1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Am reusit sa rezolv problema cu startul.masina porneste ok acum pe orice vreme...totul era din reglaje fine...cu vagul...si iar reglaje...iar pornire...totul merge ok...
    Am o intrebare:Pe termen lung vreau sa-mi schimb turbina...in caz ca ma lasa...si m-ar interesa sa stiu ce turbine se potrivesc...si daca pot sai dau un plus de putere fara sa-i fac schimbare de mape...sau chip.
    Si alta chestie care mia placut dupa ce am facut o tura cu un a6 C5 1.9 tdi(tot 140 cp cred) se tura mai repede si avea cursa la schimbator mult mai scurta.Aveti idee cum as putea sa fac chestiile astea?
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    1,9 TDI are maxim 131 CP, dar sunt (cele mai multe) şi cu 116 CP. Turbina... trebuie aleasă tot una cu geometrie fixă, eventual mai mare, (prin Canada un individ şi-a pus de SCANIA) pentru că cele moderne cu geometrie veriabilă n-ai cum să le acţionezi, (vacuum într-un caz, presiune în celălalt) sau, -mă rog- e dificil să le faci să funcţioneze corect în regim amatoricesc.

    Cutia n-ai cum s-o modifici, cursa timoneriei e mai lungă la cutiile din generaţiile mai vechi.

    PS Aş dori să menţinem acest topic, strict pentru motorul AEL !
     
  3. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Revin cu o intrebare:
    Pana sa schimb termostatul(era defect...apa nu urca niciodata mai mult de 60 grade C)motorul nu avea variatii de turatie.Acum cum apa sta la 90 dupa ce merg un pic cu ea imi variaza turometrul cam cu 50-maxim 100 de rpm.
    Are cineva idee de ce?
    Pana sa ajunga pe la 80 motorul nu variaza deloc in turatie la relantii.
     
  4. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Cauze probabile

    -avans nu tocmai corect
    -supapa EGR are ceva "scăpări" şi perturbă funcţionarea liniştită a motorului
    -ajustarea cantităţii de motorină pe care o face ECU când apa-i la 90 de grade este prea "adâncă" şi motorul are tendinţe de a se opri. Imediat intervine tot ECU crescând debitul şi de aceea apar pulsaţii în funcţionare. Acest comportament este o consecinţă a avansului incorect. Dacă pulsaţiile sunt regulate poate fi şi un injector cu funcţionarea perturbată la turaţii reduse când se încălzeşte.

    Porneşte maşina cu debitmetrul scos din carcasa filtrului de aer şi observă mişcarea clapetei pe la capătul dinspre aspiraţie. Evident cu mufa debitmetrului la locul ei. Ar trebui să stea clapeta aproape într-o poziţie fixă în condiţiile în care EGR-ul nu mai are niciun rol în această situaţie.
    Până şi motorina (proastă) poate cauza o astfel de manifestare.
     
  5. 11-YYY

    11-YYY 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Călimănești
    Masina:
    Audi URS6 4.2 AEC
    Mai este o posiilibtate:
    Cand ajunge la temperatura optima,ECU regleaza altfel avansul in pompa.Cel mai probabil trebuie sa mai umbiil putin la avans. Salutare

    Sau poate dupa ce se dilata furtunele un pic,incepe sa iti traga aer pe conducta de motorina.Ar trebui verificata si treaba asta

    Mai trebuie sa tai din tija,asa scurtezi cursa.

    Pe viitor daca mai postezi consecutiv o sa-ti sterg toate mesajele. Foloseste butonul Edit. Ai la dispozitie 60 minute sa editezi un mesaj odata scris. Citeste si respecta regulamentul.
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Mar 2011
  6. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Ma gandesc cum da caldura sa incep sa curat motorul(pe interior)galerie de admisie,evacuare,turbo,egr.
    Vreau sa scot catalizatorul pentru ca e infundat iremediabil.Cel putin asa cred dupa ce am incercat sal curat toamna trecuta.
    Are cineva idee daca afecteaza intr-un fel scoaterea catalizatorului?
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Aruncă catalizatorul, fără regrete. Nu-l poţi desfunda, am încercat şi eu şi alţii. Câştigul în privinţa felului cum răspunde maşina la acceleraţii este enorm.
     
  8. zanga 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2010
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A6/C4, 2.5 AEL
    2.5 Ael improvizatie !

    am si eu o mare rugaminte .....am un 2.5 ael si mi`am anulat egr (care era infundat , nu tragea si scotea si fum ) inainte de el mi`am facut o tablita identica cu garnitura .....acum trage mai tare si nu mai scoate asa mult fum
    Este bine ce am facut?
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Motoru-ţi va rămâne pe veci îndatorat, că i-ai scos din meniu doza zilnică de funingine.
    Este excelent ce-ai făcut!
     
