1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul AEL la A6 C4 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Nelu Pătraşcu, 6 Apr 2010.

  1. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Salutare!
    Pana la urma alternatorul a cazut cu totul si a trebuit schimbat.
    La treaba cu injectorul cu fir am curatat cu spray de contact si nu imi mai variaza turatia.(Multumesc ptr sfat Nelu Patrascu).
    Pornirea e tot greoaie la rece sau dupa ce pornesc si o las cateva ore.La cald porneste foarte foarte bine.Daca sunt temperaturi pana in -5 grade porneste ok,daca trece incepe sa porneasca dupa ce dau 2,3 automate de 5 secunde.Plus ca temperatura lichidului de racire in bord nu imi creste de 60 grade.Pe VAGCOM 88-92 grade.
     
  2. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    maryuzzz Referitor la pornire, cauzele pot fi multiple, bunaoara la aceleasi simptome eu am descoperit ca 3 bujii din 5 nu mai lucrau corespunzator, aveau varfurile umede. Le-am curatat in prima faza, pornea bine, apoi le-am inlocuit pentru buna regula.

    Referitor la temperatura, acuma depinde de intervalul de timp. Si la mine vad ca se incalzeste greu, e ditamai fierul totusi, mai ales daca faci drumuri scurte prin oras. Insa termostatul poate fi si el partas la treaba asta. Il poti verifica "la ibric" sau mai bine il schimbi direct. Ar mai fi sonda aceea de temp cu 3 papuci, sub furtunul gros ce vine de la radiator, ai putea sa tragi mansonul de protectie sa vezi cum sunt contactele. De acolo primesti semnalul in ceasul din bord.
     
    Ultima editare de un moderator: 7 Ian 2013
  3. popicu 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Noi 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    a6 c4, 2.5 TDI, 1995
    Aceeasi problema o am si eu: cand sunt peste 5 grade porneste mai greu, sub 5 grade intra in functiune bujiile si porneste mai usor. Totusi tind sa cred ca adevarata problema este electromotorul de pornire care nu invarte la turatia necesara(250 rot/min. cum spunea Nelu Patrascu). La mine dimineata invarte cu doar 110 rot/min. masurat cu VAG-COM. Saptamana asta ma ocup de el si revin cu amanunte.
     
  4. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    salutare dragi colegi,din ce cauza se intampla urmatorul fenomen,pornesc motorul si daca il accelerez se opreste ,dupa ce se incalzeste bine se accelereaza pana pe le 1800 ture iar apoi scade treptat pana pe la 1000 si se opreste.daca il las in ralanti merge rotund,pe tester nu a dat nici un cod de eroare.in speranta ca poate imi dati vreo idee va multumesc mult.mai jos am atasat valorile obtinute la test.
     
  5. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Cea mai sigură cauză este că pompa nu-şi aduce suficientă motorină. Cauzele pot fi multiple, M-am mai întîlnit cu o astfel de defecţiune la o maşină (Opel Astra G), dacă o lăsai să meargă liniştit la ralanti, mergea până i se golea rezervorul. Cum o acceleram, motorul se oprea. Cauza a fost la O-ringul filtrului de motorină.
    Vezi dacă nu-ţi "zemuieşte" pe undeva vreo conductă, eventual alimentează motorul dintr-un pet.(tur+retur). Dacă motoru-şi revine, ai vreun obstacol pe traseul rezervor-motor.
     
  6. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Am avut probleme si cu acel oring l am schimbat ,am pus alimentarea direct in conducta de tur si are aceleasi simptome. Am schimbat toate furtunele, am pus transparente, m-am gandit ca trage aer, dar nu tragea.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Feb 2013
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu lua motorina din rezervor, ia-o dintr-un pet aşa cum ţi-am zis. Operaţia durează 10 minute, imediat te edifici. Verifică şi furtunaşele dintre injectoare, să nu-ţi tragă pe lângă vreo-unul aer.
    Mare pacoste sistemul acesta de reintroducere a surplusului înapoi în filtru. Vechiul sistem trimitea motorina înapoi în rezervor şi era mult mai puţin predispus la bule de aer.
    Uită-te cu atenţie şi la pompă, să observi eventualele zone umede. Pe unde iese motorină, intră aer.
     
  8. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Furtunasele dintre injectoare le-am schimbat, de umezit nu umezeste, am demontat tot sistemul: suport filtru, furtunele aferente, le-am bagat in apa si am bagat presiune cu un compresor iar totul este in regula.
    O sa incerc varianta cu pet-ul. Am demontat turbina pentru ca era putin blocata, am rezolvat-o, dar in relanti se invarte foarte foarte incet, pot s-o opresc cu mana, e normal ?
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Feb 2013
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Păi, ce mai rămâne? Traseul de la rezervor. Dacă şi el este liber (roagă-te să nu fie) cauza e-n pompă. Verifică cu atenţie să nu fie strivită conducta de tur de vreo piatră aruncată de roţi.

    Nici la mine nu se-nvârte foarte repede turbina la ralanti (ca idee, nu i se văd paletele). Dar n-am îndrăznit să-ncerc s-o opresc cu mâna. Tot ca idee, o turbină bună, fără joc radial sau axial şi cu sistemul de ungere în bună stare, trebuie să se rotească greu (nu foarte greu). Dacă apuci axul (piuliţa) între degete şi încerci să-i imprimi o mişcare de rotaţie, după ce-i dai drumul trebuie să se rotească liber cam o tură.
     
