1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu mai încerc să-ţi explic ce rol are. Dacă nu era important, nu-l mai punea nimeni acolo, mai ales că e destul de mare înghesuiala acolo şi fără el.
    Poate că nu influenţează cu nimic mersul motorului în gol, dar te asigur că în sarcină sau la acceleraţii mai viguroase, să aspire motorul aer la 100 de grade cât ajunge să fie sub capotă temperatura, şi să-l mai treci si prin turbină (la presurizare temperatura creşte) îl săraceşti si mai tare în oxigen. Intercoolerul, la fracţiunea aia de secundă cât durează străbaterea lui, n-are timp să repare mare lucru.

    Fiind foarte aproape de farul drept, orice lovitură primită de maşină în acea zonă şi care duce la distrugerea farului, rupe şi acel plastic.
     
  2. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Clemele de la farurile mele nu sunt rupte...probabil s-a scos cand se monta un bec si a fost uitata.Va trebuii sa caut alta pe la dezmembrari.
    Acum am observat ca motorul nu mai trage asa de tare cu toate ca am 2000 de km de cand am facut o revizie(filtre,ulei ,etc).Atunci am schimbat si EGR cu unul functional ca al meu ramasese blocat pe deschis.
    Am facut un test si am primit 2 erori:
    una cu start of injection
    una cu N75 valve

    Si cred ca este ceva ineregula cu sistemul de vaccum...ceva pe la Carter.Un furtun nu pleaca nicaieri.Ramane un stut liber.Daca are cineva o schema as fi foarte recunoscator.

    Si inca o nelamurire.In mers mi se aude un suierat ca si cum ar fi de la turbo doar in vitezele 3,5,6.In viteza 3 si 5 trage foarte bine.Nu inteleg de ce nu se aude la toate.Si daca e ok ce se aude pe acolo.

    Se poate mari presiunea din turbo?Am inteles ca presiunea la AEL este de 0.8-0.85 standard.La motoarele de 1.9tdi stiu ca presiunea este peste 1.5bar.
     
  3. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    12vyo poti sa mi spui si mie cum ai rezolvat problema cu distributia, pentru ca de aceiasi problema m-am lovit si eu dar nu am gasit o rezolvare tocmai buna. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Iul 2011
  4. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Cum sa nu.Sti sa schimbi distributia?Schimbi curelele si iti spun eu semnele sau daca leai schimbat primul lucru trebuie sa tragi arborele semnul la arbore este pe volanta la cutia de viteze ai 3 guri de vizitare una mare ovala 2 rotunde si inca una ascunsa sub un manunchi de cablurii,pe volanta ai 2 V unul mai mare care este de ghidej si il vezi in gaura mare de jos iar cel mic in gaura de sus linia gauri de sus trebuie dsa fie la fundul V mic
     
  5. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    salut

    eu am schimbat deja distributia,dar cu semnul de pe volanta nu m am descurcat ca nu am stiut care si cum e si l am pus dupa ureche.merge cam rau ce i adevarat dar o sa incerc sa fac cum mi ai zis. dar din cate imi amintesc nu prea am vazut nici un v pe volanta,dar oricum iti multumesc
     
  6. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Pepinu , vezi la fulia mare de jos de la accesorii ai un semn pe ea , o liniuta facuta din fabrica- trebuie sa fie aliniata cu liniuta de pe aparatoarea aia din tabla din spatele fuliei , in partea de jos. Si la axul cu came e usor .
     
  7. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Salut.La fulia de la accesorii am cautat si eu nu am gasit nimic am desfacuto de 2 ori degeaba singurul semn care este cel mai sigur este pe volanta o sa incerc sa trimit fisa de reglaj der trebuie sa caut un schener daca mai ai nelamuriri astept intrebari

    Dodoloi spune-mi te rog un consum la masina ta, din imagine pare sa fie la fel ca a mea nu stiu daca e si quattro. Am umblat prin pompa de injectie si nu reusesc sa-i mai dau de cap
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Iul 2011
  8. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Sherifu' a mea nu era quattro . Oricat ma dadeam la ea exclusiv in oras , nu sarea de 9-9 jumate. si afara depinde de cat de tare mergeam undeva la 6.. am scos si mai jos de 6 .. De exemplu am facut un drum de suceava-pitesti dus intors , prin februarie cand era frig ... si iti pot spune ca i-am dat talpa , am mers pe unele portiuni si 210 .. cu 4 persoane in masina..si mi-a consumat 70 litri dus intors la 1080 de km.. consumul ar fi undeva la 6 .5
    Referitor la semnul de pe fulie , este sigur sigur . :P
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Iul 2011
  9. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Pai tocmai asta e problema, pe fulie cum zicea colegul nu am nici un semn nimic. Daca poti trimite-mi schema aia de reglaj pentru distributie. Apropo de consum a mea nu sare de 7 si e quatrro.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Iul 2011
  10. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Multumesc pentru informatii am schimbat capul hidraulic la pompa si diuzele iar acum nu reusesc sa scot un consum sub 9 deloc. Nu stiu care este fenomenul. Pe aici pe la noi nu gasesc pe nimeni sa stie sa regleze pompa cum trebuie. Cand ma duc la tester tot eu reglez avansul si debitul.

