1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie 2.5 tdi (AEL) - probleme - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de maryuzzz, 17 Noi 2010.

  1. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nu vine de la vâsc, vine de la vâscos, chiar tu pomeneşti de vâscozitate.
    Vâscocuplajul este un dispozitiv simplu de transmitere a unei mişcări de obicei de rotaţie, prin intermediul unui fluid de lucru. Sunt două discuri paralele cu lamele radiale, disc conducător şi disc condus, solidar cu elicea. Discul conducător are în spate o capsulă termostatică, similară cu cea de la termostatul maşinii care -după cum se ştie- are o tijă şi un arc de re-aducere în poziţia iniţială
    Discul conducător are posibilitatea de a se mişca (apropia-îndepărta) de discul condus, în funcţie ce cât îl împinge tija capsulei aflată într-o cavitate a pompei de apă. Apropierea celor două discuri face ca fluidul să ocupe spaţiile interlamelare crescănd frecarea şi antrenând aproximativ la aceiaşi turaţie discul condus. Răcirea motorului, face ca arcul să invingă împingerea tijei, discurile îndepărtându-se. Scade frecarea şi implicit scade turaţia discului condus.

    Scuze pentru off topic, subiectul este totuşi pompa de injecţie a motorului AEL.

    PS Radule, nu prea-nţeleg de ce te-ai supărat atât de tare încât ne sugerezi un abandon. Se mai discută şi în contradictoriu pe forumuri, mai sunt şi păreri neargumentate, argumentate greşit, interpretări scolăreşti sau de-a dreptul stupide, dar, cred că important este să nu ajungem să ne duşmănim.
    Eu zic să te mai gândeşti şi să nu iei totul ca pe un afront personal al cuiva, sau al câtorva.
     
    Ultima editare: 12 Ian 2011
  2. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Intradevar am reusit sa dau termostatu jos si era blocat pe deschis.Probabil ca virsta si-a spus cuvantul.O intrebarea ptr cunoscatori.
    In furtunul in care se afla senzorul de temperatura a lichidului de racire,dedesubt se afla o alta mufa.Are cineva idee de la ce e?eu am gasito semi-scoasa,din cate cred nu era pusa bine.
     
  3. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Daca vorbesti de sonda aceea cu mufa patrata si 4 pini, ea iti trimite in ceasul din bord info ref la temperatura lichid, mai comanda si electroventilatorul climei. Daca era decuplata, inseamna ca acul nu ti-a mai urcat in bord, nu ?
    Oricum, e bine ca ai schimbat termostatul. Sper ca ai luat Behr.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Ian 2011
  4. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Imi urca dar foarte putin.Adica imi statea la 60 de grade Celsius maxim.Sincer Motorul mi se parea mai cald de atat,deasemeni si lichidul de racire din conducte.
     
  5. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    maryuzzz Am avut si eu oarecum aceeasi problema, doar ca la mine acul nu urca deloc. Inseamna ca la tine nu era decuplata sonda, problema era numai din termostat. Sigur vei vedea remedierea dupa inlocuirea lui.
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Iul 2011
  6. Cosco

    Cosco 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2011
    Locație:
    Calafat
    Masina:
    Audi 100...2.5TDI...
    Buna ziua, sunt nou pe forum, am citit despre Audi 100 pe forum, acum cateva zile am intrat in posesia unuia de 2.5 TDI 116 cai. Toate bune si frumoase a mers 3 zile ceas, apoi cand am incercat sa o pornesc nu a mai vrut pur si smplu.Am chemat un mecanic si mi-a zis ca este pompa de injectie, am trimis-o la verificat dar cei de acolo m-au zis ca nu are nimic, am montat-o din nou pe masina dar tot nu a mers, motorina ajunge in pompa dar nu ajunge la injectoare.... ce ar putea fi ??
     
  7. maryuzzz 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2010
    Locație:
    Radauti
    Masina:
    A6 C4 avant ,2.5 TDI 103kw,1996
    Este posibil ca electrovalva care da drumu la motorina sa nu faca deschiderea.Verifica partea electrica.
     
  8. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Salutare,aceasi problema am si eu,am schimbat motorul si nu porneste, pompa de injectie tacane cand pun contactu,pe furtunasul dintre filtru si pompa se vede cum intra motorina,dar nu ajunge in injectoare,daca ar fi electrovalva,ce ar trebui la partea electrica sa verific?,sau care sunt simtomele pentru o pompa defecta?...am masina de 2 saptamani si nu stiu asa multe despre tdi-uri...am benzinar,acolo e altceva,si as vrea sa am si un diesel..


    Am rugamintea sa faci un efort ca sa formezi propozitii si fraze intr-un mesaj scris pentru ca altfel nu se intelege nimic din ce vrei sa spui in mesaj. Data viitoare risti ca mesajele sa fie sterse fara expicatii. Multumesc de intelegere.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Aug 2011
  9. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Titico- daca ai schimbat motorul cu tot cu pompa , atunci iti trebuie calculatorul pompei de injectie noi impreuna cu cipul din cheia caruia ii corespunde acestuia. Sau daca ai un meserias pe acolo iti poate programa noua pompa . detaliaza putin poblema .
     
