1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa de inalta presiune la motorul 2.0 CR TDI - Span/Pilitura in sistemul de injectie si in pompa

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Mema Nicus0r, 9 Mai 2012.

  1. alecs.ro

    alecs.ro Bronze Member

    Înscris:
    11 Mai 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4,B8 2011 CAGA 2.0TDI 143hp Multitronic LLA
    Salutare,
    Revin cu amănunte. Injectoarele au fost montate (injectoare noi), pompa noua CP3 a fost montata (mulțumiri lui MacMac), senzorii de pe rampa și pompa combustibil schimbate cu altele noi iar sistemul de furtune și rezervor curățate foarte bine (cu benzina si spray pe conducte).
    Ca și timp de lucru totul a durat aproximativ 4 zile totul făcut cu calm și fără grabă iar ca și mici probleme au fost doua și anume:
    - m-am chinuit puțin pana am modelat acea conducta
    - și a doua problema este ca mufa de la EGR vine exact pana în pompa si a fost necesar sa slăbesc EGR-ul din șuruburi sa pot baga mufa înapoi în el.

    Iar ca și feeling masina pornește foarte bine merge mult mai rotund și într-adevăr se simte puțin sunetul motorului schimbat fata de vechea pompa.
    Sper sa ajute pe cineva experienta mea.
    Multă baftă la toți.
     
    andyzaharia apreciază asta.
  2. alecs.ro

    alecs.ro Bronze Member

    Înscris:
    11 Mai 2014
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4,B8 2011 CAGA 2.0TDI 143hp Multitronic LLA
    Bună dimineața,
    Astăzi mi-am făcut timp și am deschis/demontat pompa de înalte. Mai jos va las poze și va las pe voi sa trageți concluzia. De unde atâta uzura ?
     
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Din cauza materialelor de proasta calitate folosite si constructiei defectuoase. Mai precis principiul de functionare nu a fost gandit corect iar materialele folosite nu rezista uzurilor din functionare. Atata tot.
     
    alecs.ro apreciază asta.
  4. Danny ell 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2021
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 2.0L CAGA 2010
    Buna seara,
    Imi puteti trimite o poza cu locatia sau o schema de montaj a valvei 8T0127247C va rog ? Am verificat toate postarile de pe forum si nu gasesc nimic. Multumesc.
     
  5. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @Danny ell cand mai ceri ceva scrie obligatoriu modelul de Audi, seria de sasiu (VIN Number), cod motor (cilindree = capacitate cilindrica motor) si an de fabricatie exact, pentru a putea fi ajutat. Invatati sa cereti ajutor si nu asa cum ai scris mesajul anterior. Fara a identifica exact masina in programele pentru piese = plansele din ETKA si ELSA sau alte programe pentru piese sau reparatii, se poate face sau afla doar pe ghicite ceea ce doresti. Bafta.
     
    Danny ell apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Danny ell și Andi Man apreciază asta.
  7. Danny ell 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2021
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 2.0L CAGA 2010
    Mulțumesc @audi66 !
    îmi cer scuze @Cristi , nu am realizat in momentul ăla ca nu am lăsat detaliile, era vorba de un A4 B8, 2010, 143 cp, CAGA. Am schimbat astăzi acea piesa = valva dar tot nu s-a rezolvat problema :(
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Si problema fiind ?
     
  9. Danny ell 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2021
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi A4 2.0L CAGA 2010
    @audi66 la accelerare brusca după 3200rpm rămâne fără putere și se simte un mic tremurat , daca accelerez progresiv nu se întâmpla nimic, am o fluctuație mare la presiunea de combustibil -+15000kPa, am schimbat toată linia de alimentare mai puțin pompa de înalte.
     
