1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.6 Benzina la A3 8L - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de maxim87, 6 Feb 2009.

  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Senzorul G62 este responsabil cu temperatura antigelului.

    Bine ca ai cheltuit atatia bani degeaba, acum du-te si cauta-ti ceasuri ca sa rezolvi problema. :)
     
  2. Pleasa Adrian Liviu 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Noi 2017
    Locație:
    Blaj
    Masina:
    Audi a3
    Merg si pe varianta aceasta :) incep sa imi caut ceasuri si merg si la un electricean ceva sa verific acel senzor G62 (din cate am citit tot pe aici, se pare ca e problematic). Multumesc mult de sfat .
     
  3. Dan dan 1.8t

    Dan dan 1.8t 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2018
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 B6 1800 turbo 2001
    Am avut aceeasi problema si sa rezolvat prin inlocuirea senzorului de presiune ulei cu unu pe original.cu cel afer market facea la fel si la mine .
     
  4. Vizuroiu Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Sep 2018
    Locație:
    Braila
    Masina:
    audi a3 motor 1.6 anul 2001
    Salut,
    Am un Audi A3 8L 1.6 benzina 2001 și am următoarea problema: se oprește motorul in mers și nu mai pornește. Sau se întâmplă să o opresc eu iar când vreau sa plec după un timp sa nu pornească. Treaba asta mi se întâmplă la cald sau la rece. Se poate întâmpla lucrul asta la câteva zile în care mașină merge perfect sau sa faca așa de câteva ori pe zi. Depimde cum o apucă pe ea nebuneala. A mers chiar și 1000 de km fără să facă lucrul asta sau in câțiva km să facă de 2-3 ori. Nimeni nu găsește nici o problema toți dau din umeri că nu știu ce are. Am pus testerul chiar și în momentul când dau la automat și nu pornește și nu apare nici o eroare. De 3 luni umblu cu ea prin mecanici și nu știu ce să-i mai fac. I-am.schimbat sonda lambda, senzor axa cu came, buji, fise și ce au mai găsit băieții prima data pe tester dar degeaba. Daca ma poate ajuta cineva ii multumesc.
     
  5. audi11wst

    audi11wst Silver Member

    Înscris:
    26 Mar 2010
    Locație:
    marginea U.E.
    Masina:
    A4 Allroad / CAHA / 2010 - A3 8L / BFQ / FDH / 2003
    Verifică și pompa de benzină.

    s8
     
  6. BlueMOON

    BlueMOON 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Sep 2013
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A3 1,6 8L AVU 2001
    Bobina de inductie!
     
  7. Theseba98 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A3 8l ,1.6 , 2001
    Salut , ma framanta si pe mine o problema ,sunt posesoru unui A3 8l 1.6 /75 kw 2001. Mi s-a aprins martorul de la sonda lambda, am fost la mecanic, am cumparat un set de buji la recomandarea sa , pe urma ma pus sa comand si o sonda nou ,toate bune si frumoase dupa 400 de km s-a aprins iar , am fost iar la mecanic si mi-a zis ca trebuie curatata Clapeta de acceleratie si EGR.

    P.S.
    La rece nu porneste din prima.
    Cand reusesc sa o pornesc se tureaza singura (fara sa apas acc.).
    Si daca apas acceleratia dintr-o data simt efectiv ca moare motorul. (Pana se incalzeste motorul).

    A mai avut cineva problema asta si daca da imi poate spune cum a rezolvat-o ,nu vreau sa ma arunc sa fac si curatarea astora si dupa sa imi spuna ca defapt ii altceva.
     
  8. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    Salut
    Martorul se numeste "Check Engine" si poate insemna o multime de erori,foarte rar iti poti da seama daca te apuci sa schimbi "ce cade mai des.
    Pentru a rezolva problema iti recomand o diagnoza ( VCDS este VAG ONLY dar poti incerca si cu ceva multimarca ).Acolo vei vedea codul erorii si o mica descriere.Asteptam codurile de eroare.Clapeta de acceleratie o poti curata foarte usor si de EGR , eu am avut ghinionul sa fie dus si a trebuit sa compar altul.Am cumparat EGR produs de Mobiletron si peste aproximativ 5000km s-a dus si el si am fost nevoit sa-l cumpar iar (acum am cumparat de la Pierburg si este ok,facut peste 30 000 km cu el ).
     
