1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor 3.0 TDI la A6 C6 - probleme diverse si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de bonsai, 7 Ian 2008.

  1. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Se da urmatoarea situatie.

    Audi A6 C6 4F 3.0 TDI BMK. Motorul NU se opreste la scoaterea cheii din contact. Ceasurile de bord se sting, climatronicul si MMI-ul raman aprinse si motorul ramane pornit !
    Releul J317 ramane cuplat chiar si dupa ce rasucesc cheia in contact sa opresc motorul ! Daca scot releul , sau daca decuplez manual releul, motorul se opreste normal din cheie. Incercat cu alt releu, aceeasi problema... verificat sigurante, cablaje, tot ... a mai patit cineva problema asta ? Vad ca pe forum nu e nimeni sa se mai fi intalnit cu situatia aceasta.
    Banuiesc ECU defect , desi nu e nicio eroare in acest sens, singura eroare care ramane este '' terminal 15 - implausible signal '' , sau banuiesc ca pe undeva ramane un plus activ, dar ma gandesc ca, inainte sa desfac jumatate de masina poate ma lumineaza cineva !

    Multumesc anticipat !

    P.S.

    Acest mesaj este alta speta si alta problema care NU are nicio legatura si NU este vorba de BMK-ul din posturile mele anterioare cu motor ASB. Nu am mai facut acea modificare pentru ca, clientul a ales sa dezmembreze masina. Este alta masina.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    E hilar, am postat rezolvarea la problema asta acum 7 ani.

    Lasa ECU-ul omului in pace ca nu faci nimic altceva decat sa il faci sa cheltuie sute de €uro degeaba.

    Cauta fix in topicul in care te invata cum sa rezolvi problema blocatorului de volan ca la carte, nu prin metoda rudimentara de a anula acest blocator.
    In 90% din cazuri ai problema descrisa acolo.

    P.S Posteaza toate erorile relevante de pe VCDS, complete.
     
    Ultima editare: 27 Ian 2023
  3. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Nu e de la blocatorul de volan. Ma ocup cu asa ceva, am anulat cred ca sute de blocatoare de volan pana in prezent ....daca tu spui ca asta e simptom de blocator de volan .... ce sa mai zic ?
    Cand pica blocatorul de volan, masina nu mai porneste, nu se mai pune contactul, nu se mai deblocheaza volanul, ori, la aceasta masina blocatorul functioneaza 100 %, blocatorul actioneaza si deblocheaza volanul cand bagi cheia in contact, problema e ca motorul NU SE OPRESTE la scoaterea cheii din contact fara decuplarea releului J317. Adica practic rotesti de cheie sa opresti motorul, scoti cheia din contact iar motorul ramane pornit.

    P.S. - de curiozitate, ce inseamna pt tine '' metoda rudimentara '' ? Si la care topic faci referire ? Care topic de pe acest forum prezinta STRICT problema descrisa de mine, cu rezolvare ?
     
    Ultima editare: 27 Ian 2023
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ti am zis sa citesti topicul creat de mine, cel despre blocatorul de volan.
    In ultima parte a topicului o sa gasesti si o alta problema/rezolvare (respectiv la contact).

    Nu iti vorbesc din auzite sau din povesti, am trecut prin asta doar ca la mine pe langa faptul ca nu se oprea motorul, nu puteam sa scot nici cheia din contact.
    Am desfacut contactul si am gasit 2 switch-uri defecte (unul cu tamburusul rupt si celalalt cu tamburusul tocit la extrem).
    Contactul are mai multe switch-uri in interior, fiecare cu treaba lui.
    Nu mai retin daca aveam eroare cu Termina 15, au trecut cred ca 7-8 ani de atunci.

    Si da, sa scoti un fir dintr-un modul, anuland o optiune, este o metoda rudimentara.
    Asta in conditiile in care il repari cu maxim 100 ron, pastrand optiunea activa.

    Ai cerut pareri, ai primit.
    Desfa contactul si verifica switch-urile, toate 4.
     
    Ultima editare: 27 Ian 2023
  5. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    OK, dar masina are si butoane pe consola centrala pentru start engine si engine off. Cum iti explici ca nici de acolo nu merge sa o opresti ? Esti 100 % SIGUR ca problema este din acele microswtich-uri din contactul de pornire ?

