1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

QUATTRO - ce face - cum se comporta - explicatii - probleme si rezolvari

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de Adrian, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Nu exista ca piesa de schimb in ETKA, teoretic vine doar cu cardanul. Daca vrei sa faci comanda din state, exista o firma care face astfel de rulmenti pt audi (link jos). In alta ordine de idei, exista firme care fac cardane de la 0, deci la ei s-ar putea gasi. Vezi www.rune.ro . Daca gasesti ceva concret,te rog sa postezi cum ai rezolvat, cam am aceeasi problema si probabil devine una generala.
    http://www.034motorsport.com/chassi...iveshaft-support-b5-audi-chassis-p-13696.html
     
  2. Dan S 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2012
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A6 Avant quattro
    Salut,
    La mine au gasit astia de la service rulmentul de sustinere cardan rupt, mai precis cauciucul din jurul lui, si nu are nici o simptoma. Din intamplare i-am facut o verificare si s-a descoperit asta. Oare cat as mai putea circula asa ?
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Apr 2012
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Pana cand o sa inceapa sa vibreze de nu mai poti sta in masina. Trebuie inlocuit din pacate tot cardanul intermediar. Ti-a raspuns mai sus colegul Razvan ca nu se gaseste ca piesa separata doar acea actionare/cruce cardanica/rulment. Bafta.
     
    Ultima editare: 5 Iun 2014
  4. Dan S 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Mar 2012
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A6 Avant quattro
    Merci mult pentru sfat!
     
  5. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Ultima editare de un moderator: 5 Iun 2014
  6. budy

    budy 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2012
    Locație:
    Sinaia si Bucuresti
    Masina:
    Q 7 3.0 tdi 2011
    Am zis ca e din jenti dar vibratile in caroserie persista si sant mai mici cu jantele noi ,ciudat ca face doar intre 55km/h si 65km/h,si se simte foarte slab la 40km/h si la 90km/h ,am mers si cu viteza maxima si nu vibreaza nimic .
    Am tot citit pe forumuri pe afara si la multi a disparut vibratia cand a schimbat cardanu ca e cu tot cu flanse.
    A mai patit cineva asa?
     
    Rtm apreciază asta.
  7. cypryan_cypryan20 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Feb 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a4 2002 2.5 tdi 180 cp
    Salut,
    Vezi ca problema este din diferentialul torsen care se afla in cutie si cardanul are un joc mai mare decat normal. Sa im spui te rog daca aceleasi vibratii le ai si cand masina este rece. Si cardanul la audi aici ma refer la masina pe care eu am avut-o se schimba cu rulment nu are flanse. Auzi un zgomot si cand intorci masina cu viraj maxim dintr-o miscare ?.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Noi 2012
  8. budy

    budy 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2012
    Locație:
    Sinaia si Bucuresti
    Masina:
    Q 7 3.0 tdi 2011
    Vibratile sant acelasi si cu motorul rece ,preoblema e ca uneori la intre 20 si 25 km/h cu motorul cald am niste smucituri mici cum sa-ti spun parca intra esp si blocheaza rotile de pe fata dar nu tot timpul.
    Daca virez dreapta si accelerez ,parca e acceasi vibratie,cand virez stanga nu face la fel.Am facut probe intr-o parcare metro.
    Ce am inteles sin tot ce am citit pe forumuri ca cardanul face urat si la accelerare si la decelerare.
    Am ridicat-o pe elevator si face la fel ,roata de pe dreapta exact la 20 km /h se blocheaza o fractiune de secunda iar merge si la fel pana treci de 25 km /h si se simt acele smucituri,ciudat ca dupa ce am schimbat jantele sa schimbat si vibratile ,vibreaza mai incet dar la viteze cum ti-am spus mai sus,inainte vibra intre 50 si 70 km/h.
    deja am facut 9000km cu masina si ma gandesc sa nu fi fost vr-o coicidenda cu schimbatul jantelor,sa se fi defectat mai rau .
    Nu vreau sa schimb mai tot pe la masina si sa faca la fel cum au patit uni.
    Iti multumesc mult.

