1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 1.8 Turbo la A4 B6 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de koczigym, 22 Ian 2008.

  1. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Am fost azi la tipul care mi-a schimbat uleiul si i-am spus ca imi pierde ulei...Ne-am uitat pe acolo cu o lanterna si tipul mi-a aratat un tub(http://www.aboveallmotorwerks.com/P...be-Seal__GENUINE-spc-VW-AUDI_058103213_S.aspx) care era crapat,acum e distrus...Acum il am in mana si ma uit la el.
    E posibil sa fie de la el problema mea? Are rolul de a aspira vaporii de ulei,tragandu-i in galeria de admisie.Acum merg fara el,pana marti.E vreun pericol sa merg asa,in afara de imputeala:think:?
    p.s care piese mai cad pe masina asta?tinand cont de vechimea ei,ca vreau sa le schimb pe toate ca ma-m saturat sa merg incet cu ea...Pana acum am in garaj suspensia completa+brate,bucsaraie etc..,uleiul original pentru cutia de viteze,evacuarea sport,filtru CDA BMC specific pentru masina asta,bujii Pulstar,waste gate, n75 si regulator de presiune benzina aftermarket,filtru de ulei marit, original(+400 grame),grila aripa pentru intercooler,de la s4,tuburi aeronautice pentru frane,boost gauge...is cam off topic aici...:(
    Ps2 nu am vrut sa imi iau un euro 4 din cauza dificultatii de a tuna acele motorizari:p
     
  2. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Am avut si eu acel tub spart. daca mergi cu el asa in afara de miros iti va umple de ulei tot ce este prin zona. Trebuie sa urmaresti nivelul de ulei, altceva nu se poate intampla.
     
  3. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Acel furtun este un epurator de gaze. Gazele din carterul motor (bloc) la trimite la "reciclat" ca sa nu se duca in catalizator. Nu are nici o legatura cu ce mi-ai spus tu ca are masina. Tipul care ti-a schimbat uleiul ar fi trebuit sa stie asta.
     
  4. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Eu am folosit: castrol si mobil1
    0w40
    5w50
    De 1,5 ani folosesc castrol 5w40.
    Cu 0w40, si 5w50 imi bateau tachetii la pornire.
    Cu 5w40 a disparut complet aceasta problema.

    pierderea presiunii de ulei poate fi din mai multe motive:
    Uzura pinioane pompa ulei
    Uzura intinzator lant axe cu came(la aeb si ajl intinderea lantului se face prin presiune de ulei, la AWT este un motoras pas cu pas electronic)
    uzura lagare axe cu came
    uzura cuzineti
    In legatura cu consumul de ulei, eu am avut consum de 1L/1000km fara sa scoata nici un pic de fum. Problema a fost de la turbina, aceasta avea joc axial f mare.
    La mine temperatura uleiului sta la 85- 90 grade la mers lejerer si a ajuns la 120 grade la condus sportiv.
    Presiune de ulei (am montat un traductor de presiune in paralel cu senzorul de presiunla pe de pe termoflot) este:
    Dimineata la pornire pe ger pe ger 7-8 bar(ralanti)
    La 90 grade 1.4-1.5 bar (ralanti)
    dupa mers sportiv 1.2-1.3 bar(ralanti)
    la 90 grade 4 bar(2000rpm)
    la 90 grade 6 bar(peste 3000rpm)
     
  5. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Deci furtunasul acela poate fi exclus din lista,era prea usor!Chestia cea mai ciudata e ca de cand stau cu urechea pe motor,am observat ca nu exista nici o regula de comportament!Este totul complet aleator,azi merge perfect,maine face scandal...interesant...
    @sammyAm citit cu atentie toate datele,am impresia ca am ceva uzura,deoarece stiu un AEB,acelasi an,aceiasi km,acelasi ulei,care nu are nici o simptoma de acest gen...Urmeaza sa vad ce rezultate ies in urma controlului presiunii la ulei.Oricum,maine ma duc sa iau 2 bidoane de 5 w 40,desi nu prea cred sa se rezolve asa de usor,doar cu schimbul de ulei.
    Intrebare:cum se verifica eficienta racitorului de ulei?Vizual pare integru,nu are pierderi de ulei,este bine strans si nici nu pierde pe la sonda.
    Era sa uit...am verificat nivelul\uleiul,este mai mult de cat am pus si prea curat(vin de pe 1.9...),l-am verificat dupa 5 minute dupa ce am oprit motorul.
     