    P.S. - sa repari ceva ce va pica din nou ? Oamenii nu vor sa mai ramana cu masinile blocate, de aceea anularea este cea mai buna solutie. Parerea mea. Fiecare sa faca cum il taie capul :)
     
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Deci, stai sa inteleg. Tu vrei ca eu sa iti garantez ca asta e problema la masina ? Masina care e in posesia ta si eu pot doar sa mi-o inchipui.

    De curiozitate, ai decis ca ECU este defect in urma "distractiei" cu releul J317 sau ai consultat ELSA, ai facut verificari si asta a ramas ca ultima optiune dupa ce ai inlaturat tot ?

    Eu zic asa, sa verifici switch-urile din contact, e gratis, nu costa nimic, decat 30 min de munca.
    Sa ii zici clientului ca este ECU de vina, te costa vreo 200 euro ECU si vreo 150 clonatul.

    Tu esti 100% sigur ca este ECU de vina ?

    In caz ca switch-urile sunt ok, iti dau schema din ELSA, deoarece vad ca tu n-ai, si iei la verificat fire si relee.

    P.S Prin 2015 am reparat blocatorul la fosta mea masina, merge bine-mersi si in ziua de azi.
    Dar asa este cand vorbim din auzite.
     
  7. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Vad ca esti foarte sigur ca problema este de la contact, mai ales ca sustii ca ai avut fix aceeasi problema, de aia te intrebam daca esti sigur ca de acolo se trage defectiunea.
    Cine a spus ca sunt 100% sigur ca este ECU ? Am spus ca banuiesc, avand in vedere ca au fost facute verificari destul de amanuntite la instalatia electrica, iar masina a mai fost la 4 service-uri inainte sa ajunga la mine. O sa verific contactul de pornire si revin cu update-uri.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Nu sunt foarte sigur, dar repet, tinand cont de simptome, e un punct de plecare mai bun decat sa dam vina direct pe ECU.

    Daca problema a aparut pur si simplu, fara interventii in prealabil, ramas fara baterie, pornit cu cabluri/robot etc. nu are sens sa te arunci direct in ECU.

    Lasa service-urile, din 10, 9 nu au ELSA si/sau habar n-au sa interpreteze o schema dedicata.
     
  9. vladliviu85

    vladliviu85 Audi Expert

    Înscris:
    27 Mai 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 BLB 2.0 TDI 2005 - 140 calutzi
    Asa cum am promis, revin cu update. Am reparat mașina, problema NU era de la contact si/sau blocator contact (probat cu altul - era aceeași problema), era un contact imperfect la mufele/ cablajele releului J 317. Am curățat bine tot acolo, am pus releul la loc și ...voila ! Functioneaza !
     
    Aurel G și audi66 apreciază asta.
  10. Ursachi Catalin

    Ursachi Catalin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2018
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A6 3.0 TDI 239CP 2011 CDYA
    Salut,
    La masina din profil un Audi A6 C6 an 2011 cod motor CDYA as vrea sa schimb saibele de foc si oringuri la injectoare. Ce marca recomandati ?
    Am uneori unele vibratii la relanti, cu fluctuatia turatiei, as vrea sa schimb astea, si sa curat tot ce tine de admisie. Ce ar putea cauza treaba asta ?
     
  11. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Elring sau Bosch, vin in kit-uri. Eu am folosit Elring 883.680.

    Eu aveam fluctuatii mari de 2-300rpm cand era DPF in regenerare si ma opream pe loc, la ralanti cu schimbatorul in P. Daca puneam in D dispareau.
    Dupa, am aflat ca pe VCDS aveam eroare de Insufficient Flow pe EGR, dar fara a aprinde CheckEngine in bord.
     
    Ursachi Catalin apreciază asta.
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Stie cineva daca pe 3.0TDI e necesara adaptarea in soft la conversia de la CP4 la CP3, fara stage 1 ?

    Sunt putini care au facut conversia dar n-am gasit pe nimeni care a facut-o pentru preventie ci majoritatea au optat pentru CP3 deoarece erau deja in stage 1/2, voiau cai mai multi si ii limita CP4. Deci automat au umblat la soft.
     
  13. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Raspund tot eu, vorbind cu diversi tunneri aud pareri diferite.
    1. Daca softul e stock, nu e nevoie de nici o adaptare.
    2. Daca ai stage1, e nevoie de adaptare.
    3. Trebuiesc modificate hartile din soft pentru regulatorul de presiune de pe pompa.
     
    jeles apreciază asta.

Distribuie pagina asta