1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A4 B5 - antigel - termostat - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de Tha JiM, 3 Noi 2008.

  1. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Sper ca ti-au verificat bine planul. In rest , ai facut o treaba buna. Eu as schimba cat mai repede caloriferul din bord daca e spart sa nu ma trezesc cu mocheta uda si fel de fel de complicatii.
     
    Pas Alexandru apreciază asta.
  2. Pas Alexandru

    Pas Alexandru 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2016
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi a4 b5, 1.9 tdi PD AJM, facelift 2001
    E un service in care am incredere . Nu m-a dezamagit deloc pana acum . Adevarul e ca nu pot zice ca m-am bucurat cand am aflat ca o sa economisesc 600 de lei cat costa rectificare/test fisura schimbare semeringuri etc, pentru ca sunt constient ca erau bine facute si imi luam o grija de pe cap . Asa , daca nu a fost verificata bine, e posibil in scurt timp sa am din nou probleme . Sper sa nu fie cazul .... momentan se prezinta foarte bine masina , dar am doar vreo 1000 km facuti maxim ...
     
  3. viteza25

    viteza25 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Feb 2010
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a4,b5.AFN/1997
    Am schimbat trei termostate dar tot nu reusesc sa ridic temperature mai mult de 80 grade. Mai am sa scanez pentru erori la senzorul de temperature G62. Pana la scanare am observant in corpul pompei erodarea din poza, poate influenta aceasta temperature apei,pe diametrul acela trebuie sa se aseze talerul de la termostat dar nu cred ca reuseste sa inchida perfect(doua piese metalice, talerul si corpul piesei fara garnitura)
     
  4. ViorelC 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2017
    Locație:
    Maramures
    Masina:
    Audi A4 1999
    Probabil e defect senzorul de temperatura, nu indica corect
     
  5. Tony_Montana

    Tony_Montana 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Ian 2018
    Locație:
    Valu Lui Traian
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 Tdi Ajm An Fabricatie 2000
    Salutare tuturor colegilor de forum
    Referitor la conducta de apa din poza, la masina din profil Audi A4 B5 1,9 Tdi Cod Motor Ajm, pe langa faptul ca era ruginita se rupsese si acel picior metalic de sustinere care se prinde langa alternator . Fiind rupt acel picior metalic capacul de la motor facea un zgomot foarte enervant atingand mereu deaAlternator.
    Dupa ce am intrebat la mai multe magazine de piese auto, inclusiv la reprezentanta Audi din Constanta am gasit aceasta conducta de apa la Unix piese auto la pretul de 209 lei piesa fiind AfterMarket. La ceilalti distribuitori de piese auto unde am intrebat, piesa asta venea doar pe Original iar pretul piesei varia de la 320 de lei pana la 400 de lei si partea cea mai proasta era ca trebuia sa astept intre 3-5 zile lucratoare piesa venind de la un depozit extern.
    Unix piese auto avea aceasta piesa pe stoc la depozitul lor de la Bucuresti. La 9 de dimineata am comandat aceasta piesa iar la ora 3 de dupa amiaza am fost la magazin sa ridic piesa. Piesa vine insotita de factura fiscala si de garantie.
    Codul conductei de apa este: 038 121 071 F. Piesa care am cumparat-o de la Unix este fabricata in Spania.
    Ieri am avut programare la service pentru schimbarea acestei conducte de apa. Manopera pentru schimbarea acestei piese difera de la service la service, deci daca aveti de schimbat acesta piesa intrebati cat costa manopera la mai multe service-uri auto.
    Eu am platit 360 de lei manopera pentru schimbarea acestei piese. In pretul manoperei de 360 de lei intra si completare cu antigel.
    Pentru cei care aveti de facut aceasta operatiune la masina trebuie sa inarmati cu rabdare pentru ca dureaza 3 ore ca sa schimbe aceasta piesa deoarece trebuie desfacute mai multe subansamble inclusiv filtru de motorina cu tot cu suportul lui pentru ca sa poata mecanicul sa schimbe aceasta piesa.
    De mentionat faptul ca la aceasta piesa care am cumparat-o de la Unix, unde are acel picior metalic care se strange cu piulita la alternator (boltul metalic din dreapta adica unul din cele trei in care este prins capacul de plastic care acopera motorul) acel bolt metalic cu filet cu care este prins capacul motorului, trebuie demontat de mecanic de pe piesa veche si montat pe piesa noua pentru ca piesa noua vine fara acel bolt metalic .
    Toata afacerea m-a costat 569 de lei piesa + manopera.
    Sper ca aceasta postare sa ajute pe toata lumea care are de schimbat aceasta conducta de apa la masina.
     
