1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 2.0 benzina cod ABT - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de giovanny2dss, 13 Apr 2009.

  1. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Cazul meu nu este nici o exceptie,cumpara o sonda nou bosch universala monteaz-o pe masina si o sa vezi ca totul este ok,eu vorbesc din experienta mea nu a tatalui,asta este problema
     
  2. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    OK d-nu gabi - nu intram in polemica , de ambele masini ma ocup eu si a mea si a tatalui meu asa ca ....
    Cazul tau este o exceptie unu la mana ( bosch e un zero barat fara suparare ) si doi la mana am scris ca eu mi am montat DENSO si merge perfect ( este pt motor cod ABT ) ;
    discutia era ( daca erai atent ) ca i merge si cu sonda si fara , la relantai , fara nici o diferenta si am spus ca trebuie incercat motorul in sarcina cu sonda aia sa stim daca merge au ba ...
     
  3. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    prietene cobi,eu nu te-am contrazis cand ai spus ca motorul trebuie incercat in sarcina,ci doar faptul ca o sonda originala se deosebeste de una universala prin simplul fapt ca una are mufa de conectare,iar la cealalta(universala)trebuie sa o pui tu(cea de pe masina),asa ca fii tu mai atent pe viitor cand incerci sa faci teoria chibritului
     
  4. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Asta ca sa citez din cele scrise de tine ; nici macar nu era vorba de mine ci de altcineva - asa lasa "teoria si experienta ta " deoparte , daca vrei sa fi de ajutor raspunde colegului nostru care a adresat intrebarea , daca nu , abtine te ca se creeaza confuzii ;
    vezi ce a scris @catalin lacatus :
    "Am un audi 80 din 1993 motor 2.0 cod ABT si as dori sa-mi dati o informatie referitor la sonda Lambda, am schimbat-o cu una noua dar cand decuplez firele nu are nici o simptoma motorul la relanti. Poate fi o alta problema, poate sa aiba legatura cu senzorul care indica temperatura antigelului la bord (deoarece nu functioneza) ? La ITP a iesit ca e sonda Lambda de vina. "
    In continuare @gabi_74 , vezi ca esti pe langa subiect ....
     
    Ultima editare: 17 Noi 2013
  5. crysty7

    crysty7 Bronze Member

    Înscris:
    17 Oct 2009
    Locație:
    Focșani
    Masina:
    AUDI A4 AVANT, 2011, 2.0TDI, CAGA, MANUAL
    daca are cineva o detaliere pinout ECU motor ABT... rog HELP !!!
     
  6. avm_78 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Oct 2011
    Locație:
    Azuga
    Masina:
    Audi 80 ABT 1994
    Salut,
    Am un audi 80 din 94 cod motor ABT. Acum cateva saptamani am schimbat motorasul pas cu pas pentru ca cel vechi se stricase. L-am schimbat, porneste ok, numai ca a aparut o problema: imi ramane accelerata si asta mai ales in sarcina, dar nu mereu.
    Ma dispera chestia asta mai ales ca vine iarna si este nevoie de frana de motor. Oare trebuie sa merg sa o pun pe tester, sa reseteze. Am vazut ca motorasul asta pas cu pas are si un circuit electric.
    Mentionez ca am dat jos filtrul de aer, am pornit si m-am uitat sa vad ce se intampla, dupa o acceratie mai tare motorasul pas cu pas ramane cateva secunde accelerat. In mers daca apas ambreajul dupa cate secunde se decelereaza. Motorul merge bine, nu intrerupe, nu consuma ulei. Am schmbat sonda Lambda acum cateva luni.
    A mai patit cineva asa ceva ? Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Oct 2014
  7. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Salut. O să încerc să explic din experiența pățită cu motorașul meu, care mi-a dat mari bătăi de cap. Motorașul nu mai poate funcționa corect din mai multe cauze, prima ar fi contactul din capul lui, care îl activează clapeta când se închide. Cât timp acesta nu închide circuitul, motorașul va rămâne "blocat" într-o oarecare poziție incorectă, de aici rezultând relantiu prea mare, prea mic sau deloc. Din cauza vibrațiilor, forței de apăsare a clapetei pe contact, își mai revine și merge corect.
    Apoi, ziceai de un circuit electric, acela e un senzor Hall care numără impulsuri date de rotația axului motorașului. (pe ax se găsește un magnet, ca un inel mai gros). Poate să fie de vină și circuitul.
    Eu am cumpărat un motoraș cu 4 pini de pe un Passat 1.8 (60 lei la dezmembrări), am pus mecanica pe carcasa veche (6 pini) și tot nu mergea (porneam, stătea corect relantiul, acceleram de 2-3 ori și după aceea se retrăgea motorașul prea mult, ținându-mi relantiul la 500-600 rpm până murea de tot). După, i-am scos axul cu magnet și l-am pus pe cel de Passat care nu are (deci practic circuitul nu mai are ce impulsuri să numere) și merge foarte bine. Nu am mai avut nicio problemă de atunci. Desigur, pe tester o să-ți dea eroarea " 00670 - Throttle Position Sensor G127 - No signal" - dar nu am văzut să influențeze cu ceva mersul motorului .
    Mai desfă totuși odată motorașul și verifică/c.urăță lamelele de la contactul din cap - poate se rezolvă și scapi, fără să mai cumperi alte motorașe. Pe Vagcom poți să dai la Output Test si start la V60-Actuator sau ceva de genul - motorașul va face câteva curse minim-maxim.
     
