1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Maine seara am sa il pun pe vag com , nu am avut timp.
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Cum "trage" maşina? Sunt ceva schimbări în bine în toată plaja de turaţii?
     
  3. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    pot eu confirma ca merge mult mai bine ca am fost la un test drive imediat dupa ce a facut dorel treaba asta..se simte cum trage la fiecare treapta de viteza...te tine in scaun pana in treapa a-4-a ...a scapat de putinul fum care iesea la turatii mari si motorul merge foarte rotund...sambata urmeaza sa ma bag si eu la a mea sa fac aceeasi treaba.."bineinteles cu dodoloi de fata":)
     
  4. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Acelaşi lucru îl voi face şi eu mâine. S-a ars bujia de la cilindrul 5, oricum trebuie demontată pompa pentru scoaterea bujiei, şi cu acest prilej voi încerca să desfund acele site şi să mobilizez pistonaşul de avans.
    Sper să se simtă şi la mine schimbările.
     
  5. ungureanuco 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2009
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A6,2.5TDI,1995
    nu am mai avut rabdare pana sambata asa ca azi am dat pompa jos si am facut o curatare completa la tot ce inseamna site si pistonas....pistonasul mergea cum trebuie,am gasit in sita de la senzor putina pilitura si ceva mizerie in rest totul bine..am masurat senzorul si nu dadea la masa...avea 14,6 ohm.am dat bine cu spray de contacte sa se faca curatarea asa cum trebuie,am suflat cu compresorul prin orificii....am montat pompa pe masina am pornit-o si nu imi vine sa cred cat de rotund merge..trage super bine si la turatii sub 2000...toarce mult mai bine si se simte o schimbare numai in bine...la mine mai e o buba....am avut debitmetrul de aer defect ,am cumparat altul care a mers cel mult doua zile si ma gandesc ca era la fel de prost ca al meu...am luat un debitmetru de pe alta masina sa fac teste si merge de rupe cu alt debitmetru..al meu are placuta din el intrerupta si nu citeste valorile corecte..urmeaza sa caut un debitmetru dar mai intai sa mai fac rost de ceva bani ca am bagat bani in capete de planetara si tot ce inseamna bucse,capete de bara si brate(brate pentru ca vin cu tot cu pivotii de care aveam nevoie)
     
    Ultima editare: 14 Ian 2011
  6. bogdan89

    bogdan89 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta-Turnu Severin
    Masina:
    A6 c5 -1.9tdi AWX A6 c6 - 2.0tdi blb
    Salutare,am citit intreg subiectu prezentat mai sus!!!
    am curatzat si eu intreg sistemul de alimentare cu aer al motorului:galerie de admisie,egr si turbo!!!intradevar diferente f. mari
    mizerie de nedescris in toate....
    iar in legatura cu eroarea Start of injection 00550-10 vag com....
    imi galopa f rau la relanti.
    si toti mecanicii din severin mi-au spus sa schimb pompa,lucru care l-am si facut vreo 300 euro!
    observ ca totusi eroarea venea de la senzorul de start of injection care are os sita si se poate curatza!(a trecut un an de cand am schimbat pompa,incepe sa-mi para rau de cei 300 euro)
    o sa caut pompa sa verific din nou senzorul daca este murdar,desi stiu ca l-am scos si nu parea murdar!
    De cand am pus pompa n-am mai bagato pe tester sa verific daca e ok avansu sau daca e pusa corect,verificand basic settings sau timingul!!!
    DACA N-A RECUNOSCUT CODUL POMPEI E VREO PROBLEMA?
    PRIMA DATA CAND AM SCHIMBAT POMPA NU A PORNIT CU CEA CUMPARATA AM FOST NEVOIT SO REMONTEZ PEA VECHE CU REGULATORUL CELEI CUMPARATE SI IAR SO PUN PEA CUMPARATA SA REUSESC PORNIREA!
    AM INTELES CA E NEVOIE DE UN TESTER CAND SCHIMBI POMPA PT A FACE NOI SETARI???
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Veştile de la mine nu sunt bune deloc. Parcă presimţind ceva, înainte de a mă apuca de treabă mi-am zis să pun vag-ul pe maşină să văd ce am de făcut.
    Şi surpriză! Mare şi neplăcută! Needle lift sensor error 00542 input open!
    Verific senzorul la terminale, rezistenta infinită. Nu există contact între terminalele senzorului.
    Ce mi se pare ciudat este modul de a se manifesta al acestui senzor. Dacă-l măsor dimineaţa, până să pornesc maşina, arată 100 ohmi. Maşina porneşte normal, are putere, totul este OK nu s-aprinde niciun martor, până se încălzeşte puţin motorul. După 5-6 minute mi se aprinde acel martor şi injectorul cu fir nu mai arată nimic, circuitul din el devine deschis.
     
