1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Intretinere materiale plastice interior si exterior - cu ce curatam bordul - ce produse folosim

Discuție în 'Detailing' creată de fever, 17 Iun 2008.

  1. flo_tiesto

    flo_tiesto 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 , 1.9 TDI
    eu zic sa incerci sa dai pe bord cu o bucata de carpa , ceva care absoarbe si sa astepti sa-si recapete culoare initiala:) ca doar nu tine mai mult de 3-4 sapt un silicon pe bord :) ce-i drept nici eu nu dau cu silicon decat foarte rar si-l dau cu mana mea
     
  2. black sheep

    black sheep Banned

    Înscris:
    13 Apr 2009
    Locație:
    England
    Masina:
    A4 2.0 TFSI S-LINE & A2 ~ MB Aclass 170CDI~Subaru Legacy 2.0L 4WD
    alcool medicinal(spirt)
     
  3. flo_tiesto

    flo_tiesto 5th Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A3 , 1.9 TDI
    Spirtul nu stiu cum reactioneaza cu bordul
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Iul 2012
  4. IF-82-KNG

    IF-82-KNG 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2009
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    A3 , 1,8T Quattro,an 2000, 132Kw
    nu are nici o reactie cu bordul spirtu stai linitit da cu incredere, eventual daca esti asa de sceptic dilueaza spirtu cu putina apa ;)
     
  5. st3ditzu

    st3ditzu 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 Limousine S-Tronic/quattro/2021/2.0 Diesel-Hibrid/DTPA/204HP/4K C8
    Salut Gabi,
    Imi pare rau pentru ce s-a intamplat, imi dau seama ca "piticii" tai sint foarte revoltati :(. Eu pentru bord folosesc de aproape 2 ani produsele de la Nigrin, (am si o poza), cu mentiunea ca cel din dreapta este pentru curatare si chiar isi face treaba, avand un efect mat cum cred ca vrei si tu. Se aplica pe o laveta sau bucata moale din bumbac (fara scame) cu care se sterge fara sa apesi. Se impaca foarte bine cu vopseaua cauciucata de pe butoane, eu nu am niciunul cojit ori afectat de "tratament". Il gasesti in Practiker, in jur de 30 ron. Poti repeta operatiunea dupa 20-30 min si cred ca scapi de minunatia sclipitoare de silicon. Desigur exista si alte produse “de top”, cred ca mai multe poti afla si pe http://www.detailing-club.ro/forum/index.php, unde am vazut ca ai deja cont. ;)
     
  6. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Te-a atins neghiobul direct la inimioara.Eu zic sa cureti de mai multe ori cu apa folosind o carpa moale(eventual piele),ca iese pana la urma(doar nu a dat cu ulei bunica).In afara de niste servetele umede destinate grupului Vag nu am dat pe bord niciodata cu altceva in afara de carpa uda si butoanele mele imi multumesc.Daca nu merge si nu merge foloseste putin alcool ca nu cred sa pateasca nimic.Produsele celor de la Negrin in general sunt OK(din cate am testat eu),au si niste servetele umede,ce lasa tot un efect mat,dar nu stiu cat de bine se impaca cu butoanele.Eu raman la apa si carpa mea,dar nici nu imi spal masina la interior decat singur(oricum odata pe luna fac curatenie generala,in rest spal doar presurile la fiecare spalare la exterior).
     
  7. dew

    dew 5th Gear Member

    Înscris:
    6 Apr 2009
    Locație:
    Gorj
    Masina:
    Audi a4 B5 1.8i .Toyota Corolla 1.6vvti. Honda CBR F4I
    da cu spirt fara frica ,am patit si io si tot spirtul l-am folosit...nu se i-a porcaria in totalitate dar macar iei grosul:)
     
