1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia racire motor - la A8 D3 - antigel - termostat - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de space_frame, 1 Iun 2009.

  1. Soare costel

    Soare costel 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2016
    Locație:
    Spania
    Masina:
    Audi a8 4.2 D3 anul 2004
    Salutare tuturor am si eu o antrebare an legatura cu racirea motorului am un audi a8 D3 4.2 335 cp cand mer cu ia la relanti temperatura apei urca peste o 100 de grade cs iar cand o accelerez stationata ancepe sa scada care poate fii problema va multumesc anticipat
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Trebuie verificat amanuntit radiatorul sa nu fie infundat partial (recomand si o curatare intre radiatoare), pompa de apa, electroventilatorul, etc, practic tot sistemul de racire.
     
    Soare costel apreciază asta.
  3. Soare costel

    Soare costel 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iul 2016
    Locație:
    Spania
    Masina:
    Audi a8 4.2 D3 anul 2004
    Ok multumesc mult pentru raspuns o zii buna va doresc
     
  4. ebenize 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2010
    Locație:
    -
    Masina:
    Audi A8 D3 3.0 TDI 2008
    Salut! Am schimbat 3 termostate, am luat unul After si am zis ca nu e bun am luat OEM si am zis ca o fi stricat si am mai cumparat unul OEM insa aceeasi poveste apa nu sta la 90 de grade decat prin oras si urca greu (059121111L)
    . Daca merg in afara sau cobor o vale incepe sa se raceasca. Daca o pun pe N si o las sa ruleze pe drum drept scade si mai repede temperatura. Temperatura exterioara fiind de 3-5 grade.Am inteles ca ar mai fi un termostat mai mic.. se poate sa fie el problema (4E0121113)? sau exista si alta cauza?
     
  5. ebenize 2nd Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2010
    Locație:
    -
    Masina:
    Audi A8 D3 3.0 TDI 2008
    S-a rezolvat cu al doilea termostat. E altceva acum
     
  6. sputnik

    sputnik 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2013
    Locație:
    Balta Doamnei, PH
    Masina:
    A8 Lim. BVN q 4.2 TDI 2006
    Salutare
    Din proprie experienta : mers prin oras / coloana, etc : "apa stătea băț la 90" dar la drum intins cobora spre 70 de grade.
    S-a rezolvat prin inlocuirea termostatului mic (4E0121113) de langa cutia de viteze. Am observat ca aceeasi problema / situatie au mai avut-o si alti colegi de pe forum.
     
  7. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare. Ma poate ajuta cineva cu amplasarea senzorului de temperatura pentru 3.0 tdi ASB si cu un cod de piesa? E accesibil? Multumesc.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    06A 919 501 A
     
  9. McCasian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A8L D3 4.2 FSI Quattro 2009
    Salut. La Audi A8L 4.2 FSI an 2008 am urmatoarea problema la instalatia de racire:

    Indicator bord-------------Temp VCDS Group 1 bank 2------------ Temp VCDS Group 6 bank 3 -------Fan 1------Fan2--------comportament apa in vasul de expansiune

    80 grade-----------------------------------70 grade-----------------------------------------43-55 grade----------------Off--------Off-------------------absolut normal
    90 grade-----------------------------------80 grade-----------------------------------------43-55 grade----------------Off--------Off-------------------absolut normal
    90 grade-----------------------------------90 grade-----------------------------------------43-55 grade----------------Off--------Off-------------------se observa o foarte mica crestere a nivelului in vas 2-3mm (cred normala)
    90 grade-----------------------------------97 grade-----------------------------------------43-55 grade----------------Off--------Off-------------------apa se umfla de-a binelea si tinde sa dea pe afara
    90 grade----------------------------------100 grade-----------------------------------------43-55 grade----------------Off--------Off-------------------da multa apa afara si arata ca fierbe

    * 43-55 grade insemnand ca temperatura variaza aparent fara nici un criteriu intre aceste valori

    Testul l-am facut stand pe loc la relanti, cu climatizarea oprita. Acelasi test l-am facut cu caldura pornita la maxim in habitaclu si nu urca mai mult de 87 grade(pe VCDS Gr.1 B 2) si apa sta "cuminte".

    Problema la mine pare sa fie cele doua ventilatoare, dar ce ma induc in eroare urmatoarele lucruri
    -in VCDS la Engine->Output tests, ambele ventilatoare functioneaza perfect
    -cand pornesc clima pe Low temp (Econ off, deci porneste si compresorul), totusi nici un ventilator nu porneste, desi stiu ca la clima merge permanent cel putin un ventilator pentru a raci radiatorul de clima.
    -in VCDS la Engine->Meas. Blocks-> Group 6 bank 3 imi indica cu totul alta temperatura decat oricare. Afara sunt 17 grade, apa are 90 grade.