  9. Ghiță Diana 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Mar 2019
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 1.6 8l,motor avu 2002
    Salut,
    Am si eu un audi A3 8L cod motor 1.6 AVU din 2002, cumparat acum 1 luna. Am schimbat distributie, filtre, ulei, buji, fise, am curatat clapeta acceleratie, adaptat clapeta acceleratie, curatat debimetru cu spray de contacte, schimbat senzorul temperatura de pe termostat.
    Problema este urmatoarea: masina de cand am cumparat-o mergea intrerupt. Aveam misfire pe cilindrul 4 si alte erori. Am sters erorile masina a mers bine cateva zile pana cand s-a aprins ESP-ul in bord, masina nu mai avea putere, mergea intrerupt si asa am decis sa curat clapeta de acceleratie, masina mergea la fel iar a doua zi nu a mai pornit. Astazi am cumparat un tester auto vcsd, am citit erorile si dupa care le-am sters, masina a pornit repede, merge destul de bine pana cand mi-a aparut eroarea din poza atasata cea cu rosu. Motorul merge intrerupt la relanti, turatia scade si pana la 300 iar dupa, creste foarte repede la loc dar oscileaza. Sterg eroarea merge bine 3 minute dupa care apare iar acea eroare. Mentionez si faptul ca in momentul in care am desfacut clapeta de acceleratie intre clapeta si admisie nu am vazut nicio garnitura sau oring, nimic.
    Poza cu cele 7 erori este facuta inainte de a sterge erorile si de a porni motorul dupa perioada in care nu a mai pornit, am sters erorile, masina a pornit, dar eroarea p0171 tot apare la 2,3 minute dupa stergere, motorul nu mai sta la relanti si tremura cand apare aceasta eroare.
    Tind sa cred ca masina trage aer fals dar astept si alte pareri. Care ar fi problema mai exacta si cum as putea sa verific daca masina trage aer fals.

    Multumesc.
     
  10. alle_ares

    alle_ares Bronze Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Medias
    Masina:
    A3 1.6 8l AVU 2001
    Furtunul gros,de admisie aer,ce merge la clapeta de acceleratie,are o deviatie spre alimentarea cu ulei(vezi ca si aceasta deviatie,cu timpul devine casanta si creapa,verifica si asta).DEDESUPT este un stut pe care vine un furtun mai gros in "carne" care vine undeva sub alimentarea cu ulei.Vezi ca nu cumva sa fie acela scos,ca asa am patit si eu si erau cam acelasi simptome.(vezi poza 2 despre care furtun vb)
    Si eroarea iti zice sa "inveti" clapeta de acceleratia,ca nu sta in pozitiile corecte.Poti face asta cu VCDS => vezi mai jos.
    Daca zici ca trage aer fals,ca si eu am patit asa,da jos furtunul de la clapeta cu motorul pornit,tine palma complect peste clapeta si vezi daca motorul inca merge si daca da inseamna ca trage aer fals si daca trage,atunci stai sa asculti cu urechea cam pe unde,ca ar trebui sa se auda un fasait,dar daca se opreste,inseamna ca e ceva la pozitia clapetei(posibil) si trebuie invatata.
    Dar inainte sa vezi daca trage aer fals,vezi de furtun si invata clapeta si apoi daca tot face asa,vezi daca trage aer fals.

    Adaptare clapeta cu cvds

    Drive-by-Wire (DBW) Engines using KWP-2000 or CAN
    (These are engines WITHOUT a physical cable between the accelerator and the throttle. Check to see if the engine speaks KWP-2000 or CAN by looking in the top left of the Open Controller Screen. An example of a KWP-2000 engine controller is the 2002+ B6 Audi A4 1.8T. Some examples of CAN engine controllers are the Mk5 Golf 2.0T FSI)

    Turn the key on but do not start the car.

    • [Select]
    • [01 - Engine]
    • [Basic Settings - 04]
    • Group 060
    • [Go!]
    It should say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen.

    • Click [ON/OFF/Next] to turn on Basic Settings.
    It should now say "Basic Settings: ON" on the top of your screen. Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB adaptation is being done as soon as you switched basic settings on. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in Basic Settings for about 30 seconds.

    • Click [ON/OFF/Next] to turn off Basic Settings.
    It should now say "Basic Settings: OFF" on the top of your screen

    • Click the [Done, Go Back] button and you're all set.
    Be sure not to touch the accelerator and make sure the engine is NOT running when you do this!

    If it did not complete, or resulted in Error, see the Special Notes below.

    Special Notes
    • In some engines, before doing a TBA, it may be necessary to cycle the ignition off and back on after clearing faults.
    • On vehicles that use Cable-Throttle systems, an over adjusted (or sticky) throttle cable can cause the TBA to fail, or symptoms like no CCS (Cruise Control System) operation.
    • On vehicles that use Cable-Throttle systems the idle may be erratic after the TB has been removed and cleaned, even after a successful TBA. It may be necessary to drive the vehicle normally for a while until the system has re-adapted.

    A code P0171 may mean that one or more of the following has happened: The MAF (Mass Air Flow) Sensor is dirty or faulty Note: The use of "oiled" air filters may cause the MAF to become dirty if the filter is over-oiled. There is also an issue with some vehicles where the MAF sensors leak the silicone potting material used to protect the circuitry. There could be a vacuum leak downstream of the MAF sensor Possible cracked vacuum or PCV line/connection Faulty or stuck open PCV valve Failed or faulty oxygen sensor (bank 1, sensor 1) Sticking/plugged or failed fuel injector Low fuel pressure (possible plugged/dirty fuel filter!) Exhaust leak between engine and first oxygen sensor Possible Solutions A lot of times, cleaning the MAF sensor and finding/fixing vacuum leaks fix the problem. If you're on a tight budget, start there, but that may not be the fix for certain. So, possible solutions include: Clean the MAF sensor. Consult your service manual for it's location if you need help. I find it's best to take it off and spray it with electronics cleaner or brake cleaner. Make sure you are careful not to damage the MAF sensor, and make sure it's dry before reinstalling Inspect all vacuum and PCV hoses, replace/repair as required Inspect all hoses and connections in the air intake system Inspect and/or test the intake manifold gaskets for leakage Check for a dirty fuel filter and proper fuel pressure Ideally you'll want to monitor short and long term fuel trims using an advanced scan tool If you have access, you may want to run a smoke test
     
