sa stii ca merge cu acea solutie xerapol parca ii spune am incercat si eu .. dar nu cu o masina de polis profi , o mica improvizatie sa de scos matuiala o scoate Recomand sa se dea cu acel smirghel din cutie ( in acelasi timp cu apa) dupa care polisat bine de tot .. iasa super Pacat ca n-am facut poze cu aparatul cand le-am facut pe ale mele
Salut,mai bine le faceti la un atelier specializat,cu cat dati pe hartia abraziva,xerapol,banda,etc iesi la acelasi pret.Si mai e un avantaj,e fara riscuri.
vad ca esti din Cluj , spune-mi unde este un atelier specializat in asa ceva si care este pretul per bucata far matuit
ptr cei din IASI recomand polisharea,stiu problema foarte bine,da rezultate foarte bune estetic si vizibilitate in plus. produse profesionale germania: paste cu diferit grad abraziv,ceara,luciu protector. executor:ALIN -0743.926979 iasi 45LEI ambele faruri!!
dar se pot lustrui cu produse gen xerapol ,sonax etc si farurile din sticla?ale mele nu sunt zgariate deloc dar nu mai au claritate.s-au cam matuit...
Salut pentru farurile din sticla sonax , xerapol etc. nu dau rezultate pentru ca aceste produse sunt concepute pentru materiale acrilice , pentru sticla iti trebuie alte solutii mai dure care sa poata sa lustruiasca sticla gen sonax pt. sticla , dar care scoate doar zgarieturile superficiale cele care sunt adanci din pacate nu prea sunt produse pe piata pentru asa ceva , alternativa nu este decat inlocuirea . Farurile mele sunt din plastic si aratau groaznic (asa am cumparat masina) si decat sa cumpar alte faruri (care sunt destul de scumpe) am ales solutia cea mai ieftina adica sa le lustruiesc manual . Asa ca am cumparat un flacon de Xerapol si dupa 8 ore de frecus farurile au iesit ca noi . Am scos farurile de pe masina si am dezlipit geamurile pentru ca erau murdare pe interior si nu aveam cum sa le spal . Dupa ce le-am spalat am luat smilgher waterprof marime p800 pentru a scoate zgarieturile adanci si am smilgheruit folosind si apa pentru a elimina praful rezultat pana a devenit o suprafata mata uniforma . Apoi am micsorat granulatia smilgherului p1600 apoi p2000 pana am ajuns la o suprafata aproape transparenta . Dupa ce s-au uscat geamurile am aplicat pe suprafata lor o mica cantitate de xerapol si cu o carpa din bumbac am inceput sa le lustruiesc pana au iesit clare . Pentru a iesi perfecte mai trebuie un polish dar cum eu nu am o masina de polishat le-am lasat asa , eu sunt super multumit de rezultat . Atasez cateva poze cu procesul de lustruit inainte ,si dupa :
Arata ca noi farurile tale, dar daca tot ai umblat pe acolo de ce nu ai pus la semnalizari becuri de alea oglinda care lumineaza portocaliu?
Inca sunt in casa farurile , am sa le montez cand imi montez turbina , becurile nu sunt o problema o sa le schimb ca si asa la unul e scorojita vopseaua si ma sacaie .
cum ai dezlipit "sticla" farului?, si ce solutie ai folosit la remontare , silicon mastic ,de care, ce marca....?
Sticla se da jos cu un feon industrial(are putere mai mare) sau cel de casa. La remontare nu adaugi nimic, procedezi tot cu incalzire, este un mastic care se intareste la loc.
ok , la mine a cazut clema de jos ce tine sticla stransa pe carcasa(noroc ca am gasit-o), si se abureste farul doar in zona unde vine clema, ma gandeam ca este si masticul deteriorat si sa nu lucrez de 2 ori as vrea sa inlocuiesc macar partea aceea de mastic, si nu stiu de care sa folosesc, aveti idee? aaa si cum le-ai curatat in interior?, unii spun ca se spala altii ca se sterg numai uscate....chiar nu stiu ce sa cred....