    Vibratile cu motorul rece sant insesizabile,nu sant smuciturile mici si cand iau viraj dreapta brusc nu mai vibreaza cum vibreaza cand e cald motorul.
    E clar cand am schimbat jantele ,masina sa racit ca am stat 4 ore si era ff frig afara 5 grade,cand am plecat nu a vibrat masina nu a apucat sa se incalzeasca pana acasa .Eu in Sinaia stau in partea de sus a orasului si cobor 2 km ,nu apuc sa accelerez pana jos se mai incalzeste.Acum am facut probe si cu motorul rece nu vibreaza asa rau ,in Bucuresti mi se pare ca parca se simt mai pronuntat vibratile.
    Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Noi 2012
  9. cristi61

    cristi61 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Noi 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Opel Astra H
    Am si eu o problema cu puntea spate: la mersul inapoi cu rotile bracate la maxim, masina incetineste inexplicabil pana la oprire. Opune o maxima rezistenta la inaintare. Avea si un consumn exagerat gen 22 % in oras, asa ca am scos siguranta de la haldex si minune, consumul a scazut de sambata pana azi la 15 in conditiile in care nu am mers moderat.
    Stie cumva lumea de aici daca un grup de la o generatie mai noua gen 2006 se potriveste la mine generatia 2002, fara modificari grave gen calculatoare si alte traznai ?
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Noi 2012
  10. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Verifica senzori ABS, prin ei se comanda esp, eds , se poate sa vada difente de rotatie.
    p.s. Nu este bine sa o ridici si sa-i dai viteza, din mai multe cauze.
     
  11. budy

    budy 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2012
    Locație:
    Sinaia si Bucuresti
    Masina:
    Q 7 3.0 tdi 2011
    Multumesc
    Am ridicat-o pe elevator am decuplat esp si am accelerat-o pana la 80km/h si mai putin de un minut,viteza maxima am mers pe autostrada.
    Da treaba e mai complicata ,(vibratile in caroserie intre 55 si 70km/h mai face un pic si la 40 si intre 90 si 100
    dar mai slab)sigur e cardanul, nu stiu daca modelul meu are EDL,am citit ca cineva a scos siguranta de la EDL si nu a mai smucit la viteza mica ,ciudat cand e rece nu face si face mai rau cand sant in rampa(ma refer la zmucituri intre 20 si 25 km/h.
    Ciudat ca la toti care am fost au pus cutia pe manual si nu vibreaza si la decelerare,li se pare ciudat.
    Masina a fost softata ,acum i-am pus la loc softul din fabrica,ce mi se pare ciudat ori cel care mi-a vandut-o a facut o rocada si a pus alt cardan nu se vede nimic pe suruburi,arata parca nu sa umblat niciodata la el ,are 117000 km reali i-am verificat ,am mai citit pe forumuri ca uni au avut acceasi problema la 60mile ,prin state am mai gasit si ceva prin germania pe la 90000km.
    Trebuie sa ma scormonesc bine in buzunare,de acea tot intreb sa nu dau 1000 euro pe cardan si sa faca la fel.
    In rest merge perfect,ma enerveaza vibratia asta in caroserie si se simte mai bine daca stai pe bancheta din spate.
     
    Ultima editare: 26 Noi 2012
  12. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Nu da 1000 euro pe cardan. Nu are rost. Se gaseste aftermarket rulmentul de la mijloc la 034motorsport dar nu numai si capetele cardanului de obicei sunt capete de planetara (cred ca spate). Depinde de dimensiunea flansei. Angrenajul cardanul e pe bile ca cele de rulment nu pe cruci cardanice si prinde joc in ele. Din acest motiv la accelerari de la un mers constant sau decelerari se aude un zgomot metalic si daca tii mana pe maneta simti si cum vibreaza. Eu am tot umplut capetele cu vaselina de planetare pana am gasit unul fara joc sa nu mai faca zgomot.
     