  10. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    @Danny ell 1kPa = 0,01 bar
    15.000 kPa = 150 bar
    Asta e diferenta la tine sau doar atata presiune ai ? Minimul ca o masina sa porneasca, cel putin, este 25.000 kPa sau 250 bar.
    Fiind masina din 2010, probabil ai sistem de injectie piezoelectric si astea au nevoie de o presiune pe returul injectoarelor de 8...10 bar, asigurata de o valva cu sens unic, montata pe furtunul de retur al injectoarelor. Valva poate fi probata cu aer, cu un compresor care are manometru de minim 10 bar, suflati aer pe partea dinspre injectoare si vedeti ce indica manometrul, la ce preiune lasa aerul sa treaca.
    Cum vad ca nu ai mai scris nimic, ori ti-ai rezolvat problema, ori ai dus masina la mecanic. Oricum, pentru cei care mai ajung pe topicul asta,cu aceeasi problema, dati mai multe detalii, de cand aveti probleme, daca ati facut vreo interventie inainte sau pur si simplu a inceput sa se manifeste asa din senin si in caz ca ati schimbat ceva la masina, explicati ce anume, pentru ca asa va fi mai usor sa ne facem o parere despre ce poate fi vorba.

    In alta ordine de idei, daca un injectoar are returul deschis, din cauza mizeriei din combustibil sau a piliturii metalice,provocata de pompa de injectie, atunci nu iti ramine decat sa repari pompa si numai dupa aceea sa repari sau sa schimbi injectoarele, curatind in prealabil tevile de la pompa, rampa, pana la injectoare.

    Mai sus cateva mesaje, cineva a postat poze de la o pompa CP4 care era stricata si care sigur a scos pilitura si bineinteles a stricat si injectoarele, iar asta este ce trebuie verificat neaparat intr-un astfel de sistem de injectie.
     
  11. MMG

    MMG 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2017
    Locație:
    Adjud
    Masina:
    A4 Avant 2.0 TDI CAGA 2009
    Salut,
    Dupa ce am citit integral acest topic, nu am gasit pe nimeni care sa mentioneze un cod de pompa CP4 cu terminatie 851 A (03L 130 851 AX - X insemnand replacement) si sunt curios daca inseamna altceva terminatia aia. Sunt constient ca este aceeasi pompa proasta care poate ceda oricand, dar la masina din profilul meu, avand celebra problema cu spanul in iulie 2013 la 75.00 km, in istoricul de reprezentanta apare ca s-au inlocuit urmatoarele pe garantie:

    Reception date: 2013-07-19
    Mileage: 75620
    Remark: Warranty/goodwill

    8K0201055Q - Container
    8K0201547E - Fuel line
    8K0201545AG - Fuel line
    8K0201545BF - Fuel line
    8K0201547L - Fuel line
    03L201360K - Pipe
    8K0919050L - Deliv.unit
    8K0906089A - Pump
    03L130851AX - Pump
    03L130235K - Pipe
    03L130089A - Rail
    03L130855 X - Injector

    Masina are acum 224.000 km si deocamdata, nu prezinta urme de span (ma confrunt doar cu usoare trepidatii la relanti - mai mult la rece, dar dau vina pe regulatorul de presiune de pe rampa), dar sunt constient ca pompa "nu te suna" inainte sa-ti spuna ca urmeaza sa faca span.
    Tocmai de asta am luat deja in calcul upgrade-ul la CP3. Sunt doar curios daca are cineva cunostinte despre acel cod de pompa.
    As vrea sa cred ca, avand o data boala, masina a dezvoltat anticorpi pentru ea. :)

    De asemenea, este cineva care s-a incumetat sa testeze solutia italienilor cu cama si rola modificate ?

    Later edit:

    Acum am vazut. in ETKA. succesiunea codurilor de pompa si dupa 851 AX a urmat 755 RX, ultimul fiind 755 R, deci nu inseamna nimic 851 ala.
     
  12. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    X inseamna refurbished / reconditionat.

    Adica, oricand cumperi o piesa cu X in coada P/N-ului va trebuie sa dai la schimb piesa ta veche defecta (pentru a fi reconditionata si ulterior vanduta).
     
