1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pompa ulei motor 2.0 TDI - sistemul de antrenare cu probleme- reparatie si/sau inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de cipi_, 5 Apr 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se rezolva definitiv problema si la masina ta. Sunt masini care au aceasta reparatie facuta si au peste 500.000 km parcursi cu aceasta reparatie = rectificare. Citeste integral acest topic. S-a mai raspuns la intrebarea ta.
     
    adicnu, Boby_yoghi, ALEXANDRU83 și alți 3 apreciază asta.
  2. tudor_bura 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Mar 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B7, 2.0 TDI, 2005
    Adaptare a pompei de ulei de 1.9 TDI cod motor ALH pe motor 2.0 TDI

    De ceva vreme am avut si eu probleme cu presiunea uleiului. Motor 2.0 BLB, 305.000 km - pompa pe lant, nu a fost desfacuta baia de ulei din fabrica pana acum.

    La mine uzura de la intinzator a redus tensionarea lantului si a dus la uzura dintilor de la pinionul cu masa dubla de pe vibrochen si asa am ramas fara presiune.

    Am citit aproape toate postarile despre aceasta problema. Concluziile mele pe scurt:

    1. Reparatie cu aceleasi piese - Pinion cu masa dubla si ambreiaj nu se mai produce de cativa ani si kitul de reparatie pompa ulei care se gaseste pe net in jur de 300 lei doar va aduce peobleme ulterioare, pinionul (care se gaseste acum pe diverse site-uri la vanzare) de vibrochen fiind simplu, acesta nu preia nici o sarcina (atasez si o poza cu pinionul simplu, la care am facut retur)

    2. Costul ansamblului cu pinioane (fara lant cel direct cu pinioane) e destul de mare comparativ cu valoarea masinii (in jur de 6.500 lei cost piesa noua OE)

    3 Piesa SH adica pompa de ulei cu pinioane cu un cost de aproximativ 200-300 Euro depinde de unde o cumparati ca si piesa SH dar care oricum trebuie si ea remediata cu acea modificare la imbusul acela de 6 mm adica se face unul in 2 (doua) cote - conform cum scrie si in acest topic - la un cost de aproximativ 350 Euro (costul asta depinzand de cel care face modificarea)

    4. Am auzit ca s-ar putea face adaptare de pompa de ulei de pe motor 1.9 TDI cu anumite coduri + ceva modificari.

    In postarea asta voi detalia procesul de adaptare a pompei de ulei de 1.9 ALH.

    Am ales aceasta varianta, chiar daca unii spun ca eliminarea ansamblului cu balansiere va mari trepidatiile. Pot sa va spun ca nu e nimic sesizabil. Masina merge bine, de doua saptamani, deja.

    Lista de piese necesare am luat-o de pe site-ul: http://www.myturbodiesel.com/wiki/o...air-and-delete-b5-passat-and-audi-tdi-engine/

    Pentru a fi si aici lista atasez codurile necesare adaptarii:

    Crankshaft oil pump sprocket - 06A 105 209 B ( pinion vibrochen)

    ALH oil pump: 06A 115 105 B (31 teeth, must use ALH tensioner and chain with this sprocket) ( pompa ulei de ALH, pinion cu 31 dinti, trebuie montat impreuna cu intinzator si lant pentru ALH)

    ALH oil pump chain: 038 115 230 (25 links) ( lant pentru pompa ALH, 25 zale )

    ALH chain tensioner: 06A 115 130 B ( intinzator lant pentru ALH)

    ALH oil pump bolt, 3 needed - N 907 040 07 (M7 x 55) - suruburi montaj pompa ALH.

    ATENTIE ! Chiar sunt necesare. Noi am zis ca are ansamblul vechi, suficiente suruburi, dar astea trei sunt mai scurte.

    1.8T Oil pump pickup tube - 06B 115 251 ( sorb ulei, a trebuit putin indoit capul sa intre in baia de ulei, atentie si aici. Nu e sorb de ALH. Are forma foarte similara, dar e mai scurt)

    ALH Windage Tray - 06B 103 623 P ( antival care se monteza in baia de ulei model de la motor ALH - este necesar)

    (optional, remove chain tensioner and chain from above part list if adding these): optional, pentru o presiune ceva mai mare, se pot poate schimba pinionul de pe pompa de ulei, intinzatorul si lantul cu piesele care sunt echipate pe BRM - eu am ales aceasta varianta.

    BRM sprocket - 038 115 121 A (23 teeth, must use BRM chain tensioner and BRM chain with this sprocket, use threadlocker on bolts if removing the ALH pump sprocket) - pinion pompa ulei

    BRM chain tensioner - 038 115 130 intinzator pentru BRM

    BRM chain - 038 115 230 A (23 links) lant pentru BRM - 23 zale

    Odata cu modificarea pompei de ulei, e recomandat sa schimbati si simeringul de pe vibrochen.

    Neavand o o presa cu brate suficient de mici pentru a extrage pinionul cu masa dubla de pe vibrochen, am recurs la varianta taiat cu flexul.

    Inainte de a monta pompa de ALH, este OBLIGATORIU sa infundati o gaura din blocul motor - traseul de ungere al ansamblului cu balansiere, deoarece acesta este eliminat. Se poate vedea in poze care e acea gaura sau cu putina gandire, o puteti identifica singuri.
    Daca nu infundati gaura, pe acolo veti pierde presiune.

    De asemenea antivalul de plastic are niste urechi care nu au gaura corespunzatoare in blocul motor. Acelea trebuie taiate pentru a se aseza bine pe blocul motor.

    Spuneam mai sus de cele trei suruburi M7 x 55 pentru montajul pompei. De asemenea mai aveti nevoie de doua suruburi tot M7 dar mai scurte pentru montarea sorbului pe pompa (eu am luat toate 5 suruburile din dezmembrari ca nu le-am gasit noi)
    Inainte de montarea pompei, e recomandat sa o umpleti cu ulei si sa o invartiti de cateva ori pentru a nu avea surpriza neplacuta ca nu se amorseaza in mers.

    In total toate piesele noi m-au costat in jur de 1.000 lei, iar manopera, depinde unde te duci si aici fiecare cere cat vrea.
     
    Sergiu79, catacata, terrymada și alți 8 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta