1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 2.0 TDI la A6 C6 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de luk, 27 Ian 2008.

  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tot ce ai spus trebuie sa faca un bun mecanic, nu tu. Diagnoza se face cu VCDS original la electrician. Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema.
    Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului (pentru problemele mecanice) ce ai / are de facut.

    Tu tot cauti rezolvarea pe forumuri dar masina nu se repara pe forum ci cum ti-am spus eu anterior.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Daca motorul merge prost se verifica diversi parametri pe Engine si se face un log in mers.
    Inclusiv verificari fizice ale admisiei, EGR-ului, injectoarelor, etc.
    O simpla scanare de erori nu este indeajuns si un bun mecanic stie asta.
     
    Andrei A6C62008 și pamfilie2006 apreciază asta.
  3. popescu niculae

    popescu niculae 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    audi a 6- 20-BLB - 2005
    O rugaminte mare - Audi A6 C6 2.0 tdi cod motor BLB din 2005 WAUZZZ4F55N041733 - am nevoie urgent cod de chiulasa. Am chiulasa fisurata si vreau sa imi comand noua. Recomandari ceva ? Multumesc frumos. Ce sunt la dezmembrari pentru BLB 2005 sunt toate fisurate. Multumesc.
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Asta e, pe seria de sasiu.
     
  5. Andrei A6C62008 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti / Sibiu
    Masina:
    A6 2.0 TDI PD, 2008
    Salutare colegi,
    Am un A6 C6 2.0 TDI PD 140 HP cod BRE din 2008, 175000 km.

    Intampin urmatoarea problema:
    1. Acum vreo 3 saptamani am pornit masina, am mers aprox 5 km si apoi am stationat cu motorul pornit aprox 10 min. Am oprit motorul si l-am repornit in aprox 10 min, moment in care nu aveam niciun feedback de la turbina, masina accelera ca si cum ar fi in limp mode fara nicio eroare in bord. Dupa cateva acelerari pe loc (o gramada de fum negru in spate) si cateva fortari in viteza pana la aproape 90 km/h in treapta 4, boost-ul de la turbina si-a revenit. Am pus VCDS-ul si am gasit MAF error P0101 - implausible signal (fara niciun alt cod).
    2. O saptamana mai tarziu am dus masina la revizie pt: schimbare distributie si curea de accesorii si am schimbat si MAF-ul, ocazie cu care mecanicul a descoperit si un furtun ce intra in turbo ce era umed cu ulei la intrarea. L-am comandat si urmeaza sa-l schimb. Dupa revizia de distributie am constantat urmatoarele: masina merge un pic "infundat", senzatia este ca am uitat frana de mana trasa la jumate, nu pare sa traga cum tragea inainte si consuma cam cu 1 - 1,5 L mai mult decat inainte.
    3. Aleator primesc eroare pe MAF P0101 (de obicei in treapta IV sau V in intervalul 1700 - 2260 RPM), uneori cu efect in turbo (nu mai trage masina - dar nu am check engine in board sau limp mode si isi revine dupa 5-10 km sau 2 - 3 opriri/porniri motor), alteori fara niciun efect sesizabil in modul de mers.
    4. Am monitorizat pe loc injectoarele si compensatia se afla undeva la -0,4 pe cilindrul 1 (evident restul compenseaza) imediat dupa pornire sau sare pe la -1,3 dupa cateva accelerari succesive pe loc.
    5. Am monitorizat MAF-ul cu VCDS si expected vs achieved sunt pe acolo 350 la relanti
    6. Am verificat PDF-ul si load-ul este normal si nu am regenerari mai dese decat in mod normal.

    Pe ross-tech am gasit cateva teste de facut in mers pentru EGR, turbina, etc. dar din pacate nu se aplica la PD.

    As avea nevoie de ajutorul vostru cu urmatoarele:

    1. daca ati patit asa ceva si cam care a fost drumul de parcurs pentru identificarea problemei
    2. daca aveti idee ce ar trebui sa testez in mers pe VCDS pentru acest tip de motor, suspectez una din urmatoarele probleme:
    2.1. MAF - putin probabil, este nou, filtrul de aer este schimbat si el si nu este contaminat cu ulei. Posibil sa fie o problema pe contacte ? aveti idee cum se testeaza? voltmetru ?
    2.2. MAP- nu am nicio idee cum sa il verific -> acum vreo 80.000 km a mai fost schimbat dar atunci mi-a intrat direct in limp mode
    2.3 Turbina -> a fost schimbata acum vreo 80.000 km cu una reconditionata, nu aud sunete diferite fata de cand am schimbat-o, nu papa ulei, nu gasesc urme de ulei pe niciunde, nu cred ca este de la furtunul care plange cu vapori de ulei. Alte sugestii ?
    2.4 EGR -> nu am nici cea mai vaga idee cum sa-l monitorizez in mers sa vad daca ramane clapeta blocata, nu deschide cum trebuie, trebuie aplicat adaptation pentru reglare clapeta, etc. Anul trecut la o accelerare in treapta 5 pornita de la 1800 RPM am primit o eroare
    001027 - EGR Valve (N18)
    P0403
    soldata cu engine check, am sters eroarea atunci cu vcds-ul si nu s-a mai manifestat nici cum (din nou, problema a aparut dupa o revizie de filtre si ulei la aproximativ 200 km de mers inafara de la plecaea din service).

    2.5. Catalizator + DPF -> par sa fie in regula, nu vad un comportament diferit, load-ul este asa cum a fost mereu. Parca ar sta mai mult decat de obicei in turatie crescuta la relanti dar nu este o regula, acum doua zile am mers 65 de km in Bucuresti, pornit oprit, tot tacamul si aveam load 17% in DPF (vazut in VCDS).

    Multumesc pentru rabdare si eventualele raspunsuri. Am incercat sa descriu cat mai bine situatia.
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mecanicul la care ai fost este cofetar ? De ce nu ti-a rezolvat problemele ? LOG in mers de ce nu ai facut cu un profesionist care foloseste doar VCDS si NU este mecanic ?

    La electrician auto profesionist, nu un agarici, ai fost ? Cine are diagnoza trebuie sa cunoasca ELSA si ETKA pe de rost si sa fie si un bun electrician auto care are scule si care stie sa-ti desfaca masina si sa rezolve problema adica stie exact de unde este eroarea si cum o remediaza, nu numai ca o ai.
    Am mai spus, o diagnoza competenta nu inseamna doar citirea codurilor de eroare. Cine nu indeplineste conditiile astea are degeaba diagnoza aia daca el doar iti arata cu degetul ca ai o eroare dar nu iti si rezolva problema. Nu mecanicul face diagnoza ci electricianul care iti spune tie si mecanicului ce ai / are de facut.

    Ai fost sa repari masina la toate maimutele si ai mai dat si bani. Buna treaba. Pentru toate intrebarile tale exista raspunsurile pe forum scrise de zeci de ori dar nu ai citit nimic. Ai facut o varza din mesajul tau.
    Aici in acest topic scrii si mentionezi rezolvarile si problemele motorului si atat.
    Nu discuti despre si nu aduci in discutie sub nicio forma DPF, turbina, MAF, MAP.
    Despre turbina exista topic dedicat, despre EGR exista topic dedicat. Toate piesele care trebuiau schimbate se cumpara originale si noi obligatoriu.

    Turbina se cumpara noua si OE = originala daca este defecta. In Bucuresti si in Romania nu exista profesionisti care sa reconditioneze turbine asa cum trebuie.
    Toti cei care se lauda si se bat cu pumnul in piept precum ca ei reconditioneaza turbine, sunt o varza prin prisma felului cum lucreaza, cum verifica turbina, cum o monteaza si multe altele. Nu spala, piesele nu le ung, nu verifica anumiti parametrii si asa mai departe.
    Nu exista raspuns la problema ta. Fiecare problema care o ai o rezolvi punctual si pe rand. Daca ai fost la mecanic trebuia sa faca niste investigatii si sa repari masina.
    De ce nu ai schimbat N18 si N75 cu unele noi si originale pentru ca sa elimini niste probleme ? De ce nu ai verficat toate furtunurile de vacuum ?
    De ce umbli tu cu VCDS clona mizerie chinezeasca cand tu habar nu ai ce face acea diagnoza si nu mergi la un profesionist care doar asta face, adica diagnoza si are VCDS original si alte softuri originale ?
    De ce pentru eroarea data si afisata mentionata de tine, adica P0101, nu ai facut toate verificarile mentionate pe site-ul ross-tech, de exemplu sau pe internetul asta nemarginit ?

    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16485/P0101/000257

    https://www.samarins.com/diagnose/p0101.html

    How do I fix error code P0101 ?

    A: Check the short and long fuel trims and MAF sensor readings with a scan tool at different RPMs. Check the throttle body and clean it if it's dirty. Check and if needed, clean the MAF sensor. Check the MAF sensor harness and connector for poor connection or damage

    etc., etc., etc.


    Vreti rezolvari din tastatura dar nu sunteti in stare nici macar sa cititi forumul luni de zile pentru ca sa invatati.
     
  7. Andrei A6C62008 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti / Sibiu
    Masina:
    A6 2.0 TDI PD, 2008
    Salut Cristi,

    iti multumesc pentru ca ti-ai facut timp sa citesti postul meu precum si pentru raspunsul elaborat. Imi cer scuze ca am postat unde nu trebuie, insa asa cum ai spus si tu, poate fi un lant de probleme si nu am crezut ca este ok sa postez in fiecare topic separat, in continuare cred MAF error este o consecinta a altei probleme. Astfel am vrut sa dau toate informatiile pe care le am. Scopul meu nu a fost sa te supar asa tare, din nou imi cer scuze.

    Din respect pentru efortul tau, da-mi voie sa fac cateva precizari/clarificari:

    1. Masina a fost cumparata noua in 2008 PBV ˜48000 EUR
    1.1. Primele 3 luni a stat pe la ei pt ca i-am intrebat ce este cu sunetul de waste gate (era primul disel turbo pe care il conduceam si nu stiam ce se aude) si raspunsurile au fost: viciu de utilizare, trebuie schimbat volantul, 1000 EUR nota de plata, dupa ce am mai dus-o de doua ori cu "aceeasi problema" mi-au explicat ca asa face ea si mi-au restituit banii pe volant recunoscand ca prima oara nu l-au schimbat doar mi-au luat banii.

    2. Dupa 7 ani de revizii la Midocar Vitan si o caruta de bani lasati acolo, nu au avut bunul simt sa-mi spuna sa schimb pompa de ulei pt ca o sa cedeze axul. De ce sa le platesc 500 - 600 EUR cand dupa ce a picat axul in mers le-am platit 9800 EUR pe o reparatie majora a motorului (turbo, ax, supape, pompa noua de ulei ha ha, tot tacamul). E drept, mi-au dat cadou un suport de numar cu Midocar pe el si capacul de plastic de la motor. Cam scumpe as zice eu dar in fine.

    3. Turbina a fost schimbata la punctul 2 (mai sus) 75000 km cu una noua, OE. A cedat la 125000 Km. Din pacate fiind intre job-uri si cu o problema grava de sanatate nu mi-am permis o turbina OE si am mers pe una reconditionata, asumandu-mi riscul de a arunca banii pe fereastra. In afara de discuri, placute, turbina si mici elemente ce nu se gasesc OE totul pe aceasta masina este OE (inclusiv nenorocitele de stopuri 1400 ron in loc de 340 aftermarket care in continuare fac condens de zici ca e bucataria lu' mama cand face gem sau zacusca).

    4. Cerut Kit distrubutie OE de la Midocar Vitan si imi vine curea expirata de 4 luni. Intreb ce e cu ea si imi spun ca merge, sa o pun cu incredere. Puteam sa-mi iau contitech ca era mai ieftina, dar am zis nu, da-mi alta OE

    5. Scartait groaznic de la o nenorocita de bucsa de la bara antiruliu. PBN, PBV, Midocar, Audi Cluj nu au fost in stare sa o diagnosticheze. Am pierdut o gramada de timp si cel putin 150 ron de fiecare data pentru tester. Pana mea, nu putem sa ascultam in mers, inainte de orice marca fraiere 150 ron pentru tester. Si mai bine, desi le-am spus sa nu o urce pe elevator pentru ca nu o sa se mai auda sunetul, de fiecare data, dupa tester masina era urcata pe elevator. Specialisti, cu emblema VAG si AUDI, cursuri ci certificari si preturi serioase de piese si manopera.

    Ma opresc aici, sa nu-ti pierd timpul, dar sper ca intelegi de ce nu mai am incredere in specialisti si reprezentante si incep sa imi bag eu nasul atat cat pot. Crede-ma, nu este visul meu sa devin specialist in AUDI/VAG, motoare diesel si altele asemenea, dar nu mai pot si nu stiu incotro sa o apuc. Probabil ramane varianta de a vinde masina asa cum e si imi iau in puii mei o caruta, ca acolo cred ca ma pricep si eu...desi calul putere necesita si el ceva cunostinte de specialitate...pana mea, raman la bicicleta.

    Nu am mentionat niciunde ca mecanicul si-a bagat nasul in electrica, scuze pentru confuzie, am zis doar ca a gasit urme de ulei pe furtunul de la intercooler la turbo (4F0145738M) care nu era pe stoc (OE - 1600 RON in loc de 370 After market) si a trebuit sa il astept.

    Iti multumesc pentru link-uri, le-am parcurs insa nu am gasit nimic care sa-mi indice vreo problema.

    In cazul in care cunosti un service ok, autorizat rar, cu specialisti pe bune, care lucreaza pe factura intr-o locatie decenta si are experienta pe AUDI 2.0 PD as aprecia o recomandare (indiferent de oras), daca nu, te invit cu drag pe forumul: FostProprietarAudi pe care o sa-l fac dupa ce vand minunatia. :))

    Sa ai o zi frumoasa, si din nou imi cer scuze pentru ca te-am suparat asa tare cu postul meu, nu asta a fost intentia.
    Ganduri bune,
    Andrei
     
  8. popescu niculae

    popescu niculae 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    audi a 6- 20-BLB - 2005
    Salut,
    Problema este urmatoarea - nivel crescut de ulei in baie - mers la service nici o eroare - uleiul putin inchis la culoare nu negru cum aud ca ar trebui sa fie - mecanicii dau cu parerea motorina in ulei ca daca ar fi fost antigel ar fi facut spuma - Mecanicul spune ca in prima faza sa schimbam garniturile de la injectoare - comandat garnituri pe Bosh cum am citi pe forum inlocuite cele vechi , nu s-a gasit nici una ciupita din cele vechi, curatat locasul injectoare din chiuloasa inlocuite garniturile cauciuc cu cele Bosh - inlocuit uleiul la nivel - dupa 1800 km masurat uleiul crescut cam 0,7- 1 cm - In urma cu ani am avut un piston spart , am inlocuit pistonul si am pus si segmenti noi , deoarece aveam chiuloasa fisurata (minca antigel ) am schimbat si chiuloasa cu una second - cind am masurat uleiul am vazut si nivelul scazut la antigel dar mecanicii spun ca la mine nu este apa in ulei si ca ar fi motorina fiindca miroase a motorina uleiul , daca ar fi fost antigel in ulei ar fi facut spuma si ca apa se vede imediat in ulei - Mecanicii ma tot ameninta ca este chiuloasa fisurata , ma ia capu cind ma gindesc la costuri daca asta e cauza. Ce ar putea sa fie ? Un sfat cu ce am de facut in continuare si la ce sa ma astept - Va rog mult ajutati-ma . Tin sa mentionez ca masina porneste la sfert si merge super bine , se infige fuge fara probleme .
     