    Ultima editare: 20 Feb 2011
  6. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    SILVIU parerea mea , imi dau cu parerea fara sa vad motorul, este ca ori ai mizerie in motor si mai agatza din cand in cand , ori ai uzura la pompa .
     
  7. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Cum spune si jack nu este exclus totusi sa ai reziduuri de carbon in motor si sa plece pe circuit. Daca acestea se depun pe sorbul pompei clar ca vei avea presiune insufucienta. Insa este foarte posibil sa ai mizerie pe supapa de suprapresiune(regulator de presiune) a circuitului de ulei, si aceasta sa nu mai inchida bine si vei avea pierderi de presiune. Sincer nu stiu unde este situata aceasta supapa la 1.8t, dar in teorie ar trebui sa faca corp comun cu pompa de ulei.
    Daca pana la tine la masina s-a utilizat ulei mineral(care creaza depuneri de carbon in motor) iar tu ai pus ulei sintetic(0w, 5w), uleiul sintetic are si rol de a curata motorul in consecinta a desprins mizeria depusa in motor pana acum.
    Depunerile se strang in filtru de ulei(poate fi deja infundat), si in sorbul pompei.
    Ca si idee eu folosesc filtru de ulei mai mare decat cel oem(mann w940/66).
    Uite aici cele 2 dimensiuni compatibile
    http://www.mann-hummel.com/mf_prodk...tlg_01_modsl=6&ktlg_01_fzkat=&ktlg_01_fzart=1
     
    Ultima editare: 21 Feb 2011
  8. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Am fost azi dimineata la un mecanic,am pus manometru si la 60 de grade de apa si ulei am 3 bar.Dupa ce s-a incalzit la 90 de grade apa a scazut la 2 bar,cand a ajuns si uleiul la 90 de grade a ajuns la 1.9 bar,asta la minim.In ruratie presiunea la 2000 este de 4 bar si peste 3000 este de 4.5 pana la un max de 6 bar.
    Mecanicul se uita cam aiurea la mine ca masina nu are nici o problema...eu i-am zi sa aiba rabdare...Am tinut masina in 5000 pana s-a inrosit turbina si cand am lasat-o se auzea tacaneala.Presiunea a scazut un pic 1.8 bar la minim.
    Am lasat-o la el sa-mi dea baia jos sa verifice si sa curete tot.Am pus iarasi o solutie motor flush si urmeaza sa schimb uleiul.M-am decis sa bag Bardhal 4 w 40,ca de castrol m-am saturat!
    Mecanicul asta sustine ca zgomotul provine de la tacheti,eu cred ca sunt si tachetii si tensionatorul de la axe,orice ar fi uleiul nu ajunge cum trebuie sus,asta la cald.
    Maine ma duc la el sa vad cum e treaba,daca gasesc uzura la pompa o schimb si pe ea,chiar daca pare presiunea buna...
     
  9. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    1,8 bar la ralanti e suficient. In carte spune ca trebuie sa fie peste 0.8 bar.
    in urma celor prezentate zic ca nu ai nici o problema la pompa. Tu ai spus ca s-a aprins lampa la ulei d-aia ti-am spus posibile cauze.
    Am avut si eu zgomot la intinzator lant(se auzea ca si cum ai agita niste bile de rulment intr-o cutie de conserve). Am rezolvat prin inlouirea lantului de distributie. Pentru a inlocui lantul trebuie demontate ambele axe cu came, inclusiv cureaua de distributie.
    In legatura cu castrol eu folsesc la toate masinile mele si nu am nici o problema.
     
  10. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Pana la urma SILVIU , ramane cum ti-am spus. Ori ai pompa dusa ori ai mizerie in chiuloasa si nu mai ajunge ulei suficient la truratie mare. Acum ,....daca acel "trancanit" este de la patina intinzatorului sau de la tacheti. Asta nu pot sa-ti spun , ca nu am vazut motorul , dar itipoate zice mecanicul.
     