  10. zanga 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2010
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    A6/C4, 2.5 AEL
    mc mult , paste fericit si o primavara frumoasa va doresc :)
     
  11. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    salut acea supapa din pomp de injectie are o siguranta care tine pistonasu actionat de un arc trebuie sa fie la nivelul supapei modifica niste presiuni in pompa




    Am rugamintea sa faci un efort ca sa formezi propozitii si fraze intr-un mesaj scris pentru ca altfel nu se intelege nimic din ce vrei sa spui in mesaj. Dupa punct sau la inceputul propozitiei sau frazei cuvantul se incepe obligatoriu cu litera MARE. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Iun 2011
  12. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Salut. Poate sa-mi spuna si mie cineva cum as putea sa reglez distributia pentru ca semnul de pe fulia de la arbore e de negasit iar la volanta nu stiu ce punct de reper sa iau, pentru ca in acea gaura ovala care exista in carcasa cutiei de viteze nu are nici un semn. Astept un sfat. Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Iun 2011
  13. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Topicul ăsta are doar 8 pagini (până acum). La pagina 3 era informaţia care te interesa.
    Nu căuta semnul la fanta cutiei pentru că te derutează. N-ai cum să priveşti perpendicular pe semnul volantei pentru că sunt alte piese în cale şi telescopul care ţine capota ridicată.
    Semnul îl găseşti la partea din faţă a motorului, pe apărătoarea (jos) curelei de accesorii. (imaginea 4.17 din poză)
     
  14. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    OK. Asta am inteles. Problema e ca nu este acest semn din imagine l-am cautat sambata toata ziua am desfacut distributia de tot. Fulia mea este schimbata.

    Este originala nu am gasit acest semn. Mai mult am scos si pinionul de curea de pe arbore, acesta are un punct dar este o alta problema.

    Nu gasesc semnul de pe motor adica punctul fix dupa care ar trebui sa ma orientez. Fulia mea nu este asemanatoare cu cea din imagine e mai noua. Astept detalii. Multumesc mult
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Iun 2011
  15. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Am reusit sa rezolv problema,nu imi vine sa cred ca masina mea poate sa porneasca si sa mearga asa de frumos nici o data nu a mers masina ca acum si am fost la foarte multi meseriasi degeaba.Multumesc mult ptr informatii!
     
  16. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    N-ai de ce! Până la urmă, cel mai bun meseriaş este proprietarul. AEL-ul ca şi AAT-ul n-au atât de multe secrete ca următoarea generaţie de motoare folosite de Audi. Pot fi depanate şi fără laptop dacă le înţelegi funcţionarea.
     
  17. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Buna ziua din nou,
    Revin cu o intrebare ptr cunoscatori.
    Eu la galeria de adminisie,tubulatura pana la filtru imi lipseste o parte.Am bucata mica din plastic din grila,am cea care iese din filtru,dar nu o pe cea mediana care uneste cele 2.
    Aveti idee daca acest lucru poate schimba comportamentul motorului?
     
    c0sminvl apreciază asta.
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nici maşina mea nu l-a avut. De regulă la accident, piesa aia se rupe. Eu am reuşit să găsesc un furtun gros cu o curbă convenabilă şi am improvizat un racord între priza de aer şi intrarea în filtru. Doar cine ştie că piesa originală e de plastic îşi dă seama că ceva sa-ntâmplat în zona aia a farului din dreapta.

    Se întâmplă un lucru. Fără acel racord, practic motorul aspiră aer fierbinte de sub capotă. Caută ceva cu care să le uneşti.
     
  19. 11-YYY

    11-YYY 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Călimănești
    Masina:
    Audi URS6 4.2 AEC
    Plasticul ala il scoti de ori cate ori trebuie sa schimbi un bec si intra greu,poti sa il si rupi. Poate si de aceea lipseste.Daca ar fi avut accident incat sa il sparga,inseamna ca nu mai avea cum sa circule acum sau se observa f usor reparatia
     
  20. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Salut.Acea galerie din plastic ajuta doar la dirijarea aerului in filtru de aer nu influenteaza cu nimic mersul motorului si nu are nici o legatura cu accidentele este un plastic maleabil.referitor la ce spunea Nelu Patrascu nu vad nici o logica(radiatorul de aer ce rol mai are?).Nu costa prea mult in jur de 30 lei.
     

Distribuie pagina asta