    pepinu23 nu gasesc scanner sa-ti trimit schema. Mai caut. Am sa incerc sa iti mai explic odata.

    Cauta acele 3 guri de vizitare despre care iti spuneam. Cu o surubelnita dreapta scurta incearca sa invarti motorul pana ai sa vezi o scobitura in forma de V, nu se poate sa nu o gasesti.

    Daca ai gasit-o uitate la gaura de sus aia de sub cabluri si acolo ai sa gasesti semnul trebuie sa fii foarte atent ca poti foarte usor sa treci de el.
    Daca nu te descurci iti dau numarul de telefon si ma suni.


    Dodoloi multumesc pentru informatii. Referitor la semn e mai simplu pe volanta ca nu mai desfaci radiatoarele. Semnul de pe fulie nu este ceva concludent. Eu am facut rost de fisa de reglaj de la service si semnul cel mai sigur si precis este cel de pe volanta. Eu am desfacut de 2 ori si nu l-am gasit. Daca tu l-ai gasit foarte bine, nu ma cert cu tine, dar parerea mea este ca e mai simplu pe volanta.



    Foloseste Edit data viitoare. Nu mai posta consecutiv. Poti Edita un mesaj timp de 60 minute de cand a fost scris. Respecta regulamentul. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Iul 2011
  11. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    am facut cum mi ai spus si se pare ca o pusesem bn,dar acum ma macina alta problema si anume fumul negru si foarte mult,pana acum am sperat ca poate fi din cauza distributiei dar se pare ca nu,aveti vreo idee pe unde sa mai umblu ,aveti cumva vreo fisa tehnica cu valori pentru turbina si alti senzori

    apropo poti sa mi zici si mie de unde reglezi avansul pompei si dbitul?




    Am rugamintea sa faci un efort ca sa formezi propozitii si fraze intr-un mesaj scris pentru ca altfel nu se intelege nimic din ce vrei sa spui in mesaj. Daca mai scrii in felul acesta mesajele tale ulterioare vor fi sterse fara explicatii. Foloseste Edit data viitoare. Nu mai posta consecutiv. Poti Edita un mesaj timp de 60 minute de cand a fost scris. Respecta regulamentul. Multumesc de intelegere.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Iul 2011
  12. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Aspectul asta cu fumul ma intereseaza si pe mine. Cum era inainte, tot asa scotea fum ? Daca da, poti face urmatoarele:
    -verifica furtunele de pe traseul admisiei, acolo apar mai des probleme.
    -verifica si EGR-ul sa nu fie colmatat/blocat.
    -pe turbina, vei gasi o tevusca asa ca un by-pass intre wastegate si turbina, ea comanda deschiderea/inchiderea wastegate-ului si daca se infunda cu mizerie nu mai lucreaza bine turbina.
    -nu strica sa arunci un ochi si sa sufli usor cu aer comprimat prin electrovalvele N18 si N75. Eu m-am ambitionat sa le desfac si am vazut ca pana si acolo ajunge mult praf.
    -deasemeni, in capatul dinspre habitaclu al admisiei aer vei gasi un un stut ce se continua cu un furtun pana la senzorul de presiune. Acest stut se infunda si el usor, baga ceva ca un ac si pe acolo.
    In ultima instanta, mai poti si sa elimini catalizatorul, asta sigur va ajuta motorul.
     
  13. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    Pepinu incearca sa nu umbli la debit nu cred ca este nevoie la tine incearca sa opturezi EGR posibil ca fumul negru de aici sa fie de oarece supapa seschide si ia gazele din admisie se poate ca motorul sa nu mai aiva destul oxigen si de aici fumul negru,se mai poate sa fie si reglajul de avans dar ptr asta trebuie sa o pui pe tester



    Am rugamintea sa faci un efort ca sa formezi propozitii si fraze intr-un mesaj scris pentru ca altfel nu se intelege nimic din ce vrei sa spui in mesaj. Multumesc de intelegere.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Iul 2011
  14. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    seaman ,am facut tot ce mi ai zis tu,mai putin valvele n18 si n75 ,si nici nu stiu care sunt.pe tester valoarea pentru turbina era la 850 mbar iar in 3500 rot aveam 1000mbar,cred ca aici este ceva in neregula,stiti cumva care este valoarea normala?
     