  11. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Maine dimineata ma duc sa vad cum e pompa,am sa-i spun sa controleze si deasupra,sa vada daca e infundat ceva.
    Mecanicul este de parere ca tachetii sunt uzati,dar depinde mult de starea pompei.Sincer nici eu nu reuseam sa inteleg clar daca zgomotul provine de la intinzator,se auzea cam tot...
    Ma gandesc sa bag Bardhal 5 w40 pentru ca este aditivat, daca raman brusc fara presiune macar nu gripez imediat,sper sa fie mai ok decat castrol 0 w 40...
    Totusi nu inteleg de ce nu se raceste bine uleiul...ma gandesc sa montez un radiator suplimentar pentru ulei,mai ales ca am de gand sa tunez,cum e acum nu e in stare sa duca nici macar 180 de cai...
     
    Ultima editare: 21 Feb 2011
  12. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    nu are voie sa nu raceasca uleiul. Undeva este o problema . Trebie sa-i dai de capat si apoi sa tunezi . Vezi poate il combini sa-ti faca o spalare de motor . apoi montezi un motoras electric la pompa de ulei , cu baia jos si o pui sa traga prin sorb solutie de spalat motoare. Dupa ce ai spalat tot circuitul , montezi baia la loc, pui un ulei oarecare, o pornesti , mergi cu ea un pic fara sa-i dai talpa, lasi sa se incinga motorul , apoi dai uleiul jos si filtrul. LA urma , pui ulei bun , filtru original si ar trebui TEORETIC sa ai motorul curat ca nou .
     
  13. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Azi dimineata am cautat in patru locuri diverse uleiul Bardhal 5 w 40...s-a terminat,s-a vandut tot!Pur si simplu se vinde ca painea calda in Lombardia!
    Pana la urma am cumparat Castrol Magnatec 5 w 40 502 00\505 00,Mi-a fost recomandat ca o optima "alternativa"...
    Intre timp,la cererea mea mecanicii au dat baia jos,capacul la chiuloasa,pompa de ulei si au curatat bine tot, cu o solutie speciala,pompa fiind bagata si sub presiune.Mentionez ca era multa mizerie,depozit negru si dur pe suprafete,probabil malul s-a dus cu cele 3 flushuri pe care le-am facut...
    Ca tot eram acolo am schimbt si uleiul in cutie si toate bratele de la suspensie..
    Dupa ce am schimbat si filtrul,am bagat uleiul nou,a intrat exact 4 litri.Data trecuta am pus 3,6 litri si era deja prea mult!
    De data asta am bagat filtrul de ulei original,deasemeni si uleiul pentru cutia de viteze original,uleiul de motor este cel pe care il recomanda Castrol pentru motorizarea asta.
    La prima cheie motorul suna destul de sec,la a doua suna cum suna mereu la cald,la a treia deja s-a schimbat muzica! Si asa a ramas!!Sper ca am rezolvat...am facut un mic test dar nu am reusit sa incalzesc uleiul ca alta data!se pare ca sta un pic mai rece acum.
    Concluzia:motor neglijat total de fostul proprietar,care era un batran si probabil nu a trecut niciodata de 130 km\ora...Ulei prea fluid,si mai ales trecerea de la minerale la fullsyntetic a fost fatala!
    Mecanicul mi-a spus ca intinzatorul este ok,nefiind posibil sa fie miscat,era tensionat,in schimb mi-a spus ca am cel putin 2 tacheti care se descarca cam usor,desi nu i-a probat propriu zis,i-a apasat cu o surubelnita...
    Ramane sa fac cativa km acum cu uleiul asta sa vad cum se comporta,acum imi pare mai linistit motorul,un pic mai lent,dar daca nu imi mai face zgomot raman la Castrol.Probabil voi schimba numai filtrul,voi pune pe cel mai mare si voi mai baga inca 400 de grame de ulei in plus fata de acum.
    Sa speram ca totul e OK!!
    ps.nu am vazut multe motoare 1.8t, voua unde va sta acul la temperatura uleiului?in mers normal fara forja? Sau mai bine zis,la cate grade? ca mi-a venit si vag com-ul...
     
