1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Admisia, după un anumit număr de ani de funcţionare şi de neîntreţinere, este foarte murdară la acest motor, îndeosebi când EGR-ul funcţionează prost. Numai spălarea ei nu rezolvă prea multe lucruri. E bine totuşi că ai desfundat acel orificiu, probabil şi celălalt capăt al furtunului este aproape înfundat.
    EGR-ul, ellimină-l (sfatul meu).
    Nu este nicio problemă dacă furtunul (ele) intercoolerului nu sunt dintr-o bucată, colierele să fie bine strânse. Se umflă relativ greu pe loc acel furtun chiar dacă accelerezi, în mers, evident că n-ai cum să verifici, dar ar trebui să existe nişte deosebiri pentru că cantitatea de gaze ce rotesc paletele turbinei creşte semnificativ.
    Verifică conducta ce alimentează acel injector să nu se fi poziţionat strâmb.
     
  2. bogdan89

    bogdan89 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    A6 c5 -1.9tdi AWX A6 c6 - 2.0tdi blb
    Motor AEL mort!Nu fuge....se accelereaza foarte greu in treapta!
    Filtre OK!
     
  3. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Încălzeşte pe contur cu un generator de aer cald, capacul negru de la debitmetru. Scoate-l, (capacul) şi spală cursorul şi pista de grafit cu alcool (izopropilic, ar fi de dorit). Dacă esti suficient de îndemânatec, îi poţi modifica traseele pe care alunecă cursorul, bombând puţin lamela, în aşa fel încât să "calce" pista cu 1 mm. mai aproape de centrul de rotaţie. Garantat merge, şi dacă nu e de la debitmetru (puţin probabil) atunci turbina are scăpări de presiune pe traseul spre admisie. Verifică prinderea colectorului de admisie (galeria) de chiulasă, şuruburile au prostul obicei de a se slăbi, şi presiunea migrează pe la neetanşeităţi.
     
  4. bogdan89

    bogdan89 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2011
    Locație:
    Drobeta Turnu Severin
    Masina:
    A6 c5 -1.9tdi AWX A6 c6 - 2.0tdi blb
    Salut am dat partea electronica jos pentu schimbarea garniturilor si nu mai porneste!nu mai baga motorina!
     
  5. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Din pacate ai facut ceva fara sa te documetezi inainte!
     
  6. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    bogdan89 vezi ca din capacul de pe pompa unde se afla partea electronica se regleaza si debitul de motorina. sa nu fie acolo problema.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Feb 2012
  7. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    pepinu23 ai uitat sa-i spui ca daca greseste debitul (reglajul e foarte fin) ii pleaca motorul in 5000 de ture, O sa scoata cheia din contact, o sa se uite la ea si n-o sa-i vina a crede ca motorul nu s-a oprit. Pana isi da seama ca trebuie sa bage a 5-a si sa ia piciorul brusc de pe ambreiaj motorul e varza.
    Si am zis clar: fara Vag-com pierde timpul si e riscant. Tu daca ai umblat la tine poate ne spui si noua ce cantitate injectata ai ?
    Nu toate lucrurile se fac dupa ureche, ca lautarii.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Feb 2012
  8. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Da este adevarat ce spui ,cu turatia motorului, dar nu prea ai ce sa-i faci cu vag com-ul, adica reglajele fine, pana nu il pornesti. Mi s-a intamplat asta si cred ca am demontat capacul de vreo 30 de ori pana am reusit sa-l pun cat de cat, apoi cu ajutorul vag com-ului am facut reglajele, am reglat debitul la 1,6 mg/r si functioneaza destul de bine.
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Feb 2012
  9. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna

    Cantitatea injectata este intre 3-10 mg,de preferat un 5,5-6,si asta cu Vagcom-ul,adica misti iar verifici,ma intelegi?Destul nu inseamna foarte bine.
     