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sau NU. Asta depinde de vanzator, daca cere piesa la schimb.

    Confirm oricum ca da, tot ce are la sfarsit X in coada, este o piese reconditionata de catre producatorul piesei originale si vanduta de catre reprezentanta sau magazin de piese auto
     
  14. Calina Daniel

    Calina Daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    Caraș-Severin
    Masina:
    Audi A4 B8 2015 2.0 150cp CJCD
    Salutare,
    La Audi A4 B8 an 2015 a montat cineva kit de salvare a circuituilui de injectie in caz ca pompa incepe sa faca span sau stie cineva de el si daca chiar isi face treaba ?
    Am dat pe internet de un inginer italian care a facut un kit pentru asa ceva, in caz ca pompa incepe sa iti faca span cu kitul montat nu mai strica rampa, injectoare etc. si spanul se duce pe retur oprindu-se intr-un filtru.



     
    Bogdan123 apreciază asta.
  15. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Cu 250 €uro cat costa kit-ul faci retrofit la pompa CP3 si ai scapat de problema pentru totdeauna.

    Sau, dai 250 €uro pe kit si astepti ziua cand o sa pice pompa CP4, dar cu sufletul impacat ca ai salvat injectoarele.
     
    Calina Daniel apreciază asta.
  16. Calina Daniel

    Calina Daniel 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    Caraș-Severin
    Masina:
    Audi A4 B8 2015 2.0 150cp CJCD
    Da, asa este, am citit topicul cu conversia si am vazut ca la VW conversia la CP3 a decurs fara probleme in cele mai multe cazuri dar la Audi au mai aparut probleme. Daca as avea pe cineva in zona care stie ce face as trece si eu la CP3 la urmatoarea schimbare de distributie (in 30.000 de km)
     
  17. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai Audi si VW impart aceleasi motorizari.
    Exclus ca intr-o parte sa functioneze si in cealalta sa dea probleme.
    Ca unii au apelat la persoane care nu stiu ce fac, si au aparut probleme dupa, e partea a 2-a.
    Mici nelamuriri, au fost la inceput, la primele conversii. Dar acum se stie exact ce si cum pentru a efectua o conversie fara probleme.

    Intra pe profilul lui @MacMac, ia-i numarul de telefon si vorbeste cu el.
     
    Calina Daniel apreciază asta.
  18. GurdenMoris 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2024
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi a4 b8 2.0 diesel 2010 143 CP CAGA
    Salut ,
    Specific ca am citit tot forumul despre acest subiect si in special acest topic referitor la pompa inalta presiune CR TDI montata pe un Audi A4 B8 2009 cod motor CAGA 2.0 diesel 143 cp .
    Am acelas simptome ca in majoritatea cazurilor adica nu am presiune corecta la ralanti, se gatuie adica motorul nu functioneaza rotund si in parametrii, dar doar la ralantiu, in rest cum turez putin motorul masina functioneaza perfect.
    Am schimbat rampa cu tot cu senzori, debitmetru de aer si de asemenea si senzorul de pe pompa, am verificat daca am span si in rezervor dar este curat.
    Credti ca ar fi posibil sa fie o problema de computerul ECU deoarece nu stiu in ce directie sa mai merg .
    Daca desfac oricare dintre alimentarile la injectoare si scade presiunea de motorina, masina functioneaza in parametri la ralantiu .
    Senzorul functioneaza, dar nu reuseste nici cum sa stabilizeze presiunea motorinei, se comporta ca si cum ar fi o presiune prea mare de motorina la relantiu dar in mers merge fara nici o problema.
    Repet, am schimbat cei 3 senzori, am schimbat rampa cu totul, deci o data sunt 2 senzori pe rampa si de asemnea am schimbat si senzorul de pe pompa, iar simptomele sunt aceleasi .
    In concluzie am schimbat cei 3 senzori si aca nu am facut ceva ce este scris deja pe forum imi cer scuze, dar deja am facut tot ce s-a citit pe forum. Doar pompa de ianlta presiune nu am schimbat-o inca , deoarece aceasta functioneaza si nu am pilitura nici la senzorul de pe pompa si nici in rezervor.
    Daca considerati ca ma puteti ajuta cu o noua actiune care as putea sa o fac mi-ar fi de mare ajutor .
     
