1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor benzina 2.0 la Audi 80 - 90 - 100 ( B3 - B4) - discutii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Modele clasice' creată de click, 12 Sep 2007.

  1. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Pentru Audi 13

    RT cred ca este motorul de 2,0 L in 5 cilindri care are injectie KE3 Jetronic. Posteaza o poza cu el si iti spun exact.

    Pentru Pigglet

    Partea cu componenta defecta suna cam nasol. In general se defecteaza mai multe lucruri. Trebuie sa faci diagnoza cu blink code, daca iti da cod 1111 poti sa incepi sa cauti altul. Codul lui este 0 261 200 220 / 893.907.404 ? Regulatoarele de presiune diferentiala sunt diferite in functie de tipul de motor. In partea de sus au un cod din mai multe cifre, ultima cifra difera in functie de motor. Nu pune cu alta cifra pentru ca nu o sa mearga. Nu conteaza mufele, cel mai simplu este sa montezi becul de check engine si sa folosesti suportul de siguranta de pe releul pompei de benzina (daca exista). Acolo ai masa si iesirea din calculator. Acel locas de siguranta era portul de diagnoza la primele modele, nu a fost gandit sa montezi acolo o siguranta, cel putin nu permanent. Problema este rezolvabila daca distribuitorul functioneaza corespunzator sau ai altul bun + regulator de presiune diferentiala. Calculator gasesti mai usor. Nu te complica cu carburatoare sau alte tampeni ca nu merita.
     
  2. piglett 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2011
    Locație:
    suceava
    Masina:
    80 B3 Quattro 1990, 2.0 8V (3A) 113CP
    Ok !
    Multumesc Alex. La orele 17 ma apuc sa schimb senzorii, sa verific lambda si sa vad daca s-a rezolvat problema avansului pe scanteie.

    Codul Motronicul este cel scris de tine: 0 261 200 220 / 893.907.404. Ai vreunul ?
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iun 2014
  3. Audi13 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Mar 2011
    Locație:
    Bistrita
    Masina:
    Audi 100, 2.0E, 1990
    Multumesc.
    Asta e motorul. Deci sigur e KE 3 ? Nu ar trebui sa aiba o inscriptie ceva cu tipul de injectie ?

    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Iun 2014
  4. piglett 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2011
    Locație:
    suceava
    Masina:
    80 B3 Quattro 1990, 2.0 8V (3A) 113CP
    @Audi13
    Autodata spune ca motorul RT are KE-Jetronic 2.5; n-am vazut pe nici o masina cu jetronic sa scrie de care e. Ia codul de pe repartitor si cauta-l pe net.

    Revenind la a mea:
    Am schimbat aseara senzorii de temperatura apa si detonatii. Si-a trebuit sa-i imbogatesc amestecul ca sa-l pot porni. Acum am avans pe scanteie, deci problema era din motronic. Dupa ce s-a incalzit aveam relanti la 1200 de ture, i-am mai luat din amestec, statea la 900.
    Avansul ,la 900 de ture, l-am pus la 6 grade. Am masurat curentul prin DPR, fluctua intre 8 si 12mA. Am iesit la ture cu el, trage, nu mai intrerupe, porneste la cald...
    Astazi dimineata am incercat sa-l pornesc. Da fix cate o scanteie pe fiecare cilindru si pauza. Indiferent cat incerc nu porneste.
    Tind sa cred ca DPR-ul nu lucreaza corect.
    Mai incerc diseara.
     
  5. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Audi 13 motorul din poza este cu injectie K Jetronic, adica injectie mecanica simpla care nu are nimic electronic in afara de stabilizatorul de ralanti.

    piglett, scanteie trebuie sa ai atat timp cat motorul se invarte. Daca ramai fara aprindere trebuie sa descoperi cauza, cel mai probabil senzorul hall de pe distribuitor sau vreo problema in instalatia electrica. Calculator nu am dar se gasesc pe ebay.
     
  6. piglett 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Iun 2011
    Locație:
    suceava
    Masina:
    80 B3 Quattro 1990, 2.0 8V (3A) 113CP
    Revin cu update-uri despre 3A-ul meu:
    Motronicul era mort. Nu vroia sa comande DPR-ul, s-a hotarat sa-mi dea scanteie ATDC, nu comanda regulatorul de relanti, nu avea nici un efect la deconectarea senzorului de pozitie al debitmetrului.
    L-am schimbat si totul a functionat circa 150 de km. Dupa care motorul a inceput sa galopeze intre 1500 si 3000 de ture. Doua dintre mansoanele din material plastic ale injectoarelor au crapat si-a inceput sa traga aer fals. In plus, senzorul de pozitie al debitmetrului a cedat. De aici galopa. Am facut comanda din Polonia de altul "nou din China". O porcarie, n-am reusit sa reglez tensiunea pe pinii 2 si 3 la 0.15-0.17V. Am reusit sa-l cobor pana la 1.8V. Deocamdata am montat alt cablaj in carcasa potentiometrului, de pe un 1.8L. Nu functioneaza corect, dar se poate circula.
    Codul piesei e: 3 437 224 034. Daca are cineva asa ceva functional...
    Voi purcede zilele astea la creearea unui tutorial pentru diagnosticarea si reparatiile pe KE-Jetronic, ca sa le fac viata mai usoara si altora.
    Zi frumoasa s-aveti!
     