    Geo2490 apreciază asta.
  13. budy

    budy 5th Gear Member

    Înscris:
    13 Mai 2012
    Locație:
    Sinaia si Bucuresti
    Masina:
    Q 7 3.0 tdi 2011
    Problema e din cardan,se simte si la decelarari dar mai slab la turati peste 3000,
    dupa sarbatori o sa-l inlocuiesc.
    Pe zapada merge bestial la mine drumul e acoperit cu zapada ,si e si in rampa.
     
  14. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
  15. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Quattro pe uscat e chear enervant. Sa-i faci ce vrei si nu pierde aderenta. Sau poate o pierde la o viteza cu care oricum nu am curaj sa intru in curbe. Ce ma enerveaza e ca in curbe foarte stranse parca se propteste in rotile din fata nu ia curba frumos poate asta e fenomenul de subvirare. De nota 10 la aderenta pe uscat. Pe zapada Quattro e ca si cum nu ar fi daca nu ai cauciucuri bune(sau chear mai rau ca pleaca spatele), iar daca dezactivezi ESP-ul trebuie sa fi cel putin Titi Aur:D. Adevarul e ca am cauciucurile uzate si mi se pare imposibil de controlat la o viteza mai mare in curba sau la cerculete . Foarte mult conteaza cauciucurile. Un logan cu cauciucuri de iarna noi se comporta mai bine decat un quattro(A6 Allroad cu cauciucuri de vara) sau cauciucuri de iarna uzate 70%

    PS: Ma/Ne invata si pe mine/noi cineva cu experienta cum am putea face drifturi cu Quattro si Tiptronic?. Am incercat dar nu am reusit pe uscat. Am incercat si pe gheata cu ESP-ul off si ..... .... mai bine nu:D 360gr cu oprire la 2 m de un ditai santul(aprox 2m) de nici nu stiam ce-i cu mine.
     
    Ultima editare: 26 Dec 2012
  16. G@bryel

    G@bryel Audi Expert

    Înscris:
    18 Oct 2010
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI Quattro, BMK, DPF, 2005.
    Dupa ce pierzi o zi intreaga pe youtube, o sa observi ca daca se face o comparatie intre SUV-uri, de cele mai multe ori de catre BMW, masinii Audi i se acorda o "atentie" deosebita. In comentariile unor filmulete, cunoscatorii au observat si tertipurile la care se dau aia de la BMW in timpul testelor, ca sa le iese bine spectacolul. Ma interzice faptul ca de cele mai multe ori, se foloseste cate o masina MB, doar ca paravan.
    Chiar si in filmul asta, o sa observi ca filmarea si "atentia" acordata lui Q5, e altfel.
    Acum sa ma leg si de mecanica. E curios de ce, in cadrul noilor teste, BMW foloseseste la comparatie DOAR Q5. Ori are o hiba, ori e...quattro.
    De ce spun asta ? Cand au pus nemtii 4X4 pe Audi, au declarat ca vor sa faca o masina care sa stea LIPITA PE SOSEA.
    Daca vrei sa sari de pe tamburii de la ITP sau vrei sa ajungi in varful dealului pe timp de ploaie, da, folosesti un off-road, pentru ca are o tractiune 4X4 aparte. Daca vrei sa mergi pe asfalt fara probleme, cu 4X4 permanent, (si) mecanic (pe deasupra), atunci e mai bun un quattro, ca un Land Cruiser niciodata nu o sa aibe acelasi comportament.
    Poate ca Audi Q5 e facut sa mearga eminamente pe sosea, pentru ca da, sa recunoastem, nu e un off-road veritabil.
    Ca BMW foloseste gestionarea tractiunii de pe o punte pe alta si de la o roata la alta cu ajutorul franelor (gestiune electronica),...ramane de vazut cum vor arata acestea dupa cativa km facuti pe drum desfundat.
    Pana una alta, sunt si eu curios, sa simt vreodata, cand se blocheaza electronic diferentialul la a mea.
    Poate ca la Q5, e lasata mai "libera" tractiunea, pentru consum si noxe reduse. Nu stiu amanunte, dar prezenta lui Q5 la mai toate testele, facute de ...BMW, ma pune pe ganduri. Sa fie totusi vreo frustrate in curtea BMW si se tot cauta un motiv de marketing agresiv ?
    Daca stau si ma gandesc bine,...nu ma prea intereseaza,...eu las problema asa cum e.