  10. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    mi se pare cam mult dar nu te contrazic,am mers o perioada cu 5 apoi cu 3,6 si functiona foarte rau,dar de cand merg cu 1,6 ,merge mult mai bine decat inainte

    Nelu Pătraşcu cat aveti avansul la injectie, pe vremea asta ?
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Feb 2012
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    5,5 - 6 e imens. Şi eu am sub 2 şi merge motorul perfect. Şi acum pe gerurile astea, n-am dat niciodată mai mult de o cheie.


    pepinu23 7 grade BTDC. După ce se-ncălzeşte puţin, scade la 4.8 - 5. Nu mi-am făcut timp să-l pun la punct ca la carte, dar acum este chiar foarte bine cu un avans mai mare (pentru pornire) care chiar şi acum la -20 de grade este foarte promptă.
    Dezavantajul este că nu pot pleca imediat cu ea de pe loc (se accelerează greu), dar până înlătur gheaţa de pe geamuri (1-2 minute) lucrurile se normalizează.
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Feb 2012
  12. virgilius

    virgilius 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2009
    Locație:
    focsani
    Masina:
    Audi A6 C4 2.5TDI an fabricatie 1995
    Buna ziua am si eu o problema la un Audi A6 C4 2.5 tdi cod AEL din 96. De la o vreme mi se aprinde becul de la ABS si de la frana si clipesc amandoua consecutiv asta dupa pornirea de pe loc. Am curatat senzorii, discurile pentru ABS dar tot degeaba.
    Va rog frumos daca ma poate ajuta cineva cu ceva informatii. Multumesc anticipat.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Feb 2012
  13. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Daca s-a umblat recent la sistemul de franare e posibil ca unul din senzori sa fie prea apropiati de roata.Conteaza foarte mult pozitia acestuia.Poate fi si o problema electrica,avand in vedere ca ai mai postat probleme care tineau si de partea electrica a masinii.
    Mie mi e aprindea ABS'ul in bord din cauza sigurantei.Poti incepe de aici o verificare ptr a depista problema.
     
  14. virgilius

    virgilius 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Iun 2009
    Locație:
    focsani
    Masina:
    Audi A6 C4 2.5TDI an fabricatie 1995
    Multumesc mult pentru sfaturi o sa tin cont de ele si o sa verific.Poate sa-mi spuna cineva care ar trebui sa fie distanta intre senzor si rotita de abs pentru o functionare cat mai buna?
     
  15. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Salutare

    Salutare,
    atasez un fisier cu un mic log de la AEl-ul meu, din cate vad pare a fi o problema cu N75, dar astept pareri de la cei mai experimentati decat mine si mai cunoscatori ai acestui model.
     
  16. dre73 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    ford 2.8turbo1972
    Semne distributie 2.5 TDI cod AEL

    Salut,
    Stie cineva unde sunt semnele distibutiei la motorul AEL 2,5 tdi ?. Ma intereseaza in mod special cel de pe pinionul axei cu came. Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Aug 2012
  17. dre73 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    ford 2.8turbo1972
    imi cer scuze eram grabit si plin de ulei tot.am gasit la pagina 3 informatii utile dar nu m-am lamurit unde e semnul de la axa cu came.la vibrochen am schimbat fulia dar nu are semnul acela pe ea si nu l-am gasit nici pe aparatoarea curelei.
     
  18. dre73 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    ford 2.8turbo1972
    salut,daca nu am semn pe fulie semnul de pe volanta unde trebuie sa vina?am gasit pe volanta un semn mare ca un veu si un semn mic ca o linie.volanta are 2 semne?
     
  19. alexandru1.9tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Sep 2012
    Locație:
    Pitesti
    Masina:
    A4,1.9AFN,1999
    imi poate da si mie cineva cod-ul dupa injectoarele de AEL?
     
  20. cgru 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi a6 2.5 tdi 1997
    Volanta are doua semne, care se vad prin cele doua fante. Primul, care este mai vizibil, apare pe fanta cea mai de jos si este aproximativ ca un patrat de-a lungul a doi dinti. Ideea este ca atunci cand apare acesta trebuie sa te uiti la fanta cea mai de sus si apare si cel de al doilea semn. Aceasta fanta, la fel ca si semnul de aici are forma clasica, si se aliniaza clasic. Axul cu came nu are semne distincte, dar se foloseste o scula speciala (la nevoie cheie de 10) care se introduce intr-o fanta ce este decupata in ax, in parta dinspre pompa de injectie. Accesul la fanta se face dupa ce se scoate roata dintata ce antreneaza cureaua pompei de injectie. Daca se foloseste cheia de 10 trebuie sa fie rotita pana cand este paralela cu chiulasa, camele pentru pentru cilindrul 1 trebuie sa fie in sus. Pompa de injectie se pune si ea la TDC - cele trei semne sa fie coliniare.
     
    Ultima editare: 5 Oct 2012

Distribuie pagina asta