1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa injectie la motoare diesel 2.5 tdi - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cubulex, 23 Ian 2008.

  1. Tirea Florin

    Tirea Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 S Line, 2496 cmc, 6v 120 kw, 2005,
    Buna. Eu ma refer la tacanitul de la inceputul filmarii. Si la el dispare dupa cateva secunde..Mersi dhan 67
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Eu cred mai degraba ca i se dezamorseaza tachetii, numai tin ulei in ei.
    Ce ulei folosesti ?
    Oricum, nu mai merge cu masina asa pana nu desfaci si verifici tot in motor, risti la un moment dat sa faca "poc" cu daune foarte mari.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  3. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    La tine sunt mai multe sunete ciudate.
    Interesant este că-ți km ar avea și în filmulet suna umpic cam turat,țăcane și întrerupe cel mai recomandat este sa duci mașină la cineva care știe despre motoarele astea.
    Toate semnele care arata ca dacă o sa te duci la TESS ai sa ii rogi sa îți facă cinste cu banii de taxi.

    Unu din locurile la care sa mergi pentru injectoare și ce mai ai tu este ADICEL Bosch Car service în zarnesti.
    Ce cod motor ai?
     
  4. victor_s

    victor_s 3rd Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    80 B4 ABT + Allroad C5 AKE + TT 8N BAM + A4 B7 BRE
    Piston prajit inseamna asta:
    praj.jpg
    Motorul 2.5 TDI este cunoscut pentru problemele de ungere ale axelor cu came, citeste topicul asta: http://www.clubaudi.ro/threads/axe-...2-5-tdi-discutii-probleme-si-rezolvari.13059/. Eu am pe Allroad motorul in varianta AKE, si odata cu distributia, la 200.000 de km i-am schimbat axele cu came, tachetii, culbutorii si pastilele (doar acestea au costat 700 de euro). Pe codul tau de motor, adica BDG s-a montat un sistem imbunatatit, format din axe cu came din titaniu, culbutori cu rola si tacheti hidraulici. Aceasta a rezolvat problema uzurii premature din motor, insa vine la pachet cu niste probleme:
    1) in cazul in care se strica ceva la axele cu came, kit-ul de reparatie are pret dublu fata de cel din generatia precedenta
    2) la generatia precedenta, in cazul unei defectiuni majore, veriga slaba este culbutorul, care se distruge atunci cand pistonul loveste supapa, arcul o inchide pe aceasta, si sunt sanse sa scapi doar cu cateva supape strambate. La codurile BDG-BCZ-BAU-BDH, totul este mult mai teapan, iar o defectiune majora va distruge mult mai multe componente interne ale motorului.

    Am scris toate acestea ca sa intelegi ca o defectiune la injectie/distributie te poate costa cateva mii de euro. Motorul 2.5 TDI merge superb, are si putere, si cuplu, insa are nevoie de mentenanta speciala. Ma asteptam de la colegii din Brasov sa te trimita la un mecanic specializat pe acest tip de motor, eu nu as recomanda un service "generalist", care intre un Logan si un Opel baga si masina ta. Reprezentanta este exclusa din start, si nu atat datorita preturilor mari, cat mai ales a incompetentei de a rezolva acest tip de probleme.

    Concluzie: du cat mai repede masina la un mecanic care stie 2.5-ul de la VAG. Orice neglijenta te poate costa chiar mii de euro. Daca nu iti este recomandat un service in Brasov, iti pot recomanda eu service-ul unde imi repar masina. Este in Bucuresti, insa mecanicul stie pe dinafara acest motor.
     
  5. Tirea Florin

    Tirea Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 S Line, 2496 cmc, 6v 120 kw, 2005,
    Multumesc pentru informatii. Postez un filmulet cu pornirea de azi dimineata si nu stiu cum. Curios, azi nu a mai avut nici o simptoma. Afara erau 17 grade, nu zgomote, nu trepidatii.

     
  6. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    La modelele precedente veriga slaba este tachetul ca de altfel si la generatia cu came de titan, tachetul se dezamorseaza ,culbutorul calca stramb sub cama,poate sa sparga si tachetul sau poate avea doar o pozitie nefireasca care face uzura pe camele axelor, simptomele sunt pierderi de putere semnificativa si tacaneli metalice, in niciun caz cama nu loveste supapa,deoarece in asezarea lor capul supapei este mai jos de nivel decat cama care ataca.
    Daca esti prost informat nu afirma niste lucruri care nu exista, Gabytzu poate sa confirme pentru ca are la activ n 2,5tdi desfacute si reparate.
    La cazul Bdg,Bdh,Bau problema e mai complexa deoarece atunci cand un tachet se dezamorseaza camele de titan se ciobesc foarte repede,la fel neexistand riscul de supape indoite pentru ca la fel cama pe atac nu atinge supapa, deci in cel mai nefericit caz rupi axele care sunt teava ambutisata cu inele de titan.
     