    @ VdTAFAN:
    Din experienta pe care am apucat sa mi-o fac,...nu sunt intru totul deacord cu ce spui tu,...cred ca mai ai timp sa experimentezi multe, plus si cu ceva cauciucuri mai bune. La urma urmei, daca nu ai bocanci buni, poti sa ai si 6X6.
    Pe zapada are un comportament personalizat, cu care o sa te inveti asa cum ti se pare (inca) absolut normal cel de pe 2X4. Nu uita ca spatele trage 60% si e normal sa incerce sa "plece",...dar ce e superb, e ca pleaca previzibil. O simti ca vrea sa plece de spate si dupa ce o inveti, chiar ii poti cauta limita, intr-un control total.
    Cum vrei tu sa faci "gogosi" pe asfalt cand ea nu patineaza nici cu ESP-ul decuplat cand ii faci launch control ? A, daca te uiti la alea din WRC, tot 4X4, in primul rand ca sunt conduse de experti ce stiu sa le "intoarca", au puteri, suspensii, greutate, cauciucuri ce permit mai usor asa ceva.
    Nu nu te crezi in vreo scula din aia coborata in trafic, ca nu e asa usor. E totusi si ea o..."balena". O vezi sarind de fund ca o capra precum Citronelul lui Loeb ? :)
    Eu pe zapada, cu gume peste jumatate la crampoane (Pirelli), m-am invartit in voie, vreo 3 min., pana cand am spus tot eu STOP. Deci se poate,...doar printr-o bracare si accelerare agresiva, de preferat stand in programul S. Dupa ce "pleaca" nu trebuie sa tii la blana, sa-i sara pistoanele (multi uita de motor atunci), ii dai un fel de sprituri mai lungi (sau mai scurte, dupa situatie).
    Da, ai dedus bine, dupa ce o sa schimbi gumele, incepi o noua viata. Daca pe traiectorii curbe e bine sa fii totusi prevazator, ca la orice masina, o sa verzi ce plecare spre "drept-inainte" are, in vreo depasire pe zapada, e superba. Te baga in scaun chiar daca pe jos e ce e. Conteaza sa o plasezi intai pe traiectorie...:)
    ESP-ul o sa taie din fasa orice iesire temperamentala.
    Cu toate acestea,...iti doresc o iarna si drumuri usoare/curate, fara vreun tet-a-que...neasteptat.:hi:
     
    Ultima editare: 28 Dec 2012
    cca, AndreyPH și wrw apreciază asta.
  17. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Jos palaria Gabi. Nu am quattro insa ce ai descris tu mai sus face mai mult decat un filmulet unde nu fiecare intelege ce vrea creatorul filmuletului sa se inteleaga.
     
  18. 911turbo

    911turbo 6th Gear Member

    Înscris:
    12 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    2007 A6 2.7TDI BPP Quattro, 2003 A6 2.5TDI BFC, 2003 A6 2.5TDI AKE, 2000 A4 1.9 TDI AJM
  19. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    s-a mai explicat de multe ori care e treaba cu rolele.
    pana la audi RS5 , modelul 2010, s-a folosit un diferential central torsen care functioneaza pe principiul 3:1(torque biased ratio). diferentialul fiind deschis, bmw exploateaza acest lucru in diverse circumstante.
    nu stau acum sa explic ce inseamna diferential deschis si raportul 3:1 pt ca as pierde timpul iar notiunile astea inseamna gradinita pt a cunoaste cum functioneaza tractiunea integrala de la audi si au fost explicate indelung pe acest forum.

    acum, incepand cu RS5 se foloseste un crown gear ca diferential central iar cei de la BMW nu mai au cu ce sa-i atace pe cei de la audi.
    modelele echipate cu acest diferential sunt cele noi ca a7 si A6 +RS5+RS4 avant. a4, a5, q5 si a8 inca au diferential torsen.
    a3, tt, a1 au haldex iar q7 are altceva.