  8. dannypapuc

    dannypapuc Bronze Member

    Înscris:
    9 Sep 2007
    Locație:
    Găești
    Masina:
    Audi A4,1.9 TDI,motor AVF,2002,6 viteze,130 cai. The best!!!!
    salut.si eu am avut aceeasi problema ca si tine,iar pentru indepartarea siliconului am folosit doua servetele umede care se folosesc de obicei cand schimbi copii mici de pampers.A ramas ¨tzatza de matza¨ :)
     
  9. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Pana acum am contabilizat cam asa:
    - servetele umede (o sa merg sa caut ceva cu Ph neutru, cu si fara alcool)
    - apa calduta si carpa moale (am incercat putin, pare ca se ia deoarece face spume, dar cand te uiti atent este tot acolo, o sa insist)
    - ceva solutie dedicata pentru eliminarea siliconului (Nigrin, Sonax, etc) sau macar pentru curatarea bordului
    - spirt diluat cu apa in ultima instanta

    Speram sa se curete. M-am mai calmat putin, dar tot sunt revoltat.
     
  10. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    Hai ca nu-i o tragedie! Cred ca daca vei da cu o carpa uscata si absorbanta vei scapa de silicon, mai ales daca o faci cand acesta e incins de la soare.Dupa, cred ca spirtul va lua si ultimile urme. Succes!
     
  11. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Am incercat cu apa calduta + pensula, si dupa sters cu carpa si se ia dar nu tot
    Am incercat cu solutie de geamuri si nu face nici macar cat apa calduta

    Maine iau servetele umede sa vad cum se comporta
    Iar saptamana viitoare sper sa imi ajunga servetelele oem de curatare a bordului

    Va tin la curent (220 :moa:) cu situatia
     
  12. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Tutorial de reconditionare "FUSTE" si insertii din plastic

    Salut,

    Ma geandeam sa deschid un thread in legatura cu recondtitinare "plasticelor" decolorate de pe masina, cum ar fi: fusta,praguri,ornamente la grila, etc.

    O sa dau ca exemplu fusta.

    Practic e destul de simplu de reconditionat, dar poate multi nu stiu cum sa trateze problema eficient si ieftin.
    E drept ca se poate revopsi dar costa mai mult, necesita timp mai mult si normal necesita indemanare.

    Eu am abordat altfel situatia.
    Prima data am descoperit ca aceste plasticuri sunt caucicate deoarce au si rol de protectie la "atingeri" nu sunt numai ornamente. :idea:
    Tata avea o problema, la o skoda fabia, culoare gri metalizat, pe spoiler spate are niste insertii de plastic, care trebuie sa fie negre din fabrica. Era decolorat si arata urat. :sly:

    Atunci mi-a venit ideea, si in timp am "prefectionat-o" :).

    "Materiale" necesare:

    Spray pt. innegrirea caucicului (neaparat SPUMA, lichid nu am incercat)

    Spray folosit pentru protectie bord. (fara silicon)

    Carpa x2

    Metoda:

    Se curata bine suprafata de lucru.
    Se aplica un strat de spuma, lasand bine sa se "imbine" cu plasticul aprox 1 min.(orice contact cu caroseria vopsita, trebuie stearsa repede).
    Dupa accea trebuie sters cu o carpa uscata.

    Trebuie lasat sa se usuce complet, aprox 5 min.

    Dupa aceea se pulverizeaza cu spray pt.bord, pe toata suprafata, lasand asa vreo 30 de sec. (orice contact cu caroseria vopsita, trebuie stearsa repede)
    In continuare trebuie sters cu o alta carpa curata.

    O sa astasez si niste poze, numai ca e camera la incarcat/..:p



    Aceaste metoda am incercat doar pe plastic cauciucat!
     