  8. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    De la injector sa fie si eroarea start of injection ? Motorul nu se balanseaza la ralanti , dupa ce e cald ?
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu ştiu dacă de la injector era eroarea, cert este că de când nu mai funcţionează am putut să şterg eroarea Start of injection,fără să mai reapară, lucru care înainte nu era posibil. Rămâne insă cealaltă, needle lift sensor 00542 input open pe care n-o pot sterge, adică reapare imediat.
    Motorul merge normal, nu se balansează la ralanti, dar timingul s-a modificat fără să intervin în vreun fel, acum am 4 grade ATDC.
     
  10. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    salutare

    vin si eu in discutia voastra cu o problema ,acum un an de zile la masina mea a aparut urmatoarea chestie ,motorul meu nu mai mergea rotund la relanti si pornea greoi dimineata. dupa zeci de teste si zeci de meseriasi si service-uri,am ajuns si am schimbat pompa de injectie.a mers binisor vreo 2 zile dupa care la fel .am observa ca dupa drum lung 2-300 km motorul isi revine si mg bine dar dupa ce se raceste dezastru.am facut un test de compresie , ma-m gandit ca poate fi vreo supapa si am obtinut valori aproximativ egale intr 28 si 30 bari .aveti vreo idee cam care ar fi valorile normale.si care ar fi cauza
     
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu prea-ndrăznesc să-ţi dau sfaturi, nici maşina mea nu reuşesc să o fac să meargă cum mi-aş dori.

    Testul de compresie cum a fost făcut?
    Te întreb pentru că dacă s-au demontat injectoarele nu mai are rost să-ţi sugerez să te uiţi la diuze pentru că probabil ai văzut în ce stare sunt.
    Dacă s-au demontat bujiile, atunci verifică injectoarele. Sunt injectoare care lucrează foarte prost la rece şi la ralanti şi excelent în turaţii şi la cald. Pompa de injecţie am înţeles c-ai schimbat-o, dar nu-i exclus ca şi pompa asta care ai pus-o să aibă probleme de cap hidraulic la limită.
     
  12. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Am o problema si am o intrebare pentru colegi forumisti:
    Dimineata motorul porneste ok.Mi sa intamplat la -20 C sa imi patineze electromotorul o data.Dupa ce motorul functioneaza cam jumatate de ora,daca incerc sal pornesc iar dupa cateva minute(presupun ca temperatura motorului e undeva la 40-60 C )imi porneste foarte greu.Mi sa intamplat sa omor bateria cu pornirea la cald.
    Daca scot senzorul de temperatura al apei si imediat pun contactul si dau cheie porneste "la sfert".
    Stiu ca am probleme cu termostatul care sigur a ramas pe deschis deoarece rar imi trece temperatura de 60(maxim 70)
    Am citit pe forum ca un coleg ar fi avut exact aceasi problema si s-a rezolvat cu reglarea avansului static.
    Intrebarea mea este:
    Cum se regleaza avansul static la acest motor?Mi-am cumparata interfata vag-com si ma gandeam ca pot sa rezolv singur problema.
     
