1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 1.8 - 2.0 TFSI la Audi A5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'A5 B8 (2007-2016)' creată de EuState, 7 Iun 2008.

  1. dilimakis20

    dilimakis20 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A5 Coupe 2.0tfsi CDNB
    Salut,
    La un A5 2.0tfsi 180 cp CDNB, am eroare senzor G40 (axa came). Am schimbat 3 senzori si problema persista. Mașina merge perfect o scurta perioada după schimbarea senzorului nou dar apoi intra in Limp Mode (merge la fel de rotund dar fara putere). Din ce am mai citit este de la capacul variatorului axei cu came (cam bridge), actuatorul hidraulic defect sau sita de ulei sparta si căzuta in canalul de ungere.
     
  2. dilimakis20

    dilimakis20 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A5 Coupe 2.0tfsi CDNB
    Update: am verificat lagărul axe came, sita ulei, actuatorul hidraulic, toate sunt ok. Cel mai probabil e sărită de la punct. Problema cu eroare senzor axa came persista. Știți vreun service bun in Constanta unde sa schimb distribuția? Mulțumesc
     
  3. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E distributia sarita de la punct sau e atat de praf (intins lantul, intinzator dus, patine praf) incat genereaza eroare.
     
    lowlife apreciază asta.
  4. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    De care intinzator/actuator vorbiti? ar trebui sa fie 2 intinzatoare, sau ma gandesc eu la altceva :)
     
  5. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Unul din ele, sau dupa caz, ambele. :)
     
  6. cezZ

    cezZ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5, 2.0 TFSI CNDB, 2011
    Salut,
    Masina din profil, un Audi A5 2.0 TFSI an 2011, a avut motorul refacut in 2015 la aproximativ 30.000 km in reprezentanta (in prezent are 113.000 km).
    Pe fisele din istoric apar coduri pentru pistoane si alte piese inclusiv PCV. Masina a intrat in posesia mea acum 10.000 km, iar de cand am luat o in primii 6.000 km a consumat cate 1 Litru de ulei la 3.000 km iar dupa, a inceput sa consume 1 Litru cam la 2.000 km, asta cu Castrol Edge 5w30 LL.
    Am facut revizia si am pus alt ulei, VALVOLINE VR1 RACING 5W50, asta in speranta ca un ulei mai gros va mai reduce din consum, insa observ ca si cu acesta tot cam la 2000 km imi mananca 1 Litru. Stilul de mers este unul linistit, dandu-i talpa ocazional, preponderent in oras. Precizez ca nu am erori, am facut un log si turbina face boost in parametrii, iar PCV-ul l-am verificat ochiometric ridicand busonul de ulei sa vad cat vacuum face si nu e ceva exagerat.
    Ce ar mai trebui verificat inainte sa iau in calcul o a doua segmentare a motorului ? Multumesc.
     
  7. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Ce coduri de pistoane au folosit? e posibil sa nu fi pus revizuite.
     
  8. cezZ

    cezZ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5, 2.0 TFSI CNDB, 2011
    Codurile pistoanelor sunt 06H107065DD . Insa sunt curios de ce un consum marit asa brusc, ma gandeam ca in caz ca ar fi fost pistoanele, consumul de ulei s-ar fi marit treptat, nu cu 30% asa dintr-o data
     
    Ultima editare: 11 Apr 2022
  9. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Pcv-ul este original sau aftermarket?
     
  10. cezZ

    cezZ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5, 2.0 TFSI CNDB, 2011
    PCV-ul este cel original pus pe la 30.000 km, adica acum cam 85.000 km / 7 ani, iar codul lui este cel care se termina in AE. Stiu ca mai e o versiune dupa el cu AK, dar inainte sa ma arunc in schimbarea pieselor vreau sa stiu daca are vreun rost, avand in vedere ca nu arunca erori, vacumul este dar nu foarte mare si nu am nici oscilatii la relanti.
     
  11. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Vad ca a fost inlocuit de 06H107065DM, nu stiu daca din cauza de segmenti prosti sau nu.

    Consumul mic de ulei era pe uleiul tau sau asa ai luat masina?
     
  12. cezZ

    cezZ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5, 2.0 TFSI CNDB, 2011
    Asa am luat masina, adica de cand am intrat in posesia ei la inceput a consumat 1 Litru de ulei la 3000 km, iar mai apoi a inceput sa il consume la 2000 km, ceea ce e foarte enervant pt ca te astepti ca o masina care a avut interventii la motor sa nu mai consume ulei
     
  13. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Sa nu fi fost burdusit de aditivi uleiul...
    Am dat de topicuri vechi unde se folosea codul asta pt reparatii, cel mai probabil are segmenti ok. Incearca totusi sa schimbi PCV-ul (cu unul original revizuit).
     