  13. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Uite pozele..;)
     
    Ultima editare: 15 Dec 2009
  14. florinutzu16

    florinutzu16 3rd Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6 2.5 v6 quattro 2000; Alfa 147 hatchback
    bv tiai facut foarte frumoasa masina!!;)
     
  15. Stelian99

    Stelian99 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Oct 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2003 BMW M3 E46
    Pentru revitalizarea plasticelor exterioare se mai poate folosi si Black WOW
     
  16. colin 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Kia ceed, 1.4, 2008
    Plastic Deep Cleaner

    Aveam nevoie acum cateva zile de un curatitor de plastice cat mai puternic, pentru treaba aceasta.
    Am apelat la referinta in materie Einszett Plastic Deep Cleaner.
    Ma declar extrem de multumit de puterea de curatare a acestui produs. Tin s amentionez ca nici macar plasticele sau vinilinul imbatrinite de vreme nu stau in calea acestui produs.
     
  17. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    As vrea si eu o metoda verificata, pentru a elimina micile zgaraieturi aparute pe ornamente/trimuri.
    Cel putin pe ornamentul (imitatia de lemn) de pe consola, s-au adunat cam multe.
    As sterge cu o solutie de polishare, de aia dedicata cu care se scot zgaraieturile de pe display-urile telefoanelor si a altor gadgeturi. Credeti ca merge ? Nu as vrea sa le matuiesc.
    Multumesc.
     
  18. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    Gabriel...eu zic asa: in varianta in care o sa dai ornamentul de pe consola jos poti incerca un polish fin de calitate gen 3M, Menzerna etc cu o masina de polish orbitala ca s-o poti manevra usor, daca nu, poti face si manual cu ceva munca in plus. daca n-ai chef sa te complici incerca o solutie dedicata revigorarii plasticului de la Sonus sau Meguiars QUICK DETAILER INTERIOR la care aplici o ceara lichida. daca erai mai aproape de mine incercam sa vedem ce iese. si eu am in cap sa fac asta la primavara (am destule maclavaisuri de calitate) caci nu-mi prea place aspectul ala de mahon usor imbatranit.
     
    Ultima editare: 20 Dec 2012
  19. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Aaaaa, .. pai tot e un inceput bun,..pentru mine. :)
    Am mai aflat de niste "maclavaisuri". :) Iti dai seama ca o sa ma interesez si eu de ele.
    Am folosit Xerapol (plastic polish - Acrylic scratch remover - detalii) din Carrefour, pe "sticla" (plasticul) de la un ceas Fila de-al lui ficioru-mio si a iesit super fain, desi unele santuri mai mari au ramas, ca niste adancituri dar tot lucioase. L-a raschetat de pereti, era varza. Dupa polishare, era ca nou...
    L-am mai folosit la display-ul MMI si a iesit superb.
    Nu am facut o poza, dar pe Google o sa vezi ca sunt multi care l-au folosit pe tot felul de plasticaraie, inclusiv la polishat farurile (vad pe unele site-uri si unele borduri cu trimurile sclipind, dar nu stiu cat e reclama sau cat sunt special facute pt acest produs).
    Nu stiu cat de "plastice" sunt trimurile astea de la noi, ce compozitie au (ca lemnul nici macar nu l-au mirosit), ca daca as sti ca au ceva de genu asta, macar si la suprafata, ar merge struna.
    Daca stau si ma gandesc, cred ca o sa scoata zgaraieturile, le face lucioase, dar santurile mai adanci vor ramane (daca sunt) si desi nu se vor vedea in mod normal, din anumite unghiuri or sa se observe, asa, niste chestii...
    Cand da caldura o sa probez intr-un colt...
    Merci...
     
    Ultima editare: 20 Dec 2012
  20. haryhary

    haryhary Bronze Member

    Înscris:
    8 Oct 2010
    Locație:
    Buftea
    Masina:
    Audi 6 3.0 tdi 2005, Motor BMK
    aia e mizerie...maclavaisurile profesionale de la care trebuie sa ai pretentii dar sa si stii cum trebuie folosite, nu se gasesc la Cacarefure pe rafturi. iti trebuie stiinta, pasiune si produse profii ca sa iasa lucru bun. eu sunt intr-un club de detailing de la care am luat mai demult "microbul"
     
    Ultima editare: 20 Dec 2012

Distribuie pagina asta