1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Rectific, si imi cer scuze pt confuzie, m-am uitat din nou la ordinea furtunelor si este asa: stutul de jos duce in separatorul de ulei de la intercooler
    stutul din stanga duce la turbo
    stutul din dreapta de langa mufa duce in furtunul de la gazele carter

    Am sa va istorisesc ce am gasit la motorul fratelui meu , tot un AEL. Se auzea un shuierat foarte enervant la accelerare din partea dinspre EGR... Am deschis capota si el accelera motorul in timp ce eu ma uitam sa vad o posibila problema... si SSURPRIZA pe la garnitura galeriei de admisie se vedeau vapori de ulei iesind.... Am decis sa dau jos galeria sa vad cum e cu garnitura, si ALTA SURPRIZA , galeria de admisie se tinea in numai 5 suruburi( din 8 cate trebuiau sa fie) si alea 5 le-am desfacut cu MANA libera.:think: Daca tot am dat admisia jos am verificat-o si pe cea de evacuare unde am gasit cateva suruburi slabite ( ca si la AAT-ul meu) Ok, dupa ce am pus-o la loc , poate sazica fratele meu ca i-au revenit armasarii sub capota;)) ....Asa ca verificati si treaba asta
     
  2. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Dupa mult timp vrem sa reimprospatam acest topic cu informatii utile despre motorul 2.5 TDI cod motor AEL . Domnu' Nelu ne va informa despre o sita a pompei de injectie . In sensul acesta am sa postez cateva poze.
     
    Ultima editare: 10 Ian 2011
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Săgeata roşie indică şurubul sub care există un filtru al pompei, extrem de fin care reţine impurităţile ce reuşesc să treacă prin filtrul de carburant al maşinii.
    Se adună acolo mizeria din motorină şi formează un gel, împiedicând alimentarea corectă a pompei şi întârziind răspunsul la accelerare.
     
  4. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Ce-mi plac mie astea..C4..
    Iar motorizarea asta in cinci, AEL, de 140 cai cu sase este dementiala.
    Din ce am inteles pompa de injectie ar fi mai sensibila, in rest..tanc
     
  5. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Nu e adevarat treaba cu pompa sensibila , sunt unele cazuri izolate cu niste pompe defecte , dar nu e o boala generala la C4 cum e la C5 de exemplu! Niste minusuri ar fi la pompa de vacuum si la fulia mare de cauciuc de la arborele cotit care necesita schimbata cand incepe sa isi faca joc ( am avut caz in care am schimbat arborele cotit din cauza fuliei acesteia) Acest motor daca e reglat cum trebuie si e in parametri cat de cat are un consum de invidiat si o lunga durata de viata. O alta problema ar fi la cutia de viteze cea in 6 trepte , cum avem noi pe AEL-uri, daca nu are ulei bun in ea incep sa se duca sincroanele...in rest cum ai zis si tu l.u.v e un TANC
     
  6. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    AEL-ul este într-adevăr foarte reuşit. La vremea lui, a fost "nec plus ultra" în materie de diesel, scos de Audi. Din păcate a avut o viaţă destul de scurtă (3 ani) pe modele Audi, fiind înlocuit de un V6 de aceiaşi cilindree, problematic şi complicat. Dar şi-a continuat cariera cu succes pe Volvo, după 1997 (V70, S70)
    Se poate duce cu destulă uşurinţă către 180 CP cu cip. Cine vrea mai mult, cu altă turbină (am înţeles că cea de Mercedes 320 CDI ar fi excelentă) şi cu FMIC, poate sări la 220 cp.
     
  7. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Ba eu as zice ca pompa de injectie este un punct sensile la acest model. Eu unul am patit-o si am tot cautat pe net informatii. Am observat atunci ca nemtii se tot plangeau de "Einspritzpumpe". La masina mea cred ca era capul hidraulic dus, vara ajunsesem sa umblu cu 4 bidoane de apa in portbagaj ca sa pot raci pompa. Am gasit o pompa reconditionata pe ebay, acum sper sa ma tina multa vreme. Ca idee, se pare ca difera pompa de AEL fata de cea de AAT (cap hidraulic de 11 fata de 10) deci atentie la inlocuire, luati dupa cod.