  9. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu stie nimeni. Sunt zeci de cauze. Mecanicul la care ai fost trebuie sa faca mai multe investigatii. Ca si o parere schimba pampa tandem cu una noua si originala sau in cel mai rau ca cu una marca BOSCH. Nu cumperi altceva. Dar mecanicul trebuia sa iti spuna asta si trebuia sa faca niste verificari pe partea asta.
    Revino dupa ce faci ce ti-am spus eu. Chiar daca schimbi pompa tandem si nu se rezolva ai eliminat o cauza foarte importanta indiferent ca asta te va costa minim 1.400 lei aici incluzand si manopera. Vezi si ai grija pentru ca la montare trebuie garnitura noua si obligatoriu doar originala si trebuie curatata suprafata de asezare a garniturii pompei tandem. Cred ca tu ai nimerit la cine NU trebuie pentru reparatia masinii. Nu este nevoie de nicio replica la acest mesaj si scrii mai departe dupa ce faci ce ti-am spus eu.

    Iti repet si tie ce am repetat aici pe forum de zeci de ori pana acum:
    Un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     
  10. popescu niculae

    popescu niculae 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    audi a 6- 20-BLB - 2005
    Garnitura pompa tandem OE VW 03G145215B + Pompa tandem = vacuum marca BOSCH F 009 D02 804 - total general 957 Lei. Maine urmeaza montajul conform instructiunilor dv. Va voi tine la curent .
     
    Vio Bravo apreciază asta.
  11. popescu niculae

    popescu niculae 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    audi a 6- 20-BLB - 2005
    Am inlocuit pompa tandem cu cea noua si am schimbat filtrul ulei schimbat uleiul. S-a curatat bine partea de chiulasa unde vine pompa tandem asezata. Acum trebuie sa urmaresc problema. Va voi tine la curent cu rezultate cam peste 3-4 saptamani sa zicem undeva la 1000 km.Va multumesc din nou pentru sfaturi si sustinere.
     
  12. Andrei A6C62008 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Ian 2020
    Locație:
    Bucuresti / Sibiu
    Masina:
    A6 2.0 TDI PD, 2008
    @popescu niculae Salut,

    La mine a fost motorina in ulei care intra pe la o-ring-uri injectoare. Pentru a depista problema am achizitionat de pe Amazon o substanta fluorescenta, pusa in filtru motorina, pornit motorul 30 de secunde si apoi verificat cu lampa cu ultraviolete. Si l-a mine, inainte de asta diagnosticarea a fost cu cantec: sa verificam injectoarele, poate e chiulasa ovalizata, poate garnitura, poate, poate, poate. Am scapat ieftin si repede.

    Succes cu pompa tandem.

    Eu am rezolvat problema cu mersul neregulat, poata ajuta pe cineva: EGR-ul era blocat, galerie de admisie si EGR pline de depuneri. Pus EGR nou si update soft pentru noul EGR, curatat galerie de admisie si clapeta acceleratie si ce s-a mai putut pe acolo. Erorile au disparut, consumul a revenit la normal si masina trage ok. Poate ajuta pe cineva. Multumesc.
     
    Vio Bravo apreciază asta.
  13. popescu niculae

    popescu niculae 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2016
    Locație:
    Alexandria
    Masina:
    audi a 6- 20-BLB - 2005
    Pompa tandem noua se comporta exemplar deci operatie reusita.

    Ultima problema, chiulasa. Am schimbat in urma cu 2 ani chiulasa din dezmembrari a tinut fix 2 anisori darrrrrrrr cu mers piano fara fente. Asa ca singura solutie ramasa o fost chiulasa noua. Tot ce este in dezmembrari generatia 2004/ 2008 au chiulasele fisurate. Cei care faceti ce am facut eu aruncati banii pe geam, asa am facut eu acum 2 ani am dat 6000 lei pentru 2 ani de chin. Acum am comandat chiulasa noua echipata cu supape noi, suruburi chiulasa, simeringuri ax cu came, garnitura chiulasa, garnitura capac culbutori, set cuzineti ax cu came, garnitura pompa vacuum, set garnituri si suruburi injectoare, kit distributie complet, 1 bujie, curea transmisie, filtru ulei, ulei 4 litri, antigel 3 litri si un total cu manopera 10.000 lei. Asta trebuia sa fac in urma cu mai multi ani dar cum niciodata nu este prea tarziu am rezolvat si pierderile de antigel, pierdea cam 1 litru la 100 km deoarece avea fisura in chiulasa la pistonul 1.
     

Distribuie pagina asta