  14. cezZ

    cezZ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5, 2.0 TFSI CNDB, 2011
    Avand Castrol initial in ea am zis ca dupa un anumit numar de km si-a pierdut din proprietati si il mananca mai repede, de asta l-am schimbat timpuriu si am pus Valvoline in speranta ca macar revine la consumul de ulei initial, dar nu s a imbunatatit situatia. Am sa schimb si PCV-ul, dar ma gandeam daca tot va scadea intervalul pana cand trebuie sa adaug ulei, ulterior tot va trebui sa desfac motorul. As vrea sa stiu daca se pot inlocui doar segmentii sau trebuie cu tot cu pistoane ? Daca se poate doar cu segmenti, are cineva un cod produs pt acestia ?
     
  15. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    Daca sunt pistoane cu segmenti ulei inalti (2mm vs 1.5mm aia prosti), nu cred ca trebuie schimbate.

    Uite niste detalii pt motorul de 1.8, cred ca partea de inaltimi si design e la fel: https://www.drive2.com/b/2783707/

    Si un topic detaliat: https://vwts.ru/forum/topic/216597/page-1

    03/01/2017 ~Motorman~ pagina 8:
    Din cate stiu, KS si Mahle fac pistoanele OE. Deci probabil in prezent ar fi safe sa iei ultima versiune de segmenti pe care o arata catalogul KS pt masina ta.
    ... sau sa mergi la cineva care repara mereu motoare din astea si are totul in stoc :)
     
  16. cezZ

    cezZ 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2021
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A5, 2.0 TFSI CNDB, 2011
    Citisem intr-un topic pe forumul acesta ca 06H107065DD asta ar fi codul unor pistoane revizuite cu segmenti de 2 mm care necesita si biele noi, daca nu ma insel chiar tu ai scris. In fine imi doresc sa nu ajung in punctul in care sa desfac motorul, dar in acelasi timp nici nu cred ca o valva PCV noua va face minuni, injumatatindu mi consumul de ulei. Vad ca au fost colegi care si au refacut motorul si nu au mai avut probleme dupa aceea, sunt curios daca mai sunt si altii ca in cazul meu, cu motor refacut si dupa o perioada de timp din nou cu consum de ulei.
     
  17. cogdao

    cogdao Platinum Member

    Înscris:
    8 Sep 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B8.5 2.0 TFSI QUATTRO TIPTRONIC
    Si eu am refacut motorul si nu mai sunt probleme.
    Ai fi surprins, o valva Pcv defecta iti poate mari brusc consumul de ulei.
    Lowlife are dreptate, unii folosesc metoda aditivilor la vanzare pentru a masca consumul marit de ulei.
     
  18. dilimakis20

    dilimakis20 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Sep 2011
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    A5 Coupe 2.0tfsi CDNB
    Update 2: mașina mea a5 2.0tfsi, la cald după aprox 20 min de mers aprinde EPC (eroare p0341 - senzor axa came semnal implauzibil).Motorul este refăcut complet acum 1 an, pistoane noi, nu mănâncă ulei deloc, distribuția are nici 20k, lagăr axe nou, valva hidraulică noua, trei senzori schimbați și nimic. Menționez ca EPC se stinge in accelerare și se aprinde in decelerare doar când motorul este încins, uneori se stinge și la relantiu, ciudat rău. In mersul masini nu se schimba absolut nimic când se aprinde EPC, nu întrerupe, nimic doar ca dacă o opresc pornește mai greu( învârte de mai multe ori). Orice părere este bine venită. Mulțumesc
     
  19. mariusisac

    mariusisac 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iun 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A5 2.0 TFSI 2009, Q8 3.0 TFSI 2023
    Revin cu un update. In 2019 am resegmentat pentru consum ridicat de ulei (aproximativ 1litru la 250 km extraurban) masina din profil (Audi A5 Coupe 2.0 TFSI 180 cp an 2009). Dupa 4 ani si aproximativ 50.000 km de la segmentare, masina nu mai consuma ulei deloc, practic la schimbul de ulei am ramasa intacta cantitatea de ulei de la schimbul precedent.
     
  20. lowlife

    lowlife Audi Expert

    Înscris:
    11 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    B6 1.8T 150/210 @ 200/330, B6 1.8T 150/210
    @mariusisac stii sa ne zici ce s-a schimbat si ce ulei folosesti ? cati km avea masina ?
     

Distribuie pagina asta