    Cat despre cutie, numai de bine. Insa, trebuie schimbat uleiul sau ba ? Intreb asta pentru ca am gasit in cartea masinii o mentiune ca uleiul pentru cutie este "for life". Voi l-ati schimbat ? Daca da, ce ati folosit (pentru cutia ARX)?

    Fulia aceea de vibrochen am schimbat-o si eu, dupa ce am observat niste puncte de sudura (da, fiind dubla masa, fusese sudata !!!). Motorul s-a trezit la viata si mi-a multumit, schimbarea a fost flagranta !! La fel si volanta, este tot dubla masa pe AEL, pe cand la AAT s-au pus si simple.

    Un alt punct slab ar fi catalizatorul. De curand am decis sa il dau jos (mersi Nelu pentru impuls!) si acum regret mult ca nu am facut-o mai de mult si ma chinuiam sa il tot spal. Motorul fiind mare si cerind sa fie turat, mersul in oras inevitabil va infunda catalizatorul. Deci: luati o bucata de teava de 50 cm lungime si 60 mm diam exterior, ii sudati o flansa (distanta intre cele 3 gauri de prindere pe galerie este de fix 84 mm) si veti face cel mai potrivit cadou motorului !

    Ma bucura sa gasesc asa fani ai acestui model (rar, as spune eu). Imi place reactia multora cand le comunic anul de fabricatie, linia masinii inca se tine bine si nu isi tradeaza virsta.
     
  8. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Deasemeni, motorul AEL s-a pus si pe LT-uri, unde sigur nu a avut o viata usoara si totusi a rezistat.
    Am o nedumerire: ce turbina "originala" este mai buna pentru AEL? Intreb pentru ca am gasit, in configuratie originala, atat turbine K14 cat si K16. Care ar fi diferentele ?
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    ...la boîte de vitesses est sans entretien, l`huille assure le fonctionnement sans le remplacer... Am citat de pe site-ul francez, AudiPassion

    In condiţiile în care nu sunt pierderi, trebuie făcută o verificare a nivelului acestuia, şi, părerea mea este că nu vom găsi în România un ulei mai bun decât cel pus de fabrică.
    Ori de câte ori am procedat altfel, am regretat. Am schimbat rulmenţi la cutii, simeringuri, lăsând uleiul original să curgă. Aveam altul, cu nişte specificaţii (pe hârtie) mult superioare. Momentul adevărului apărea în zilele geroase când uleiul cel grozav, devenea un clei care aproape-mi rupea maneta de viteze.
     
    Ultima editare: 12 Ian 2011
  10. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Am fost solicitat pe PM să pun imagini cu alinierea distribuţiei motorului AEL
    Mai jos sunt poze ale marginei chilasei cu piesa aia specială de aliniere a axei cu came cu chiulasa (fanta din axul camelor trebuie să fie paralelă cu marginea chiulasei) În lipsa acelui dispozitiv, se poate improviza cu o cheie fixă de 10 introdusă în acea fantă.
    La arbore, există un reper marcat pe fulie şi unul marcat pe apărătoarea curelei de distribuţie. Cele două trebuie să fie "in line".
    Mare atenţie, că unii mecanici demontează apărătoarea şi pe urmă caută în zadar reperul. Pentru scoaterea curelei vechi este necesară demontarea apărătorii, dar după înlocuirea ei cu cea nouă trebuie remontată pentru orientare.
    La pompă e simplu. Trei repere, unul pe corpul pompei, unul pe suportul pompei şi unul pe flanşa de metal din faţa roţii dinţate de curea, a pompei. Şi acestea trebuie să fie coliniare.

    De regulă sunt necesare ajustări la reperele pompei pentru un timing corect, dar cu acest reglaj brut bine făcut, motorul va porni.
     
  11. cgru 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1997
    multumesc pentru informatii. Sunt foarte folositoare.
    Intrebarea mea ar fi: daca nu vad semnele pe fulie si pe aparatoare pot sa ma ghidez dupa semnul de pe volanta?
     