  7. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Deci despre axe și tachetii nu este locul aici.

    @Tirea Florin eu zic sa faci asa,sa mergi la colegul de pe forum la ADICEL în Zarnesti sa îți verifice injectoarele și după aia sa tragi concluzia legat de injectoare.
    Injectoarele care le ai tu se recondiționez și nu sunt scump de făcut.

    Dacă mașină când pornește mai întrerupe pot fi și bujiile incandescente și la momentul care ai făcut filmulețul dacă era cald afara este normal sa nu întrerupă dacă asta este din cauza la bujii.

    Eu atât îți zic ca sunt destui mecanici care știu sa repare motoarele astea în Brașov.
    Și nu te duce la toți ,,schimbatorii de piese" ca o sa cheltui banii de îți mai iei o mașină.

    Fără sa fac vreo reclama eu îți recomand să mergi sa vezi ce este cu injectoarele la ADICEL și tot acolo poți sa ii rogi contra cost sa facă o verificare a mașinii.
    Pentru injectoare sa nu mergi la Bosch(kriters) Calea București unde am avut experiente minunate cu ei și nu pot decât sa zic ca sunt ,,amatori și schimbători de piese pe bani multi"
     
    mare_hotz apreciază asta.
  8. Tirea Florin

    Tirea Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 S Line, 2496 cmc, 6v 120 kw, 2005,
    Acum m-am intors de la Zarnesti de la Adicel (Catalin). Intr-adevar au meseriasi acolo. Toata stima. Un domn inginer dupa mai multe teste si 2 plimbari m-a linistit si a dat verdictul. Incerc sa va explic pe limba mea. La ralanti sau la plecarea de pe loc exact in momentul cand se face corectia intre injectoare, unul dintre injectoare probabil cel cu fir are o defectiune si din cauza aceasta apare zgomotul acela "metalic" care va disparea suta la suta dupa ce vor demonta injectoarele si vor verifica care din ele este cel defect. Multumesc gabitza121 pentru sfat. O sa devin sustinator al firmei Adicel Zarnesti si o sa-i recomand la toata lumea care au probleme la masini..sunt buni si isi dau interesul sa-ti rezolve problema nu sa inceapa sa schimbe piese pana cand vor gasi piesa stricata. Eu sper, si o sa va tin la curent ca saptamana viitoare cand masina va intra in service, problema se va rezolva. O sa va tin la curent daca va interesa pe cineva the end.
     
    mare_hotz și gabitza121 apreciază asta.
  9. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Ne intereseaza pe toti.Asa ca nu uita sa ne tii la curent cu rezolvarea problemei. Succes.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  10. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Ma bucur ca ai plecat cu o impresie buna însă din Brașov este exact unde trebuie sa mergi mai ales legat de partea de injecție.
    Eu am încercat și alte locuri și nu ai ce cauta în alta parte mai ales la Kritters cei de pe Calea București unde am dus o mașină sa verifice injectoarele și după diagnoza cu VCDS a zis injectoare noi adică vreo 7500lei.
    Și le-am zis am VCDS și eu nu am venit sa îmi luați 100lei pentru asta.
    Vreau demontate injectoarele și verificate, răspunsul primit a fost ca ei au ani de experienta și știu mai bine din valori.
    Asa dar m-am enervat am desfăcut motorul am dat chiuloasa jos și am găsit garnitura ciupita intre pistoane (la un 3.0tdi)
    Oare cum era sa schimb injectoarele după experienta lor.

    Și ca sa nu se considere reclama pe Cătălin nu îl cunosc personal dar la ADICEL am fost cu o mașină mai demult(ani) și am văzut ca oamenii știu sa își facă meseria și nu te pune sa bagi mana în buzunar sa schimbi piese ca sa își facă ei experienta
     
    mare_hotz apreciază asta.
  11. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Salut , acum 2 zile am schimbat filtrul de motorina iar garnitura aia nu statea prea ok dar a zis mecanicul ca daca porneste masina nu ar trebuii sa ia aer pe instalatie si masina a mers ok pana azi dimineata cand nu a vrut sa mai porneasca, a avut o tentativa si atat.Pe tester da eroarea :
    01268 - Quantity Adjuster (N146) Intermitent Faulty .
    Am incercat sa aerisesc masina si nimic, tot nu vrea sa porneasca , dupa stergerea erorii aceasta a disparut pentru un moment dar dupa a aparut la loc si dupa stergere ramane .
    Masina este la a doua pompa de injectie , schimbata in iarna anului trecut , pompa actuala a fost testata pe stand la bosch inainte sa o montez anul trecut , de mentionat ca si atunci tot la fel am patit , nu a vrut masina sa mai porneasca nici moarta numai ca avea alta eroare pe pompa . Ce ar putea avea?
     