    Termostatul functioneaza, si deschide la aprox 90 grade. Am testat tinand furtunele de retur din vas scoase ca sa vad cand incepe apa sa isi faca circuitul.

    Problema la mine pare sa fie comanda de pornire a ventilatoarelor care nu se realizeaza automat, si nu am nici un fel de erori pe Engine.

    Poate cineva cu 4.2 FSI (chiar daca e pe Q7 sau alt audi/VW) sa testeze in VCDS-> Engine-> Group6 Bank 3 ce temperatura arata ? Sau are cineva idei sau solutii pentru rezolvarea problemei ?
     
  10. McCasian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A8L D3 4.2 FSI Quattro 2009
    Am facut azi un test. Am pus o rezistenta de 2 Kohm in paralel cu senzorul de temperatura sa pacalesc masuratorile. Am vazut ca masuratorile sunt afectate de acest lucru in special la temperaturi mici. Exemplu: 47 grade fara rezistenta au devenit 66 grade cu rezistenta. 92 grade au devenit 98 grade

    Am pastrat rezistenta instalata(deci toate valorile pe care urmeaza sa le scriu sunt cele afectate de rezistenta. Am observat ca lichidul de racire creste cu 2-3mm incepand de la 97-98 grade pana pe la 101 grade. La 101 grade pornesc ventilatoarele dar la viteza mica("treapta 1" nu ar fi corect spus din moment ce ele sunt controlate prin PWM deci au viteza constant variabila in functie de temperatura) si imediat lichidul de racire a scazut la temperatura de 98-97 grade si nivelul in vas a scazut cu 2-3 milimetri.

    O informatie utila pentru cei care o cauta pe acest forum: la motorul 4.2 FSI(257KW)(audi, vw, etc), ventilatoarele pornesc la 101 C si imediat se observa pe temperatura care scade.

    Concluzia mea pentru moment este ca senzorul de temperatura indica valori incorecte(mai scazute decat cele reale) si astfel "sistemul de protectie" contra supraincalzirii nu porneste.
    Azi sau maine intentionez sa comand noul senzor, si revin cu rezultatul.
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai G62-ul era primul lucru care trebuia sa il schimbi (cu unul nou si OE) cand au inceput problemele.
     
  12. McCasian 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Iun 2015
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A8L D3 4.2 FSI Quattro 2009
    da intradevar, am schimbat cu unul original si acum totul este perfect.

    Pretul aprox 12 euro, manopera am facut-o singur, e joaca de copil.
     
  13. AndreiValentin

    AndreiValentin 4th Gear Member

    Înscris:
    28 Sep 2014
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI 2013
    Imi explica si mie cineva cum se da vasul de expansiune de la 4.0 tid jos?Cred ca a iesit mufa de la plutitor si piuie intr-una,
    Ps: are lichid destul
     
  14. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare. A aparut o noua problema, atasat foto. Simptome. Apa s-a ridicat foarte tarziu, apoi a coborat. Ma poate ajuta cineva cu un cod OEM sa il schimb. Poate fi schimbat de mine?
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, poti sa-l schimbi si tu daca nu ai doua maini stangi. Il cumperi nou de la reprezentanta (ai si reducere de 20 %) asa ca nu ai nevoie de cod.
    Vezi sa cumperi si O-ring-ul si siguranta aia mica de plastic. Te mai pregatesi cam cu 500 ml de antigel si asta este tot.
     
  16. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Multumesc mult @Cristi ! Revin cu feedback.
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
  18. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Multumesc. Pusesem ochii deja pe el. Locatia lui unde e? trebuie strans la un anumit cuplu?
     
  19. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Conform ELSA, si cel mai mic surub trebuie strans la cuplu. Dar G62-ul nu are suruburi, doar o siguranta.

    Vezi in poza atasata locatia G62-ului, intre panou si motor, nu ai cum sa il ratezi.
     
    Ultima editare: 28 Dec 2017
  20. apokalypsm

    apokalypsm Silver Member

    Înscris:
    21 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI ASB Tiptronic quattro 2005
    Salutare. Dupa schimbarea senzorului G62 pe original(de mine personal), acum cand am circulat pe autostrada apa a scazut pe la 80 grade. Termostatul(mare sau mic) a mai facut figuri si si-a revenit, exact cum au patit si alti colegi care au scris mai sus. In oras apa ajunge in 4-5 km la 90 grade si ramane acolo. Eu banuiesc ca e cel mic 4E0121113 si rog un coleg cu ELSA care ma poate ajuta cu o procedura de schimb pentru el. Multumesc.
     

Distribuie pagina asta