  12. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    In cursul zilei de azi , pt linistea mea sufleteasca m-am apucat sa dau jos galeria de admisie , EGR, 'sita' din pompa de injectie si conducta care face legatura intre wastegate si turbina. Galeria de admisie avea ceva mizerie depusa pe ea de la EGR , conducta de la wastegate era complet infundata de calamina , stutul de care spunea Nelu in posturile precedente , era de asemenea infundat ; asa zisa sita am dat-o jos si acel surub are niste gaurele prin el , l-am suflat bine si l-am pus la locushorul lui. Maine urmeaza sa dau jos pompa de injectie sa verific de unde vine problema cu START OF INJECTION, din cate am inteles este un pistonaj pe fundul pompei care se gripeaza din cauza apei din motorina noastra extraordinara care isi merita toti cei 5 lei pe litru. Atasez cateva poze cu ce am incercat sa fac azi :P
     
  13. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ce invenţie nenorocită este acest EGR! Mă uit la stratul acela de funingine din admisie şi nu-mi vine să cred cât de groasă e crusta. Îmi dau seama că nici motorina spaniolă nu-i mai bună ca a noastră.
    Sigur am fost că vei găsi ştuţul din poza a 4-a înfundat, iar informaţia despre intake manifold pressure, de acolo pleacă spre ECU.
     
  14. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Pot sa spun ca si eu detin un AEL si sunt foarte multumit de el.Am incercat si eu chestia cu 0-100 si pot sa zic ca scot doar cu o secunda in +.Plus ca in orice treapta ma aflu masina accelereaza.Nici lag'ul nu-l simt ca la alte masini.
    Am condus un opel vecta B caravan 2.0 dti si pot sa zic ca c4 meu este mult mult superior din toate punctele de vedere(lag,accelerare,raspuns la comenzi.
    Chiar si servodirectia este mai usoara
    Ca lucrari de intretinere a motorului deocamdata am curatat injectoarele si am calibrat pompa de motorina deoarece am schimbato,bujii,fise bujii,filtru de aer si motorina.Pot sa zic ca e super ca performate/ consum.
    Apropo de consum:consumul meu mediu este undeva la 7.5 % acum iarna folosita 60-70 % urban
    consum urban 100% ceva mai sportiv undeva la 9.5 %
    consum extraurban undeva la 6 % mers in jur de 100-140 km/h
     
  15. cgru 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1997
    Start of Injection dupa parearea mea apare daca senzorul de avans nu mai funtioneaza in parametrii sau daca presiunea motorinei din pompa nu poate sa dea o valoare asteptata senzorului de avans. (parere personala de nespecialist)
    "The timing-device piston is held in its initial position by the timing-device spring
    (Fig. 3a). During operation, the pressurecontrol valve regulates the fuel pressure
    inside the pump so that it is proportional to engine speed. As a result, the enginespeed-dependent fuel pressure is applied to the end of the timing-device
    piston opposite to the spring."
     
  16. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    felicitari lui dodoloi pentru atentia acordata acestui model audi...putini sunt cei care mai si intretin masinie in ziua de azi...romanul e invatat cu talpa si atat....
     
  17. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Cum am promis , azi am reusit sa dau pompa de injectie jos.Dupa cum ma asteptam , pistonasul acela dintre capacele de jos a pompei era intepenit oarecum, sita de la senzorul de START OF INJECTION era neagra. Ca si sfat , daca nu aveti torx-uri bune bune , nu va apucati de treaba asta. Rezultat : ralanti-ul (dex online :) ) este ferm si fara trepidatii, motorul parca merge mai rotund si mai multa forta in subturatie ( se simte diferenta aceasta dupa ce am curatat si admisia si traseul de la turbo la wastegate).
    Poze pe sambata ca maine sunt plecat si nu am apucat sa descarc pozele de pe camera :P
     
    Ultima editare: 13 Ian 2011
  18. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    dorele sambata ne bagam si pe a mea sa facem cum ai facut la tine.....:)
     
  19. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Mii de scuze Catalin :P (ungureanuco) Am uitat sa multumesc pentru contributia ta la aceasta operatiune ( ai o lanterna care face minuni noaptea :)) ) Ne bagam si la tine , sa inviem mortu' :)
     
  20. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Exact esenţialul nu ni-l spui. Ai scăpat de eroarea START OF INJECTION ?
     

Distribuie pagina asta