    Ultima editare: 22 Iul 2011
  15. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Salut,

    Salutare posesorilor de c4. Am tot urmarit topicul acesta dedicat motorului AEl.
    Am si eu 2 mici probleme cu al meu AEL:

    1. nu reusesc sa scap nici cum de fum, oricum reglez pompa nu scap de el.

    2. nu trece peste 160 km pe ora :wtf: maxim, undeva la 3000 rpm imi taie turbo, si probabil si injectia.

    Pe vag-com nu imi da nici o eroare pe motor. Nu reusesc sa imi dau seama care e problema. Turbo face 1.4 bari pe ceas. Am discutat cu cineva care se pricepa la diesel si spune ca un soft ar rezolva problema dar nu stiu ce sa spun.
    Daca ati mai intalnit problema asta va rog sa imi dati si mie ceva idei ca eu nu mai am :banghead:. Orice idee este bine venita.
    Salut.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Noi 2011
  16. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Presiunea din turbo tau e prea mare pt AEL, ar trebui sa fie mai mica( uita-te sa nu fie infundata tevusca curbata de pe turbo cea care duce la wastegate). Verifica daca nu iti prinde aer pe la filtru de motorina ( explica un pic pentru cat timp iti taie injectia? daca e pentru 1-2 sec, asta e problema cu aer pe instalatia de alimentare) apoi vezi cum e debitul din pompa, pe un Vag com. Daca debitul e prea mic nu trage masina cum trebuie si amestecul de carburant nu e ok de unde rezulta fum.
     
    Ultima editare: 5 Noi 2011
  17. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Tevusca e curata si orificiile desfundate.
    Debit la 90 de grade 4/4.5 mg la fel face si daca il duc la 10mg sau la 2.
    Aer pe instalatie in timp ce merge motorul nu am, apare daca sta pana a doua zi dar inainte de filtru ca am pus furtun transparent sa vad. Injectoarele cu diuze noi verificate.
    Taie undeva in jur de 4/6 secunde dar dupa tot nu trece de 160, si presiunea la turbo cand taie se duce undeva la 0.2/0.3 . Vacumurile demontate si curatate cu compresoru, orificiile curatate si ele, filtre noi.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Noi 2011
  18. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Pune furtun transparent si dupa filtru sa vezi daca garniturile de cupru sunt bune. La mine tot asa facea, si asta a fost buba, am dat jos toata carcasa filtrului de motorina cu tot cu furtune si am bagat-o toata in apa, apoi am bagat presiune pe furtune si s-au vazut bule iesind pe langa garnitura de cupru de la filtru. Motorul cum porneste la rece , la cald ? iti taie injectia si in alte trepte la 3000rot/min ?
     
  19. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    La rece porneste foarte bine la cald la fel, si in alte trepte nu numai 5 si 6 dar cel mai frecvent este la a 6-a.
    Cel mai tare ma deranjeaza cand depasesc pe la 140 si dau in ea, trebuie sa fiu atent ca mor ca prostu in depasire.
    Eu am schimbat filtru ca era carcasa bulita am pus unu de 1.9 tdi.
    Furtunul transparent am turul pana la filtru si dupa filtru pana in supapa de sens inaintea pompei. Pe tur am si gogoasa din aia de amorsare, iar pe retur am dupa filtru transparent.
     
    Ultima editare de un moderator: 5 Noi 2011
  20. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu m-ar surprinde ca debitmetrul să fie cauza limitării. Verifică EGR-ul, (pentru un test ai putea chiar să-l blochezi cu şaibă dacă nu vrei să-l desfiinţezi) dacă rămâne deschis, presiunea din turbo se duce direct în galeria de evacuare. fără să încarce corect cilindrii. De aici fumul. Rămânerea valvei EGR deschisă aduce gazele în carcasa filtrului de aer şi practic turbina comprimă un amestec aer-fum nepotrivit pentru o ardere eficientă. Gazele, dacă te uiţi atent, pătrund pe lângă clapeta debitmetrului şi poziţia de maxim pe care o are cursorul la o anumită turaţie este undeva în spatele poziţiei corecte. Atâta timp cât el citeşte o valoare mai mică, şi cantitatea de motorină solicitată de ECU va fi mai mică.
    Cum stai cu avansul (1,8 grade BTDC)?
     

Distribuie pagina asta