Sau poti pune silicon universal transparent. Acum in legatura cu farurile, oare nu s-ar pastra mai bine daca dupa operatiune asta de polishare le-ai da un strat de lac incolor?
NU, eu am cumparat o masina la care farurile erau date cu lac erau cojite pe alocuri si erau si foarte ingalbenite de la soare,prima oara am zis ca sunt murdare pe interior, dupa ce am dat la smirghel destul de mult si am indepartat stratul de lac se inalbisera uimitor ,nu au mai trebuit curatate pe interior , polisate cu masina si cu xerapol au iesit ca noi, foarte buna este o folie transparenta , o gasiti pe ebay.de
Eu am dat "sticla" jos cu surubelnita facand parghie intre carcasa si marginea geamului , m-am chinuit ceva dar am reusit fara sa deteriorez farul prea tare , daca aveam un feon industrial tot prin parghie il desfaceam dar nu ma mai chinuiam asa tare . de montat la loc am incalzit masticul cu feonul si am pus geamul la loc , am mai arcuit clemele un pic sa prinda mai bine si gata asta a fost operatia de demontare si montare a geamului . De spalat am spalat doar geamul cu putin sampon si cu mana , nu am folosit carpa sau burete pentru ca dupa ce se usuca se vede microzgarieturi si sunt cam greu de scos tinand cont ca in interior sunt si striatiile geamului . Sa nu incercati sa spalati partile oglindate cu nici un fel de detergenti sau sampoane pentru ca pe ele sunt depuse un strat de argint foarte fin care se curata imediat fara posibilitatea de al mai repara . Eu le-am lasat in pace pentru ca nu erau murdare deloc . Pentru a etansa farul cel mai bun este masticul care se gaseste la orice magazin de piese auto . De aplicat se aplica usor , se pune in palma putin mastic se framanta bine in palma (cum se framanta aluatul de paine) pana se imoaie , se face un sir de mastic ( ca o rama ) si se pune in rama farului dupa care se apasa geamul peste mastic si apoi se prinde in cleme . De dat cu lac nu prea e bine pentru ca lacul are in compozitie acetona si aceasta matuieste geamul si e nasol ca trebuie reluat tot procesul de la capat . cel mai bine se da doar cu polishuri pentru plastice (geamuri) si din cand in cand se mai lustruieste cu xerapol sau sonax cand polishul nu-si mai face treaba .
vreo ideie cum as putea monta o banda cu leduri albe in far care sa imite farurile noi de pe a4? a incercat cineva ceva de genul asta? pt polisharea farurilor si protejarea lor cu folie antichliblura va pot ajuta eu in buburesti.
Reconditionare faruri DIY http://www.youtube.com/watch?v=QSdOAyX0mY8 Iata si un tutorial despre reconditionarea farurilor din plastic, conceput pentru cei care vor sa le reconditioneze acasa.Ca de obicei va recomand sa apelati la un specialist dar daca nu doriti sau nu aveti unul in zona iata cum se face: Ca materiale aveti nevoie de: hartie abraziva de 1500-4 coli (1 ron coala) hartie abraziva de 2500-3000 4 coli (1 ron coala) Laveta microfibra 2-4 ron Solutie de apa cu sampon auto intr-un pulverizator pasta polish abraziva (3M Fast Cut Plus 50 ml)-7-9 ron pasta polish fina (3M ultrafina) 8-10 ron/50 ml In loc de pasta pentru polish puteti folosi un produs dedicate pentru plastic (Meguiars Plast x) banda de hartie pentru mascare -4 ron Iata cum se procedeaza: Incepeti prin a inmuia timp de 10-15 minute hartia abraziva in solutia de apa cu sampon intr-un vas.Intre timp mascati zona inconjuratoare a farului pentru a fi protejata.Este important sa nu afectati capota,aripa sau bara in timpul slefuirii.Incepeti sa slefuiti cu hartia abraziva de 1500 in timp ce udati farul cu pulveriztorul.Este