  10. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Cu turbina e bine, are simptomele care le-ati enumerat. Maine o sa incerc verificarea turului de motorina. Oare se intampla ceva daca renunt la filtrul existent ? adica sa-i montez unul direct pe furtun, iar returul direct in rezervor ?
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Feb 2013
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Te vei lămuri imediat ce vei alimenta din pet că nu se-ntâmplă nimic. Ia un filtru de ăla cu două ştuţuri (cred că sunt numai de benzina) dar merg foarte bine şi la diesel. Nu din cele de plastic !!!. Sunt filtre cu carcasă de aluminiu.
     
  12. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Bune seara,
    Toate eforturile sunt in zadar, am incercat cu pet-ul si totul e la fel. Daca tot am fost la capitolul asta am curatat si rezervorul, am desfacut busonul de pe rezervor, care se afla in portbagaj sub covorase, in spatele banchetei. Am desfacut furtunele am scos sonda ce indica nivelul motorinei (cu foarte mare grija) am scos toata motorina cu un furtun, dupa care am scos mizeria de pe fundul rezervorului. Am scos cam un litru de substanta maronie gelatinoasa (cred ca era apa, nu stiu sigur).
    Revenind la problema mea: este la fel ca inainte, nu s-a schimbat cu nimic. Daca las motorul sa se incalzeasca bine, se tureaza pana la 1600 ture dar scoate foarte mult fum negru si nu are putere sa plece de pe loc.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Feb 2013
  13. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    Buna ziua,
    Astazi mi-am facut timp si am luat o pompa de injectie de pe o masina functionala si am montat o la mine si surpriza: merge la fel de rau, ba chiar mai mult pornesc si dupa 3 secunde se opreste. Nu mai stiu ce sa-i fac, unde sa mai umblu ?
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Feb 2013
  14. robert28

    robert28 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mar 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5, 1.8T 2001 AWT (Ex. A6 C4 2.5 TDI AAT)
    Nu vreau sa spun o prostie dar cred ca pompa noua de injectie pe care ai montat-o pe masina trebuie sa o recunoasca si ECU,de aia se intampla ca dupa cca 3 sec sa iti opreasca motorul.
     
  15. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    nu au fost probleme ,a recunoscuto din prima,fiind identica cu cealalta.pana la urma i am dat de capat ,catalizatoarele erau infundate si nu se mai evacuau gazele arse.si asta a rezultat din cauza faptului ca acum cateva saptamani am bagat in revervor un flacon pentru curatat injectoare la vreo 20 l de motorina(el era pt 70l)si toate calamina din motor a dat o afara prin evacuare oprindu se in catalizatoare.nu am putut sa la curat,asa ca le am gaurit cu un burghiu si am scos afara tot ce aveau inauntru.
     
  16. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Bine c-ai rezolvat.

    Să-mi spui şi mie ce "elixir" miraculos de spălat injectoare ai descoperit.
    Din ceea ce spui, ai un motor "lună" pe interior.
     
  17. pepinu23

    pepinu23 2nd Gear Member

    Înscris:
    8 Feb 2009
    Locație:
    bacau
    Masina:
    Audi A6 97,2,5 TDI AEL,quattro,103 kw
    chiar la curatat, nu ma asteptam.de curiozitate am scos un injector sa vad cum arata si intradevar nu avea pic de calamina pe el (la fel si bujiile)."elixirul " etse la indemana oricui se numeste "diesel fuel conditioner" ambalaj galben 354 ml cumparat de la o benzinarie petrom (15 lei).pe el scrie ca se pune in 70 l eu l am pus in 20l si am mers cu motorul foarte turat peste 3500 ture.masina ce sa zic, schimbare radicala dupa renuntarea la catalizator,nu a mers niciodata atat de bine.multumesc pentru sfaturi si sa auzim numai de bine.
     
  18. Rodyca Banned

    Înscris:
    22 Ian 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi ALLROAD 2,5TDI,an 2002
    Buna!

    La anu asta de fabricatie si in general lA C4 ECU NU trebuie sa recunoasca nimic in afara de iMMO.Mufa de diagnoza la C4 este de tip 2+2 .Una alba si una neagra si se afla sub parbriz partea soferului cum ridici capota motor intr-o cutie neagra.Este o mufa adaptoare.
     
    Ultima editare: 23 Feb 2013
  19. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Salut !
    Am descoperit ca pe masina mea s-a umblat in ECU. Destul de urat.
    Drept urmare cred ca voi inlocui ECU +imobilizator+cip. Va rog sa ma ajutati prin a-mi spune ce pasi trebuie sa urmez concret, pentru ca nu vreau sa dau gres. Deci cum am inteles eu ca se face: se demonteaza ECU vechi si immo din spatele ceasurilor, se inlocuiesc cu cele "noi", la fel si cip-ul din cheie. Cu bornele bateriei scoase, bineinteles. Asta sa fie tot, sau imi scapa mie ceva ? Ce ar mai trebui sa stiu ?
    Cazul se refera la un AEL din 1996, cu immo 2. Am inteles ca sunt totusi diferente intre ECU de 100 si cel de A6, la voltaje. Atat ECU de pe masina cat si cel "nou" au acelasi cod.
    Va multumesc de pe acum.
     
  20. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Va salut din nou.Am o nelamurire si as fii recunoscator daca cineva m-ar putea ajuta.
    Desi am schimbat garniturile pompei de injectie la service si a fost testata mecanic am o problema cu pompa.Masina porneste bine doar cand am avans peste 10 grade BTDC.Cand pun 2 grade BTDC masina nu vrea sa porneasca in fel si chip.Debitul este 4-5 ml.Si binenteles pe VAG-COM am eroarea "start of injection".
    A mai patit cineva asa ceva.Ce imi recomandati?
     

Distribuie pagina asta