    Audi debuted a new generation of quattro in the 2010 RS5. The key change is the replacement of the Torsen Type "C" centre differential with an Audi-developed "Crown Gear" differential. Whilst this is superficially the same as a normal Open differential, adapted for a centre application, it has some key differences:





    Audi quattro Crown Gear centre differential 1.The central carrier and associated spider gears interface directly to two crown wheels connected to the front and rear drive shafts
    2.The two crown wheels interface to the spider gears at different diameters, and so produce different torque when turned by the spider gears. This is engineered to produce a 40:60 static torque split front and rear.
    3.Each crown wheel interfaces to the respective output shaft directly, whilst the spider carrier interfaces to each output shaft using a clutch pack which gives the unit the ability to control torque distribution over and above the static torque distribution.

    If one axle loses grip, different rotational speeds arise inside the differential which result in an increase in axial forces that force the clutch plates to close. Once closed, the output shaft is locked resulting in the diversion of the majority of the torque to the axle achieving better traction. In the Crown Gear differential up to 85% of torque can flow to the rear, and up to 70% of torque can be diverted to the front axle.

    The features of the Crown Gear differential provide the following benefits over the Torsen Type "C"
    1.The ability to set up a more stable torque distribution, with full locking whereas the Torsen can only provide a torque distribution up to the Torque Bias Ratio; i.e., the Crown Gear differential can lock fully, regardless of bias ratio. Unlike the Torsen, the Crown Gear differential doesn't operate like a limited slip differential and can operate, fully locked, with no traction on one output shaft.
    2.Easier integration into control electronics allowing four-wheel electronic torque vectoring with or without the active rear sport differential
    3.Considerable reduction in size and weight (at 4.8 kg, some 2 kg lighter than the Torsen Type C)

    The net result of this advance in quattro is the ability of the vehicle electronics to fully manage the vehicle dynamics in all traction situations, whether in cornering, acceleration or braking or in any combination of these


    UPDATE

    in viata reala, torsen se descurca mult mai bine decat diferentialul central de la bmw. eu am vazut mai multe teste pe circuite amenajate pe zapada iar bmw era pe la coada, audi fiind de regula in fata ca si timpi obtinuti.

    singurul dezavantaj in viata reala pt audi echipat cu torsen este ca daca ajungi cu rotile unei punti sa nu ai aderenta aproape deloc( sa spunem intr-un sant cu gheata), atunci sigur ramai blocat chiar daca rotile celeilalte punti sunt pe asfalt uscat si asta din cauza principiului 3:1 pe care il are torsen, adica aderenta pe care o are o punte, este multiplicata cu 3 si transmisa celeilalte punti. daca o punte are aderenta aproape de zero, atunci cealalte punti ii va fi transis un cuplu de 3 ori mai mare, adica insignifiant. seamana practic cu testul cu rolele pe care il scoate bmw in fata. ideal este ca posesorii de quattro cu torsen sa nu ajunga in situatia in care o punte sa aiba aderenta aproape zero.
     
    Ultima editare: 28 Dec 2012
    cca apreciază asta.
  20. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Mai e si filmuletul asta,cu ESP on si off;observati cat de usor urca audi cu ESP off in comparatie cu BMW care doar patineaza.

    http://www.youtube.com/watch?v=IMfUrS98Kbk

    Cred ca toti conducatorii de quattro ar trebui sa stie ca in conditii de aderenta minima ESP se dezactiveaza pt a nu ti se taia puterea la roti.

    Quattro poate face multe,dar trebuie invatat cum sa-l exploatazi pt a abine rezultate maximale din acest tip de tractiune ;)
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta