa intamplat nimic mai rau. M-am gandit ca daca e chiulasa se duce cu totul dar deocamdata e la fel.
     
  4. coco_catalin

    coco_catalin Gold Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi A4 B5 / 1.6 ADP / 101 CP / 1997
    O sa se duca in viitorul apropiat... Ce astepti? Sa fie nevoie de rectificarea chiuloasei sau mai rau, sa cauti alt motor? :asskicking::angrymod:
     
    tirnaveni apreciază asta.
  5. ViorelC 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    Audi A4 1999
    Am si eu o intrebare; stie cineva la ce cuplu ajunge strangerea garniturii de chiulasa dupa cele 90 de grade de doua ori? Multumesc! motor 1.9 TDI AFN 110CP
     
  6. Ionut215

    Ionut215 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mar 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    A4 b5 1.9 AJM 2000
    Salutare,
    Am următoarea problemă... pierd antigel și nu pot să găsesc de unde. Deocamdată nu foarte mult aproape insesizabil în vas. Tot timpul gasesc o urmă mică exact sub baia de ulei și azi am ridicat mașina, se vede umed pe baie apoi pe parte dreapta în sus. De deasupra nu se vede nimic totul pare uscat. Pompa de apa este nouă (graf), am schimbat recent distribuția. E posibil să curgă totuși de la pompă? Nu avea garnitura în cutie și cei de la service nu mi-au zis nimic dacă au pus alta sau cea veche. Alte caze în afară de pompă?
     
  7. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Salut baieti .La fel si la mine , un A4 B5 AJM pierd antigel din cand in cand ( foarte putin - in ultimul an de la maxim la minim ) . Totusi in ultimii 2-3000 de km nu am mai pierdut antigel.
    Doar ca imi face ceva presiune pe instalatie ,nu mare intrucat pot desface busonul din prima .Uneori , aud in bord un sunet , ca si cum ar fi 'sloiuri de gheata , cum circula apa. Ma gandesc ca poate e garnitura de chiuloasa. Pareri ?
    Va multumesc !
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este garnitura terminata daca auzi acele zgomote in caloriferul din bord. S-a mai scris asta pe forum de zeci de ori pana acum. Bafta.
     
  9. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Ok mersi .Dar totusi nu ar trebui sa o vad ca fierbe , ca se intaresc furtunele si ca pierd antigel ???Treaba asta e de cel putin 1 an . Sincer. Vad unpic umed si la bujiile incadescente de pe flansa de antigel. Pot sa merg oricat , nu raman fara antigel , caldura baga, presiune pe instalatie este cat e normal zic eu ... Mersi
     
  10. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Salut,
    Revin dupa 4 luni in care problema mea cu presiunea pe instalatia de racire nu s-a agravat, ci a ramas la fel, nu da pe supraplin, antigelul cu uleiul nu se amesteca dar ''umezeala" care o aveam la bujiile incandescente s-a agravat. Rog pe cei care au cunostiinte, nu cumva imi prinde aer pe instalatie si in felul asta nu reuseste sa isi faca aerisirea ?
    Mai jos sunt poze cu flansa antigel si cu scurgeriile. Ma gandesc ca imi prinde aer pe acolo. Multumesc.

    IMG_20180825_234420.jpg IMG_20180911_153233.jpg IMG_20180825_234433.jpg
     
  11. CalinGeorge24 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2017
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 1.6 ahl 1999
    Salut.Am urmatoarea problema cu un audi a4 b5 an 1999 motor 1.6 ahl +gpl. Dupa 5 km parcursi de acasa pana in oras observ ca apa sta in 100grade(furtunul de sus cald cel de jos rece) .Schimb termostat cu altul nou.Aceeasi problema apa urca in 100.Schimb sonda de apa tot la fel.Schimb iar termostatul primul era blocat de nou,Schimb termocupla radiator .Acum apa la drum lung urca 95 97 in treptele mici sta in 91 92.. Ceva pareri ma gandesc ca nu e aerisita instalatia.Presiune nu face nu arunca apa.Pompa de apa hepu 20k km.
     
  12. Coressy 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2016
    Locație:
    Piatra neamt
    Masina:
    Audi A4 1.6 benzina
    Salut,
    Masina mea Audi a4 b6 1.6 benzina. Imi creștea apa peste 90 ..100 si am schimbat termostatul. După vreo luna am aceleași simptome, imi creste apa la fel cand motorul este in sarcina sau în oraș, furtunul de jos care intra in vasul de expansiune este rece. Este posibil ca termostatul sa fie iar defect ?
     