  19. vp44 2nd Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2022
    Locație:
    Madrid
    Masina:
    A6 2,5tdi motor AFB
    Salut,
    Eu sunt un pic sceptic in privinta inventiei prezentata in primul video. Am sa incerc sa explic de ce si am sa postez si o poza a pompei CP4, sper sa se vada bine.
    Deci, in mod normal, regulatorul pompei este normal-deschis, lasa sa intre in pompa motorina si odata umpluta pompa, o parte din ce este in plus o returneaza spre rezervor.
    Cand dai la cheie, regulatorul incepe sa lucreze inchizind iesirea motorinei spre retur.
    Daca s-a inteles pana aici cum functioneaza pompa, intrebarea logica este ce se intimpla cu motorina care vine din pompa si urca in pistonul care produce presiunea finala la iesirea spre rampa ? Acea parte va avea pilitura in ea fara indoiala.
    Nu incercati sa va explicati tot sistemul de inalta presiune ca pe unul de joasa presiune, deoarece la iesirea din pompa, presiunea imediat dupa pornirea motorului, oscileaza intre 1050 bar si 2000 bar.
    Pe de alta parte, interiorul unei tevi de inalta presiune are un diametru interior de 1,5 - 2 mm si nu i se poate monta un filtru efectiv (am montat noi din cele recuperate de la regulatoarele de pe rampa si nu a durat).
    Trebuie deasemenea tinut cont de faptul ca pilitura produsa in pompa, poate avea particule foarte mici, de cativa microni si astea scapa oricarui filtru indiferent unde ar fi montat.
    In general vorbind, orificiile unei duze, au un diametru de 0,002 mm si se unesc in duza pe o suprafata de vreo 0,030 mm sau mai putin unde formeaza un eventai ca sa il numesc cumva, exact ca spitele unei umbrele, care se unesc toate in acelasi punct.
    Nu stiu cat costa trecerea la CP3, sincer pana sa intru pe forumurile romanesti nici nu auzisem de ea, apoi am studiat un pic ambele sisteme in paralel si mi se pare, de moment, unica cale/solutie viabila adica trecerea la pompa CP3.

    cp4.jpg
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    @GurdenMoris daca ai schimbat ce iti spun eu acum adica senzorul de presiune de pe rampa, regulatorul de presiune de pe rampa si regulatorul de debit de pe pompa de inalte (metering valve) cu unele noi OE atunci mai ramane pompa defecta sau injectoare defecte. Dupa ce le schimbi si pe astea (dar mai bine vinzi masina) cu unele noi si originale pentru ca altele SH sunt tot niste mizerii poate mai proaste fata de ce ai tu acum pe masina, revii si spui cum ai rezolvat.
    Pana atunci mai mergi si pe alti mecanici pentru ca la cei care ai fost pana acum nu reusesc sa isi dea seama de unde ai probleme. S-a discutat suficient de mult despre acest motor si in plus cand ne inscriem pe un forum NU incepem cu intrebarile.

    In plus, in ziua de azi un forum functioneaza in felul urmator: dupa ce ai facut tot ce era de facut (diagnoza, reparatii, demontare, inlocuire piese defecte cu alte piese noi si originale, curatare senzori si asa mai departe) si ai epuizat toate solutiile, atunci cand ai probleme, citesti si intrebi pe forum. Tu ai procedat exact invers.

    Ulterior trebuie sa scrii si sa spui cum ai rezolvat o problema pentru ca un forum asa se construieste, nu pe intrebari ci despre cum am rezolvat o problema. Bafta.
     

Distribuie pagina asta