  6. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Buna seara. Am o problemă "cred" la care îmi scapă rezolvarea.

    Simptome :
    -apă rece in vasul de expansiune.
    -din când în când se aude zgomot de aer in instalație.
    -apa pe furtunul de retur nu vine constant.

    Ce am schimbat :
    -termostat nou Behr( cel vechi era tot Behr și era funcțional, le-am testat pe ambele într-un vas pus la fiert).
    -pompa apa nouă, curea distribuție nouă. ( Am crezut că e pompa de apa defectă, cu ocazia asta am schimbat tot ce "mișcă" in față).
    -spalat sistem lichid răcire.
    -suflat , verificat daca e undeva înfundat.
    -apa sta pe 90grade, căldură dă de nu poți sta in mașină, vas expansiune și capac nou.

    Totuși apa mea din vasul de expansiune e tot rece. Mă ajută cineva cu un sfat? Ce sa mai verific? Ce sa mai schimb? :laugh:
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Trebuia sa incepi intai cu schimbatul caloriferului de caldura din habitaclu si cu radiatorul motor. Cumperi doar radiator OE si calorifer caldura din habitaclu tot OE sau in cel mai rau caz marca Denso. Adica schimbi intai caloriferul din bord pentru ca NU necesita demontarea bordului complet ci doar o parte din el (cu piesa noua originala sau marca DENSO si NU cumpara alte marci, pentru caloriferul de caldura, deoarece conductele caloriferelor celorlalte marci AM sunt prea scurte si nu ies suficient in afara panoului de foc din compartimentul motor pentru a cupla furtunurile suficient de bine).
    Inainte de a schimba caloriferul din bord scoti si arunci tot lichidul de racire din masina (golesti absolut toata instalatia), speli instalatia cu otet sau substante folosite la curatarea caloriferelor din aluminiu din instalatiile ce au centrale termice si pui in motor lichid de racire modelul nou cel gata diluat G12 EVO.
    Gasesti codul in topicul dedicat antigelului pe care sigur nu l-ai citit (asta ca sa nu ma intrebi ce fel de lichid de racire trebuie sa pui in motor).
     
  8. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    1. Radiatorul așteaptă să fie pus pe mașina e cumpărat.
    2. Am spălat , e a 3-a oară când spăl instalația cu oțet, am cumpărat și lichid de curățat radiatoare de la liquid moly, am recirculat prin radiator , prin motor , pe furtune, le-am demontat , spălat, suflat cu presiune. CIRCULĂ APA PRIN RADIATOARE cu același debit care băga pompa artizanală de pe o mașină de spălat care are debit foarte bun.
    Cât timp am căldură în mașină de nu poți ține mâna pe fante, apa circulă cu debit foarte bun prin radiatoare, cu siguranță nu e din radiatoare. Eu pot schimba și mașină dar mă interesează să găsesc problema.
    Lichid g12 folosesc doar HEPU.
    Ți-am văzut postarea cu replay'ul lăsat colegului despre G12 Evo gata mixat. Dar văd că tragi concluziile înainte.. chiar nu mă ajută.
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Te inseli cand spui ca trag concluzii inainte. Eu nu vorbesc din carti ci din experienta. Caloriferul din bord chiar daca ti se pare curat, se infunda. La fel se intampla si cu radiatorul racire motor. Daca ai facut tot ce ai mentionat si dupa ce schimbi si ce ti-am spus eu NU mai ai alta solutie, din pacate. Inseamna ca blocul motor si motorul au depuneri si nu au cum sa mentina temperatura. Masinile sunt vechi iar pentru a remedia problema trebuie demontate de la zero si refacute integral motoarele, schimbate absolut toate furtunurile si coturile din metal si plastic ale instalatie pentru racire motor. Dar pentru ca sa faci asta nu se merita din cauza ca aceste masini nu reprezinta o valoare intrinseca adica nu sunt masini de colectie sau raritati auto. Ma confrunt cu asta (problema pe care o ai tu) acum pentru ca reconditionez o masina veche de teren (un ARO).
     