  13. CalinGeorge24 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2017
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A4 1.6 ahl 1999
    da si eu il voi schimba pana voi gasi unul sa functioneze bine
     
  14. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Salut,
    Are cineva experienta cu garnitura asta ? Vine in partea stanga sus spate a motorului. Nu am gasit flansa respectiva ce se prinde cu clema in nici o etka online ca sa o schimb cu totul si am schimbat cu o garnitura apropiata, mai mica dar tot mai scapa usor lichid de racire pe acolo. La masuratoare pare sa aibe 30 mm diametru exterior cu o grosime de 3 mm. Atasez pozele cu garnitura.

    Am incercuit cu rosu unde la mine se afla o flansa cu cot la 90 grade
     
    Ultima editare: 26 Noi 2018
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aia nu este garnitura ci este un o-ring. Daca vorbesti de flansa apa ea se schimba cu totul cu una noua si obligatoriu originala.
     
  16. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    @Cristi, asa este, acolo este un o-ring. ma poti ajuta cu codul?, vin-ul meu este WAUZZZ8DZXA022127
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu am ETKA.
     
  18. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Am gasit
    Imi voi da singur raspunsul pentru cei care s-au lovit de problema si inca o mai au sau pentru cei care se vor lovi:

    Aici este ilustratia cu flansa respectiva https://audi.7zap.com/en/ca/audi+a4+avant/a4/1999-223/8/819-819050/#2A
    Codul ei este 8D0 819 373 N (volan pe stanga) si vine doar pe original impreuna cu furtunul (de retur).
    Mi-as fi dorit sa gasesc doar o-ringul sau flansa cu o-ring si siguranta metalica dar poate imi dau un raspuns mai bun ulterior.
    Am comandat piesa telefonic de pe autokarma pentru ca nu o aveau pe site si au cautat in baza date distribuitor (asa mi-au zis)
    Bafta la treaba!
     
  19. Radu83B

    Radu83B 6th Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A6 C6 2.0 TDI BRE
    Am gasit o rezolvare mult mai eleganta:
    Flansa compatibila 100% are codul 1J0122291D si costa 10 ron fata de 130 ron cea originala care vine cu furtun.
    Singura diferenta fata de flansa originala este ca cotul este undeva la 110 grade fata de 90 grade la cea originala. Pozitia flansei si furtunul permite interschimbarea ei fara a afecta in niciun fel functionarea sistemului de racire. Mai nou, la masinile dupa 2008, flansa respectiva se gaseste si fara furtun.
     
  20. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    Revin . A4 b5 AJM , aveam ceva presiune pe instalatie ( nu foarte mare - nu fierbea nu pierdeam antigel) , dar forta pe flansa , la iesire din chiuloasa astfel ca se vedea colorat unpic ca si cum ar fi scurgeri . In 6-7 luni se observa in vasul de expansiune maxim 1 deget (2cm) pierderi .
    Auzeam si sunete/goluri de aer in caloriferul din bord (cand o turam pana in 2000 de ture si o lasam sa cada la relanti) Intr-un final s-a fisurat caloriferul din bord - observam parbrizul ca incepea sa se abureasa ziua la 10 gr celsius , si numai dupa ce se incalzea motorul.
    Fisurarea caloriferului m-a facut sa rezolv totusi problema - garnitura de chiuloasa ciupita (constatat la service cu tester de co2) . S-a schimbat garnitura de chiuloasa , oring-uri injectoare , distributie si pompa de apa curele accesorii etc . Service-ul a considerat in urma verificarii planului ca nu e nevoie sa rectifice chiuloasa/ si sa i faca test de fisuri ( lucru care pentru mine era pus in discutie si eram pregatit cu banutii )
    Acum masina merge perfect, furtunele sunt moi moi ( nu cred ca s-a fisurat tare caloriferul intrucat momentan nu se mai aburesc geamuriile - astept sa treaca iarna si sa il schimb eu daca nu gasesc pe cineva ) .
    Deci cum a spus un coleg mai sus , atata timp cat se aude in bord ca si cum ar fi aer pe instalatie , in timp ce accelerezi si o lasi sa cada la relanti , e clar ca e garnitura . Va pot zice ca in functie de exploatare puteti merge mult timp cu ea asa , daca nu bagati in seama micile simptome. EU am motivele mele sa cred cu certitudine ca asa am cumparat-o acum 3 ani.
     

Distribuie pagina asta