important sa pulveritati apa din abundenta pe far pentru a nu incarca smirghelul.Aceasta etapa dureaza aproximativ 30 minute/far timp efectiv de slefuit.Folositi o presiune medie de apasare si folositi o miscare de sus-jos sau stanga-dreapta.Nu folositi miscari circulare deoarece va fi mai greu si mai mult de lucru la etapa urmatoare.Sleguiti farul pana defectele dispar si ajungeti la rezultatul dorit.Pentru ca ciobiturile de pietre sa fie indepartate e nevoie sa lucrati un timp mult mai indelungat.Puteti inceta aceasta etapa cand farul are o matuire uniforma, fara zone decolorate sau mai lucioase.Transparenta trebuie sa fie uniforma pe tot farul.Daca mai aveti zone lucioase in special la colturi si la margini, insistati pana acestea dispar deoarece in caz contrar va vor afecta rezultatul final Urmeaza etapa de slefuire cu hartia abraziva de granulatie 2500 sau 3000.Acelasi procedeu si timp de lucru ca la prima etapa, folositi o miscare opusa fata de prima etapa adica, daca la prima etapa ati folosit o miscare sus-jos acum veti folosi o miscare de la stanga la dreapta si viceversa, pentru a indeparta mai usor zgarieturile de la hartia abraziva de 1500 si a le aduce la stadiul granulatiei de 3000. Cand sunteti multumit de rezultat, stergeti cu laveta de bumbac sau microfibra farul pentru indepartarea apei si a rezidurilor si treceti la pasul urmator. Urmeaza slefuirea cu pasta abraziva pentru indepartarea zgarieturilor lasate de hartia abraziva de 3000.La aceasta lucrare s-a folosit pasta 3M Fast Cut Plus pe care o gasiti la magazinele de vopsele.Aplicati pe laveta o cantitate mica de pasta(de dimensiunea unui bob de mazare) si aplicati pe far prin miscari concentrice sau liniare in sens opus celor de la pasul 2.Lucrati po portiune de maxim 10cmx10cm pana se usca pasta si stergeti rezidul cu o parte curata a carpei.Repetati procedeul de 4-5 ori pana sunt indepartate zgarieturile sau de cate ori doriti pana sunteti multumit de rezultat.Continuati cu o alta portiune pana terminati farul.In principiu aici se poate termina operatiunea deoarece farul ar trebui sa arate bine, sa nu mai aiba zgarieturi vizibile si sa aiba o transparenta foarte buna.Totusi daca va uitati in lumina unui bec veti observa zgarieturi foarte fine.Daca doriti indepartarea lor va trebui sa repetati pasul anterior cu o pasta usor abraziva, pasta de finish.Aici puteti opta pentru ce produs doriti, farurile din imagine au fost facute cu Menzerna Power Finish dar puteti folosi cu acelasi rezultat 3M Ultrafina pe care o gasiti la marea majoritate a magazinelor de vopsele si puteti cumpara si varsata.(cantitatea minima 50 ml).Cam acesta este procedeul de reconditionare a farurilor, va urez mult succes si multa rabdare la reconditionare.Daca aveti intrebari sau nu ati inteles procedurile, va stau la dispozitie. poza 1-farul inainte de reconditionare poza 2-defectele farului poza 3-hartia abraziva de granulatie 1500 pe suport pentru slefuit poza 4-procesul de slefuire pe ud poza 5-oxidul si depunerile care rezulta n urma procesului de slefuire poza 6-farul dupa 10 minute de slefuit poza 7-8-farul prezinta o zona lucioasa care trebuie eliminata poza 9-farul dupa slefuirea cu hartie abraziva de 1500 poza 10-farul dupa slefuirea cu hartie abraziva de 3000 poza 11-dimensiunea zonei de lucru cu pasta abraziva poza 12-cantitatea de pasta abraziva utilizata pentru slefuire pe laveta de microfibra poza 13-farul dupa procesul de slefuire cu pasta abraziva dura poza 14-15-farul dupa slefuirea cu pasta pentru polish fina Spor la reconditionat!