  8. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Salut.

    De cateva zile am observat ca nu imi mai porneste ventilatoru (de la radiator), chiar daca apa imi ajunge la 110 grade. Am rasfoit acest topic si am vazut ca poate fi: senzorul de temperatura stricat, termostatul blocat sau mufa de la ventilator stricata.
    Ma puteti ajuta si pe mine sa pot localiza senzorul de temperatura si mai ales termostatul? Cate o poza ar fi extraordinar....

    Multumesc!
     
  9. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Sau termocupla ti e stricata .
     
  10. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Poti sa imi arati/explici (o poza/schita ar fi perfect) unde ii termostatu? Dar si termocupla.

    Multumesc.
     
  11. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Dacă nu pornește ventilatorul, sigur e o problemă pe partea de termocuplă. Deschizi capota și cum te uiți la radiator in partea stangă, jos, se află termocupla - arată ca senzorii de pe chiulasă, parcă e albastră și e cuplată la ea o mufă cu 2 fire (sau 3, depinde). Termostatul în general dacă se strică, rămâne deschis și se incălzește greu motorul și stă apa sub 90. Se poate strica și pe închis, mai rar, dar așa ar fierbe intr-una. Se află pe pompa de apă unde se cuplează furtunul gros dreapta-jos de la radiator.
     
  12. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Multumesc de raspuns.

    Apropo de acel senzor (termocupla), acum vreo 5 ani l-am schimbat. Atunci imi mergea ventilatorul continu. Cat aveam masina portnita, atat mergea ventilatoru. Acum vad ca nu porneste deloc...

    Apropo de termostat si de caldura din masina, in 2 minute de cand pornesc masina deja imi baga caldura...
     
  13. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Si temperatura in bord cat arata dupa 2 minute ?
    Cand iti mergea ventilatorul tot timpul era in scurt termocupla ( legate pe direct ).
     
  14. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Sub 50 de grade. Asa ii masina de cand am luat-o. Da caldura fff repede.
    Mentionez ca in urma cu 5 ani, cand imi mergea in continu ventilatoru, nu am umblat eu sau altcineva la ea sa o pun pe direct sau altceva. Pur si simplu din senin, intr-o zi, ventilatorul nu se mai oprea.Cand am repornit masina, am observat ca porneste si ventilatorul.

    Faptu ca nu mai imi porneste ventilatoru cand apa ajunge si chiar trece peste 100 de grade am vazut acum o saptamana cand am dat curent la o alta masina si am lasat-o sa mearga cam 15 minute. Ieri mi-am schimbat apa din motor, mi-am pus antigel nou si am pornit-o sa se aeriseasca. Dupa un timp a inceput sa bolboroseasca apa, sa mi-o arunce afara din borcan. Si cand ma duc sa ma uit in bord la temperatura, m-am speriat: 110 grade, si ventilatorul nu a pornit!
    Acum sunt tare curios ce are. Scap ieftin daca ii doar acel senzor de pe radiator (termocupla).
     
  15. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Sigur e termocupla, deși mai poate fi releul ventilatorului, cel din panoul cu siguranțe. E cel gri din dreapta notat cu 214 parcă, asta dacă ai varianta clasică cu o singură treaptă de turație. Scoate mufa termocuplei și unește cei 2 pini ai mufei cu o agrafă și vezi dacă pornește ventilatorul. Dacă nu, atunci sigur e ceva la releu sau ventilatorul in sine (ars, contacte oxidate, fire intrerupte etc.)
    Stai liniștit cu căldura, așa face și la mine. Pornesc motorul, deschid ușile la garaj și după un 1 minut când mă sui să o dau afară, deja bagă cald.
     
  16. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Acum am facut asta. Intradevar, cand am facut punte intre cei 2 pini care intra in termocupla, ventilatorul a pornit. Se pare ca am scapat ieftin....

    Multumesc pentru sfat!
     
  17. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Cand iti arunca apa in borcan = termostat blocat pe inchis .
    Dar daca iti pornesti tu termocupla si se remediaza situatia , s ar putea ca la pompa de apa sa fie problema ...
     
  18. Vioara8891 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi 80 ( B4), 2.0 (66 KW / 90 CP), 1994
    Salut! Am Audi 80(B4) 2.0. 90 CP ABT, 1994. In luna Decembrie am schimbat la ea cureaua de distributie, pompa de apa, termostatul, inca 2 curele ... masina merge normal ... acuma merge in suturi nu mai are demarul pe care il avea innainte de schimb, tin apasat pe aceleratie pana la fund si nu se accelereaza (dupa cateva sec. se accelereaza, eram in mijlocul intersectiei nu se acelera), moare motorul in mers ... .
    Ce problema poate sa fie?
     
    Ultima editare: 21 Mar 2015
  19. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Cine a umblat la distributie ? Cum a pus motorul la semne ? Cu ce a blocat axa cu came cand a dat cureaua de distributie jos ? A tinut cont de pozitia axului intermediar ?
    Se poate sa fie distributia decalata sau delcoul nu mai este pus la semn
     
    Ultima editare de un moderator: 22 Mar 2015
  20. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    Cea mai simpla si ieftina recomandare era aceea de a face o diagnoza la motor cu VCDS si o mufa adaptoare 2+2.Restul e smoala.
     

Distribuie pagina asta