    Ultima editare: 18 Apr 2019
  11. Ghervan

    Ghervan 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Noi 2016
    Locație:
    Zarnesti
    Masina:
    Audi a3 an 2001 ,1.6 b
    Salut,
    Nu stiu cum sa înlocuiesc epuratorul de aerisire la Audi A3 8l an 2001cel din poze. Nu stiu cum se fixeaza acolo sau daca se potriveste. L-am cumparat deja.
     
  12. twxx

    twxx 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2013
    Locație:
    Resita
    Masina:
    A3, 1.6, 1999
    Buna ziua tuturor,
    Nu am mai scris pe forum din 2013. Recent am facut diverse interventii de mentenanta la masina si masina a stat pe loc vreo 3-4 zile pana am reusit sa termin.
    La prima cheie motorul a pornit insa facut foarte urat ralanti-ul, cand am accelerat pe loc se tura ca si cum are un rateu undeva, desigur cu mult fum alb mirositor. Bujiile sunt schimbate de 1 an si sunt marca NGK, sonda lambda cea de dinaintea catalizatorului este si ea noua de la Bosch, cea de dupa catalizator nu am schimbat-o de mai de 4 ani. Cand am facut diagnoza dadea eroare la cilindru 2, missfire.
    Clapeta de acceleratie nu a mai fost curatata de 2-3 ani si EGR ul este destul de complicat de scos sa-l curat la acest tip de motor adica 1.6 benzina.
    Cei de la service au spus ca e posibil sa fie infundat EGR-ul. Daca merg zilnic cu ea nu am probleme de felul celor mentionat anterior atata ca in proportie de 80% din cazuri la prima cheie pleaca si al 2-lea ventilator. Pe bord nu am nici un martor aprins. O parere careva ? Multumesc pentru orice raspuns.
     
  13. ianculets

    ianculets 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2017
    Locație:
    Buzau/Ploiesti
    Masina:
    A6 C6 3.0TDi Avant /A̶4̶ ̶B̶8̶ / A̶3̶ ̶8̶L̶
    @twxx
    Si eu aveam aceleasi simptome pana sa-l vand. Iti recomand sa cureti iarasi clapeta de acceleratie si EGR-ul (daca ai putina rabdare le poti face tu) si apoi sa verifici bujii (chiar daca-s schimbate), fise, bobina. La mine se intampla in general cand era vremea "umeda" si am rezolvat prin schimbarea bobinei.
     
    twxx apreciază asta.
  14. twxx

    twxx 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Sep 2013
    Locație:
    Resita
    Masina:
    A3, 1.6, 1999
    Multumesc pentru raspuns,
    Am sa curat clapeta si am sa incerc sa scot si EGR-ul totodata. Cand verifici fisele si bobina dupa ce fel de uzura te uiti ? La bujii nu e problema ca le recunosc daca sunt "coapte".
     
  15. valentinsen 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2020
    Locație:
    Germania
    Masina:
    A6 1.8T 2002
    Pare ca a venit timpul unor reparatii si pentru micutul A3, cod motor BFQ.
    Check engine aprins continuu, si spontan ESP. Ieri s a aprins pentru prima data si EPC si masina nu mai avea vlaga,dar dupa o repornire am rulat 400 de kilometri fara intrerupere si fara ca EPC sa mai apara.
    Testerul Delphi zice cam asa :

    17526 LAMBDA SENSOR 2 BANK 1,lambda sensor heating: open circuit -permanent
    17701 characteristic field controlled thermostat ; short circuit tu plus - permanent
    17811 EGR system, regulation difference - intermitent
    16522 O2 Sensor circuit high voltage ( Bank 1 Sensor 2) - intermitent
    00526 Brake light switch,faulty signal - intermitent
    01314 Engine control unit - intermitent

    Am sters toate erorile si imediat dupa pornire a reaparut martorul Check engine si sporadic si cel ESP.
    Motorul merge bine,fara intreruperi,fara consum excesiv de carburant.

    Cu un pic de google am aflat posibilii vinovati :
    Pentru Check engine : senzorul temperatura lichid de racire sau sonda lambda de dupa catalizator sau amandoua

    Pentru EPC : switch pedala frana

    Orice sfat pentru a o pune din nou "pe roti" e binevenit !
     
    Ultima editare: 16 Sep 2020
  16. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Bucuresti / Italy
    Masina:
    - A6 C6 2005 TDI - -2.7 BPP / 3.0 BMK-
    Ce sfat ? Inlocuieste sonda lambda, switch-ul de frana si vezi dupa.
    Pe termostat ai o sonda, inlocuieste-o daca o gasesti separat, daca nu termostat complet.
     

Distribuie pagina asta