  13. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    testu a fost facut cu motorul putin cald prin orificiile de la bujii.injectoarele au fost verificate cand am schimbat pompa de injectie in vara,nu stiu ce sa zic de pompa care am schimbat o,ai idee cum se verifica sau unde se poate verifica pt ca in bacau sau in piatra neamt nu am gasit nici un service care sa faca asta,cu pornirea surpriza dimineata am scos mufa de la senzorul care zicea in coleg mai sus,si nu mi a venit sa cred la -13 grade a pornit ca vara.
     
  14. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw

    Uită-te la postul 30, imaginea a treia, poza nr. 6.45.
    Reperele 1 şi 2 trebuie să fie în linie. Aceste repere sunt pe corpul pompei, pe fulia pompei şi pe suportul pompei. Timingul corect, specificat, este 1,8 BTDC. Fără un reglaj brut bine făcut, cu VAG-COM-ul nu-l poţi "trage" la semne.
    El îţi spune doar ce valori are avansul.
     
  15. zanga 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2010
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A6/C4, 2.5 AEL
    buna seara, sunt nou aici pe forum am un a6 , 96 2.5 ael , am o problema la el , nu mai trage cum tragea cand l`am luat din germ si pe langa toate scoate si fum negru , puteti sa ma ajutati cu niste sfaturi ?
     
  16. thedoctor 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Ian 2011
    Locație:
    on recaro seats
    Masina:
    type 8C5 7K9
    Acesta eroare imputita are din pacate mai multe cauze, deci metoda eliminarii e cea care da roade.
    - Commencement of injection valve - valva N108 din pompa defecta
    - Needle lift sender (G80) defect
    - rezervorul de motorina gol
    - alimentarea cu motorina defectuoasa
    - avansul eronat: a se vedea cand motorul are cel putin 85 de grade, pe vag com, modulul engine, basic settings, grupul 000, si se bifeaza TDI timing graph si se analizeaza linia de grafic dupa s-a mai povestit aici pe forum.
    Pentru inceput, se incepe obligatoriu cu avansul si se continua cu restul prin metoda eliminarii.
    Felicitari pentru initiativa acestui topic interesant.
     
  17. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Pot fi o mie de cauze. De la motorina pe care o foloseşti până la turbină la capătul puterilor, pompă cu cap hidraulic la limită, supapă EGR deschisă permanent (mizerie), avans dereglat, debitmetru "pe ducă", catalizator înfundat, sau sumedenia de valve cu funcţionare aiurea.
    Nu e simplu să-l resuscitezi. Testeaz-o intâi, vei avea un minimum de informaţii. Măcar ştii de la ce pleci, şi nu te-apuci să schimbi fără rost piese şi consumabile, altminteri perfect utilizabile.
     
  18. zanga 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2010
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A6/C4, 2.5 AEL
    Mc mult , am sa ii fac o diagnoza mai intai , si am sa va tin la curent
     
  19. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Da doctore, mi-am "scărpinat" maşina cam prin toate locurile pe care le-ai menţionat. Cu rezervorul gol nu circul, e drept nici cu el plin, dar între 30 şi 40 de litri are întotdeauna. Am inspectat tot traseul pe care-l străbate motorina prin conductele de sub maşină şi nu sunt probleme, n-am conducte strivite. Când am schimbat filtrul de motorină am suflat cu aer comprimat şi turul şi returul, bolborosea rezervorul de nu-i adevărat. Debit am pe tur, pot să umplu un pet de 5 litri într-un minut.
     
  20. 11-YYY

    11-YYY 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Călimănești
    Masina:
    Audi URS6 4.2 AEC
    Pompa AEL

    Aceasta eroare apare in general din cauza pistonasului care regleaza inceputul momentului de injectie.Acesta trece prin partea de jos a pompei,perpendicular cu axa pompei,si intr-o parte are capac si in cealalta parte are motorasul care misca pistonul. De cele mai multe ori da aceasta eroare deoarece se blocheaza pistonasul. Se poate verifica,se desface si daca poti sa misti pistonasul cu un spit,inseamna ca nu e blocat.
     

Distribuie pagina asta