  14. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Exact asa cum ti-am spus si in topicurile de mai sus. MOTOR murdar . Ai facut ce ti-am spus si ai vazut ca era infect. Temperatura uleiului trebuie sa fie ca cea a apei . LA bord indica apa 90 de grade , dar de fapt ea are vreo 100 . La fel si uleiul . Trebuie sa fie la a doua linie dupa 60 de grade. La prima linie este 80 si al a doua 100. LA mine asa sta si are 200 K . In talpa se urca pe la 110 si chiar 120 . Sper sa fi fost la tine de la mizerie si nu din alte cauze .
     
  15. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Exact! ai avut dreptate. Cand am scos uleiul din motor a curs multa mizerie neagra,toata smoala din motor,desi aveam numai 1000 de km parcursi!
    Azi dimineaza era frig,am pornit cu emotie motroul,dar a pornit perfect!nu a tacanit deloc,pur si simplu perfect.
    In legatura cu temperatura uleiului,asa stiam si eu, ca trebuie sa stea intre 90 si 100 de grade,poate depasi in forja si 120 de grade,ma gandeam poate ca motorul asta e divers...
    Pana la urma...daca cineva isi doreste sa bage Castrol 0w40 edge sport si are un motor 1.8t si nu stie daca in ultimii 70k de km, a fost, sau nu ,bagat numai ulei sintetic, sa citeasca topicurile din urma...
     
  16. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Nu are nici o legatura EDGE 0W40. Un motor murdar se comporta la fel si cu mineral si cu sintetic. Tie ti se intampla la fel si daca bagai 10W40 . Acum , ai verificat-o ? Mai face la fel?
     
  17. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Pai asta ziceam si eu,daca esti sigur ca motorul este curat,atunci 0w40 este super,chiar simteam ca trage mai tare masina!
    Nu am probat inca sa incing bine motorul,mai bine las un pic uleiul sa patrunda bine peste tot,nu vreau sa ma grabesc.Pana acum se comporta excelent,mai ales la pornire,nu imi tacane deloc motorul!Sambata o scot in autostrada,voi vedea cum e cand se incalzeste bine,pana acum am observat totusi ca uleiul se incalzeste mai greu.
    Pana acum am probat cu masina asta 3 uleiuri diferite,primul Motul 4100 10 w 40 mineral,nu tragea deloc,in schimb era foarte silentios motorul.Apoi 0w40...motor zgomotos dar foarte performant,practic tragea de la 1000 la 7000 de rotatii fara ezitari.Magnatec 5w40 sintetic,mi se pare conceput mai mult pentru protectie decat pentru performanta...
    Ps motorul asta face mizerie exact din cauza uleiurilor minerale,nu le suporta absolut deloc,20 de valvole cu turbo super incins,si compresie de aspirat,undeva trebuie sa fie si un compromis,nu?
     
    Ultima editare: 24 Feb 2011
  18. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    mai silviu . Tu vrei si RACING vrei si motor curat . Cu vrei si cu .... in .... si cu sufltetul in rai . Daca vrei performante de racing ...si sa tii motorul la 8000 RPM baga-i 10W60 si ai terminat smecheria . Nu iti pot spune insa cum se comporta la rece si cu mizeria....ar trebui sa-l cureti de 2 ori pe an. Nici macar nu este agreeat VW. ZIci ca se incalzeste mai greu ? Este si normal .Ai spalat motorul. Acum NU se incalzeste mai greu , inainte se incalzea prea repede :) Smoala aia pe care ai avut-o in motor iti izola motorul termic si nu mai permitea racirea corespunzatoare, pe langa faptul ca it putea infunga motorul . Bine ca ai rezolvat-o si ca acum esti multumit cum merge. Acum ce ulei ai pus?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    De la porniri la rece ati ajuns la discutii despre uleiuri. Urmatoarele posturi vor fi sterse daca sunt Off Topic. Multumesc de intelegere.
     
  20. silviu8x

    silviu8x 6th Gear Member

    Înscris:
    14 Iul 2010
    Locație:
    Brescia
    Masina:
    Audi A4 CAGA 2008
    Scuze!
    OT am rezolvat problema cu zgomotul la rece, spaland motorul chimic si mecanic,apoi am bagat ulei Castrol Magnatec 5 w 40 sintetic, specific pentru benzinare.
     

Distribuie pagina asta