  10. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    da,am schimbat motorul cu tot cu pompa,motor vechi din 93 AAT,2,5 tdi,motor nou din 95 AAT 2,5 tdi,toate sau potrivit perfect in afara de volanta si ambreaj,a trebuit sa fac schimbul,problema a fost pompa noua, a fost taiat cablu la dezmembrari,si nu am avut capatul pentru conectie....si atunci am taiat de la pompa veche mufa si am legat-o de cea noua,sau potrivit,am cositorit fir cu fir si numar cu numar...pun contact motorul invarte,pompa tacane,dar nu am vazut sa bage motorina,capetele injectoarelor sunt uscate,bateria e ok invarte tare




    Am rugamintea sa faci un efort ca sa formezi propozitii si fraze intr-un mesaj scris pentru ca altfel nu se intelege nimic din ce vrei sa spui in mesaj. Data viitoare risti ca mesajele sa fie sterse fara expicatii. Multumesc de intelegere.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Aug 2011
  11. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    La fiecare pornire, ECU are o procedură de autodiagnoză. Monitorizând unele subansamble care concură la funcţionarea maşinii (imobilizer, pompa, etc.) el cere anumite adrese (un fel de serial number). Dacă nu le găseşte, interzice pornirea. Trebuie adaptată pompa cu VCDS.
     
  12. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Pornirea nu este autorizata... trebuie reprogramata noua pompa cu calculatorul si imobilizatorul .
     
  13. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Deci, o sa programez calculatorul cu noua pompa, sa vad unde, eu am un cititor de coduri OBDII si am vazut ca se poate cumpara in adaptor de tip 2x2, as putea face ceva cu el?.... sau cel mai simplu sa iau calculatorul de la masina cara am luat motorul dar cred ca si cheia
     
  14. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Ar fi o varianta sa iei calculatorul de la cealalta masina si sa programezi doar imobilizatorul si cheia ta cu noul calculator. Si trebuie sa porneasca fara probleme , doar sa gasesti un meserias bun ... eu am facut chestia asta in Suceava si a mers din prima.
     
  15. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Dar imobilizatorul unde se afla? se poate schimba ceva de la pompa veche la cea noua? am vazut un cablu cu capacel alb si fir negru sub si legat de pompa, e posibil sa fie acela imobilizatorul?
     
  16. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Imobilizatorul se află în corpul contactului. Ceea ce spui tu (piesa albă de sub pompă) este "start of injection" Nu are legătură cu imobilizatorul. Dacă sunt disponibile (ECU şi contactul) de pe maşina donatoare, transferă-le pe a ta şi nu mai trebuie recodate.
     
  17. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Revin cu noutati, se pare ca urechile mi-au jucat feste, se pare ca nu pompa de injectie baraie. Ce baraie este ca un fel de releu situat in fata capacului ce acopera pompa de injectie, intra niste furtunase mici in el ce duc pe langa filtru.

    Problema porniri este ca nu ajunge diesel in pompa, am dat furtunasul de la tur jos si nimic, nici un strop de motorina nu vine din tanc. Mai este ceva pompa intre rezervor si filtru ? daca da, unde ?

    Inca ceva, la prima incercare de pornire s-a aprins martorul de incalzire a bujiilor, dupa care de fiecare data cand incerc o alta pornire martorul nu se mai aprinde, nici macar sa flambeze..

    Daca toate acestea au legatura si cu ceva sigurante as dori sa stiu si pozitia lor. Nu gasesc nimic informativ sa ma ajut si de aceea intreb mai mult. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Aug 2011
  18. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    De ce nu-nţelegi că indiferent ce bârâie, tăcăne pe sub capotă, motorul nu va porni atâta timp cât ECU constată că pompa are alt cod.
    În afară de conducte, nu mai este nimic între rezervor şi filtru, şi e puţin probabil ca acestea să fie înfundate, turtite sau secţionate. Trage totuşi cu gura din conducta de tur să vezi ce obţii. Mă gândesc că motorină mai este în rezervor.
    Motivul (principal) pentru care motorul nu porneşte ţi l-am spus. Senzorii motorului sunt (cei mai mulţi) rezistivi, îşi modifică valoarea de regulă funcţie de temperatură, dar şi de fluxul de aer, presiune sau contrapresiune faţă de masă. Uitându-mă în manualul acestei maşini, nu observ să fie trecuţi prin siguranţe, sunt conectaţi direct la ECU
     
  19. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    TITI - hai ca nu e chiar asa de greu sa ne asculti si sa ai un rezultat in favoarea ta. Eu am trecut pe unde treci tu si am reusit sa pornesc motorul cu alt calculator si alta pompa. Imobilizatorul nu e neaparat sa il schimbi, trebuie doar reprogramat ... sau daca nu are cine sa il reprogrameze trebuie schimbat cu cel de pe masina donatoare. Imobilizatorul se afla in spatele ceasurilor din bord .. este o cutiuta alba, in ea intra mufa de la cititorul de cip. Ce iti tacane tie la pompa de electrovalva de pe capul hidraulic si este normal sa faca asa. Nu ai nici o pompa auxiliara de amorsare a pompei de injectie , trebuie doar sa tragi motorina cu gura sau cu ce altceva vrei tu sa se umple filtru de motorina . Cat despre sigurante nu ai nici o treaba cu ele...doar asculta sfaturile noastre si ai sa vezi rezultatul.
     
  20. titico

    titico 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2010
    Locație:
    Løkken Verk Meldal,NO
    Masina:
    Audi A6 , 2.5 TDI Quattro 1996 , 140hp , AEL
    Ok, daca iau un calculator de pe alta masina din 95 o sa mearga? asta in eventualitate daca nu mai gasesc calculatorul de la motorul care l-am montat acum...de tacanit nu tacane pompa ci un fel de releu cred intra in el niste furtunase subtiri(este situat langa mufe, in fata pompei de injectie), electrovalva am controlato se deschide si se inchide.
     

Distribuie pagina asta