  12. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Pompa se amorțeală greu dacă nu ai tu pusa pe instalație o pompa de amorsare.

    Trebuie sa desfaci piulițele de la conducte care vin pe injectoare și sa dai la cheie pana o amorsezi.
    Dar trebuie sa ai grija sa nu prăjești demarorul.
    E mai complicat umpic dacă nu ai mai făcut.
     
  13. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Asta spun , am incercat sa o amorsez si nimic , eventual merg si la un mecanic sa incerce si el. Imi e frica sincer sa nu fie iarasi pompa .
     
  14. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Cum ai incercat sa o amorsezi?
    Daca ai o pompa ca asta
    [​IMG]
    O montezi pe turul de motorina dupa iesirea din filtrul de motorina si dai la pompa pina ajunge motorina in furtunul transparent.In acelasi timp desfaci o piulita la unul din injectoare iar cind simti ca sa intarit pompa, adica ai presiune de motorina, alta persoana da la automat in timp ce tu continui sa dai la pompa.
    Daca nu e alt defect, garantat porneste.
    Eu asa fac decite ori am probleme cu pornirea.
    Si credema ca de aproape un an am problema cu aer pe circuit.
    Si obligatoriu schimba acea garnitura.Ala nu e mecanic care ti-a spus ca merge si asa.E cirpaci
     
    Ultima editare: 6 Iul 2016
  15. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Pe la injectoare pe partea dreapta a masinii si dat la automat.
     
  16. dhan67

    dhan67 Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2014
    Locație:
    LOGROÑO,LA RIOJA,ESPAÑA
    Masina:
    Audi A6/C7 Avant, 2.0 tdi 177 cp,multitronic, an fab. 2014,luna octombrie
    Fa cum am descris mai sus
     
  17. gigi70moldo

    gigi70moldo 4th Gear Member

    Înscris:
    30 Mar 2011
    Locație:
    Hunedoara
    Masina:
    Audi A6 2000 2.5 TDI V6 Stage 1 220HP / A3 2002 1.9 TDI ASZ Stage 1 170hp(remap+exhaust)
    Garnitura e noua , cea de a venit cu filtrul , am sa incerc si cu o pompita.
     
  18. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Dacă problemele au apărut după ce s-a umblat acolo ma îndoiesc ca ai alta problema.

    Ce filtru de motorina ai pus?

    Mecanicul care ți-a dat sfaturile este reparator de dacii sau patiser.

    Dute la cineva care are habar de ce face și știe cum sunt motoarele astea,astea sunt motoare foarte bune dacă nu se merge pe principiul ,,merge și asa"

    Garantez ca nu faci cum trebuie aerisirea.
    Dacă mașină a dat sa pornească și s-a oprit garantat este de la aer în instalație.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Nu mai ce completa....ti-a zis Gaby totul. Si la fel sustin ca nu se face aerisirea cum trebuie.
     
  20. Tirea Florin

    Tirea Florin 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Mai 2016
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 S Line, 2496 cmc, 6v 120 kw, 2005,
    Am plecat plin de speranta azi dimineata spre service. Sperantele insa s-au naruit in momentul in care dupa ce mecanicii au demontat trei din cele sase injectoare le-am dus la atelierul in care se probeaza si verifica injectoarele si priveam uimit cum la cele trei injectoare (la o presiune de peste 350 bari, aproape de 400 bari) diuzele faceau " pisu" nicidecum sa pulverizeze motorina. De aceea celelalte trei nici nu le-am mai desfacut urmand sa ne inarmam cu ceva bani ...sa asteptam sa treaca binemeritatul concediu al celor de la service dupa care sa facem o reprogramare sa demontam toate cele sase injectoare sa inlocuim la ele ce este defect si.... sa speram ca aceasta a fost cauza acelui zgomot (tacanit) care aparea din cand in cand...mentionez la ralanti sau dimineata din cand in cand la pornire. Un defect extremde riscant si de periculos (dupa spusele d-lui ing Adam Sorin ...un om deosebit). De aceea chiar si plecarea noastra in Germania care am amanat-o deja odata o s-o facem cu alt mijloc de transport. Lasam masinuta sa se odihneasca pentru ca este a noastra, tinem la ea si dorim sa o vindecam cu rabdare ( cu multi bani ce e adevarat). Asta e. Daca vreti sa mai aflati cate ceva si voi stii sa va raspund o s-o fac cu placere.
     

Distribuie pagina asta