  7. abam 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Sep 2014
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi 80 Quattro ; 2,0 ACE, 1995
    Salutare frati "Audisti",
    Sint nou-nout in gasca voastra, acesta este chiar primul meu mesaj spre voi.
    Am un Competition 1995, motor ACE, stare exceptionala, il iubesc si vreau sa-l pastrez.
    Am oarece probeme cu turatia la relanti.
    Mecanicul spune ca e din calculator, eu am incercat cu un altul dar tot la fel merge.
    Mai exact, dupa circa 3 min de la pornire, perioada in care merge best, de la cele aprox 900 rpm sare brusc la 1500 sau chiar la 1800rpm.
    In sarcina dupa cele 3 min, motorul se opreste brusc si ca sa pot totusi sa merg, trebuie sa scot mufa de la regulatorul de relanti.
    Ce ma fac ?
    Poate cineva sa ma "lumineze" ?
    Multumiri moldovenesti!
    (uitasem, sint din Iasi, curin atasez foto).
     
  8. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Problemele cu turatia variabila la ralanti sunt cel mai probabil din cauza unei lipse de etanseitate a traseului de admisie. Cea mai frecventa cauza sunt oringurile si inserturile din plastic ale injectoarelor, apoi fisuri ale tubulaturii de admisie sau ale sistemul de ventilatie a carterului. Este posibil sa ai si reglajul de CO incorect tocmai pentru a compensa aerul fals care scapa in admisie. Regulatorul de ralanti este proiectat sa stea partial deschis atunci cand nu este alimentat, din acest motiv creste turatia cand este deconectat.
     
    Ultima editare: 16 Sep 2014
  9. FelixAlin 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Noi 2014
    Locație:
    Panciu, Vrancea
    Masina:
    Audi 100 2.0 1991
    Salutari.. Am un Audi 100, 2.0 benzina anul 1991, inmatriculat in 92. Problema e ca.. am ramas fara benzina chiar la 50 de m de Peco, norocul meu a fost ca am si instalatie GPL. De atunci masina nu a mai vrut sa porneasca pe benzina si de mai bine de jumatate de an merg cu ea doar pe gaz. Cu acceleratia la fund porneste pe benzina dar nu sta la relanti. Recent am fost la un service si mi.au spus ca problema e la pompa.. nu da debitul care trebuie. Sunt in cautarea unei pompe de benzina, va rog sa ma ajutati :(
     
  10. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
  11. Marin Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2011
    Locație:
    Snagov
    Masina:
    100,2.0 ACE,1994
    Problema Audi 100 2.0E 16V

    Salut ! Am si eu o problema cu pornirea la un audi 100 2.0E 16v , porneste ( motorul merge intrerupt) 3-4 secunde si se opreste .... Mentionez ca am schimbat chiuloasa din cauza ca cine mi-a scos supapele din cea veche a ciupit din orificii pe interior .... Chiar am nevoie de ajutor , stau cu ea pe bara de aproape 1 an !
     
  12. Vioara8891 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Feb 2015
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi 80 ( B4), 2.0 (66 KW / 90 CP), 1994
    Salut! Am Audi 80(B4) 2.0. 90 CP ABT, 1994. In luna Decembrie am schimbat la ea cureaua de distributie, pompa de apa, termostatul, inca 2 curele ... masina merge normal ... acuma merge in suturi nu mai are demarul pe care il avea innainte de schimb, tin apasat pe aceleratie pana la fund si nu se accelereaza (dupa cateva sec. se accelereaza, eram in mijlocul intersectiei nu se acelera). Ce problema poate sa fie?
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Feb 2015
  13. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Ar putea fi senzorul de turatie .
     
  14. Ionut lucian

    Ionut lucian Gold Member

    Înscris:
    6 Apr 2011
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 1,6 BENZINA "97
    Marin Ionut nu am inteles, cine ti-a schimbat chiulasa ti-a facut scaunele la supape ? Masina pana sa se umble la supape cum mergea ?


    Vioara cand ai schimbat distributia ai tinut cont de pozitia fuliei axului intermediar cel care invarte delcoul ? Cum ai tras motorul la semne? Este posibil sa nu fie trasa la semne si sa nu fie reglata aprindera. Mai poate fi si de la injector . Dar mai intai verifica sa fie trasa la semne . Poate sa fie si senzorul de turatie cum a zis Cobi.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Feb 2015
  15. dzsani 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2009
    Locație:
    Medias
    Masina:
    Audi Coupe
    Buna, am un 89 coupe, 1984 cmc, la care cand motorul e rece (la pornire( relantiul sta la peste 2000 de ture. Incalzindu-se motorul relantiul scade ajungand pe la 1000 de ture. E normal asa ceva? Ceva sfaturi?
     
  16. cobi

    cobi Gold Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    Ex :Audi
    Cu consumul cum stai ?
     
  17. Bisoi Ionut 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Apr 2016
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    Audi 80 b3 2.0 benzina 1992
    Nu imi dau seama de ce intrerupe in functionare si nu mai are zvacul ala. Cand dau sa o accelerez , se gatuie si intrerupe iar pe esapament se aude cum intrerupe. Am schimbat filtrul de aer, filtru de benzina si bujiile. De la ce mai poate fi ?
     
  18. cyrus 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Oct 2017
    Locație:
    dr.tr.severin
    Masina:
    audi 80 /2.0e/1989
    Este un motor cod 3A
     

Distribuie pagina asta