    Vulturulnegru și TalosCosmin apreciază asta.
  10. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Mulțumesc de lămurire, are logică. Acum daca m-am băgat în hora trebuie sa joc.:laugh:
    Pe partea de sus am achiziționat deja piesele pentru o reîmprospătare ( injectoare recondiționate, ax came nou , cuzineți , tacheți , șuruburi , garnituri , kit volantă etc) mai trebuie sa iau pentru bloc motor și dacă mă prinde vară cu aceeași problemă iau motorul îl desfac până la ultima piuliță. Totuși mașina are istoric service până la 260.000km.. luată personal de la neamț din curte, acum are 330.000 mi se pare că e cam devreme sa fie pe moarte, sper sa nu fie de aceeași vârstă biologică cu acel ARO ,totuși vârstă cronologică și întreținerea au fost okey.:readit:
     
    Ultima editare: 18 Mar 2022
  11. Vulturulnegru 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2022
    Locație:
    strehaia
    Masina:
    audi a4 b5 1.6i 1997
    Antigelul tine si 10 ani nu-i nevoie sa il schimbi in fiecare an. Doar sa verifici nivelul din cand in cand.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Tine si mai mult, depinde ce pretentii ai de la el si cat tii la instalatia de racire a masinii.
    Totusi, la cat costa, nu vad de ce s-ar depasi 2 ani cu acelasi antigel.
     
  13. Audihardengine

    Audihardengine 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi A4 1.8 benzina 1997
    Bună seara, si la mulți ani :)
    La masina din profil un Audi A4 B5 1.6 benzina cod motor AHL când montez termostatul îmi dă rateuri pe galerie, când îl demontez totul revine la normal.
    Precizez ca am schimbat garnitura de chiulasa + pompa apa și distribuție, termostat nou. Mă poate ajuta cineva cu un sfat ? As fi recunoscător.
     
  14. Piglet80Avant 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    audi 80 avant ABK
    Salut ,
    Daca problema a aparut dupa inlocuirea garniturii de chiulasa ceva este pus gresit .
    Este o presiune constanat in sistemul de racire , circa 1.4 bari .
    Admisia cu apa nu prea se intalnesc , la modele mai noi da dar aici nu-i cazu .
    Mai multe explicatii ajuta la rezovare .
    Cum a aparut ?
    Dece ai inlocuit garnitura si distributia ? Nu ca aste este un lucru rau .
    Ai planat chiulasa ?
    Din ce imi amintesc eu mai corodeaza si plozii de la bobina , verifica si asta .
    Mai multe detalii ca sigur este ceva acolo gresit . In teoriee nu are cum dar totusi la tine se intampla .
    Spor .
     
  15. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Salut!
    La masina din semnatura, A4 B5 1.8T AWT am o problema careia nu i-am gasit rezolvare de cateva luni si chiar nu stiu ce sa-i mai fac.

    Problema: Oscilatii ale indicatorului de temperatura din bord, 95% din timp in sus, moment in care sare de 120 grade. Acestea sunt complet aleatorii si insotite de martorul rosu de temperatura apa afisat pe display, iar in momentul in care zice ca "fierbe" pornesc toate ventilatoarele si nici nu mai functioneaza compresorul de A/C, baga doar aer de afara. Cand isi revine la normal porneste si clima si nu mai merg toate ventilatoarele la maxim.
    Sunt zile in care nu face absolut deloc, iar alte zile in care sare peste 120 grade si ramane acolo pe termen nedeterminat, la un moment dat sarind inapoi la temperatura optima.
    Mai are momente cand sare pe 60-70 grade iar apoi sare direct peste 120 grade si se aprinde martorul rosu.
    Am avut la un moment dat vreo 2 saptamani la rand cand nu a facut deloc schema asta, apoi a luat-o de la capat.

    Temperatura antigel pe VCDS este mereu intre 90 si 93 grade cand ajunge la temperatura optima de lucru, indiferent daca face chestia asta sau nu.
    Temperatura afisata pe canalul 49 de pe clima corespunde mereu cu temperatura afisata de ceasul din bord.
    Masina baga caldura normal iar rece baga foarte bine doar atunci cand nu are ea impresia ca "fierbe motorul".

    Am facut urmatoarele:
    - schimbat antigel si aerisita instalatia de 5 ori;
    - schimbat pompa de apa;
    - schimbat radiator - era fisurat, nu are neaparat legatura cu problema de fata;
    - schimbat vas expansiune;
    - schimbat termostat - 2 bucati;
    - schimbat senzor de temperatura (cel verde cu 4 pini) - 2 bucati, ultimul OE Audi.

    Mai are cineva ceva idei?
    Multumesc!
     
  16. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Salut,
    Daca nu sunt erori si a raportat bine senzorul atunci urmatorul pas e garnitura de chiulasa. Ventilatoarele tale sunt ambele electric sau ai si vasco cumva cel principal ?
     

Distribuie pagina asta